makiGS Opublikowano 9 Maja 2018 Opublikowano 9 Maja 2018 cześć a ja mam pytanie kupiłem adapter carista i zainstalowałem btool lite czy jest jakaś możliwość odczytania ile pompują turbosprężarki (123d) chciałbym ogólnie sprawdzić w jakim stanie jest silnik i turboedit:a do tego mam pytanie sadza jest na poziomie 5,68g, a popiół 41,32g pytanie czy to dużo ?
maciek199415 Opublikowano 10 Maja 2018 Opublikowano 10 Maja 2018 Sadzy jest niedużo Bardzo przydatna uwaga :cool2: Wartości DPF w porządku. Doładowanie możesz sprawdzić w zakładce Live data "Doładowanie" Sprawdzenie stanu silnika i turbo to trochę dużo powiedziane. Kup wersje expert (polecam) wtedy będziesz mógł dodatkowo sprawdzić stan wtrysków i wymusić w razie potrzeby wypalanie DPF.
pawelgawel Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Opublikowano 10 Maja 2018 Własnie wycofałem felerną wersję 2.32. Jest just nowa stara wersja 2.33=2.30. Miały być poprawki czytania błędów np z EGS ale jak widać są problemy. N47/M47 android diagnostyka, regeneracja DPF
Patrick96 Opublikowano 10 Maja 2018 Opublikowano 10 Maja 2018 Odczyt wtryskiwaczy E90 N43:1.+0.022.+0.013.+0.024.-0.05Czy podane parametry , są ok ?Pomiar robiony na zimnym silniku
Zasłużeni forumowicze lukaszewski Opublikowano 11 Maja 2018 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 11 Maja 2018 parametry lepiej niz ok ;) natomiast pomiar robisz na cieplym. Na takim zrob. Diagnostyka silników N53 i N43Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV
DW1225 Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 Odczyt wtryskiwaczy E90 N43:1.+0.022.+0.013.+0.024.-0.05Czy podane parametry , są ok ?Pomiar robiony na zimnym silnikuTo nie miejsce na ocene parametrow silnika Moja Galeria
DW1225 Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 cześć a ja mam pytanie kupiłem adapter carista i zainstalowałem btool lite czy jest jakaś możliwość odczytania ile pompują turbosprężarki (123d) chciałbym ogólnie sprawdzić w jakim stanie jest silnik i turboedit:a do tego mam pytanie sadza jest na poziomie 5,68g, a popiół 41,32g pytanie czy to dużo ? Kolejny to nie miejsce na ocenę parametrów.Czyta się całe wątki a nie na łatwiznę wtedywiedzial byś że było już pisane że w okolicach 70gr. Popiołu jest już dpf zapchany i albo wymiana albo chemia.Sądza się wypala i zamienia w popiół . Ale każdy pisze byle jakiesmieci tu po sto raz i nic dziwnego że temat ma już ponad 60 stron a jak dalej tak potrwa to będzie i tu encyklopedia śmieci.Nawołuje do pisania tylko o propozycjach dodania do aplikacji jak i błędów i tyle! Ktoś powinien posprzątać nic wnoszące nie pasujecie tu pytaniaDobrze było by może stworzyć drugi temat ocena parametrów itd. Moja Galeria
GinsengStrip2002 Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 Cześć wszystkimW kwietniu pojawił mi się błąd DPF, wypaliłem (w przypływie głupoty dałem też reset adaptacji... przed tym było około 39g popiołu) i miałem spokój przez 2 tygodnie - potem wyczułem trochę spadek mocy i błąd wrócił jak jechałem na maturę :duh: Ogólnie to mam wrażenie, że dość szybko się zapełnia sadzą. Co jakiś czas widzę wypalanie aktywne w BTool, po około 40 kilometrach jazdy przy prędkościach 80-150 z 11g sadza skacze do 24g. Auto postało i gdy wracam do domu ilość sadzy to około 11g, po powrocie 26g. Gdy mocniej przyspieszam widzę w aplikacji jak szybko jej przybywa, kiedy jadę stałą prędkością z obrotami około 2k sadzy ubywa. Wartości ciśnienia wstecznego na biegu jałowym gdy uruchomię auto są na poziomie 10-15, po chwili jazdy skaczą od 14 do 24. Coś chyba jest nie tak... autko to 118D po chipie na 180KM i 350NM. Czyżby dymił w DPFa?]Dodam, że moja jazda to obecnie niemal ciągle miasto - sporo kilometrów i po rozgrzaniu też trochę butowania.
Zasłużeni forumowicze Jack79 Opublikowano 20 Maja 2018 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 20 Maja 2018 Wygląda jak by ci mocno dymił, więc szybko zapycha DPF. Nie zobaczysz tego, bo DPF wyłapuje wszystko. 40g popiołu to jeszcze nie katastrofa.
GinsengStrip2002 Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 Więc od czego zacząć? Walić do tunera z reklamacją?Dystans pomiędzy wypalaniami to około 250km
Zasłużeni forumowicze Jack79 Opublikowano 20 Maja 2018 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 20 Maja 2018 Po mieście 250 km to nie jest częste wypalanie. Opisywałeś jakby to się co 50 km działo. Ogólnie DPF jak mu butujesz będzie zbierał sadzę. Przy jednostajnej jeździe, sadza spada. Tak to działa. niestety ciężko zweryfikować kopcenie z zamontowanym DPF, więc pozostaje ci chyba tylko obserwować i jeździć. Poczytaj w tym temacie, co ile innym wypala się DPF i porównaj ze swoim.
GinsengStrip2002 Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 Czas trochę zmienix styl jazdy i poobserwować.
gfxfxf Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 Cześć, Ja też mam dziwny objaw. Procedura wygląda tak:1. Po zakończonym wypalaniu (sadza z poziomu ~35g spada do około 4g), wraca bardzo szybko (płynnie) do poziomu 25-30g przy spokojnej jeździe na odcinku 20-30km. 2. Przy kolejnej, wywołanej z aplikacji próbie wypalania, przez chwile pozostaje na tym wysokim poziomie, po czym nagle zmienia się na wartość z końca poprzedniego wypalania (~4g). 3. "Wypalanie" trwa ok 5 minut, podczas których sadza spada do ok 2g4. Jak się skończy, na powrót pynnie wraca do poziomu 25-30g przy bardzo spokojnej jeździe na krótkim odcinku.Popiół ~43gKtoś coś doradzi?
Menro Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 hehe czyli nie tylko ja mam taki pojebany problem z tym jebanym dpfem :D
partysrp Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 A ile macie przebiegu samochodu i dystansu do wymiany dpf?Obstawiam, że była zarejestrowana wymiana filtra bez jego wymiany czy czyszczenia. Sterownik nie wie ile jest sadzy w filtrze tylko szacuje jej ilość na podstawie ciśnienia wstecznego i dystansu od wymiany. Kiedy filtr jest wypełniony popiołem to zostaje mniej miejsca na sadzę i nawet przy jej mniejszej ilości ciśnienie wsteczne szybciej osiąga wyższe wartości. Mając informację o niedawnej wymianie komputer zakłada, że przy takim wzroście ciśnienia sadzy musi być dużo i dlatego tak szybko wzrasta wam jej ilość i sterownik co chwilę chce wypalać DPFa.Stąd też szybkie zmiany masy sadzy przy szybszej jeździe lub generalnie pod obciążeniem.Jak macie dostęp do ISTA to można tam podejrzeć ile razy był wykonywany reset filtra (i nie tylko). Jak okaże się że już 3-4 razy to może warto byłoby go chociaż wymyć z popiołu?Tak obstawiam ale ja się nie znam :cool2:
gfxfxf Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 Dzięki za szybką odpowiedź. Z lektury forum wynikałoby mi, że te wartości ciśnienia wstecznego wysokie nie są, ale żaden ze mnie ekspert.Przebieg 166kkmDystans do wymiany 27720kmW tym momencie po zapłonie:Ciśnienie wsteczne: 2.88 (po zwiększeniu obrotów nieznacznie rośnie)Sadza: 37g (prawdopodobnie "zawyżony")Popiół 43gDystans od ostatniej regeneracji 59kmPoniżej wykres z trasy (w większości spokojna jazda w przedziale 70-110km/h) kiedy zrobiłem wypalanie, ciśnienie wsteczne ~~50, widać jak sadza spada stabilnie podczas wypalania i w ciągu dosłownie kilku minut wraca do poprzedniej wysokiej wartości. Pojeżdzę jeszcze trochę logując więcej wartości. Jakieś dodatkowe pomysły?
Menro Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 kolego mam ten sam problem tylko troche wyzsze cisnienie bo okolo 10, dpf byl wyjety i myty jakis czas temu i nic nie dalo :/
crazyduck Opublikowano 22 Maja 2018 Opublikowano 22 Maja 2018 Pisałem o podobnych objawach u siebie i cisza w temacie, jak ktoś zauważył co potwierdzam z obserwacji w okresie zimowym dpf wypala sie rzadziej i poziom sadzy wolniej wzrasta.
Menro Opublikowano 22 Maja 2018 Opublikowano 22 Maja 2018 sproboj dolac takiego plynu do obnizenia temp wypalania sadzy mi troche pomoglo ale to wiadomo na jakis czas tylko jest
47 Opublikowano 22 Maja 2018 Opublikowano 22 Maja 2018 Chciałbym zgłosić nowy pomysł na usprawnienie aplikacji.Otóż interfejsu nie mam podłączonego cały czas tylko raz na kilkanaście dni.Po podłączeniu okazuje się że wypalanie filtra było np 125km temu, no i zastanawiam się gdzie ja mogłem być 125km temu czy trasa czy z domu do sklepu no ale nie jest to takie proste. Gdyby była możliwość zapisywania daty i godziny ostatniego wypalania/początek I koniec/ to dużo prościej możnaby to analizować, a w kolejnej wersji może nawet lokalizacja samochodu w tym czasie na podstawie GPS.Sent from my SM-G950F using Tapatalk Pozdrawiam,47
Zasłużeni forumowicze aaben Opublikowano 22 Maja 2018 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 22 Maja 2018 Samochód nie zapisuje takich danych więc aplikacja nie ma z czego ich odczytać.
47 Opublikowano 22 Maja 2018 Opublikowano 22 Maja 2018 Samochód nie zapisuje takich danych więc aplikacja nie ma z czego ich odczytać.No racja, jakoś mi się ubzduralo że można by to pobrać z telefonu, ale wtedy podczas wypalania dpf musiałby i interface i telefon być podłączony A to już inna sytuacja niż opisałem.No szkoda bo przydatne mogłoby to być.Sent from my SM-G950F using Tapatalk Pozdrawiam,47
pawelgawel Opublikowano 24 Maja 2018 Autor Opublikowano 24 Maja 2018 Wypuściłem ponownie wersję beta którą jakiś czas temu wycofałem z powodu informacji że są nią problemy. Po ponownym sprawdzeniu przez kilka osób okazało się że jednak działa poprawnie. Gdyby jednak ktoś zauważył problemy to proszę o info. W tej wersji są poprawki odczytu błędów z EGS i pozostałych modułów oraz moduły dla serii F.Aktualnie pracuję nad:- adaptacją skrzyni automatycznej- obsługą starszych silników N46/M54- poprawkami/usprawnieniamiOdezwał się do mnie polski dystrybutor adaptera Carista https://obdeleven.pl/pl/sklep/17-carista-interfejs-diagnostyczny-obd2.html. Podobno wiele osób pyta ich ten adapter i kompatybilność z btool więc zaproponowali darmową wysyłkę. Wystarczy w koszyku wpisać kod "btool" N47/M47 android diagnostyka, regeneracja DPF
ufok_king Opublikowano 24 Maja 2018 Opublikowano 24 Maja 2018 Jak wskoczyć w wersje beta? Moja trzecia wielka miłość
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się