Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Jedynie poprawki wyłączania się aplikacji na Twoim telefonie.

Przetestowałem adapter Vgate iCar V2 - na N47 działa tak samo dorze jak pozostałe.

Co do M47, jako że nie mam takiego auta zamówiłem sobie jakieś sterowniki na cele testowe. Powinno to pomóc rozwiązać problemy z działaniem adapterów bluetooth w M47.

Na razie to tyle ode mnie. Jak pojawi się coś nowego to na pewno od razu napiszę na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szkoda, że nie jesteś z kuj-pom bo mam m47 i byś mógł coś potrenować u mnie nadal lipa przez BT

Ja też jestem z kujawskiego i właśnie z m47 walczyliśmy z autorem

działą apka z m47 przez BT ?

Testowałem inne interfejsy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 250 tys, dpf zakładam ze posiada, ze nikt przede mną nie wyciął - wydech czysciutki..

Resetowalem filtr ta aplikacja, przed resetem popiół miał wartość , coś kolo 40g, niestety nie zrobilem screena, po resecie wartość popiolu 0 g. Wtf??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przebieg 250 tys, dpf zakładam ze posiada, ze nikt przede mną nie wyciął - wydech czysciutki..

Resetowalem filtr ta aplikacja, przed resetem popiół miał wartość , coś kolo 40g, niestety nie zrobilem screena, po resecie wartość popiolu 0 g. Wtf??

Co Ciebie dziwi?

Ze apka działa ?

Szok nie ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwie sie ze apka dziala, to mnie cieszy. Dziwia mnie odczyty. Czy to normalne że sadza codziennie zaczyna od 0?

Co do popiolu, to tak myślałem ze reset może wyzerowac wartość, tylko sądziłem ze może sa czujniki które podaja realne inforamcje do sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset DPF zeruje obydwa liczniki. Poziom sadzy sterownik obliczą między innymi na podstawie ciśnienia spalin. Z obserwacji widać że popiołu przybywa tylko po regeneracji więc wygląda na to że czujniki nie mają na to wpływu.

Rozumiem że reset robiłeś bo pewnie błędy sterownik wywalał.

 

Też tak mam że na koniec dnia mam np 6-8g sadzy a następnego dnia rano pokazuje mi 1-2 gramy. To są wartości odczytanie ze sterownika. Aplikacja nie oblicza tych wartości tylko odczytuje ze sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset DPF zeruje obydwa liczniki. Poziom sadzy sterownik obliczą między innymi na podstawie ciśnienia spalin. Z obserwacji widać że popiołu przybywa tylko po regeneracji więc wygląda na to że czujniki nie mają na to wpływu.

Rozumiem że reset robiłeś bo pewnie błędy sterownik wywalał.

 

Też tak mam że na koniec dnia mam np 6-8g sadzy a następnego dnia rano pokazuje mi 1-2 gramy. To są wartości odczytanie ze sterownika. Aplikacja nie oblicza tych wartości tylko odczytuje ze sterownika.

Powoli ograniam i jest tak jak piszesz. Był błąd w względu na przebieg 253 tys, dlatego robilem reset. I jest tak jak piszesz, podczas jazdy przybywa do 6-8 g, a nastepnego dnia 2g, ktore rozumie z czasem bedzie sie zwiększać do momentu wypalania...

Apka super....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset DPF zeruje obydwa liczniki. Poziom sadzy sterownik obliczą między innymi na podstawie ciśnienia spalin. Z obserwacji widać że popiołu przybywa tylko po regeneracji więc wygląda na to że czujniki nie mają na to wpływu.

Rozumiem że reset robiłeś bo pewnie błędy sterownik wywalał.

 

Też tak mam że na koniec dnia mam np 6-8g sadzy a następnego dnia rano pokazuje mi 1-2 gramy. To są wartości odczytanie ze sterownika. Aplikacja nie oblicza tych wartości tylko odczytuje ze sterownika.

 

cześć,

 

Auto z silnikiem n47d20c 143 km - chip na 173 km, przebieg ok 215 tys km.

W końcu miałem czas aby uruchomić aplikację, mam interfejs bluetooth vgate. Aplikacja odczytuje parametry, udało mi się także uruchomić proces wypalania dpf, który zakończył się sukcesem.

U mnie wartości po wypalaniu to ok 10g popiołu i 5g sadzy. Dziś uruchamiając rano samochód aplikacja pokazała stan sadzy taki jak wczoraj czyli ok 5g tak więc w moim przypadku jest inaczej jak u Was...

co do sadzy...mam do pracy ok 50 km głównie trasa, po dojechaniu wartość sadzy wynosiła ok 11g czy to normalne, że przybywa jej dość szybko? gdy miałem możliwość rozpędziłem się ok 140 km/h i wtedy poziom sadzy zmniejszał się sam [nie było wypalania dpf] bo gdy jechałem w korku dobiło do ok 13g sadzy... czy tak ma być? Przy jakich wartościach rekomendowane jest zainicjowane wypalania za pośrednictwem aplikacji? wiecie może przy jakich wartościach zrobi to ECU? dpf generalnie raczej mi się samoistnie wypala odpalając aplikację miałem ponad 430 km od ostatniego wypalenia...

 

PS. w temacie o aplikacji było wspomniane o trybie nocnym... ja go nie posiadam i nie widziałem żadnej opcji aby go włączyć...

 

pawelgawel wykonałeś kawał dobrej pracy tworząc ten program :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej

Mi wypala co około 200km lub jak sadza osiągnie wartość około 12g

Ale u mnie 80% to raczej miasto (szkoła ,praca , zakupy trasa to wycieczki na weekend)

Tryb nocny to ja proponowałem jest wpisany na listę rzeczy do zrobienia przez autora

 

Ja mam chip na 217km/424 nm

 

Do pracy 5km

Do sklepu tyle samo

 

+ wyjazdy jakies weekendowe

 

Jak się nagrzeje do 80*C to lekko niema :)

 

I wypala się co 450-500km

 

Popiolu 10g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie czy ktoś ma interfejs którego nie musi fizycznie wyjmować z gniazda OBD żeby połączyć się ponownie z telefonem np. kolejnego dnia? Chodzi mi o interfejs BT który mozna pozostawić w gnieździe OBD i łączyć się z nim w dowolnym momencie.

Żeby Ci auto ukradli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@126tomek aktualnie jest jakiś problem z aplikacją i z M47 adaptery BT nie chcą działać. W weekend będę z tym walczył.

 

Z automatycznym wyłączeniem się adapterów jest taki problem że jak już przejdą w tryb uśpienia to nie idzie ich obudzić nawet po włożeniu kluczyka. Testowałem icar v2 i v3 obydwa zachowują się tak samo. V2 ma niby przycisk ale jak już zaśnie to przyciskiem nie mogę bo obudzić. Trzeba na chwilę wyjąć go z gniazda. Icar v1 ma tradycyjny przycisk ale za to można zapomnieć go wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update.

Wszystko wskazuje na to że problem z działaniem Bluetooth w M47 spowodowany jest tym że tam komunikacja jest po linii K, a apka obsługuje tylko D-Can po BT. Po kablu działa bo kabel obsługuje obydwa protokoły. Uruchomiłem sobie Junction Box na stole do testów ale tu też jest tylko CAN zatem kupię jakiś sterownik silnika na testy.

 

Mając na stole sterownik do testów zrobiłem odczyt kodów błędów z kliku kolejnych sterowników. Dla silnika są opisy tak jak dotychczas. Dla pozostałych sterowników są tylko kody błędów.

PNoOxnJ.png

U mnie występuje jakiś problem z odczytem błędów w EGS (skrzyni), poprawię to w wolnej chwili.

Po aktualizacji trzeba ponownie wybrać swój typ silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.