Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam zapaćkany smarem i olejem cały dół silnika, po stronie turbiny i po drugiej też (były nieszczelności w kolektorze). Chcę umyć i zobaczyć czy po naprawach gdzieś nie cieknie. Dwóch mechaników już nie chciało się "w to bawić". Polecacie jakieś miejsce w wawie gdzie to zrobią z głową? Sam się bym za to zabrał ale pewnie dopiero w wakacje a chciałbym już teraz wiedzieć czy coś jeszcze cieknie.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
Pojedz na myjke wez karchera i delikatnie spryskaj dol silnika uwazajac na alternator kompresor klimy i przewody od rozrusznika , bedzie ok , jak nie chcesz myc sam to oddaj na myjnie , ale np w lodzi kaza podpisac oswiadczenie ze na wlasne ryzyko , i myja wtedy jak leci , maja gdzoes silnik. Ja tak mylem starego merca przed sprzedaza ;-)
Opublikowano

hehe. stare auta to można, sam z 8 lat temu golfa IV (hehe w TDI) myłem myjką ciśnieniową w domowych warunkach i żył...

ale tu w e61 jednak jest od groma elektroniki, elektryki, kabli itp. poza tym chyba trzeba by osłonę silnika zrzucać i od spodu myć.

Więc jakieś namiary gdzie w wawie wykonają taką usługę rozsądnie z dbałością o elektrykę?

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
Ja często myje silnik bo lubię jak jest ładnie pod maską. Spryskuje wszystko płynem i myjką z płaskim strumieniem. Ważne żeby nie lać długo wody. Później odpalam silnik i myje dalej samochód. Za czym ja umyje samochód to woda z silnika już odparuje.
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

chcesz dobrze umyć silnik i nic nie zniszczyć ?

Kup WD40 (jedno duże opakowanie wystarczy) oraz ze 4 zmywacze do hamulców i pędzelek oraz jedną rolkę ręcznika papierowego

 

Zdejmij osłony od spodu, podnieś auto (ważne aby w minusowych temperaturach silnik był trochę nagrzany bo inaczej niczym nie umyjesz)

spryskujesz WD40 elementy i przecierasz ręcznikami, po usunięciu największej warstwy brudu spryskujesz zmywaczami do hamulców podkładając papierowy ręcznik aby zmywacz który zlatuje z brudem wsiąkał w ręczniki

Potem znowu WD40 spryskujesz (w zakamarkach pędzelkiem możesz podłubać) zmywasz zmywaczem potem przecierasz, znowu WD40 przecierasz i zmywaczem w ten sposób wyczyścisz bardzo dobrze największy bród nie rysując nic jak i nie niszcząc

Opublikowano
no tak. wiem że samemu można ogarnąć, tylko trzeba mieć czas i miejsce, a tego do czasu aż się ociepli mi jednak braknie ... więc zostaje powierzyć robotę komuś kto ma podnośnik, ew.kanał i myjkę itp... a przede-wszystkim już to robił i wie co i jak. ktoś na forum audi zapodał link do ząbek http://www.ramigo.pl... wysłałem zapytanie.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
Ja mam inną metodę. Kupuję dimmer środek do czyszczenia plandek. Rozrabiam spsiukuje czekam kilka minut i splukuje dokładnie dużą ilością wody oczywiście na zimnym silniku. Potem z wtyczek kompresorem usuwam wodę, jak i z alternatora żeby jakieś niepożądane zwarcie się nie zrobiło a potem odpalam żeby odparowało. Silnik aż błyszczy :-D trzeba dokładnie spłukać i nie trzymać za długo silnika w tym środku.
Opublikowano
Tez stosuje dimmer a potem karcher ;) Odpalenie i 10 minut az wyschnie ;) oczywiscie mycie na zimnym silniku ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Zapytaj w okolicznych komisach samochodowych lub handlarzy jaką miejscówkę polecają, u nich zawsze silniki błyszczą jak psom jaj* :lol:

 

Ja u siebie myję zawsze na myjni z kerscherem, pryskam preparatem do silników, alternator przykrywam torebką i płuczę delikatnie kerscherem. Potem około 20-30 min jeżdzę po okolicy aby wszystko wyschło od temp silnika.

Opublikowano

Juz dwie duże myjnie w wawie odmówiły mi jak tylko powiedziałem bmw 5.

"Panie... tych silników się nie myje... za dużo elektroniki." Tak w skrócie.

Tyle to ja wiem...hehe...

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
Wychodzi na to ze musze poczekać do wiosny i samemu to zrobić. Kolejna myjnia odmówiła.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano

Wyselekcjonowałem z yt kilka filmików jak myją silniki bmw...

bmw5e61.blogspot.com

 

ciężko znaleźć, może komuś się przyda...

jak ktoś natrafi na ciekawy filmik proszę o linka...

 

Trochę się rozejrzałem i przebadałem temat. Generalnie bezpieczniej jest umyć parą lub suchym lodem niż wodą. W wawie nie ma myjni parowej/lodowej stacjonarnej która umyje na podnośniku od spodu (trzeba zdjąć osłone)... są myjnie które myją wodą pod ciśnieniem.

praktycznie wszystkie myjnie parowe to myjnie mobilne, i tylko dwie czy trzy mają w ofercie mycie silników (ale tylko od góry). ceny różne, najtaniej chyba było w okolicach 65zł + dojazd, do tego nie wiadomo gdzie się spotkać... (mieszkam w "bloku").

 

Przy okazji mycia silnika warto ogarnąć mycie podwozia po zimie.

Pozostaje poczekać do wiosny aż będzie ciepło i samemu ogarnąć temat.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
Jeśli dobrze pamiętam to na Włochach na ul. Chrobrego jest myjnie ręczna gdzie myją parowo. Może dowiedz się tam czy są w stanie wykonać takie mycie silnika.
Opublikowano
wysłałem do nich zapytanie email i nie dostałem odpowiedzi. poczekam jeszcze chwile... piszą na forach że kiedyś była to jedna z lepszych myjni w mieście...

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
Nie jestem zwolennikiem mycia silnika i umytego tez nigdy nie kupie ale tym wd40 i zmywaczami to sprawdzony temat i nic nie zniszczysz .Tylko pamietaj aby po tym zabiegu odstal z 20minut bo alkohol a zwlaszcza jego opary musza odparowac bo moze sie zapalic podczas rozruchu auta .jednak moze takie mycie jezeli profesjonalnie jest zrobione to nie jest takie zle dzis 13.10.2017 byłem w aso i wydrukowali mi całą historię mojego samochodu auto ze Szwajcari 15 kartek a4 opisane z obu stron pomijam fakt że jeżdził tam nawet uzupełniać powietrze w oponach umył drań silnik 7razy :evil: sorki jeżeli kogoś zraziłem do mycia :cry2: Edytowane przez zbyszek olsztyn
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

JA tam w e61 pojechałem na myjnię ze swoją chemią do mycia.

Osłony pozdejmowałem .

 

Gość mi chemią potraktował silnik gdzie tylko się dało i oddzielnie osłony.

Poczekał kilka minut i myjka ciśnieniowa z 10 minut spłukiwał jak leci po wszystkim.

 

Nic się nie stało a silnik czysty.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Jednorazowo niby nic sie niecstanie ale powoli woda w kostkach alternetorze itp zacznie dzialac a wowczas to mozna dostac po kieszeni to jest zaawansowana technika sami widzicie ile z tym autem problemu moze byc to nie vv golf 2 w dieslu niezniszczalne auto tylko zgnilo 680tys km
Opublikowano
Jednorazowo niby nic sie niecstanie ale powoli woda w kostkach alternetorze itp zacznie dzialac a wowczas to mozna dostac po kieszeni to jest zaawansowana technika sami widzicie ile z tym autem problemu moze byc to nie vv golf 2 w dieslu niezniszczalne auto tylko zgnilo 680tys km

 

Pierwsze słysze. Zobacz jak wtyczki wyglądają w golfie a jak w e60. Uwierz mi bałbym się umyć silnik w golfie 2 :D

W e60 wszystkie kostki są zabezpieczone przed wilgocią woda nie ma prawa się tam dostać, komputer też zabezpieczony. Często myłem silniki w BMce i nic mi złego się nie przytrafiło, ba... profesjonalne warsztaty myją silniki i polecają tą czynność. Trzeba to zrobić z głową, sprawdzić instalację czy jest fabryczna, uważać, żeby nie zalać filtra powietrza, myć z odpowiednią odległością, aby kabli nie pociąć, użyć troche chemi dobrze spłukać ewentulanie zabezpieczyć wszelkie uszczelki i tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.