Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Reg. zaplanowana = 0 jest jak najbardziej ok. Po kliknięciu regeneracja powinno zmienić się na '1'.

Reg. aktywna= 0, tez jest ok. Gdy wypalanie faktycznie się uruchomi wartość zmieni się na '1'

Ciśn. różnicowe - na biegu jałowym pownno byc 0~5 hPa. Przygazuj proszę do 2000 obrotów na kilka sekund i zobacz czy się zmienia wartość.

 

czyli należy dążyć do jak najmniejszych wartości sadzy i popiołu? można kilka wypalań zapodać pod rząd? wie ktoś czy może mieć to ujemny wpływ na dpf?

Sądzę że podwyższona temperatura spalin nie służy turbinie, poza tym jest zwiększone spalanie podczas regeneracji. Z drugiej strony przypchany filtr to też częstsze regeneracje, i zazwyczaj niepełne jeśli głównie jeździmy po mieście. Nie ma co przesadzać z tym wypalaniem ale jak sterownik wyrzuca błędy że że filtr zapchany, albo auto zamulone, to trzeba mu pomóc :) To tylko moja opinia. Jakie jest wasze zdanie/wiedza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko, na bardzo krótkim odcinku z minimalną prędkością odpaliłem wypalanie, wczoraj sadzy było ponad 9 g dzisiaj jest około 7 g, tak więc chyba działa.

Także czekam na jakiś wyjazd poza miasto.

 

Wydaje mi się że jednak tej informacji że dpf aktualnie się wypala apka nie pokazuje.

 

https://zapodaj.net/0bfbbfb92784b.png.html

https://zapodaj.net/e5c26a9d2d301.png.html

 

Mam jeszcze pytanie czy gdy wypalanie jest przerwane to w ECU pojawiają się błędy z filtrem dpf?

Potem za jakiś czas jest odpalanie znowu mimo, że komp pokazuje błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

moim zdaniem aplikacja pokazuje wypalanie.przynajmniej u mnie.

1.temp. kat. wzrasta kilkukrotnie podczas wypalania

2.reg.akt. wyświetla 1

3.mam usunięty tłumik środkowy i końcowy i przy każdym wypalaniu dpf auto wydaje z siebie fajny basowy pomruk przy każdym naciśnięciu gazu - tak było i tym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W N47 jest dokładnie jak napisał kulfon3.

bialy0266 testuje wersję dla M47, i tam mogą być jeszcze niedoróbki.

@bialy0266 jak pojedziesz za miasto i odpalisz regenerację obserwuj temperaturę spalin, to najlepszy wskaźnik regeneracji. Przerwana regeneracja nie powoduje błędów, jedynie powinno pokazać się 'Reg. przerwana=1'.

 

Wrzuciłem już wersję Lite z obsługą M47, można zatem czytać/kasować błędy i podglądać podstawowe parametry.

Wersję Expert wypuszczę jak tylko dokończymy testowanie i poprawię ewentualne błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem dzisiaj aplikacje, dobrze ze miałem telefon z andkiem gdzieś w szufladzie.

Mam e91 n47d20c 2009 i aplikacja działa.

Będziesz rozwijał apke pod względem możliwości? Czy pojawia się jakieś dodatkowe parametry silnika?

 

 

Popiół: 53,70 g

Sadza 5,17 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki arkovsky! W kolejności (poza obsługą innych silników) czeka diagnostyka pozostałych modułów. Obsługę interfejsu ELM bluetooth muszę na razie odpuścić bo temat jest bardziej skomplikowany niż mi się początkowo zdawało (niestandardowy protokół BMW). Planuję dodać wartości aktualne i oczekiwane + logowanie do pliku. Jeśli macie sugestie co chcielibyście mieć w aplikacji to piszcie. Proste rzeczy typu odczyt z kolejnego czujnika mogę zrobić od ręki. Rozważę też bardziej skomplikowane rzeczy np. jakieś procedury serwisowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie przydałaby się adaptacja nowego filtra DPF, by skasować błąd 452A.

 

Może dodatkowa zakładka z innymi wartościami typu:

- wartość z przepływomierza

- wartość z czujnika ciśnienia spalin

- ilość paliwa w zbiorniku (bardziej jako bajer)

 

Co do wyglądu aplikacji. Jest mega prosta i pewnie jest to też jej zaleta. Przyjemniej jednak byłoby obserwować parametry w jakiejś tabelce:

http://i.imgur.com/6qzphbR.jpg

u mnie na telefonie wartości z jednostkami nie są w jednej linii.

http://i.imgur.com/vK2Zg1p.jpg

W nocy przydałoby się czarne tło w aplikacji.

 

 

Jakie wartości mieszą się w przedziale normy jeśli chodzi o sadzę, popiół i ciśnienie zwrotne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, adaptacja/reset filtra będzie następna po obsłudze M47, może nawet ilość pozostałych kilometrów do wymiany filtra.

Nad wyglądem popracuję w dalszej kolejności, a na początek mogę zrobić taką tabelkę żeby było czytelniej. Polecam używanie aplikacji w orientacji poziomej - nie łamią się linie.

 

@arkovsky - jest jakieś uzasadnienie żeby wyświetlać jednocześnie przepływomierz i ciśnienie dpf? Mogę zrobić koniurację do wyboru które parametry wyświetlać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dzięki za dotychczasową prace nad apką i jej rozwój!

pytanie, czy współpracuje już ona po BT z ELM327 mam 2 takie adaptery (jeden Yanosika, 2gi Carly - dawne BMWhat) ?

 

sugestia: by aplikacja mogła działać na telefonie w poziomie

 

i głupie pytanie: czym różni się wersja Lite od Expert ? jakieś różnice w funkcjonalności ?

 

ps. DPF to priorytet, ale na przyszłość opcja wypalania NOXa u benzyniaków pewnie byłaby przez nich również doceniona

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aplikacja działa w poziomie, zobacz film z pierwszego postu. Jedna uwaga - podczas obrotu ekranu android rozłącza połączenie więc ewentualnie trzeba klikną 'Odczyt' jeszcze raz.

ELM327 - pracuję nad tym. Obsługa zwykłego kabla USB była banalna, a ten ELM jest trochę kłopotliwy.

Wersja lite jest darmowa - podstawowe parametry silnika + kasowanie błędów, wersja Expert płatna 47,99 (z czego 20zł to podatek:/). Expert ma wszystko to co Lite + dodatkowe parametry DPF + regeneracja. Obydwie wersje są rozwijane równolegle.

Benzyny i NOx - jasne ale nie wszystko na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

sineczek a czytałeś od początku post? Te trzy strony to nie jakiś problem i będziesz wiedział jakie są różnice. poza tym 5 postów wyżej masz napisane odnośnie obsługi BT. Nawet tej strony nie chciało ci się przeczytać :duh:

pawelgawel jak dla mnie apka już jest super. Nie trzeba targać kompa żeby zobaczyć błędy. DPF mam wycięty więc czyszczenie mi nie potrzebne, ale reszta na plus. Jak rozwiniesz ją bardziej to będzie szacun. Mi się marzy wymiana akumulatora. Znaczy możliwość zmiany na inny oraz adaptacja po wymianie na nowy. Nie robi się tego często, ale to by była bajka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyny i NOx - jasne ale nie wszystko na raz.

jasna sprawa !

 

sineczek a czytałeś od początku post? Te trzy strony to nie jakiś problem i będziesz wiedział jakie są różnice. poza tym 5 postów wyżej masz napisane odnośnie obsługi BT. Nawet tej strony nie chciało ci się przeczytać :duh:

czytałem od końca do początku i uciekła mi ta informacja, a utkwiła ta z 1wszego postu

 

 

3mam kciuki za rozwój i czekam aż będzie ELM obsługiwany ! obecnie mam i używam Carly - ale chętnie potestuję, bo trzeba swoich wspomagać !

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj wybrałem się poza miasto i udało mi się wymusić procedurę wypalania.

Na M47 aplikacja działa poprawnie, problem jest tylko że jak zacznie się już wypalanie

Reg. aktywna ciągle wynosi 0,00

Podczas wypalania Temp. katalizatora u mnie rośnie do 500-600 stopni i faktycznie jak ktoś pisał słychać delikatny basowy dzwięk.

Przed wypalaniem:

Popiół: 3,61

Sadza: 10,41

Po wypalaniu:

Popiół: 3,78

Sadza: 4,72

Po zakończonym wypalaniu Dystans od reg. u mnie się nie zeruje tylko ciągle rośnie, wygląda to tak, jakby nie był wypalany DPF już od 900 KM.Nie wiem może jest to spowodowane tym, że mam ciągle błąd czujnika ciśnienia spalin???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie regeneracja nie zakończyła się i dlatego licznik km nie wyzerował się. Obecnie też testuję aplikację na M47 i licznik km od regeneracji u mnie wskazuje wartość prawidłowo.

Jak już rozpoczniesz wypalanie to staraj się spełnić wszystkie warunki wymagane do rozpoczęcia regeneracji aż do momentu kiedy znowu temperatura spalin spadnie do ok 300 stopni. Pod koniec wypalania sadza spada u mnie niemalże do 0.

Czekam jedynie na poprawienie wyświetlania wskaźników o zaplanowanej i aktywnej regeneracji. Wtedy najlepiej widać czy wypalanie się zakończyło czy jeszcze trwa.

pawelgawel: dzięki za Twoją pracę i pisz jeśli będziesz potrzebować jeszcze jakieś testy z Rheingolda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde muszę wyeliminować ten błąd czujnika ciśnienia, kupiłem nowy czujnik, ale nie mam kiedy go wymienić.

Miałem kilkanaście kilometrów ekspresówki, także wszystkie warunki były spełnione.

Faktycznie moje wypalanie trwało bardzo krótko bo jakieś kilka minut tylko.

Gdzie w DISie sprawdzić, że czujnik jest walnięty?

W iDrivie pokazuje mi wymianę na nowy. Gdzie w DISie zresetować DPF?

 

Jak ostatnio sprawdzałem w DISie to od ostatniej regeneracji pokazywał mi 15 km a BTool ponad 800 km.

 

@pawelgawel naprawdę świetna robota, wielkie dzięki za wykonaną pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

partysrp, bialy0226 - wielkie dzięki za testowanie M47

Aplikacja z obsługą M47 jest już dostępna dla wszystkich, z zastrzeżeniem że do poprawki są:

- Reg. aktywna

- dystans od ostatniej regeneracji

 

@bialy0226, u mnie objawy uszkodzonego czujnika ciśnienia były takie: na biegu jałowym raz pokazywał 0-5 hPa a po chwili przejażdżki już ~30hPa. Poza tym przy maksymalnych obrotach pokazywał mniejsze ciśnienie niż przy 2000 obrotach. Z nowym czujnikiem ciśnienie rośnie proporcjonalnie do obrotów. W Reinhold jest test czujnika (ciśnienie + chyba sprawdzenie błędów). Rheingold podpowie ci też że przed testem auto powinno pracować conajmniej 3 minuty.

Z resetem DPF wstrzymaj się proszę do weekendu - dodam taką możliwość do Btool'a, przetestujesz za jednym zamachem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa o tym czujniku?

wWa0SOe_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=high

Jeśli tak to z góry jest przykręcony bodajże do pokrywy zaworów. Do niego jest podłączona wtyczka i wężyk od dpfa. Bez problemu dostaniesz się od góry ;)

 

@pawelgawel

 

Jeśli chodzi o info z przepływki to do diagnostyki się przyda. U mnie po podłączeniu autocoma jest tam jakaś chora wartość, nie wiem czy to wina przepływki czy oprogramowania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chemie nie uzyjecie Deep obd BMW for android

Nic nie kosztuje a Rezepte pokazuje rozne wartosci. Kiddy wypalanie dpa Mitnahme bledy skasowac Kirche podejzec ist.

 

A po polskiemu?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.