Skocz do zawartości

Akcja serwisowa N47 B47 N57... zawór EGR


christo74

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem po akcji z aktualizacją sterowników DDE i mam problem ze zbyt częstym wypalaniem DPF. Wcześniej przed aktualizacją auto wypalało DPF co 500-600km. Teraz w przypadku tych samych tras wypalanie odbywa się co 100km. Poziom sadzy rośnie skokowo z 10g na 20g. Przy 26g włącza pełną regenerację. Auto to X3 F25 silnik B47 190km, przebieg 76tyś km. Auto nie zgłasza żadnych błędów. Byłem u tunera w celu przywrócenia poprzedniej wersji softu niestety nie ma takiej możliwości. Nie wiem co dalej zrobić, może ktoś coś podpowie. Nie chcę wywalać ekologii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Wypalanie sprawdzałem raz - z ciekawości, bo nie zauważam tego w codziennym użytkowaniu auta.

Ale wrzucę telefon do auta i zobaczę jak jest teraz u mnie.

Jedno co mnie zaskoczyło po wymianie, a akcję miałem, jak było zimno, że po normalnej jeździe, bez szaleństw, po zatrzymaniu potrafił nadal chodzić przez chwilę wiatrak. Dwa razy tak miałem, a nigdy wcześniej zimą wiatrak po zgaszeniu nie chodził.


Jesteś pewny, że DDE aktualizowali? Na okoliczność akcji EGR czy miałeś osobną akcję na to?

Mi mówili, że nic nie kodują, auto raczej mi przyspiesza jak po wizycie w TC Performance, a nie w oryginale...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po akcji serwisowej też częściej wypala DPF. Ja akurat po charakterystycznym dźwięku silnika i pracy skrzyni biegów wyczuwam ten moment.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się, że czas adaptacji po aktualizacji może potrwać do 2tyś km. Ja mam dopiero 800km. Ciekawe, czy po tym czasie się unormuję. Czytałem gdzieś, że jest to walka z tlenkami azotu, której kosztem jest częstsza regeneracja filtra. Jeżeli po tych 2tyś nic się nie zmieni (raczej tak będzie) wówczas zrobię chiptuning z programowym wyłączeniem EGR. Z moich obserwacji wynika, że to właśnie zwiększona ilość spalin powoduje częstsze regeneracje. W tej wersji oprogramowania wyłączyli także możliwość zmiany wartości egr. Wcześniej mogłem zmienić na +0,5 teraz jest to zablokowane. Jeżeli ktoś jest po aktualizacji DDE proszę o informacje, czy u niego także zmniejszyły się interwały wypalania DPF :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

wiem, wiem - ale i tak już prawie 200km od ostatniego wypalania minęło

będę za chwilę jechał, to włączę apkę i sprawdzę ile gram jest, teraz coś mi się przed oczami przypomina 29

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wypala przy 26g. Dziwne jest to, że poziom sadzy mi skacze. Raz mam 10g za chwile 20g. po czym wraca do 11g i za moment 21g. Czujnik różnicy ciśnień jest sprawny, na zapłonie ma wartość 0, przy zapalonym silniku 8hPa. Nie generuje żadnych błędów. Ale dla spokoju ducha wymieniłem na drugi wraz z wężykami i niestety cały czas tak samo :-(. Przed aktualizacją było wszystko ok. Może macie jakieś sugestie co mógłbym jeszcze sprawdzić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po wymianie czujnika z wartości-2,-1, 8 przy włączanym, zmieniło się na 0, 30, 70 czyli tak jak ma być, i też skacze mi po kilka g góra dół. Zaraz po wypaleniu jest 5 spowrotem i tak oscyluje sobie góra dół teraz przejechane 250km i 20g, zobaczymy kiedy się samo wypalanie włączy, jeżdżę cały czas z podpiętym kompem. Zresetowałem dpf jakby był nowy, bo zrobiłem to na uwalonym czujniku, więc nie miałem wyjścia. Edytowane przez Użytkownik525xd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
wiem, wiem - ale i tak już prawie 200km od ostatniego wypalania minęło

będę za chwilę jechał, to włączę apkę i sprawdzę ile gram jest, teraz coś mi się przed oczami przypomina 29

Przejechałem się kawałek i tak: 29,5g to mam popiołu ;)

Dystans od wypalania 205km

Poziom sadzy skakał sobie góra dół (jakby się nie mógł zdecydować :mrgreen: ) w tym czasie, razem z gramami, od 15% do 20%.

Poziom sadzy w gramach skakał sobie od 9,5g do 12,4g.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem po aktualizacji DDE. Na poczatku filtr zapelnial sie wolniej, ale wszytsko wrocilo do normy po przejechaniu powiedzmy z 2tys km.

Tez mi skacze poziom sadzy czasem jakby sie niemogl zdecydowac ( z 17gr na 26gr potem spada znow rosnie i wlacza sie wypalanie)

Dystans ok 200km miedzy wypaleniami. Mam nowy EGR po akzji z chlodniczka ( na starym bylo tak samo)

2 dni temu czyszczoy kolektor - zobaczymy czy cos sie zmieni teraz (choc watpie, bo kolektor niebyl jakos strasznie zasyfiony )


Mialem wymieniac czujnik roznicy cisnien, ale na zaplonie dobrze pokazuje. Po wpisach wyzej widze, ze zmiana nic nie zmienila we wskazaniach.

Moze ktos znajdzie rozwiazanie.

W E91 niebylo taki skokow wskazan sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Skąd macie pewność aktualizacji DDE na okoliczność akcji EGR?

Mam zmieniony program i specjalnie pytałem czy będzie aktualizacja, bo nie wiedziałem czy płakać, czy nie :wink:


Chyba napiszę do Bawarii jeszcze z pytaniem czy grzebali.

Ale wydaje się, że nie, bo auto nadal szybkie... no chyba, że przestałem czuć różnicę między serią a programem...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd macie pewność aktualizacji DDE na okoliczność akcji EGR?

Mam zmieniony program i specjalnie pytałem czy będzie aktualizacja, bo nie wiedziałem czy płakać, czy nie :wink:


Chyba napiszę do Bawarii jeszcze z pytaniem czy grzebali.

Ale wydaje się, że nie, bo auto nadal szybkie... no chyba, że przestałem czuć różnicę między serią a programem...

Niebylo powiazania. Mialem 2 osobne akcje w przeciagu 3mc

-aktualizacja dde

-poduszka powietrzna (wymiana egr/chlodniczki wyszla przypadkiem przy wymianie poduszki, jak zauwazyli nieszczelnosc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja pytałem kilka razy czy będzie aktualizacja przy zmianie chłodniczki i na pewno bym odczuł gdyby wyparował program, tym bardziej jakby zaktualizowali cały samochód to wyparowało by też xhp.

Do samej akcji na chlodniczki nowego typu jest kilka numerów i może są też tam jakieś z aktualizacjami.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi się właśnie samo załączyło wypalanie przy 350km od ostatniego, jak już do domu jechałem. No i co pojechałem na autostradę wypalić.. będę miał długa trasę teraz to zobaczę ile przejadę zanim się znów włączy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd macie pewność aktualizacji DDE na okoliczność akcji EGR?

Mam zmieniony program i specjalnie pytałem czy będzie aktualizacja, bo nie wiedziałem czy płakać, czy nie :wink:

 

To jest temat o akcji na egr dla aut serii F10/F11

Mi otwarcie powiedzieli co zrobili przy aucie... również o przeprowadzonej aktualizacji bo nowy dodatkowy czujnik przy EGR tego wymagał.

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

To jest temat w dziale F10/F11 ;) już dawno przestał dotyczyć tylko serii 5 ;)

Ale luz - akcja akcji nie musi być równo mimo, że dotyczy tego samego.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze, że żyje i można się sporo dowiedzieć. Znalazłem instrukcję serwisową dotyczącą akcji aktualizacji DDE, ot taka ciekawostka :-):


Programowanie jednostek sterujących 0013510300 F1x F2x F3x z silnikiem B47x

Sytuacja W ramach ciągłych kontroli jakości przeprowadzonych przez BMW Group stwierdzono, że łatwopalne osady mogą rzadko tworzyć się w układzie dolotowym podczas jego eksploatacji. Z tego powodu funkcja ochrony oparta na oprogramowaniu musi być zintegrowana w odniesieniu do odpowiedniego komponentu, aby zapobiec ewentualnemu dalszemu rozprzestrzenianiu się potencjalnych szkód. W przypadku miejscowej karbonizacji w układzie ssącym aktywowany jest komunikat Check-Control „Usterka układu napędowego…” i wyświetlany klientowi.

Konsekwencje Osady te mogą w bardzo pojedynczych przypadkach spowodować miejscowe oparzenia układu ssącego, aw skrajnych przypadkach pożar.

Dotyczy to pojazdów Niektóre jednostki F1x F2x F3x z silnikiem B47x.

Środek zaradczy  Sprawdź komunikat Sprawdź-kontrola poziomu płynu chłodzącego.  Zapytaj klienta, czy w przeszłości musiał uzupełniać płyn chłodzący.  Programowanie jednostek sterujących.

Procedura 1. Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego Procedura sprawdzenia komunikatu Check-Control testerem diagnostycznym:  Podłączyć ładowarkę do pojazdu.  Połącz system programowania z pojazdem (ISTA 4).  Obróbka pojazdu  Funkcje serwisowe  Informacje o pojeździe  Komunikat Check-Control: „Niski poziom płynu chłodzącego” (kod 166)  Jeśli występuje „Niski poziom płynu chłodzącego” lub jeśli według klienta płyn był uzupełniany w przeszłości, należy sprawdzić szczelność układu chłodzenia. W tym celu należy postępować zgodnie z opisem w rozwiązaniu serwisowym SEL-SEL-P-0-20000789766777.  Jeśli nie ma komunikatu Check-Control «Niski poziom płynu chłodzącego», Należy sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniku płynu chłodzącego. Należy postępować w następujący sposób: Procedura sprawdzania poziomu płynu chłodzącego w zbiorniku płynu chłodzącego:

Ostrzeżenie! Jeśli silnik jest gorący, a układ chłodzenia jest otwarty, płyn chłodzący może wyciekać i spowodować oparzenia. Niebezpieczeństwo obrażeń. Układ chłodzenia otwierać tylko przy zimnym silniku.

1. Pozwól silnikowi ostygnąć.

2. Lekko obróć korek zbiornika płynu chłodzącego w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aby się lekko otworzył i ulotniło się nadciśnienie.

3. Otwórz korek zbiornika płynu chłodzącego.

4. Poziom płynu chłodzącego jest prawidłowy, jeśli znajduje się pomiędzy oznaczeniami minimum i maksimum na szyjce wlewu. Przykładowy obraz: zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego

upload_2022-12-24_8-38-49.png

5. Obróć zapięcie, aby je zamknąć.  Jeśli nie ma komunikatu „Niski poziom płynu chłodzącego” i nie uzupełniono płynu chłodzącego, uzupełnij pojazd ponownie. Nie jest konieczna dodatkowa naprawa.  Jeśli występuje „Niski poziom płynu chłodzącego” lub jeśli zgodnie z życzeniem klienta płyn chłodzący był uzupełniany w przeszłości, należy sprawdzić szczelność układu chłodzenia. W tym celu należy postępować zgodnie z opisem w rozwiązaniu serwisowym SEL-SEL-P-0-20000789766777. Ostrzeżenie: Podczas diagnozowania możliwego wycieku płynu chłodzącego, który nie jest spowodowany przez chłodnicę EGR, ale przez inny element układu chłodzenia, należy je oddzielnie zdiagnozować i naprawić (w razie potrzeby

2. Programowanie jednostek sterujących ● Podłącz ładowarkę do pojazdu. ● Połącz system programowania z pojazdem. (ISTA 4) ● Uzyskaj plan pomiarów. ● Zaakceptuj lub w pełni wykonaj plan działań z jednostkami sterującymi do zaprogramowania/kodowania i udostępnienia. ● Zapoznaj się z raportem końcowym. ● Na podstawie raportu końcowego wykonaj test pojazdu i wykasuj pamięć usterek. Ostrzeżenie: Dzięki integracji programowania w ISTA 4 zmiana systemu warsztatowego nie jest od teraz konieczna. Sprawdź raport końcowy. Do programowania/kodowania wymagany jest ISTA 4 z jednym z następujących pakietów danych serwisowych: • ISTA 4.35.3x (I-Level F010-22-03-552 lub nowszy). • ISTA 4.35.3x (I-Level F020-22-03-552 lub nowszy). • ISTA 4.35.3x (I-Level F025-22-03-552 lub nowszy). Ostrzeżenie: Konieczne jest, aby programowanie odbywało się na poziomie integracji wymienionym powyżej lub wyższym. Proszę zwrócić uwagę na informacje dotyczące programowania w systemie warsztatowym oraz odpowiednie ostrzeżenia w dokumentacji użytkownika. Ostrzeżenie: Klient musi być poinformowany o sytuacji kampanii technicznej. Ponadto należy zwrócić uwagę klienta, że ​​po zaprogramowaniu wymagana jest faza adaptacji lub okres adaptacji wynoszący około 500 do 700 km, aw wyjątkowych przypadkach około 2000 km. W fazie adaptacji funkcja ochrony oparta na oprogramowaniu nie jest jeszcze skuteczna. Części zamienne Żadne części nie są wymagane. Rozliczenie Rozliczenie musi być przeprowadzone zgodnie z aktualnymi warunkami gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo może tylko najstarsze roczniki muszą dostać aktualizacje, a w "nowszych" rocznikach już ta ochrona jest zaimplementowana. Ja mam 15' i soft z dnia produkcji.


Btw taka cala instrukcja z aso to pewnie pół internetu waży taka szczegółowa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.