Skocz do zawartości

G30 M550i xDrive


kosa69

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Wyniki jak na v8 zacne.

Jaki ma znaczenie ma spalanie czy będzie 10 to czy 14 litrów na sto.

Problem jest ograniczony zasięg i czynnik mentalny, jak przestawić się na częste wydawanie kasy na stacji.

W przypadku M550i trochę wyliczeń.

Utrata wartosci w 3 lata 250 tys zł. (50% od 500 tys)

Przejeżdżamy 25 tys km rocznie.

Utrata wartosci 330zl/100km

Paliwo

Spalanie 10 litrów 50 zl/100 km

Spalanie 15 litrów 75 zl/100km.


Wystarczy że M550i straci w 3 lata 150 tys zl (30% od ceny zakupu) (raczej niemożliwe)

Utrata wartosci 200zl/100 km


Tu są prawdziwe pieniądze.


Dlatego kupiłem roczne demo z dużym silnikiem, zamiast nowego z małym.

Wyjdzie taniej, frajda większą. Niestety nie jestem pierwszym, który pierdzi w fotel.


Mam pytanie, czy wydech w M550i ma regulowane klapy w wydechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 548
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Rufio każdy ma swoje indywidualne wyliczenia. Ja Ci teraz przedstawię swoje.

Nowka do konfiguracji:

1. 18 % rabatu na nowiutkie auto do konfiguracji

2.odliczone 50 procent vatu

3. Od netto odliczone 18 procent dochodowki

4. Doliczmy 3 procent na leasing. Niski procent bo leasing promocyjny na nowe auto, dealer potrafi w niektórych przypadkach na nowe auto dać leasing 1 procent


Czyli dla zaokrąglania auto za 300 tysięcy netto (369 brutto) minus 18 procent 246 na fakturze plus połowa vatu czyli 29 tysi minus dochodowka całkowity koszt około 230 tysięcy. Przyjmujemy ze auto traci polowe po 3 latach czyli strata na aucie równa 45 tysięcy. Przy aucie za pół banki będzie to o około 1/4 więcej.


Biorąc pod uwagę 18 procentowy rabat który można wywalczyć w BMW na nówkę do konfiguracji i to ze konfigurujesz to co tak naprawdę chcesz Czyli nie płacisz za niepotrzebne dla ciebie rzeczy, jesteś pierwszym właścicielem co ułatwia późnej odsprzedaż bo sporo ludzi jednak się boi demowek zakup nowego do konfiguracji to jednak wcale nie jest głupi pomysł o to nie jest kwestia pierdzenia w fotel ale często kalkulując na chłodno sie to po prostu bardziej opłaca. Widzę ze jeździsz c43, tez ten samochód rozważałem w wersji kombi, miałem go skonfigurowany i po rabacie mogłem nim wyjechać płacąc za niego cenę 265 brutto. Jak patrzyłem na otomoto to demowki były droższe bo były naładowane wieloma dodatkami za które ja konfigurując auto nie chciałbym płacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ok, wyliczenia rozumiem. Nowy czy używane to osobiste preferencje i możliwości.

Chodziło mi o wcześniejsze dywagacje na temat spalania w m550i.

Te dwa czy cztery litry spalania przy utracie wartości, nie mają większego znaczenia. Przy kwocie wynikającej z utraty wartosci.


Co do do C43, przed zakupem rozwazalem nowe 330i/440i. Powiem tak nie ma co porównywać, inna liga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W to nie wątpię, bo 6 czy 8 cylindrowe turbo maja takie zapasy mocy i momentu, że skrzynia biegów utrzymuje obroty w przedziale 1000-2000.

Dlatego w spalanie poniżej 10 litrów w m550i uwierzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie z moim egzemplarzem jest coś nie tak, wczoraj jadąc równo 140 km/h udało mi się zejść do 9.5 l, ale to były warunki idealne, zero hamowania, zero przyspieszania, piękna bezwietrzna pogoda, cały czas tempomat. Wystarczyło, ze zjechałem z autostardy, przejechałem przez jedno miasto i wróciło do 10.7 l. Jeżdżąc normalnie (bardzo spokojnie) w cyklu mieszanym 75/25 (trasa/miasto) u mnie niemożliwe jest zejście poniżej 11 l.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy wie swoje

wiem ze mozna sporo manipulowac wynikiem

zwlasza jak jedziesz pod wynik

sam kiedys testowalem nie na pokaz

tylko aby dowiedzisc sie

w jaki to sposob co nie ktorzy maja tak wspaniale wyniki

bo juz myslalem ze jedzic nie umiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o manipulacje, bo i po co. Ja jechałem akurat z Warszawy do 3miasta. Były odcinki gdzie jechałem 120, ale i takie gdzie było 160. Wiekszość trasy 140kmh. Padał ostro śnieg, wiec jazda lajtowa. Na końcu wynik o jakim napisałem.

Po mieście poniżej 14 nie widzę szans na zejscie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na miescie mozna przyspieszac z zyciem

jak rowniez muskac pedal gazu i tez przyspieszysz a jaka oszczednosc!!

na trazsie to samo

wiec wszystkie dyskusje na temat spalania sa bezsensowne

moje auto pai ile wleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując można jeździć 550 tak jak 520 i wtedy można się zbliżyć ze spalaniem ale to i tak będzie 3l mniej na korzyść 520, tylko po co kupować wtedy 550 i jeździć jak 520.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ktorzy tak lubia


podobna sytuacja jest jak ktos wyzyga ostatnia kase na auto

a jak cos sie zesra to wielki placz bo nie ma na naprawe

pomijajac takich co nie maja na na orginalny komplet tarcz i klockow cos kolo 1000funa do f10

robie naprawy na codzien i cos na ten temat wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@artic z ludźmi to różnie bywa. Sam nie raz widziałem ze co nie jeden nie zdążył dobrze działalności otworzyć a już po luksusowy samochód biegł do salonu. Po roku ani samochodu animdzialalnosci nie było widać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dla zaokrąglania auto za 300 tysięcy netto (369 brutto) minus 18 procent 246 na fakturze plus połowa vatu czyli 29 tysi minus dochodowka całkowity koszt około 230 tysięcy. Przyjmujemy ze auto traci polowe po 3 latach czyli strata na aucie równa 45 tysięcy. Przy aucie za pół banki będzie to o około 1/4 więcej.

To gwoli ścisłości napisz jeszcze ile tego VAT-u i podatku dochodowego odprowadzisz przy sprzedaży auta, żeby nie było tak kolorowo.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

BTW wlewanie 95 oktanowej benzyny do silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny i trubosprężarką to głupota...

W Polsce jakość benzyny 95 jest conajwyżej średnia i komputer jeździ cały czas na cofnietym zapłonie.

98 realnie wpływa na zachowanie samochodu, nie na moc ale na trwałość jednostki.

Chyba, że zrobicie moda pod 98 to wyjnik wyjdzie lepszy.

Ja nawet swojej Kobiecie zalewam 98 do Ibizy 1.4 Twincharger 200KM bo jak potem loguje to nie cofa zapłonów jak na 95 i egt niższe.

2018- BMW 5 G30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.