Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny zestaw komentarzy/uwag: (N47 320d F31)


1. Dzis przeprowadziłem regenracje - zaraz po wymuszeniu pojawił sie "tick" w polu Reg. zaplanowana, ale od tego momentu nic nie pojawiło sie w w polu Reg. Aktywna, natomiasta zaczęła spadać wartośc Sadzy z ok 13g do 1,5g, bez zmian pozostała ilośc popiołu (dodam że regeneracja sie zakończyła -> zniknął tick przy zaplanowana oraz zresetował sie dystans od ostatniej regereacji -

a/ czy tak powinno być?

b/ dlaczego Reg. Aktywna sie nie pojawia?


2. Proponuje aby wartosci przebiegu oraz dystansu do wymiany były podawane co do jedności - wartości po przecinku sa i tak dwoma zerami, a nie potrzebnie komplikują odczyt wartości


3. Odczyt błedów - po zaznaczeniu wszystkich pól odczytuje tylko błedy silnika, reszte pokazuje ze jest problem z komunikacją


4. W silniku pokazuje u mine błąd EGR - jest po niemiecku wiec w nazwie błedu jest AGR - nie mam pełnego opisu ponieważ skasowałem i narazie nie wrócił - natomiast ten błąd pojawił mi sie juz któryś raz a nie jest wykazywany przez żadnej inny program (np. carista)


5. Dzis miałem problem z zaciąganiem danych - aplikacja połączyła sie - ale przy próbie pobierania danych pojawiały sie zaraz pod przyciskiem WSTECZ ciemne małe kwadraciki - nawet na kilka linijek (sukcesywnie, tak jakby sie ładowało cos) ale danych żadnych nie było.

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dzis przeprowadziłem regenracje - zaraz po wymuszeniu pojawił sie "tick" w polu Reg. zaplanowana, ale od tego momentu nic nie pojawiło sie w w polu Reg. Aktywna, natomiasta zaczęła spadać wartośc Sadzy z ok 13g do 1,5g, bez zmian pozostała ilośc popiołu (dodam że regeneracja sie zakończyła -> zniknął tick przy zaplanowana oraz zresetował sie dystans od ostatniej regereacji -

a/ czy tak powinno być?

b/ dlaczego Reg. Aktywna sie nie pojawia?

a/ nie powinno tak być

b/ nie wiem, może być problem z interpretacją informacji ze sterownika. Jakbyś następnym razem włączył logowanie komunikacji i podesłał log to postaram się to naprawić.

 

2. Proponuje aby wartosci przebiegu oraz dystansu do wymiany były podawane co do jedności - wartości po przecinku sa i tak dwoma zerami, a nie potrzebnie komplikują odczyt wartości

Tak będzie

 

3. Odczyt błedów - po zaznaczeniu wszystkich pól odczytuje tylko błedy silnika, reszte pokazuje ze jest problem z komunikacją

Większość modułów dotyczy e90. Pracuję nad listą modułów dla serii F oraz innych modeli.

 

4. W silniku pokazuje u mine błąd EGR - jest po niemiecku wiec w nazwie błedu jest AGR - nie mam pełnego opisu ponieważ skasowałem i narazie nie wrócił - natomiast ten błąd pojawił mi sie juz któryś raz a nie jest wykazywany przez żadnej inny program (np. carista)

Większość aplikacji diagnostycznych na komórkę potrafi odczytać jedynie grube błędy - gdy pali się już lampka ostrzegawcza.

 

5. Dzis miałem problem z zaciąganiem danych - aplikacja połączyła sie - ale przy próbie pobierania danych pojawiały sie zaraz pod przyciskiem WSTECZ ciemne małe kwadraciki - nawet na kilka linijek (sukcesywnie, tak jakby sie ładowało cos) ale danych żadnych nie było.

Trudno powiedzieć. Z bluetooth czasami są problemy, w miarę możliwości staram się to udoskonalać. Czasami po prostu trzeba zrobić restart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dzis przeprowadziłem regenracje - zaraz po wymuszeniu pojawił sie "tick" w polu Reg. zaplanowana, ale od tego momentu nic nie pojawiło sie w w polu Reg. Aktywna, natomiasta zaczęła spadać wartośc Sadzy z ok 13g do 1,5g, bez zmian pozostała ilośc popiołu (dodam że regeneracja sie zakończyła -> zniknął tick przy zaplanowana oraz zresetował sie dystans od ostatniej regereacji -

a/ czy tak powinno być?

b/ dlaczego Reg. Aktywna sie nie pojawia?

a/ nie powinno tak być

b/ nie wiem, może być problem z interpretacją informacji ze sterownika. Jakbyś następnym razem włączył logowanie komunikacji i podesłał log to postaram się to naprawić.

 

Seria F silnik n57 - "ptaszek" przy reg. zaplanowana pojawia mi się zawsze, natomiast nigdy nie pojawił się w reg. aktywna. Mimo tego wypalanie działa prawidłowo.


Ponowie pytanie: Czy jeszcze komuś wartość ciśnienia wstecznego po długim postoju np. po nocy wskazuje jako wartość ujemną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej F31 2,0 ED , 2013r, apka odczytuje tylko moduł silnika - pozostałe bez odpowiedzi. Interfejs Carista. Oczywiście DPF i wtryski i pozostałe dane chodzą bez problemu. Chodzi mi tylko o sprawdzenie błędów - tylko silnik i nic więcej. Tak na razie ma być(może do następnej aktualizacji apki) czy wina leży gdzie indziej (może interfejs) ? Przy okazji apkę zakupiłem , świetna robota i wielki szacun dla autora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś kupiłem aplikację i mam ten sam problem co kolega.


1. Dzis przeprowadziłem regenracje - zaraz po wymuszeniu pojawił sie "tick" w polu Reg. zaplanowana, ale od tego momentu nic nie pojawiło sie w w polu Reg. Aktywna, natomiasta zaczęła spadać wartośc Sadzy z ok 13g do 1,5g, bez zmian pozostała ilośc popiołu (dodam że regeneracja sie zakończyła -> zniknął tick przy zaplanowana oraz zresetował sie dystans od ostatniej regereacji -

a/ czy tak powinno być?

b/ dlaczego Reg. Aktywna sie nie pojawia?


2. Proponuje aby wartosci przebiegu oraz dystansu do wymiany były podawane co do jedności - wartości po przecinku sa i tak dwoma zerami, a nie potrzebnie komplikują odczyt wartości


3. Odczyt błedów - po zaznaczeniu wszystkich pól odczytuje tylko błedy silnika, reszte pokazuje ze jest problem z komunikacją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym spytać jakie macie ciśnienie wsteczne na wolnych obrotach. Korzystając z aplikacji (jest świetna, na dzień dzisiejszy nie ma konkurencji) zauważyłem że w chłodne dni, szczególnie rano jak silnik jest jeszcze zimny ciśnienie wsteczne ma u mnie wartości ujemne od -20 do 0. Podczas jazdy sadza wogóle nie narasta. Natomiast jak jest ciepło i silnik jest nagrzany ciśnienie wsteczne na wolnych obrotach mam od 12 do 25 i wtedy ilość sadzy szybko narasta. Czy to jest normalne ? Czy to problem z moim czujnikiem (jak się nagrzeje daje inny pomiar) ?

Wypalanie odbywa się u mnie co około 200-300 km. Teraz jak jest ciepło częściej, zimą rzadziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym spytać jakie macie ciśnienie wsteczne na wolnych obrotach. Korzystając z aplikacji (jest świetna, na dzień dzisiejszy nie ma konkurencji) zauważyłem że w chłodne dni, szczególnie rano jak silnik jest jeszcze zimny ciśnienie wsteczne ma u mnie wartości ujemne od -20 do 0. Podczas jazdy sadza wogóle nie narasta. Natomiast jak jest ciepło i silnik jest nagrzany ciśnienie wsteczne na wolnych obrotach mam od 12 do 25 i wtedy ilość sadzy szybko narasta. Czy to jest normalne ? Czy to problem z moim czujnikiem (jak się nagrzeje daje inny pomiar) ?

Wypalanie odbywa się u mnie co około 200-300 km. Teraz jak jest ciepło częściej, zimą rzadziej.

 

Mam dokładnie to samo można powiedzieć, że identycznie. Jak auto jest rozgrzane to wartości ciśnienia są podobne jak u Ciebie na zimnym minusowe lub bliskie 0. Kiedy jeżdżę np. 2 tyg tylko po mieście potrafi wywalić błąd 480A. Myślałem że może ten czujnik wariuje, ale może czas na oddanie DPF do czyszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://pl.aliexpress.com/item/Newly-White-Super-mini-ELM327-Bluetooth-Smart-Car-Diagnostic-Interface-ELM-327-Wireless-Scan-Tool/1661626480.html

Wybrałem "Blue Double PCB"

Sprzedawca wysłał niezwłocznie ale dotarł dopiero po dwóch miesiącach :)

 

Do mnie tez dzis dotarl dziala na m47 i n43

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie jakie było moje zdziwienie gdy wchodzę w apke patrzę i nie wierze reg zaplanowana V ,reg aktywna X sadza 24g popiół 7,87g dystans od reg 75 km .Po przejechaniu 20 km

reg zaplanowana v, reg aktywna v, sadza 30g oczywiście dpf się wypalił ale dlaczego po 100km i nie zerowało dystansu od ostatniej reg tylko dystans leci dalej ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprosiłem każdy musi sobie zobaczyć ile upcha kilometrów w mieście w DPF .. . U mnie po mieście upcham 350 km powyżej wywali błąd więc staram się do 300 i tak polecam sobie sprawdzić oczywiście jazda normalna bez buta w podłodze .. bo wtedy występuje duże dymienie jeździmy płynnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pawelgawel kiedy bedzie jakas poprawka w tym temacie.

1. Dzis przeprowadziłem regenracje - zaraz po wymuszeniu pojawił sie "tick" w polu Reg. zaplanowana, ale od tego momentu nic nie pojawiło sie w w polu Reg. Aktywna, natomiasta zaczęła spadać wartośc Sadzy z ok 13g do 1,5g, bez zmian pozostała ilośc popiołu (dodam że regeneracja sie zakończyła -> zniknął tick przy zaplanowana oraz zresetował sie dystans od ostatniej regereacji -

a/ czy tak powinno być?

b/ dlaczego Reg. Aktywna sie nie pojawia?


2. Proponuje aby wartosci przebiegu oraz dystansu do wymiany były podawane co do jedności - wartości po przecinku sa i tak dwoma zerami, a nie potrzebnie komplikują odczyt wartości


3. Odczyt błedów - po zaznaczeniu wszystkich pól odczytuje tylko błedy silnika, reszte pokazuje ze jest problem z komunikacją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

berni 76, zajmę się w tym tygodniu:

3. Odczyt błędów - dodam moduły FEM/REM oraz postaram się uruchomić pozostałe moduły dla serii F

2. wartości po przecinku

1. Brak tick'a reg. aktywna - to może trochę potrwać, muszę testy porobić bo to zagadkowe jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uruchamiałeś jakieś inne aplikacje diagnostyczne typu Carly, Torque to upewnij się że są wyłączone, a najlepiej wymuś ich zatrzymanie w telefonie. Protokół KWP-2000 wybrany? Jeśli to nic nie da to Ustawienia > zaznacz 'Logowanie komunikacji', spróbuj połączyć ze dwa razy i wyślij logi z katalogu /btool/log na psvmsa(małpa)gmail.com
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zakupiłem aplikację i interface Carista ( jak polecano na początku tego wątku) niestety cały czas mam komunikat "adapter initialization failed" co może być przyczyną ??? bardzo proszę o poradę

Cyztalem na amzonie ze powinno sie adapter sparowac pjerw z aplikacja odcsristy a potem można z inną używać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.