Skocz do zawartości

Nowe opony


Timac

Rekomendowane odpowiedzi

Od siebie polecam Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 run flat. Auto 2 lata temu z salonu wyjechało na bridgestone potenza S001. Jakiś czas temu wbił mi się gwóźdź w oponę. Przy xdrive nie chciałem kombinować z doborem opon więc kupiłem nowy komplet.

Różnica na plus zauważalna. Jest na pewno ciszej, szczególnie przy prędkościach miejskich, przy dużych prędkościach ogólny szum zaciera różnicę. Czuć też, że opona jest bardziej plastyczna. Lepsze wrażenia na nierównościach, nie ma tego efektu betonu, który był przy bridgestonie. Ogólnie bardziej komfortowo a jednocześnie nie pozbawiłem się zalet run flatów.

 

Zastanawiałem się długo czy może darować sobie run flaty i wrzucić zwykłe opony. Zdecydowałem się jednak dalej na run flaty i nie żałuję. Jednak ten model na pierwszy montaż jest zwyczajnie cienki i da się zrobić dobrego run flata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam kolegow. zaczynam sie rozgladac za oponami zimowymi. teraz w moje f30 2.0 xd 184 konie mam 17" 225 przod i 245 podajze tyl. jakie inne opony moge założyć? i czy moge zalozyc taki sam rozmiar na przod i tyl. a moze mozna 16" na zime zalozyc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mpakiecie u mnie będą 225 przod I 255 tyl. Natomiast homologacja BMW dla zimowych kół prźewiduje 225 z przodu i z tylu. Czyli, jeśli zakładasz zimówki, to możesz włożyć 225.

 

Mieszane ogumienie (szersze z tyłu) wydaje mi się, że było tylko od 18 calowych kół.

Jeśli masz przód 225 na 8 calowej feledze, to jeszcze jest ok, chociaż łatwo obdziera się krawędzie felgi. Jeśli z tyłu masz szerszą felgę (8,5 cala) to 225 będzie za wąską oponą.

Jeśli masz felgi 17 calowe, to prawdopodobnie masz w ogóle 7,5 cala szerokości i wtedy 225 jest szerokością idealnie. Wygląda ok, a dobrze chroni rant felgi.

 

Nie dobierzesz do oryginalnych felg 225/18 przód i 255/18 tył zimowych opon, bo nie ma takich. Są tylko letnie. Najlepiej kupić komplet zimowych kół 17 lub 18. Zimowe koła 17 cali da się kupić w ASO za 6,5 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mpakiecie u mnie będą 225 przod I 255 tyl. Natomiast homologacja BMW dla zimowych kół prźewiduje 225 z przodu i z tylu. Czyli, jeśli zakładasz zimówki, to możesz włożyć 225.

 

Mieszane ogumienie (szersze z tyłu) wydaje mi się, że było tylko od 18 calowych kół.

Jeśli masz przód 225 na 8 calowej feledze, to jeszcze jest ok, chociaż łatwo obdziera się krawędzie felgi. Jeśli z tyłu masz szerszą felgę (8,5 cala) to 225 będzie za wąską oponą.

Jeśli masz felgi 17 calowe, to prawdopodobnie masz w ogóle 7,5 cala szerokości i wtedy 225 jest szerokością idealnie. Wygląda ok, a dobrze chroni rant felgi.

 

Nie dobierzesz do oryginalnych felg 225/18 przód i 255/18 tył zimowych opon, bo nie ma takich. Są tylko letnie. Najlepiej kupić komplet zimowych kół 17 lub 18. Zimowe koła 17 cali da się kupić w ASO za 6,5 tys.

 

Można kupić zimowe opony 225/45/18 i 255/40/18 ale tak jak napisał _mdg_, w 330 ix bmw zaleca 225/45/18 na zimę na obie osie.

 

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/zimowe/t=1/osobowe/r=1/255-40-r18/o=1/run-flat

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/zimowe/t=1/osobowe/r=1/225-45-r18/o=1/run-flat

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Można kupić zimowe opony 225/45/18 i 255/40/18 ale tak jak napisał _mdg_, w 330 ix bmw zaleca 225/45/18 na zimę na obie osie.

 

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/zimowe/t=1/osobowe/r=1/255-40-r18/o=1/run-flat

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/zimowe/t=1/osobowe/r=1/225-45-r18/o=1/run-flat

 

Niestety te oponyy nie są atestowane przez BMW. Muszą w nazwie mieć * (gwiazdkę)

 

Poza tym zwróć uwagę na szerokość felgi. Ja już dwie przednie felgi przytarłem o krawężnik a tam jest 225 i 8 cali szerokości. Rant ochronny w oponie niewiele daje. Jak założysz na tylne felgi, które są szersze (8,5 cala) to jeśli w ogóle tak się da, to rant felgi cały będzie wystawał poza oponę bo będzie po prostu za wąska.

 

Te komplety 18 z zimowymi oponami BMW sprzedaje wszystkie z felgami 8 calowymi, a ty będziesz miał przeód 8, a tył 8,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna mam F31 na run flat 18' przód 225/45, tył 255/40 i trochę dokucza mi ich twardość i hałas. Już trochę tutaj poczytałem o zaletach run flatów jednak pomimo zalet zastanawiam się nad zmianą opon. Mechanik z BMW, którego o to pytałem mówił, że zawieszenie w samochodzie jest dopasowane do tego typu opon i nie można stosować innych. Podobno samochód przy większych prędkościach może być niestabilny, może "pływać". Mówił, że zna przypadki, że po zmianie na opony inne niż fun flat ludzie mieli wypadki.

 

Macie doświadczenia na ten temat? Jak to jest na prawdę?

 

Dotychczas w A4 jeździłem na całorocznych i myślałem, żeby takie tutaj założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregonio -> opony nie muszą być atestowane przez BMW żeby je założyć do auta. Z tego powodu też nie będziesz miał żadnych problemów czy to z aso czy z ubezpieczalnią. Producent nie ma mocy sprawczej by zabronić ci założyć innej opony byleby jej parametry były odpowiednie czyli szerokość, profil, itd. Sam atest nie ma znaczenia.

 

ADi33 -> powiedz jakie masz teraz dokładnie run flaty? Ja z tych z fabryki czyli bridgestone potenza S001 też nie byłem zadowolony, ale ostatnio je zmieniłem też na run flat, ale inne marki i jest spora różnica na plus. Zerknij na mój wcześniejszy post w tym temacie, jest chyba na drugiej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja miałem te Conti, co Ty i wymieniłem na GoodYear Efficient Grip Run Flat. JEst dużo ciszej i odrobinę bardziej komfortowo. Też myślałem o przejściu na opony bez RF, ale odpuściłem ze względu na bezpieczeństwo. Za chwile idzie zima i mam kupione koła 17 calowe. Być może 17 podniosą znacznie komfort, który na miejskie nierówności jest moim zdaniem nie najlepszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wymieniałem przed sezonem w tym roku na

Goodyear EFFICIENTGRIP 225/45R18 91 W RUN ON FLAT FP, przód

Goodyear EFFICIENTGRIP 255/40R18 95 Y RUN ON FLAT FP, tył

 

i jestem mega zadowolony, są super ciche i auto świetnie się prowadzi, na winklach przyklejony jak naleśnik :) mam standardowe F30 2.0 def

Te opony posiadają homologację czy jak to się tam zwie od BMW, ale ja wybrałem dokładnie te same opony, ale bez biało niebieskiego wiatraka - parametry mają dokładnie te same, a są 2x tańsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wymieniałem przed sezonem w tym roku na

Goodyear EFFICIENTGRIP 225/45R18 91 W RUN ON FLAT FP, przód

Goodyear EFFICIENTGRIP 255/40R18 95 Y RUN ON FLAT FP, tył

 

i jestem mega zadowolony, są super ciche i auto świetnie się prowadzi, na winklach przyklejony jak naleśnik :) mam standardowe F30 2.0 def

Te opony posiadają homologację czy jak to się tam zwie od BMW, ale ja wybrałem dokładnie te same opony, ale bez biało niebieskiego wiatraka - parametry mają dokładnie te same, a są 2x tańsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Można kupić zimowe opony 225/45/18 i 255/40/18 ale tak jak napisał _mdg_, w 330 ix bmw zaleca 225/45/18 na zimę na obie osie.

 

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/zimowe/t=1/osobowe/r=1/255-40-r18/o=1/run-flat

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/zimowe/t=1/osobowe/r=1/225-45-r18/o=1/run-flat

 

Niestety te oponyy nie są atestowane przez BMW. Muszą w nazwie mieć * (gwiazdkę)

 

Poza tym zwróć uwagę na szerokość felgi. Ja już dwie przednie felgi przytarłem o krawężnik a tam jest 225 i 8 cali szerokości. Rant ochronny w oponie niewiele daje. Jak założysz na tylne felgi, które są szersze (8,5 cala) to jeśli w ogóle tak się da, to rant felgi cały będzie wystawał poza oponę bo będzie po prostu za wąska.

 

Te komplety 18 z zimowymi oponami BMW sprzedaje wszystkie z felgami 8 calowymi, a ty będziesz miał przeód 8, a tył 8,5.

 

Wytłumaczcie mi proszę kwestie opon zimowych bez run flat na dodatek szerszych z tyłu i o co chodzi z tą chomologacją. I co to znaczy że MUSZĘ założyć takie i takie opony albo producent ZALECA założenie takich opon i kwestia bezpieczeństwa. Tzn Passaty i Superby oraz Insignie będą jeździć dobrze na takich oponach a BMW już nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opony do Bmw możesz założyć jakie Ci się podoba, ba, większość Bmw jeździ lepiej na zwykłych oponach niż na dziadowskich run flatach. Należy pamiętać tylko w xDrive żeby średnice kół były jednakowe. Do xDrive jak najbardziej można zakładać ogumienie mieszane, znajomy ma f31 w m packu w xDrive z ogumieniem mieszanym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się dlaczego część ludzi tak klnie na run flaty.

 

Wg mnie w BMW są dużo lepszym wyborem niż normalne gumy. Zarówno w 1 i 3 mam doświadczenia, że na run flatach jest wszystko ok, a na zwykłych oponach jedzie się tym jak passeratti.

 

Oczywiście głośność na plus zwykłych opon.

 

To moja subiektywna opinia.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony do Bmw możesz założyć jakie Ci się podoba, ba, większość Bmw jeździ lepiej na zwykłych oponach niż na dziadowskich run flatach. Należy pamiętać tylko w xDrive żeby średnice kół były jednakowe. Do xDrive jak najbardziej można zakładać ogumienie mieszane, znajomy ma f31 w m packu w xDrive z ogumieniem mieszanym.

Wiem że fizycznie mogę to zrobić tylko jak to wygląda w kwestii ewentualnego zużycia XDrivea w razie awarii-BMW nie zaleca stosowania mieszanego ogumienia w przypadku kuł zimowych z tego co usłyszałem w BMW może być problem z gwarancją. Jak wygląda kwestia ewentualnych wypłat odszkodowań w razie wypadku jeżeli nie ma opon ZALECANYCH przez BMW (czyli m. in. run flat)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Zastanawiam się dlaczego część ludzi tak klnie na run flaty.

 

Wg mnie w BMW są dużo lepszym wyborem niż normalne gumy. Zarówno w 1 i 3 mam doświadczenia, że na run flatach jest wszystko ok, a na zwykłych oponach jedzie się tym jak passeratti.

 

Oczywiście głośność na plus zwykłych opon.

 

To moja subiektywna opinia.

Jak jeździsz na 16 calach to nic dziwnego, że zwykłe są za miękkie. Jak chłopaki z forum zakładają RF na 19 cali to tam nie ma co tłumić bo mają twardsze ścianki opon i narzekają, że twardo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.