Skocz do zawartości

Katalizator raz jeszcze - skończył się -wyciąć?


andrzej-bielak

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WSZYSTKICH.

Szukałem, szukałem i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na dotyczące mnie pytanie odnosnie katalizatora.

Mianowicie:

BMW 320 m20b20 z katalizatorem (wbity w dowód) rok 1987 przebieg 210 tys. Katalizator się skończył i myślę o jego wycięciu. Sonda lambda przed katem.Katalizator jest razem z tłumikiem środkowym ( 2 rury przez całą długość aż do ostatniego).

moje pytania;

1.wyjac puszkę kata wyciac i wysypac zawartosc i wstawić pustą

2. wstawić w srodek PUSZKI KATALIZATORA rurki tej samej średnicy co wydech (zaznaczam że kat wbity w dowód)

3 wstawić strumienicę także w puszkę po katalizatorze

Chodzi mi oto żeby całość wygłądała tak jak z katalizatorem

Ewentualnie może jeszcze coś zaproponujecie.

 

Dzięki za odpowiedzi

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest u CIebie ale w moim miescie diagnosta nie czepia sie za brak katalizatora (nawet jak jest wbity w dowod). Wiem ze przepisy tego wymagaja ale u nas tego nie respektuja.

 

Efektem tego jest to ze ludzie wycinaja katalizatory i wstawiaja w to miejsce strumiennice, choc efekt niekiedy jest zalosny.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wspawasz rury to bedzie glosniej tak od 4 tys. , a na niskich obrotach bardzo ładny "bulgocik" dochodzi do ucha.. (przynajmniej u mnie tak jest po takiej operacji) jak nie lubisz takich ekstrawagancji to włóż w to miejsce tłumik środkowy.
http://img410.imageshack.us/img410/9554/m5hire1nt1.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM WSZYSTKICH.

Szukałem, szukałem i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na dotyczące mnie pytanie odnosnie katalizatora.

Mianowicie:

BMW 320 m20b20 z katalizatorem (wbity w dowód) rok 1987 przebieg 210 tys. Katalizator się skończył i myślę o jego wycięciu. Sonda lambda przed katem.Katalizator jest razem z tłumikiem środkowym ( 2 rury przez całą długość aż do ostatniego).

moje pytania;

1.wyjac puszkę kata wyciac i wysypac zawartosc i wstawić pustą

2. wstawić w srodek PUSZKI KATALIZATORA rurki tej samej średnicy co wydech (zaznaczam że kat wbity w dowód)

3 wstawić strumienicę także w puszkę po katalizatorze

Chodzi mi oto żeby całość wygłądała tak jak z katalizatorem

Ewentualnie może jeszcze coś zaproponujecie.

 

Dzięki za odpowiedzi

POZDRAWIAM

 

 

Samochody wyprodukowane przed 95 rokiem nie musza miec katalizatora.

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wycialem i wstawilem strumienice nic sie nie zmienilo praktycznie moze minimalnie lepiej idzie z dolu. jak wyproznisz katalizator i wstawisz go spowrotem to bedzie ci on wydawal dzwieki nieciekawe :)

moim zdaniem albo rurki albo strumienice wedlug uznania, a jezeli chodzi o przeglad diagnosta na pewno nie bedzie zwracal uwagi na brak katalizatora..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady.

Jacku,możesz mi wierzyć lub nie ale przeszukałem całe forum (i nie tylko te,chociaż jestem pewien że te jest najlepsze :cool2: )z różnymi kombinacjami słow, ale nie znalazłem satysfakcynującej mnie odpowiedzi.

Chodzi mi o mój przypadek w którym występuje tłumik środkowy łącznie z katalizatorem w jednej puszce i z którego wychodzi dwururka.

Chcę się dowiedzieć jak będzie ze spalaniem, z wkręcaniem się na obroty w tym konkretnym przypadku. Jak wygląda sytuacja z sondą lambda, czy wycięcie kata będzie miało na nią wpływ. Jaka sytuacja będzie gdy trzeba będzie zrobić przegląd?

Większość wycinała lub nie w innych modelach e36 e34 itd. czy nawet w e30 ale miały inne silniki czy nawet inne układy wydechowe, a wydaje mi się że każdy przypadek jest indywidualny i jeżeli porównywać to z takim samym modelem. Jeżeli się myle to mnie porawcie.

P.S. Jaką cenę mógłbym uzyskać za swój katalizator?

POZDRAWIAM WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW TEGO FORUM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Daj spokój takim wynalazkom. Wstaw tłumik , lub wspawaj rurki w kat. Nie kombinuj ze strumienicami bo wydasz kasę, a efektu nie bedzie. Już samo wyjecie starego katalizatora odetka twój wydech.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w e36 318i zapchany byl katalizator (nie wiedzialem) ale zdecydowalem sie na wyciecie :) i zapchany (powtarzam sie :P ), wstawilem rure zwykla i oczywiscie jest glosno nawet bym powiedzial bardzo glosno tymbardziej ze z tylu mam przelotowy tlumik bez puszki ! ale silnikowi jest naprawde lzej - latwiej sie wkreca , lepsze przypieszenie. Katalizator byl zapchany tak ze nie bylo widac przez niego nic - czarny. I zapewne kazda buma z 93 roku tak bedzie miala zasyfiony katalizator. I wcale tutaj nie dziala na mnie ten wrzask.. zalozylem stopery przed i po. Mozesz sobie kupic obudowe katalizatora i wstawic tam rure albo jak niechcesz sie bawic to kup tą niby "strumienice" z allegro zeby przynajmniej wygladalo jak katalizator , te cale łuski w strumienicach z allegro nic nie dawaja - ze niby spaliny predzej sie wydostaja tak? bueheh smieszne to jest! zwykla rura a strumienica - TO SAMO. Bylem Ciekawy - SPRAWDZILEM - przekonalem sie - i juz wiem :)

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym zrobił tak:

Sprzedał wkład (wkłady z Bejcy są bardzo drogie i jak wystawisz na Allegro to dostaniesz spokojnie z 400zł)

Kupił nowego kata (idealny do tego modelu to Kat z firmy JMJ seria 3 2X2 kosztujący jakieś 350zł, ma dwa wejścia i wyjścia jak nasz model - wiem bo sam się orientowałem - to bardzo dobry katalizator z metalowym lub ceramicznym wkładem)

 

Pomyśl o środowisku :oops:

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje koledze wystawić na aukcję. Ale dla przykładu znalazłem coś takiego:

http://www.allegro.pl/item121127329_katalizator_wklad_0_9kg.html

 

Myślę, że napewno z 200zł wpadnie :cool2:

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Wielkie dzięki za wszystkie porady.

Jeżeli faktycznie udało by mi się uzyskać taką cenę to myśle że wstawił bym kata z firmy JMJ. Środowisko nie jest mi obojętne. W końcu mieszkam w stolicy Zielonych Płuc Polski. :D :D :D

Z tego co słyszałem stary wkład katalizatora jest przetapiany. Przetapiany jest dlatego, bo zawiera podajże platynę. Słyszałem również że samo przetop jest bardzo szkodliwy dla zdrowia ponieważ wydzielają się duże ilości metali ciężkich takich jak ołów.

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody wyprodukowane przed 95 rokiem nie musza miec katalizatora.

 

Ciekawe co na to policjant z przenośnym analizatorem spalin :norty:

Jeśli pojazd był fabrycznie wyposażony w katalizator, jest on w homologacji i co najważniejsze w dowodzie rejestracyjnym - to jest on wymagany pod rygorem utraty dowodu rejestracyjnego

 

Raczej nie jest ważny rocznik :norty:

 

A tak na temat:

- No właśnie wczoraj wymieniałem sprzęgło i musiałem zdemontować układ wydechowy, okazało się że katalizator jest a raczej był :cry2:

 

- Ja wstawiam rurę ponieważ opróżnienie puszki kat. z wkładu przyniesie nieciekawy dźwięk układu wydechowego (prykanie) :nienie:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tylko ze napewno emisja spalin jest wieksza a halas pewnie tez ... no ale co zrobic :)

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.......... I zapewne kazda buma z 93 roku tak bedzie miala zasyfiony katalizator. ..........

 

Ja mam 93 i kat sprawny calkowicie i nie zapchany wiec nie generalizuj zbytnio :wink:

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm to dziwne ... bo z tego co sie nasluchalem od innych mechanikow itd no i z tego forum! to ponoc katy wycymuja max 150tys? i potem to juz na 100% sa martwe " " ...

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.