Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli N47 to się da. Czasami jest tak jak piszesz i nie wiem od czego to zależy, ale trzeba spróbować kilka razy na włączonym lub wyłączonym zapłonie i się uda. Nie jest to wina adaptera.

Dzięki wobec tego będę próbował :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Jaki wybrac adapter/ kabel do kodowania przez Bimmer Code

Ktory bedzie najlepszy (obsluzy wiecej aplikacji)


Mam obecnie Carista i dziala na nim BTool

Potrzebuje cos do Bimmer Code teraz


Czy iCar Vgate iCar Pro BT3.0 da rade ?


Czy musze kupic wersje 4.0 aby dzialalo wszystko tak jak powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Posiadam tą aplikację w wersji premium łącze z moją F11 Elmem niby wszystko działa ale nie łączy mi się z modułem DSC Hamulce/kontrola trakcji.

Pytam czy to jest normalne , a zarazem czy tą apka można cofnąć tylne zaciski hamulcowe w celu wymiany.

 

masz włączony zapłon ? bo to w sumie jedyny moduł który inaczej nie przeczytasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do posiadaczy n43 silnika 2.0.

Teraz jak zimno jest po ilu km macie osiągnięta temperaturę roboczą? Miasto spokojna jazda??

 

Jakoes 1h czasu

Zalezy haka temp na zewnatrz i czy mocno mam ogrzewanie wlaczone

Srednio godzina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoze mi ktos z tymi wynikami pomiarow ?


Czy wszystko jest w porzadku ??


tak, wypalanie dpf zaczyna się od 20~g sadzy. Podczas szybszej jazdy jest wypalanie pasywne czy jakoś tak.

 


Może mi podpowiecie, wykonałem test, pomiar ciśnienia wstecznego apką Bimmer-tool moje wyniki:

834 rpm 16 hpa

1816 rpm 33 hpa

2714 rpm 63 hpa

3668 rpm 100 hpa


popiół 69

sadza 7,4


co sądzicie o taki pomiarze, co jakiś czas zapala mi się błąd DPF

Pacjent BMW serii 1 ma na liczniku najechane 360 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój przypadek , popiół 69 g reset adaptacji i nabite 8 g czyli w sumie 77g popiołu ,wypalanie co 400 500km cisnienia w normie ,koncówka wydechu czarna brak błędów ze strony dpf przebieg oryginał 217 000km czy trzeba juz go czyścić czy jezdzić dalej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura wydechowa ze sprawnie działającym DPF nie powinna być okopcona. U mnie przy 250k przebiegu nigdy nie była czarna. Robienie samej adaptacji bez ingerencji w DPF (czyszczenie, wymiana) mija się z celem - to w przyszłości może tylko utrudnić diagnozę problemu powiązanego z dpf. Trzeba też zrozumieć, że popiół to szacowana wartość, a nie realna i nie można na niej w 100% polegać. DPF należy zbadać na stole, zobaczyć czy z jego wnętrzności coś jeszcze zostało i czy nadaje się do dalszej eksploatacji. Jeśli się nadaje, oddać go do czyszczenia specjalistycznej firmie, jeśli jest przeżarty to wiadomo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może ktoś coś podpowie w sprawie. E60 530d Dpf około dwa lata temu oddany do "prania". Nigdy nie było problemu z komunikatem od zapchanego dpf. Kolektor z klapkami (regenerowany) szczelny, dolot szczelny wymienione wszystkie uszczelki w dolocie, jedynie na dole przy ic troszkę poci się olejem mimo nowej uszczelki, turbo z dosłownie minimalnym luzem poprzecznym, oleju znacząco nie ubywa, ani też nie przybywa, olej w intercoolerze w malutkich ilościach z odmy, parametry aktualne/oczekiwane się zgadzają, nowy czujnik ciśnienia doładowania, nowy czujnik ciśnienia spalin ori aso, wymieniony wężyk do ciśnienia spalin, korekcje wtryskiwaczy niemal idealne (jeden czasem w granicach 0,5 ale zazwyczaj mniej, reszta 0.1- 0.3, wtryski piezo) pod obciążeniem korekcje jeszcze niższe. Brak jakichkolwiek błędów w sterowniku. Odkąd korzystam z aplikacji zauważyłem, że wypalanie potrafi nastąpić po 200, czasem po 300 km, czasem licznik od ostatniego wypalenia się nie zeruje. Dlatego wcześniej korzystając z isty widziałem przebiegi między wypaleniami nawet 500-600 km (pewnie prze z brak zerowania licznika km). Kiedy następuje wypalanie po tych około 200 km w inpie można znaleźć błąd w sekcji INFORMATION MEMORY: kod błędu 4CE0- Partikelfilter stark beladen (co w wolnym tłumaczeniu oznacza mocno obciążony filtr). U mnie egr ograniczony na +40mg, jazda głównie traski 30 km w jedną stronę krajówką, trochę korków, trochę małego miasta, jazda bez szaleństw spalania do 7 litrów przy obecnych ostatnio lekkich mrozach. WEdług mnie 200 km miedzy wypalaniami to za mało. Sadzy przybywa za szybko, mimo że odkąd kontroluję wypalam go do zera. Popiół 6.7 grama około 35tyś km od czyszczenia filtra i resetu adaptacji.

Co mogę jeszcze sprawdzić? Wiem, że inni mieli podobne problemy na tym forum i nawet w tym temacie, ale jakoś nigdy nie było odpowiedzi czy udało się wkońcu tego typu problem rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry :)

mam problem z komunikatem cc id -373 błąd żarówki od hamulca (tego awaryjnego) po prawej stronie. Żarówkę wymieniłem (h21w), stara też sprawna. Po włączeniu przeciwmgielnych wsio świeci. Błąd został- próbowałem robić reset przez adaptację frm lecz tam w zakresie (0-63) jest kreska i nic. Po adaptacji cały czas błąd egzystuje. ktoś coś?, albo potrzeba przewodu jak do inspekcji w przedlifcie 2007r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z wypaleniem dpf gdy chce załączyć wypalanie to zapala sie zielony haczyk przy zaplanowanej i potem na 3 sekundy na aktywną i gaśnie. Przy zapalaniu nie zielonego haczyka-regeneracja aktywna, czuć ze silnik delikatnie prawie nie odczuwalnie szarpał. ktoś wie co może być tego przyczyną?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam ponownie.


Bardzo proszę o kod aktywacyjny do wersji pełnej, najlepszego programu na świecie - czyli Bimmer Tool ;-)


Pozdrawiam serdecznie,

Krzysztof S.

 

To jeszcze przeczytaj pierwszy post autora programu, to będziesz wiedział jak o kod poprosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z przepływomierzem mianowicie, aplikacja pokazywała mi bardzo duże różnice w masie powietrza oczekiwanej a dostarczanej, 150-400mg/stk. Kupiłem oryginalny ale używany przepływomierz, założyłem i auto ożyło wszystkie parametry w masie powietrza dostarczanej a oczekiwanej pokrywały nie co do 5mg/stk. zgasiłem samochód odpalam za około 1 godz i znów to samo, silnik brak mocy. Czy przepływomierz który kupiłem używany mógł paść po jednej jedzie? czy przyczyny należy szukać gdzie indziej ? up. Zauważyłem jeszcze ze gdy auto postoju przez noc jeździ rormalnie, pojeżdżę chwile zagrzeje samochód do normalnej temperatury i jak zgadze samochód i postoi 30 min to problem powraca, spadek mocy. Po pierwszej jeździe po nocy silnik gaśnie normalnie zaś jak odpalę po tych 30 min i przejadę kawałek to przy gaszeniu czuć ze szarpnie silnikiem. Wyświetla tez błędy nr 4507 oraz 4c9f Edytowane przez MatiEnduro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno wypala średnio co 80 km bo cały czas to obserwuje bardzo szybko rośnie poziom sadzy.Reset dpf poprzednik chyba już robił bo popiołu jest 9 gram i licznik do wymiany jest 170tyś .Auto przebieg 260tys.Chyba go wymontuje kupię jakiś środek do czyszczenia dpf i przepucze to wodą.Tylko dlaczego skoro wypalanie jest dokończone do 0 sadzy nie resetuje się przebieg od poprzedniego wypalenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.