Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Czy opcja uzyskania kodu jeszcze jest mozliwa ?

Cały czas, do odwołania abo końca świata. PISAĆ NA PRIV.

 

Twoj program dziala bez problemu z angolami ?

Nie widzę powodu dla którego miał by nie działać. Jedyny angol jaki podłączyłem to f30. Aplikacja pokazywała jakieś wartości ale nie miałem możliwości zrobienia dokładniejszych testów.

 

jakos nigdy nie zauwazylem kiedy wypalalo DPF

W tym silniku proces regeneracji jest mało zauważalny. Skrzynia zmienia biegi normalnie, bez wkręcania na wyższe obroty. Odgłos silnika prawie bez różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak jak obiecałem dziś przetestowałem działa

A tu są screeny

WhyQv8O_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

2zogtje_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

YOFWIpu_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Teraz parę pytań

Ciśnienie spalin wsteczne pokazuje jakieś dziwne dane na postoju 22k podczas jazdy z obrotami 1500-1700 pokazuje 22.5k

Już w postach doczytałem że to czujnik do wymiany ale jakoś nie mogę go znaleźć u mnie ani w schemacie na real OEM ani gdzie się znajduje ani na alledrogo po wpisaniu X1 e84 wsteczny czujnik spalin

 

Dystans do regeneracji - rano jak odpaliłem pokazywał że za 17km po 15min po mieście zmieniło się na prawie 27km. Te dane są dokładne? I jak to rozumieć ? Jak spadnie do 0 to komputer zaplanuje sobie wypalanie w najbliższym momencie kiedy warunki zostaną spełnione?

 

Dystans do wymiany ? To znaczy za ile będzie DPF do całkowitej wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstrzymaj się z wymianą czujnika. Być może jest jakiś problem z odczytem tego parametru w twoim silniku. Sprawdzę to.

Czujnik to pozycja nr3 : http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VN31-EUR-01-2010-E84-BMW-X1_20d&diagId=13_1286#13627811935

 

Dystans do regeneracji

Dystans jest OD ostatniej udanej regeneracji. Czyli po regeneracji powinno być 0 i ma rosnąć wraz z przejechanymi kilometrami. Jeśli przekroczy ~600km to może wskazywać na brak regeneracji filtra.

 

Dystans do wymiany ?

I tak i nie. W sterowniku jest ustawione fabrycznie 250tys, km do wymiany filtra. Jeśli auto przejedzie już te 250tys to sterownik silnika zacznie wyrzucać błędy informujące o konieczności wymiany filtra. Nie jest powiedziane że po tych 250tys. km filtr nadaje się już tylko do wymiany. Ja mam ponad 300. Wyczyściłem chemicznie przy okazji robienia rozrządu, zresetowałem adaptację i filtr działa poprawnie.

Reset adaptacji powoduje zresetowanie właśnie tego licznika i sterownik myśli że filtr jest nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arkovsky

A u ciebie tą wartość stoi w miejscu czy też się zmienia podczas jazdy??

Dziś po mieście nie miałem specjalnie miejsca gdzie przyspieszyć i dać wyższe obroty więc silnik pracował w przedziale max do 2200 i odczyt wtedy pokazywał 22600 hPa podczas postoju na światłach pokazywało do 22100 hPa

 

A ty kupiłeś już ten czujnik?? Wymieniłeś go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie. W sterowniku jest ustawione fabrycznie 250tys, km do wymiany filtra. Jeśli auto przejedzie już te 250tys to sterownik silnika zacznie wyrzucać błędy informujące o konieczności wymiany filtra. Nie jest powiedziane że po tych 250tys. km filtr nadaje się już tylko do wymiany. Ja mam ponad 300. Wyczyściłem chemicznie przy okazji robienia rozrządu, zresetowałem adaptację i filtr działa poprawnie.

Reset adaptacji powoduje zresetowanie właśnie tego licznika i sterownik myśli że filtr jest nowy.

Jeszcze nie używałem apki, czekam na interfejs, ale jak to jest z tym 250tys. i dpf. U mnie wlasnie mam 254 tys i nic nie wywala, żadnych błędów, auto jezdzi jak przedtem. ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne nie zapali się żadna kontrolka. Ale jeśli nikt nie majstrował przy sterowniku to odczytasz z niego któryś z poniższych kodów błędów:

- 452A oznacza że 'przebieg' filtra zbliża się już do maksymalnej wartośći

- 4D4A przekroczony maksymalny dystans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelgawel

 

Apka zaktualizowana i testy dokonane sa poprawy ale wkradl sie tez blad nowy

 

co do bledu:

jezeli mam podlaczony telefon + interfejs do samochodu po wybraniu jakiej kolwiek opcji ( live data, DPF monitor, czy odczytanie ECU ) gdy wcisne wstecz w apce lub w androidzie to zawsze wywala aplikacje i uruchomich musze ja od nowa. Przed aktualizacja nie bylo tego problemu. Gdy nie jestem podlaczony z samochodem moge latac po menu tam i spowrotem i nic sie nie wywala

( telefon to NEXUS 6 czysty android 7.1.1 bez zadnych dodatkow czy nakladek )

 

xi7p9hj.png

jak widac na zrzucie powyzej teraz przy wylaczonym silniku temperature oleju pokazywal mi -0.10c

a cisnienie wsteczne bylo na 0 gdzie wczesniej bylo okolo 22000

 

FKWagGE.pngjjY2T7g.png

po uruchomieniu silnika cisnienie wsteczne skakalo pomiedzy tymi 2 wartosciami na minusie przez okolo 30-60 sek

by nastepnie zmienic sie na skoki pomiedzy 0 a 0.96hPa

XVJEU6F.png

 

Przy 2000 obrotow ( oczywiscie na postoju bez obciazenia ) cisnienie wsteczne wynosilo 6.96 hPa i roslo lub malalo wraz z obrotami

KhVg0Bp.pngK4nb4H2.png

 

No i po uruchomieniu silnika pojawil sie poprawny odczyt temperatury oleju.

 

Ps. Sorki za bledy w pisowni ale uzywam mocno ograniczonego komputera w pracy gdzie jedyna przegladarka jest eadge bez mozliwosci instalowania dodatkow bez posiadania praw admina ( UK )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za testy!

Na wyłączonym zapłonie mogą pojawiać się ujemne wartości, to jest OK.

Co do czujnika ciśnienia DPF, to ISTA każe odczekać conajmniej 3 minuty przed wykonaniem pomiarów, co może oznaczać że zaraz po uruchomieniu silnika odczyt może być niestabilny. Mam prośbę przy następnej okazji jak już auto trochę popracuje zobacz jakie masz wartości przy 1500, 2000, 2500. Odczyt odbywa się co 0.5-1.0 sekundy, więc trzeba przytrzymać auto na danych obrotach przez chwilę żeby pomiar był miarodajny.

 

Co do błędu przycisku wstecz ... U mnie działa ;) Oczywiście przyjrzę się temu.

Edytowane przez pawelgawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelgawel

 

Kolejna porcja danych

W kolejnych próbach programu na 4-5 skoków po menu i wstecz aplikacja wywaliła się raz

 

no ale teraz do odczytów-samochód w pełni rozgrzany

8XCGkT2.png

 

na postoju pod domem na luzie obroty około 800 rpm ciśnienie skakało pomiędzy 0.96 hPa a 5 hPa obserwowałem z 20 sekund i trafiło się z 2 razy nawet 6 hPa ale tez trafiło się coś kolo -2 hPa

NRYHwUw.png

 

1000 rpm

GJQV0l3.png

 

1500 rpm

BNTQ6Yb.png

 

2000 rpm

dAKhard.png

 

2500 rpm nie zrobiłem bo środek nocy i dość głośno a nie chciałem sąsiadów budzić :P

 

ale mam za to jeden jak jechałem po autostradzie prędkość około 60 mph / 100 km/h lekko pod górkę dokładnie 2000 rpm

qR8HQXs.png

 

no i jako bonus nie wiem czy się przyda log z tego przejazdu https://drive.google.com/file/d/0ByuuuZJ8KfW3NWlXT2Y0dXJOZnc/view?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd już poprawiony - dostałem log błędu od googla i znalazłem potencjalny problem :) Zawsze byłem sceptyczny gdy aplikację pytają czy wysyłać informację o awariach. Teraz zmieniam zdanie. W logu nie ma żadnych informacji użytkownika, jedynie godzina, model telefonu i kawałek kodu aplikacji w którym wystąpił problem.

 

Dziwne że błąd występował tylko u jednej osoby, ale już nieważne.

 

@s3k4t0r, twoje pomiary wyglądają ok, tzn ciśnienie rośnie wraz z obrotami. Jedynie te wahania na jałowym są dziwne - ale takie wartości daje sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@s3k4t0r

Tak wymieniałem czujnik ale jak widać nie potrzebnie :D Jak ktoś będzie potrzebował to mogę odsprzedać :D

 

@pawelgawel

Na postoju takie wartości, nareszcie normalny zakres :D Są one dziwne (wartości powtarzają się np 0,96), ale tak jak napisałeś wcześniej może to wynikać z krótkiej pracy silnika.

Potestuje przy jakimś dłuższym przejeździe i zobaczymy czy te parametry będą w miarę normalne.

 

vEHnfjt.jpg

j4a8eno.jpg

deFxLNz.jpg

XX6oyAq.jpg

4lgBrEB.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdzałem ostatnio i wypalanie działa rewelacyjnie w M47, bardzo dobry program.

 

Spróbowałem też opcji połączenia przez BT i niestety dwa różne adaptery ( vgate, i adapter carly ) nie działaja.

Oba adaptery program wykrywa i pokazuje połączono, ale nie wyświetla żadnych paramentów live. Czy one są obsługiwane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adapter który na którym testowałem to MaxiEcu ELM 327 wersja 2.1.

Jeśli przy próbie odczytu błędów na Vgate dostajesz błąd "Initialization error", oznacza to że nie jest to oryginalna kość ELM327 (tzn. nie obsługuje protokołu CAN 11*bit ID 125*Kbaud). Jeśli natomiast jest błąd "No response from ECU". Oznacza to że prawdopodobnie adapter jest OK, tylko muszę dostosować apkę do niego.

Kupię jeszcze ze dwa jakieś adaptery do testów spróbuje je uruchomić.

 

Co do Carly, to sprawa może być bardziej skomplikowana. Nie wiem czy jest to ELM327 czy może adapter D-Can z dołożonym modułem bluetooth. Ostawiam raczej to drugie. Rozeznam się i ewentualnie dodam obsługę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelgawel

Co do raportu to może mój? Bo raz wysłałem ale nic nie pisałem w nim bo nie wiedziałem czy to trafia do ciebie czy do Google

 

Dziś po przejechaniu 60km na autostradzie i zatrzymaniu na parkingu losowo czasem podawał mi ciśnienie wsteczne do -5 hPa @arkovsky masz tak też???

 

Jak się czyta popiół i sadzę??

Popiół to resztki po wypalaniu i tą wartość zawsze będzie rosła?

A sadza to coś co będzie wypalane i po wypalaniu zmniejszy się?

 

Da radę dodać tryb nocny? Byś mógł pobrać dane z foto diody od ekranu stan światła i odwrócić kolory? Tło czarne a napisy białe? Bo wali w nocy po gałach strasznie

 

Te zapisywanie logów to dane zupełnie nie użyteczne dla nas? Czy masz jakiś program co by pozwolił nam jakoś to wyświetlić i przejrzeć co się działo bo domyślam się że te dane to poprostu czas i zapis wszystkich wartości zapisanych szesnastkowo lub inaczej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wkładasz usb ze swojego kabla do przejsciówki na micro usb i do telefonu. Odpalasz apke i juz dziala. Jak podlączysz kabel to telefon sam cue zapyta czy odpalic program. Prosciej juz nie mpze byc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy do połączenia się z interfejsem d-can wymagane są jakieś sterowniki

Sterowniki nie są potrzebne, tzn są już w aplikacji. Podłączasz i działa.

 

@s3k4t0r, Tak to był twój raport wysłany o trzeciej w nocy :) Dzięki!

 

Jak się czyta popiół i sadzę??

Popiół to resztki po wypalaniu i tą wartość zawsze będzie rosła?

A sadza to coś co będzie wypalane i po wypalaniu zmniejszy się?

Dokładnie tak. Podczas jazdy przybywa sadzy. Podczas wypalania sadza zamienia się popiół.

 

Da radę dodać tryb nocny?

Da radę. Dopisuję do listy życzeń.

 

Te zapisywanie logów to dane zupełnie nie użyteczne dla nas?

Nie. To jest tylko dla mnie w razie problemów z komunikacją z autem/ błędnymi odczytami.

Cierpiliwości, logowanie Live Data do excela mam już na liście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Jestem posiadaczem BMW X1 18d i właśnie odebrałem auto z serwisu z przykrą informacją, że będę musiał w najbliższym czasie wymienić DPF :(. Ponoć jest na granicy zapełnienia i jak stwierdzono nie uda się go reanimować :(. Koszty jakie mi powiedziano zmusiły mnie do przeszukania zasobów internetu. Postanowiłem że jeśli jest jakaś szansa na uratowanie tego DPF to spróbuję. Wymieniono mi jakiś czujnik (chyba ciśnienia) który wcześniej źle wskazywał wartości przez co ponoć nie następowało wypalanie DPF i to jest przyczyną jego zapełnienia. Pytanie czy jest szansa wg Ciebie na wykonanie samodzielnie tej procedury wypalania przeze mnie stosując Twój program, czy wymaga to jakiejś zaawansowanej znajomości programowania, mechaniki itp., tzn. mam na myśli tutaj czy poprzez nieumiejętne wykorzystanie tego programu mogę zepsuć coś co narazi mnie na jeszcze większe koszta?

Jeśli jednak osoba o raczej technicznych umiejętnościach (za którą się uważam :) ) jest w stanie sobie poradzić to rozważam zakupienie kabla (pisałeś o kablu od Viakena) i użycie Twojego programu. Rozumiem, że aby to wykonać potrzebuję wersję pro (na razie ściągnąłem Lite) i przeglądając interfejs (na razie bez podłączenia do auta bo nie zakupiłem jeszcze kabla) widziałem że są tam parametry typu popiół i sadza więc jak rozumiem w podstawowej wersji dowiem się jak zapełniony jest mój DPF. Być może mając informację o ilościach popiołu i sadzy będziesz w stanie doradzić czy warto próbować wypalanie, z użyciem pełnej wersji programu.

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc i opinie.

 

Swoją drogą pytałeś o opinię, więc i moja "cegiełka" generalnie program (interface) wygląda bardzo prosto, jednak być może warto podać parametry referencyjne (coś na wzór jak wykonuje się badania krwi i w nawiasie obok zmierzonych wartości podawane są wartości dopuszczalne). Być może program mógłby również podawać te wartości w postaci procentowej (np. procent zapełnienia DPF). Ale generalnie to gratulacje, program, "lekki" i wygląda na prosty w obsłudze nawet dla laików.

 

Pozdrawiam

Piotr Dołębski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@golab1972, odpisałem Tobie na PW. Kup interfejs, zrób pomiary i spróbujemy coś poradzić.

 

Dodałem procedurę pomiaru ciśnienia wstecznego:

- ciśnienie wsteczne wyrzuciłem z DPF monitor, bo zaraz po uruchomieniu silnika pomiary wahają się mogą wprowadzać w błąd

- Dodałem DPF Monitor > Więcej > Pomiar ciśnienia wstecznego:

- jest zwiększone próbkowanie żeby pomiar był dokładniejszy

- jest prędkość obrotowa

- jest procedura testu z opisem: mierzone jest ciśnienie dla biegu jałowego, 2000/3000/4000 obr. Powoli wciskamy gaz i aplikacja zapamięta pomiar przy danych obrotach.

Zobaczcie jak to wygląda:

https://youtu.be/4kEhkD0D8-0

 

Maksymalne dopuszczalne wartości:

jałowy 35hpa

2000 75hpa

3000 nie wiem, pewnie coś pomiędzy max dla 2000 i max dla 4000

4000 200hpa

Dodatkowo, ze wzrostem obrotów ciśnienie powinno rosnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZRHwTO.png

Tak to dziś wyglądało u mnie

Jedynie co ciągle pokazuje mi wartości na minusie na jałowym biegu w momencie zgaszenia silnika wyskoczyło aż -11 hPa

Przy zgaszonym oscyluje tak jak na jałowym okolice -5 hPa

Ps. 2 razy walnął mi crash nie wiem czy ma to znaczenie ale mam sparowane radio BMW i jak chce użyć apki to zmieniam parowanie na obd ?

Wysłałem raport z crasha.

 

Jako że mam Anglika w programie podaje on dane w km na przykład dystans od ostatniej poprawnej regeneracji czy jest szansa że on sczytuje mile a wyświetla km bez przeliczania?

 

Dodaj język angielski napiszę na forach angielskich gdzie mam znajomych to może ktoś kupi program

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.