Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie tak. Kodowania nie robi się codziennie więc można pofatygować się z laptopem.

 

Tymczasem poszła poprawka... ostatniej porwaki (wersja 1.59).

Powinien być rozwiązany problem że apka pokazywała błędy silnika w CAS albo na odwrót oraz problemy z komunikacją/dziwnymi odczytami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne że wogule działa :) Miałem taki adapter i zwróciłem go sprzedawcy.

Generalnie ELMy są wolniejsze of kabla. Dodatkowo linia K której używają do komunikacji auta z silnikiem M47 ma prędkość tylko ok. 10kB/s. Jeśli widzisz że poszczególne wartości aktualizują się co ok 0,5-1 sekundę to tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wam szybko wzrasta pomiar sadzy w dpf ? Ja miałem wypalanie planowane jakoś 130km temu a już mam około 16g sadzy. Tyle że teraz jestem na zwolnieniu i robię jak gdzie jadę krótkie odcinki po 6-7 km dziennie raz w tych 130 km zrobiłem 2x po 26km bez przerwy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra sprawdziłem u siebie:

 

pierwsze 150km (dojazdy żony do pracy 12km jedna stronę)

Dalej trasa 220km w jedną stronę razem 440km (60% drogi lokalne 70-140km/h, 40% expresówka 140-180km/h)

20km kręcenie po zatłoczonym gdańsku

 

b13ca527f71ff2be.png

 

Obserwacje:

-jazda ze stałą prędkością ok 80-110km/h sadza przybywa ale dość powoli

- gwałtowne przyśpieszenia (gaz w podłodze) szybkie przybywanie sadzy

- jazda ze stała prędkością 150-160km/h (temp spalin 320-350) sadza sama się dopala (50km ok 1,5gr sadzy)

-jazda z prędkością ok 200km/h i pedał w podłodze sadza przybywa

 

po 610km włączyłem wymuszone wypalanie (auto będzie się kręciło wokół komina ok 2tyg) sadza spadła ok 20km wyplania przy prędkości 100km/h do 3.28g

 

ps. ciśnienie wsteczne mierzone podczas jazdy przy ok 10hr sadzy wynosiło 14hPa po wypalaniu ok 6-7hPa

 

pozdraiwam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę kupić mate 10 lite.

Ma blututh BT4.2 (wspiera BLE, aptX)

Nie wiem czy będzie śmigała. Ktoś wcześniej pisał że na p8 lite nie dziala

Na P8 Lite nie będzie działać po kablu, bo telefon nie obsługuje OTG. Natomiast mogę dodać, że na Huawei P8 działa bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

apkę kupiłem, komentarz i gwiazdki dodałem. Jest super, jak dodasz wspominane funkcje to chętnie przeleję jakiegoś dodatkowego donate'a, bo sam jestem z "branży" i szanuję za projekty po godzinach :)

 

Mój dpf tak po przejechaniu 500km w mieście wywalił błąd, auto zamuliło strasznie, ale wczoraj przejechałem trasę do domu rodzinnego (200km autostradą), wymusiłem dwa razy wypalanie i wszystko wróciło na razie do normy.

 

Oceni ktoś wartości ciśnień zwrotnych? Znalazłem na jakimś angielskim forum dla 3.0d przedziały i dla 4tyś było 250hPa. Dla 2.0d nie mogłem znaleźć.

 

https://zapodaj.net/597026d3391a1.png.html

 

Zastanawiałem się na całkowitym wywaleniem dpf'a, mam e91 rok 2005, podobno bez dpfa spełnia normy euro4 i ma nie być żadnych konsekwencji, ale ile w tym prawdy?

Co do wartości rzeczywistych/oczekiwanych często powietrze rzeczywiste było o około 100 większe od oczekiwanego, na postoju wszustko w normie. Warto się zainteresować problemem? Może nie jest to problem, tylko rozjazd odczytów?

 

Pozdrawiam,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super Apka, narazie pobrałem wersje lite. Jest szansa w wersji pro dodać temperaturę oleju i AFR (sonde Lambda) w 3.0D E90(330 i 335d) ? Chyba że jest to kupuje w ciemno :)

 

Jasne, odczyt błędów z kolejnych modułów jest prosty. Zrobię niebawem.

 

Co do dalszych planów

- seria F

- chcę uprościć konfigurację i zrobić automatyczne wykrywanie typu silnika. Najlepiej gdyby nic nie trzeba było ręcznie ustawiać.

- obsługa wifi. Kiedy będzie, to zależy jaki będzie nakład pracy żeby to uruchomić.

- robię wskaźniki, ale to nie jest dla mnie priorytet, raczej gadżet.

- tryb nocny

- silniki benzynowe

- kasowanie serwisu olejowego, klocków

- zmiana interwału serwisu olejowego

- reset adaptacij przepływomierza

- rejestracja akumulatora

 

CO do resetu przepływki to musisz dodać też reset sondy lambda bo to ze sobą powiązane w dieslu przy wymianie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp. oleju jest ale w niektórych autach sterownik zamiast oleju podaję temperaturę płynu. Jak zobaczysz screenshot na poprzedniej stronie to widać poprawną temp. oleju. Zorientuje się z AFR i może dodam na tygodniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.