Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bagnet jest ważniejszy. Najlepiej sprawdzić po rozgrzaniu, zgaszeniu i odstaniu z 5min a nie po całej nocy.

spacer.png

Opublikowano

No właśnie,  pytanie z gatunku tych o jajko i kurę 😉

Dlaczego na rozgrzanym silniku? Rozszerzalność termiczna oleju ma raczej mniejsze znaczenie, ale już fakt, że olej w rozgrzanym silniku pozostaje przylepiony do pierdyliarda elementów i nie ścieka do michy pozwala podejrzewać, że bagnet pokaże niekonieczne faktyczny stan.

  • Moderatorzy
Opublikowano

To zależy czy chcesz zmierzyć prawidłowy stan oleju nieużywanego silnika który ma stać w garażu czy takiego który ma pracować 🙂

Niech Ci będzie, jak moje słowa Ci nie odpowiadają to masz wycinek instrukcji sprawdzania poziomu oleju.

image.png.68106eead1e54202498113d98c973ec6.png

  • Lubię to 1

spacer.png

Opublikowano (edytowane)

Zaraz tam nie pasują mi Twoje słowa 🙃 zwykłe pytanie było. Konkretna odpowiedź jest zawsze mile widziana 👍

Edit,

Doczytałem właśnie, że od 2010r ADAC również promuje dposob, który podałeś. 😉 jako ciekawostkę wkleję jedno z licznych, odwrotnych zaleceń tzw starej szkoły.

https://deler.pl/artykuly/artykul/jak-sprawdzic-poziom-oleju-w-silniku

 

Edytowane przez yeti19
Dodanie linku
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
W dniu 2.12.2024 o 12:02, czekeusz napisał(a):

Cześć. Potrzebuje podpowiedzi. Do tej pory korzystałem z aplikacji w telefonie z adapterem Unicarscanner 2100 i wszystko było super. Kupiłem radio z androidem, zainstalowałem bimmertool i nie mogę połączyć się z adapterem, przerabiał ktoś temat?

pozdrawiam

Z tego co wyczytałem stacja android łączy się tylko z adapterem po wifi. Przez bluetooth nie działa połączenie. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć wszystkim. 

Mam problem z DPF w e84 n47 177km. 

Filtr wypalał się co 500-800km. Ostatnio poczułem, że auto dziwnie pracuje. Odpaliłem aplikację i widzę ciśnienie wsteczne na minusie, a DPF zaczął się wypalać co 20-30km i nigdy nie doszedł do końca. Przejechałem tak 150km. Wróciłem do domu, dolalem dodatek LM wspomagający wypalanie DPF. wymieniłem czujnik. Zrobiłem jego adaptację i ciśnienie na wolnych obrotach wyskakiwało w granicach 20. Wyjechałem, procedura wypalania zaczęła się samoczynnie po uzyskaniu temperatury.

Przejechałem około 30km z prędkość 150km/h. Temperatura spalin wynosiła około 600'C. Wypalenie dobiegło do końca i sądzą została na poziomie 4g. Następnie zwolniłem, jechałem ze średnimi obrotami 2tys. Sadzy zaczęło przybywać w oczach i po około 20km było jej już 19,3g. Zjechałem do domu, przeprowadziłem test ciśnienia i wyszło:

Przy 780obr - 17

2tys - 34

3tys - 57

4tys - 88

Wtryskiwacze pokazują korekty 

1 - 0,01

2- 0,34

3- 0,49

4 -0,22 

Zastanawiam się gdzie może być problem i co powoduje lawinowy wzrost sadzy. Gdy robiłem kick down sądzą nie przybywała. 

Ilość popiołu w granicach 28g.

Jestem umówiony na profilaktyczne pranie filtra, ale nie wiem czy jest sens.

Jedyna zmianą było tankowanie na innej stacji niż zwykłe, ale był to orlem. 

Nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić?

Opublikowano
22 godziny temu, p_s88 napisał(a):

Cześć wszystkim. 

Mam problem z DPF w e84 n47 177km. 

Filtr wypalał się co 500-800km. Ostatnio poczułem, że auto dziwnie pracuje. Odpaliłem aplikację i widzę ciśnienie wsteczne na minusie, a DPF zaczął się wypalać co 20-30km i nigdy nie doszedł do końca. Przejechałem tak 150km. Wróciłem do domu, dolalem dodatek LM wspomagający wypalanie DPF. wymieniłem czujnik. Zrobiłem jego adaptację i ciśnienie na wolnych obrotach wyskakiwało w granicach 20. Wyjechałem, procedura wypalania zaczęła się samoczynnie po uzyskaniu temperatury.

Przejechałem około 30km z prędkość 150km/h. Temperatura spalin wynosiła około 600'C. Wypalenie dobiegło do końca i sądzą została na poziomie 4g. Następnie zwolniłem, jechałem ze średnimi obrotami 2tys. Sadzy zaczęło przybywać w oczach i po około 20km było jej już 19,3g. Zjechałem do domu, przeprowadziłem test ciśnienia i wyszło:

Przy 780obr - 17

2tys - 34

3tys - 57

4tys - 88

Wtryskiwacze pokazują korekty 

1 - 0,01

2- 0,34

3- 0,49

4 -0,22 

Zastanawiam się gdzie może być problem i co powoduje lawinowy wzrost sadzy. Gdy robiłem kick down sądzą nie przybywała. 

Ilość popiołu w granicach 28g.

Jestem umówiony na profilaktyczne pranie filtra, ale nie wiem czy jest sens.

Jedyna zmianą było tankowanie na innej stacji niż zwykłe, ale był to orlem. 

Nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić?

a nie masz pobierania oleju ? może turbo puszcza olej bądź jest w jakiś inny sposób spalany i zapycha dpf

Opublikowano

Też o tym myślałem, ale oleju nie ubywa. Nie czuć, ani nie słuchać, żeby było coś nie tak z turbiną. Trzymam ciśnienie doładowania.

Chyba nie ma co wróżyć z fusów i oddać auto na diagnozę. Po prostu nie chciałbym trafić na wymieniaczy, którzy będą strzelać moim kosztem, a nic to nie zmieni 

Opublikowano

Dodatek wlałem od razu z wymianą czujnika:) Dziś przejechałem próbnie 20km i przez ten czas wzrosło z 19,4g na 19,7g. Może faktycznie już jest tak zapchany i wyliczył aktualny stan na nowym czujniku?

Tak czy inaczej czekam w kolejce na pranie filtra. Po 170tys na pewno nie zaszkodzi i zobaczymy co dalej 

Opublikowano
W dniu 9.07.2025 o 19:02, p_s88 napisał(a):

Meyle

I dziwisz się, że są cyrki z DPF? Kupuje się oryginalny BMW i jest spokój na lata.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.