Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zależy. Jeśli samochód jest hamowany układem hamulcowym - tak, światła stopu zapalają się. Jeżeli na zasadzie ujmowania gazu, nie jest. Działa to identycznie jakbyś w pełni osobiście kierował..
Opublikowano

Chyba tak... O ile to nie jest sparowane z tempomatem(?)

 

S5DF Active cruise control+stopgo function

 

 

Akurat miałem zdjęcie jak to u mnie wygląda, drugi guzior od lewej.

 

20642122_1922858301061969_1952828209_o.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Omawianą funkcjonalność zawierają opcje:

5AS (Driving Assistant) - ostrzeżenie przed kolizją działa wtedy tylko na bazie kamery

5AT (Driving Assistant Plus) - ostrzeżenie przed kolizją działa na bazie kamery i radaru (gdyż 5AT zawiera dodatkowo 5DF)

Te dwa pakiety zawierają ponadto ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu.

 

Ostrzeżenie przed kolizją jest dostępne także jeśli auto nie ma 5AS ani 5AT, ale ma 5DF (Active Cruise Control Stop&Go).

Jeśli auto jednocześnie ma w wyposażeniu kamerę KAFAS to wtedy ostrzeżenie przed kolizją działa na bazie radaru i kamery (podobnie jak w 5AT, lecz bez ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
no właśnie, czy to jest ta sama funkcja?

również drugi od lewej

Ta sama.

Na pierwszym zdjęciu (@lolman) jest panel guzików sprzed LCI, na drugim (@marcych) panel guzików LCI.

 

Przed LCI nie było opcji 5AS i 5AT - poszczególne funkcje asystujące kupowało się osobno.

Można było niezależnie od siebie zamówić: 5AD Ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu, 5AG Ostrzeżenie przed zmianą pasa ruchu, 5DF Aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, 8TH Ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości Speed Limit Info. W zależności od tego co zostało zamówione, pojawiało się więcej lub mniej guzików systemów asystujących na panelu.

 

Wraz z LCI wprowadzono opcje 5AS, 5AT i pozostawiono 5DF.

Zamówienie jakiejkolwiek z nich powodowało "pojawienie się" w panelu guzika z drugiego zdjęcia (gdyż każda z tych opcji zawiera w sobie ostrzeżenie przed kolizją z funkcją wyhamowania). Jest to guzik nazwany w LCI "Intelligent Safety".

Jeśli został zamówiony tylko 5DF, to w panelu pojawiał się tylko ten jeden guzik na skrajnej lewej pozycji.

Jeśli został zamówiony 5AS lub 5AT, to w panelu pojawiał się komplet trzech guzików od systemów asystujących.

Edytowane przez Pe.te
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

panowie, mam ten system ostrzezenia przed kolizja i jest to rewelacja. hamowanie to ostatecznosc ale zdarzylo mi sie juz to na autostradzie. natomiast mam inne pytanie: czy zdarzylo wam sie ze system sie wylaczyl samodzielnie w czasie jazdy z powodów:

- silne opady sniegu? - i to rozumiem, zakleja sie sniegiem czujnik (ACC chyba sie nazywa) w zderzaku i caly jest nim obklejony. sciagam snieg i dziala ponownie,

- w czasie silnych opadow deszczu (duze krople deszczu) - mieliscie taka sytuacje? zastanawiam sie czy to ok, bo np KAFAS nie jest w stanie poprawnie widziec auta. czy moze mam cos z przewodami (sa one niestety na wierzchu w tych czujnikach) i moze gdzies sie woda dostaje? deszcz maleje i oczywiscie po kilku minutach wszystko wraca do normy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W czasie opadów śniegu, gdy antena radaru okleja sie śniegiem - owszem, zdarzyło mi sie kilkukrotnie. Wtedy, jak piszesz, wystarczy oczyścić go ze śniegu.

Ale w czasie opadów deszczu, także ulewnego... hmm, nigdy nie zdarzyło mi się, aby system się wyłączył...

 

P.S.

ACC (Active Cruise Control) to aktywny tempomat, czyli jeden z systemów, który wykorzystuje wspomniany radar mikrofalowy.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie zdarzyło mi się, aby system się wyłączył z powodu opadów czy to deszczu czy śniegu. Za to zdarzyło się wielokrotnie, że ostrzegał ikoną czerwonego samochodu na HUD-zie i zaczynał hamować. Np. w sytuacji kiedy na czerwonym świetle stoją samochody na prawym pasie, ja również jadę prawym pasem i dojeżdżam do nich, ale będę skręcał w prawo. Tylko, że nie mogę wcześniej zmienić pasa, bo on się zaczyna np. tuż za samochodem stojącym przede mną. System nie wie, że ja za chwilę będę skręcał na wolny pas do skrętu w prawo i myśli, że wbiję się w bagażnik samochodu stojącego przede mną na pasie, więc zaczyna brzęczeć i hamować. W tego typu sytuacjach ten system jest irytujący. Warto dodać, że system reaguje również na rowerzystów i motocyklistów. Nie wiem jak z pieszymi, nie testowałem :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z powodu samych tylko opadów śniegu, nawet gęstego - system się nie wyłącza.

Może wyłączyć się dopiero, gdy radar w zderzaku oklei się warstwą śniegu - to się dzieje najczęściej w sytuacji, gdy pada mokry lepki śnieg, a auto jedzie na trasie (większa prędkość powoduje, że taki mokry śnieg przykleja się do przodu auta). Pojawia się wtedy komunikat o dezaktywacji systemu.

W sumie to raczej rzadki przypadek, radar naprawdę musi oblepić się śniegiem. Mnie zdarzyło się to 2 razy.

Opublikowano

Śnieg - podobnie jak koledzy

Deszcz - wyłączył mi się przy oberwaniu chmury :)

Opublikowano
Śnieg - podobnie jak koledzy

Deszcz - wyłączył mi się przy oberwaniu chmury :)

 

Deszcz - też tak miałem, było trochę gradu.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Czytając temat nie do końca wszystkiego jestem pewien. Pytanie podstawowe to czy w wersji przed LCI ten system oznaczony S5AS występował sam w wersji bez radaru i tempomatu ACC? Czy faktycznie wystarczy Kafas i to ta mniejsza? Pytam, bo chciałem doposażyć sobie w to moje auto nie montując radaru. Mam u siebie Kafas, Speed limit info i asystenta martwego pola. Czytałem, że np. asystent pasa jest do dołożenia bez problemu, tylko kodowaniem i dodaniem przycisków na panelu po lewej. Może ten system p.kolizyjny też tak pójdzie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam bzika na punkcie bezpieczenstwa ale uwazam ze ten system to niepotrzebny gadzet. Pomijam juz fakt ze ze 2 razy mialem dzieki niemi awaryjne hamowanie na nietypowych skrzyzowaniach. Dzieki jakiemus cudowi nikt nie wjechal mi w tyl :evil: Ja odradzam jego montaz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To musiały być naprawdę nietypowe skrzyżowania...

Mnie w takiej sytuacji nigdy nie zahamował, raz tylko zdarzyło się że zaczął na skrzyżowaniu ostrzegać - ale trochę było to usprawiedliwione, bo gościu zmienił na raz trzy pasy na ruchu okrężnym...

 

Natomiast kilkukrotnie wspomógł mnie w naprawdę niebezpiecznych momentach - głównie sytuacje w gęstym ruchu przy dużej prędkości z częstymi hamowaniami.

To taka codzienność np. na obwodnicy Wawy - kto jeździ tamtędy w godzinach szczytu ten wie :evil: trzy pasy, stosunkowo wysoka prędkość, bardzo gęsty ruch i mnóstwo niepotrzebnych (często nagłych) hamowań...

Opublikowano
A czy w waszych samochodach ta opcja przeciwkolizyjna występuje wraz z radarem czy oparta jest tylko na kamerze Kafas? To by może rozwiało wątpliwości.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zdaje sie niemam aktywnego tempomatu wiec chyba i radaru brak. Poza tym i wentylacja foteli full.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To chyba tłumaczy dlaczego nie jesteś zadowolony...

W wersji z radarem system działa naprawdę dobrze.

Opublikowano
Pe.te a jaki rocznik produkcji. Próbuje dociec czy w 11.2011 byla taka możliwość wyboru tego asystenta bez radaru. Dzwoniłem do dwóch firm retrofit i dostałem dwie różne odpowiedzi. Szukam więc u użytkowników.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@aadam75 - ja mam LCI (i radar).

Niestety nie wiem czy przed LCI, bez radaru, była opcja ostrzegania przed najechaniem oparta tylko na KAFAS’ie.

Natomiast w LCI taka opcja już była (jak u kolegi @saab).

Ale też wraz z liftingiem, jak pisałem na poprzedniej stronie, zmieniło sie wyposazenie w tym zakresie (wprowadzono pakiety 5AS i 5AT, których wczesniej nie było, a poszczególne opcje kupowało sie po prostu osobno).

 

Musisz szukać użytkownika, który ma pre-LCI i nie ma radaru, ale ma KAFAS - chyba tylko właściciel takiego auta moze jednoznacznie potwierdzić istnienie opcji ostrzegania przed kolizją dla takiej konfiguracji...

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, u mnie ostrzeżenie przed kolizją nagle przestało działać. Święci się zielona dioda przy włączniku ale system nie informuje o zagrożeniu.

Posiadam kafas i radar.

Czy powodem może być fakt iż przy płynie hamulcowy widnieje już czerwony trójkąt i system dla bezpieczeństwa został dezaktywowany ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.