Skocz do zawartości

E90 bicie kierownicy


cvbnm

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 210
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Może opony wyząbkowane lub uszkodzone .

Zazwyczaj jest to jednak objaw złego wyważenia opon .

Świadczyć o tym może mrowienie w kierownicy. Najlepiej podmienić całe koła z innego samochodu, gdzie jest ok lub pojechać na wyważanie kół na samochodzie (jest o tym na forum).

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Dziekuje za odpowiedzi, jednak co do opon i felg, wszystko z nimi ok. Podmieniłem na inny komplet i jest dokładnie tak samo, więc zostało to wykluczone. Dodam jeszcze, że podczas jazdy czuję również delikatne drgania trzymając rękę na podłokietniku. Ktoś gdzieś tutaj pisał, że przyczyną może być podpora walu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

posiadam BMW e92 325d 2010r.

mam bardzo podobnie!

od początku. w aucie wymieniłem wszystkie opony i sprawdziłem felgi (18) sa dobre, wymieniłem wszystkie cztery wahacze (lemforder), wszystkie cztery tarcze hamulcowe (orginał BMW), załozyłem inną maglewnice. auto sprawdziłem na 3d co do geometrii,zbierznosci i kontów, wszystko ok... w zawieszeniu nie ma zadnych luzów e92 jest prosta i z małym przebiegiem... i jak jade od 75km/h to jest wyczuwalne lekkie drzenie kierownicy i na pedałach" gaz/hamulec. dodam ze nie zawsze jest tak samo wyczuwalne to ZJAWISKO... szczerze mówiąc to mam juz dosyć!!!! kto ma jakis sensowny pomysł oczywiście po za sprzedażą niech pisze...

pzdrawiam.

BMW & CYPRESS HILL

http://img201.imageshack.us/img201/299/podpis2zk3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam lamersko: czy te drgania występują na każdym rodzaju nawierzchni drogi (asfaltu)? Nie od dziś wiadomo, że nawierzchnie asfaltowe są różnej "gładkości", co szczególnie w bmw jest odczuwalne.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Ja dziś założyłem opony zimowe 16 (felgi takie jak wyszły z fabryki) i nie ma drgań !!! Przełożyłem felgi na letnie 16, które mi zostały i śmigam w tej chwili na 16, zobaczę po kilkuset km jak się jeździ, ale skłaniam się także ku oponom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

nie wiem co powiedzieć... po moich wszystkich manewrach z moja e92 wydawało mi sie ze za kazdym razem jest poprawa... ale jak dłuzej pojezdziłem to wyczuwam lekką wibtacje jak bym jezdził po bruku..."jak by stado mrówek" chodziło po aucie :duh: ... tydzień temu wymieniłem kolumne bo plastikowy wewnetrzny "frez" miał luzy. no i juz prawie pełnia szczescia a tu po przejechaniu kilku kilometrów prawie to samo, tyle ze zmniejszyła sie "wibra" na kierownicy na pedałach nic sie nie zmieniło :(... chyba sie wezme z mocowanie silnika i podpory wału... (mam dosyć kosztów)

przeczytałem tu tyle watków na ten temat i nic noweg to nie wnosi.... tgorka wspóczuje, jesli coś wymyslisz ze swoim BMW daj znać bo jak tak dalej pujdzie to moja idzie do ludzi (chodz tego niechce).

prosze o pomoc osoby które sie uporały z takimi objawami....

ELO

BMW & CYPRESS HILL

http://img201.imageshack.us/img201/299/podpis2zk3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO JEST WAŻNE W CAŁEJ SYTUACJI ZE NIE ZAWSZE JEST TA WIBRACJA... dzis droga do pracy (80km) była włściwie bez drgań. i to tez bardzo mylace jest dla FACHOWCÓW""" którzy mówią ja nic nie czuje, albo wymień opony. wrażenie jazdy po bruku jest wk......... wiec ratujcie!

BMW & CYPRESS HILL

http://img201.imageshack.us/img201/299/podpis2zk3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To i ja się podzielę swoimi spostrzeżeniami.

Obecny samochód mam bez Xdrive, ale w poprzednim miałem.

Felgi idealnie proste, nowe opony, wymienione całe przednie i tylne zawieszenie, nowe tarcze hamulcowe, poduchy silnika i skrzyni nowe.

Koła wyważane metodą testu drogowego, piasty wyczyszczone i lekkie wibracje były. W zależności od nawierzchni raz mniejsze raz większe.

Kilkukrotnie sprawdzałem zawieszenie i żadnych luzów nie było.

BMW ma precyzyjny układ kierowniczy, a jakość naszych dróg jest jaka jest.

 

W obecnym aucie nie mam X drive i też czuć lekkie wibracje.

Mam dodatkowo zawieszenie m-pakiet. Felgi po renowacji, nowe opony, zawieszenie bez luzów.

Pojechałem na doważanie. Jak koła były rozpędzane to trzymałem rękę na kierownicy i po doważeniu nie było czuć wibracji.

Mimo to w czasie jazdy czuć wibracje.

Może to jednak wina dróg :?:

Po drodze do domu mam świeżo położy asfalt i na tym odcinku wibracje są ledwo wyczuwalne.

Może po prostu ten typ tak ma, albo niektórzy ludzie są za bardzo wyczuleni ?

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za swoje spostrzeżenia...Michał 330xd , nie wiem jak Ty ale ja spac nie moge gdy cos dolega mojej babe... (a cos dolega na bank)

i rozumiem jaka jest różnica w asfaltach...

ale jednak jezdziłem moja BMW wczesniej i nic takiego nie czułem.

po za tym w "domu" jest kilka BMW i mam poruwnamie... też mam m-pakiet zawieszenie. ale nie ma takiej mozliwosci zeby auto tak sie zachowywało.

po to kupuje od wielu lat bmw zeby mieć auto o nie nagannym prowadzeniu i czerpac przyjemnośc z jazdy to jet moja 10 maszyna ze stajni z Bawrii i tkich doswiadczen nie miałem jeszcze... zawsze wymieniało sie opony lub tarcze ew wahacze i było wszystko w porządku... a ta robi dziwne akcje""" :mad2: ...

wiec dalej wsze uwagi mile widziane :(

BMW & CYPRESS HILL

http://img201.imageshack.us/img201/299/podpis2zk3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Michał 330xd , nie wiem jak Ty ale ja spac nie moge gdy cos dolega mojej babe...

Mam dokładnie tak samo. Przerysowałem sobie w zeszłym tygodniu tylny zderzak, a mój lakiernik jest 2 tygodnie na urlopie.

Już nie mogę z tym faktem wytrzymać, a jeszcze tydzień muszę czekać :evil:

 

Odnośnie wibracji to jedyne czego nie można być pewnym w 100% to chyba maglownica.

Żeby była 100% pewność to trzeba by ją wyjąć z auta, rozebrać i wtedy będzie wiadomo czy jej coś dolega. Chyba że są jakieś inne sposoby :?:

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz w tym racje. ja maglownice zmieniałem. zakładałem używana ale cholera wie czy ona była dobra....

chociaż mało prawdopodobne zeby obie tak sie dziwnie zachowywały

po za tym u mnie to nie takie proste za kazdym razem trzeba po wyjwciu maglownicy adaptowac aktywny układ kierowniczy.... meczy mnie juz temat tych drgan. nie mam mechanika który cos morze konkretnie powiedzieć... service bmw tez skasował kase wymienił mase nie potrzebnych czesci i dalej mam to samo... eh

BMW & CYPRESS HILL

http://img201.imageshack.us/img201/299/podpis2zk3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ja z kolei obserwuję u siebie telepanie budą (nie tyle samą kierownicą,co bardziej pod pedałem) przy hamowaniu w przedziale 80-60km/h. wiadomo,że każdy by tarcze sugerował,ale tak miałem na ori setupie, nie dawno wymienione przód i tył klocki i tarcze na nówki ATE i dalej tak samo. dzisiaj znalazłem taki wątek na forum niemieckim:

http://www.motor-talk.de/forum/wieder-bremsen-problem-vibration-ruckeln-330d-xdrive-lci-t4766124.html

gość pisze,że u niego na drgania pomogła wymiana łożysk/tulei wahaczy z przodu (o ile dobrze przetłumaczyłem). no więc mam zamiar spróbować u siebie w najbliższym czasie podziałać z tymi tulejami,z tym że zamiast gumowych założę poliuretanowe.

wiem,że temat jest o drganiach niekoniecznie przy hamowaniu,ale to rozwiązanie z wymianą wahaczy bądź samych tulei spotkałem już na necie kilkakrotnie przy problemie drgań i często właśnie to pomagało po uprzednim wykluczeniu tarcz/opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temat drgań nadal aktualny, najbardziej dziwne jest to, że drgania raz występują przy 90 km/h, po jakimś czasie przenoszą się na wskażnik 100 km/h, zanikają chwilowo, w zeszłym tygodniu byłem u mechanika na wymianie oleju w skrzyni rozdzielczej i poprosiłem, żeby jeszcze raz przejrzał wszystko dokładnie i nie ma się do czego przyczepić !!! Wszystko jest tak sztywne jak powinno być, nawet 4 komplety opon i felg zakładaliśmy i nic to nie dało, drgania nie znikały. Już sam nie wiem, te drgania nie są jakieś straszne, ale też lubię jak mam wszystko "na cacy". Już zastanawiam się, czy nie jechać do serwisu w Niemczech, ale czy jest sens, skoro tutaj nikt nic nie znalazł ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
hehe,no u mnie te objawy też są nie tyle dokuczliwe co wkur.......ące ;) chciałoby się mieć wszystko na tip top.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio się zastanawiałem, że może rzeczywiście to stan dróg robi swoje, tym bardziej, że w koleinach jest to bardziej wyczuwalne, ale porównując z inną E91 tylnonapędową - tam tego nie było, więc nie wierzę, że akurat moje auto jest wrażliwsze :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. Mam tak samo. Z tym, że jeżdżę na 19', więc zdaję sobie sprawę, że trochę drgać musi.

Może nasze e92 rzeczywiście tak mają...?

Orientował się ktos jakie koszta wymiany maglownicy?

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.