Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie to komputer wymyślił - naprawdę tak to działa 🙂.

Kilkadziesiąt stron wcześniej, któryś z kolegów ładnie to opisał. Może wypala tak często bo jazda była na krótkich odcinkach - nie wiem.

Najpierw zrób adaptację nowego dpfa i pojeździj, sprawdź co ile wypala.

Jak ciśnienia są ok i nie ma błędów jeździj. Zawsze zdążysz wyczyścić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, yarko2000 napisał(a):

Właśnie to komputer wymyślił - naprawdę tak to działa 🙂.

Kilkadziesiąt stron wcześniej, któryś z kolegów ładnie to opisał. Może wypala tak często bo jazda była na krótkich odcinkach - nie wiem.

Najpierw zrób adaptację nowego dpfa i pojeździj, sprawdź co ile wypala.

Jak ciśnienia są ok i nie ma błędów jeździj. Zawsze zdążysz wyczyścić.

wypala się przeważnie po podobnej ilości przejechanych km 70%miasto 30% traska

właśnie czy jak zrobię adaptację nowego filtra to częstotliwość wypaleń się wydłuży?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2023 o 13:23, Kuj0n napisał(a):

@zuraw0Było chyba 50razy na ostatnich stronach poruszane, że masa oczekiwana w dieslach od N w górę może być wyświetlana nieprawidłowo.

W takim razie, czy rzeczywista masa powietrza w okolicy 330mg/stk jest prawidłowa przy działającym egr?

Kolejne pytanie, jaka jest średnia i maksymalna temperatura spalin za chłodnicą egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.08.2017 o 22:28, pawelgawel napisał(a):

Informacje i dyskusje na temat DPF są w tym wątku: DIESLE Diagnostyka filtrów DPF

 

Trapiony problemami z filtrem DPF (auto jeździ głównie po mieście) zacząłem szukać prostego rozwiązana które pozwoziłoby na łatwe sprawdzenie stanu zapełnienia filtra i ewentualne jego wypalenie gdy wybieram się w trasę poza miasto. Jako że kilka aplikacji które przetestowałem nie spełniały moich wymagań postanowiłem napisać własną aplikację (z zawodu jestem programistą).

Powstała aplikacja bimmer-tool na telefony z androidem, dostępna w google play lub do ściągnięcia TU.

 

Obsługiwane auta: BMW 1/2/3/5/7/X1/X3/X5 serii E, F, G oraz Mini. Do e39/e46/e83/e53 może być wymagany kabel (na pewno do benzyn i starszych DDE3 i DDE4).

 

Aplikacja pozwala na:

- odczyt błędów ze sterownika silnika wraz z opisami

- odczyt błędów z pozostałych modułów jak CAS, FRM, JBBF, KOMBI, DSC, MRS, MASK/RAD/CCC itd. (bez opisów, ale opisy można znaleźć tu http://bmwfault.codes)

- kasowanie błędów, co może być czasami wymagane aby procedura regeneracji DPF się uruchomiła

- Live data - czyli podgląd temperatury płynu, ciśnienie/masy powietrza, temperatura katalizatora, ciśnienia wydechu, wysterowania turbo, egr, dawki wtrysku i wiele innych.

w wersji płatnej dodatkowo:

- możliwość wymuszenia regeneracji filtra DPF

- automatyczne kasowanie błędów podczas regeneracji (potrzebne w przypadku mocno zapchanych filtrów)

- podgląd stanu regeneracji filtra, tzn czy filtr się aktualnie wypala, czy regeneracja została zaplanowana

- reset adaptacji DPF po jego wymianie lub czyszczeniu

- odczyt korekcji wtryskiwaczy

- odczyt wartości aktualnych i oczekiwanych: przepływomierza, doładowania, ciśnienia paliwa

- logowanie odczytanych danych do pliku csv, Można logować dane w trakcie jazdy przeanalizować na spokojnie w excelu lub online tu https://log.tunezilla.com

- reset adaptacji skrzyni automatycznej informacje oraz procedury adaptacji można znaleźć tu https://blog.fcpeuro.com/how-to-reset-relearn-e90-bmw-automatic-transmission-adaptations-zf6

- inicjalizacja (reset) czujnika deszczu W przypadku aut do 2007 ta funkcja działa tylko z kablem K+D-Can. Po 2007 działa również z adapterami ELM.

- rejestracja wymiany akumulatora na nowy akumulator o identycznej pojemności oraz podgląd parametrów akumulatora jak stopień naładowania, stopień zużycia oraz zakodowana pojemność.

- reset serwisu olejowego i zmiana interwału wymiany. W autach do 2007r dla tej funkcji wymagany jest kabel K+D-Can.

 

Obsługiwane adaptery

- K+DCan USB (kompatybilny z INPA) dla serii E/F/G : + przelotka USB-OTG za kilka złotych. Większość telefonów obsługuje już USB. Przelotka jest w komplecie z telefonem. Do serii F/G kabel musi mieć przełącznik lub rozłączone piny 7 i 8.

- Kabel ENET dla serii F/G + przelotka USB-ETHERNET. Aby korzystać z kabla ENET należy włączyć w telefonie funkcję Router sieci ethernet (Ethernet tethering) lub ustawić w telefonie stały adres IP dla połączenia Ethernet: IP: 169.254.250.250, Maska sieci: 255.255.0.0, DNS: 0.0.0.0, Brama: 0.0.0.0

Zamiast maski sieci może być ustawienie długości przedrostka sieci, ustawiamy wówczas wartość 16.

- MHD WiFi/ENET, modBMW WIFI ENET, UniCar UCSI-3000 dla serii F/G.

- ELM 327 Bluetooth/Wifi: Adapter jest obsługiwany ale od czasu do czasu może zerwać połączenie i konieczny będzie restart aplikacji. Na bieżąco będę wypuszczał poprawki dla ELMa. Adapter musi być ORYGINALNY, tzn. zbudowany na procesorze PIC18. Tanie chińskie adaptery nie będą działać, chociaż sprzedawcy twierdzą że obsługują wszystkie protokoły, że to nowa wersja itp. Te adaptery nadają się jedynie do Torque do odczytu podstawowych parametrów silnika i do niczego więcej.

 

Przetestowane adaptery Bluetooth ELM 327

- UniCarScan UCSI-2000 / UCSI-2100 W zaawansowanych ustawieniach połączenia wybieramy: D-Can tryb: MODE2

- Carista - bardzo dobry adapter i nie ma podróbek.

- Konnwei KW901/KW902

- Veepeak OBDCheck BLE

- Vgate OBD Scan (niebieski) - tylko wersje na procesorze PIC18 za ok. 50zł

- Vgate iCar V3 / iCar pro, ale uwaga - trafiają się podróbki.

- Vgate iCar V2 - zdarzają się podróbki które nie działają z M47/57 lub zrywają połączenie. W podróbkach nie działa przycisk

- Vgate iCar V1

Carly Gen. 2, ale uwaga: aplikacja Carly aktualizuje adapter i może się zdarzyć że adapter przestanie być kompatybilny z bimmer-tool

- OBD Mini - tylko wersje na procesorze PIC18. Zwykle to te niebieskie i lekko przeźroczyste z dwiema dwiema płytkami drukowanymi w środku (double PCB)

- każdy markowy adapter ELM 327 w wersji 1.4 lub nowszej powinien działać.

Inne przetestowane adaptery

- Thor WiFi - tylko protokół D-Can (od 2008). W ustawieniach należy wybrać typ adaptera 'OBD', IP 192.168.4.1, port 23. Może być konieczne wyłączenie komórkowej transmisji danych. Jest to adapter WiFi kompatybilny z INPA, szybszy i stabilniejszy od adapterów ELM. https://www.bimmer-connect.com/thor-wifi-adapter.php Nie zadziała z e46, starszymi X3 itp.

- Viaken STN1110, od 2008r, wybrać tryb DCan MODE3

 

Nie polecam adapterów tańszych niż ~50zł. Są to najstarsze ELM 1.0, nadają się jedynie do Torque.

Uwaga na podróbki adapterów ELM! Adapter można sprawdzić za pomocą programu ELM327 Identifier. Powinien wskazać wersję co najmniej 1.4.

Tu znajdziecie ciekawe zestawienie adapterów godnych uwagi i tych które do niczego się nie nadają: http://priusapp.com/obd.html

dKIDBZE.jpgnjJqV21.pngPQD44GS.jpgKF6mYfd.jpgIQHqpA8.jpg

HUZ9Ieq.jpgOsaMBg7.pngedoVFXG.png

jZlUHu2.jpgn08LTTX.jpggc378Xx.jpgz3JVO1J.jpg

bKiK1p1.pngps2AYtY.pngxHDr9zV.jpg

Aplikacja jest bardzo 'lekka', zadziała nawet na starszych smartfonach z obsługą USB.

 

Jako że poświęciłem trochę pracy i chciałbym dalej rozwijać aplikację, jest ona dostępna w dwóch wersjach:

-bimmer-tool Lite - darmowa: umożliwia odczyt/kasowanie błędów oraz odczyt Live Data

-bimmer-tool - płatna: to co Lite + odczyt dodatkowych informacji o DPF, wymuszanie regeneracji, reset adaptacji DPF, logowanie danych, funkcje serwisowe.

 

Kody promocyjne

Warunkiem uzyskania kodu jest podanie: modelu, rocznika, wersji silnikowej auta, typu adaptera/interfejsu oraz przetestowanie darmowej wersji programu. Model auta i nazwę użytkownika podepnę na koniec tego posta aby inni użytkownicy mogli się bezpośrednio kontaktować np. w celu porównania pomiarów live data itp.

Prośby o kody promocyjne do pełnej wersji proszę wysyłać na PRIV. Prośby o kod w wątku ignoruję.

 

 

Jeśli chcesz mieć najnowszą wersję - przejdź na wersję beta: Btool Expert beta Btool Lite beta

Jeśli dodaję nowe funkcje lub poprawki to wypuszczam najpierw wersję beta. Wersja publiczna jest zazwyczaj jedną lub dwie wersje do tyłu w stosunku do bety. Jeśli nie ma uwag to po tygodniu-dwóch zamieniam betę w wersję publiczną dostępną dla wszystkich.

 

Dzięki waszej pomocy aplikacja obsługuje silnik M47. W przypadku połączenia Bluetooth dla M47/M57 należy wybrać w ustawieniach adapter 'ELM 327' i protokół 'KWP 2000*'

 

Ograniczenia:

- X5 e53 - niektóre egzemplarze nie chcą współpracować z adapterami bluetooth

- X3 e83/X5 e53 oraz innych modelach w których wykorzystywany jest pin 8 w złączu OBD za pomocą adaptera bluetooth możliwa jest jedynie diagnostyka silnika. Dzieje się tak ponieważ adaptery bluetooth obsługują jedyni pin nr 7 do którego podłączony jest silnik. Aby diagnozować pozostałe moduły w tych modelach potrzebny jest kabel z przełącznikiem lub zwartymi pinami 7 i 8.

 

Film:

A tu w minucie 1:03 widać jak uruchamia się regeneracja DPF w moim aucie:

 

 

WpzBlJQ.pngVt2bImX.png

 

Przykładowe logi z aplikacji:

E91 320d N47 177KM 2008 Pre-LCI

Korekcje wtryskiwaczy

Aktualne oczekiwane

Regeneracja DPF

 

F11 525xdA 218KM 2015 aktualne oczekiwane

Zmieniam telefon na nowy. Czy teraz będę musiał ponownie wykupić licencję na bimmer-tool? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mam pytanie do autora. Wczoraj odpaliłem aplikację i zobaczyłem, że dla silnika n47 pojawiła się temperatura spalin za chłodnicą EGR. Mega się ucieszyłem bo byłem bardzo ciekawy jak ona się zmienia rano po uruchomieniu i czy będzie widać pracę obejścia chłodnicy (bypass). Ustawiłem sobie ją i obserwowałem w drodze do domu. Chciałem dziś rano poobserwować a tu taka niespodzianka, że była już niedostępna. Od czego to zależy?

 

2. Do forumowiczów mam natomiast inne pytanie. Odnośnie czujników temperatury spalin już przy DPF. Ostatnio zauważyłem, że mam wolną wtyczkę, wygląda jakby brakowało czujnika nr 15

diag_aca8.jpg

 

Wszedłem na real oem i widzę, że dla mojego modelu jest tam czujnik temp, ale według schematu nie ma 13. A u mnie jest 13, nie ma 15 i nie ma na DPF miejsca na czujnik 13. O co w tym wszystkim chodzi? Czyżby ktoś przede mną wstawił inny DPF z czujnikiem w innym miejscu? 

 

3. Kolejna rzecz, która mnie nurtuje to Ciśnienie wsteczne skorygowane. Czasami ma wartość jak Ciśnienie wsteczne, a czasami ma 2200. 

 

4. Czy można w aplikacji podejrzeć wartości z czujnika 7? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę znaleźć opcji edycji więc dopisuję do punktu 1. powyższego posta. Otóż zauważyłem, że jeśli wartość ciśnienia wstecznego skorygowanego ma wartość realną, czyli zbliżoną do ciśnienia wstecznego to wtedy jest wartość temperatury spalin za chłodnicą EGR. A ta wartość jest realna zaraz po zrobieniu adaptacji czujnika ciśnienia spalin z poziomu aplikacji. Po kolejnym odpaleniu samochodu ta wartość znów żyje swoim życiem i ma ponad 2000hP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie, nie wiem od czego zależy Ciśnienie wsteczne (skorygowane). U mnie wartość wynosi czasem i ponad 20 000hPa ale temperaturę za chłodnicą EGR pokazuje zawsze.

Ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć dlaczego oczekiwana masa powietrza jest 3x większą niż realna? Silnik pracował kilka sekund na postoju.

Screenshot_20230624_102001_bimmer-tool.jpg

Edytowane przez raz3rek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 24.06.2023 o 18:30, kepa416 napisał(a):

Cześć, mam obecnie adapter Vgate iCar2. Nie miałem z nim problemów, ale muszę kupić drugi do drugiego auta. Czy pod F10 opłaca się kupić coś lepszego? Thor Mhd czy to profanacja? 

 

UniCarScan UCSI-2000 / UCSI-2100

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Robinero napisał(a):

Witam. Jak wygląda sprawa z odczytem wartości "poziom oleju wartość krótkoterminowa" otaz "poziom oleju wartość długoterminowa". Wartości w jakim przedziale powinny być prawidlowe i co tak naprawdę pokazują?

Jest to poziom oleju w misce olejowej w milimetrach. Jeśli chcesz wiedzieć czy poziom oleju jest w normie to lepiej spojrzeć na poziom oleju w zegarach lub iDrive. Ewentualnie można poobserwować ile mm odpowiada wartości min. w zegarach/na bagnecie a ile max. Aplikacja nie nie jest w stanie podać ile mm to min a ile max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Mam X5 2009 30SD.

Jak zapisać ustawioną nową wartość w sterowaniu EGR? Ustawiam żądaną wartość, za jakiś czas sprawdzam i ustawiona jest stara wartość.

Mam też pytanie odnośnie ładowania obserwując w aplikacji.

Na biegu jałowym jest normalne napięcie ~14.5. Jak tylko dodam gazu, lub jadę że stałą prędkością to napięcie spada do ~12V.

Dodam, że działo się tak na starym alternatorze dlatego założyłem nowy Valeo i po przejechaniu około 1000km dzieje się tak teraz na nowym.

Proszę o pomoc

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2023 o 09:44, czekeusz napisał(a):

Jak zapisać ustawioną nową wartość w sterowaniu EGR? Ustawiam żądaną wartość, za jakiś czas sprawdzam i ustawiona jest stara wartość.

Sterowania EGR, turbiną, wentylatorem jest to sterowanie krótkotrwałe. Po wyjściu z funkcji lub po kilkudziesięciu sekundach sterownik silnika przejmuje kontrolę nad komponentem. Do trwałej zmiany służy adaptacja EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, raz3rek napisał(a):

Na jednej z grup padło pytanie o regulację biegu jałowego w dieslach. U mnie zauważyłem, że wartość +25obr zapisała się w sterowniku i powraca przy odpaleniu silnika. Czy w każdym przypadku tak jest?

Tu akurat zmiana powinna być trwała. Napisz na PW jaki ECU pokazuje aplikacja. Sprawdzę w czym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, raz3rek napisał(a):

Źle to ująłem. U mnie właśnie zapamiętuje wartość którą wpisałem (D71N47C0). Ciekaw jestem czy w każdym przypadku tak jest dla silników M/N.

Tak jest. Jedynie funkcje sterowania nastawnikami działają krótkotrwale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelgawel co dokładnie włącza funkcja  pomiaru korekt wtryskiwaczy? W jaki sposób działa? Chodzi o silnik N47N.

Mam jakies dźwięki, stukanie lub coś podobnego w zakresie około 1000 -1500 obrotów, zauważyłem że po uruchomieniu opcji pomiaru korekt, dźwięki ustają.

Czy może to być stukający wtryskiwacz? W jaki sposób to zdiagnozować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy te wartości ograniczenia EGR różnią się w zależności od silnika? Piszecie o jakichś +- 0,coś tam, a u mnie w B47 jest jedynie możliwość wyboru procentowo od 5 do 95. Paweł Gaweł mógłbyś to wyjaśnić? 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.