Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Umyłeś na bezdotyku, wytarłeś brud i nałożyłeś na to wosk ? Czy po prostu nie dodałeś opisu wszystkich prac ?

 

dokladnie to samo mialem napisac :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Smokin

W moim przypadku poważniejsze mycie z samochodu z zewnątrz to jest święto, a np. na 2 dzień jak auto musi być używane to zawsze :mrgreen: :roll: :D :norty: ........ pada :duh: .

Z drugiej strony w miarę potrzeb z grubszego brudu typu błoto, ptasie "znaczki" itd. Czarna i Niebieska są na bez-dotyku opłukiwane ........... więc totalnie-totalnie brudnymi samochodami z Żonką nie jeździmy :wink: .

Białe pojazdy w naszym przypadku kompletnie odpadają hehe.

Prywatnie nie stosuję wyszukanych wosków ze sklepów z car detailing-iem, nie mówię że są złe itd..

Wolę zainwestować :norty: np. w tuleję centrującą tarczę sprzęgła oraz blokadę dwumasy dla M57T2/N57, N54 :wink: ............ o czym niebawem :mrgreen: .




Randall

cypisek21

scaramanga

Nie opisałem wszystkich prac, car spa to nie mój "konik" :) .

Zapewniam, że aby ruszyć zewnętrzny ochronny kożuszek brudu trzeba podziałać mechanicznie :P .


Jak się zmobilizuję do porządnego wymycia i nawoskowania auta to działam w następujący sposób:

- godzina zawsze wieczorna albo nocna aby można było z wiadrem i gąbką się kręcić oraz dla zerowej kolejki chętnych

- płukanie z zewnątrz programem :arrow: z mikro-proszkiem czy jakoś tak

- piana na całym samochodzie do prawie wyschnięcia

- ponownie płukanie z zewnątrz programem z mikro-proszkiem

- do wiadra z cieplutką :lol: , domową wodą szampon samochodowy, gąbka na rękę i ogień :)

- finalne płukanie programem :arrow: woda demineralizowana

- wytarcie całego auta do sucha (chociaż jak zapewne wiadomo w listwach itd. zawsze woda zostaje)

- bardzo powolny dojazd do Car Spa Szymon-O Garage :mrgreen:

- delikatne ale sumienne przetarcie samochodu z zewnątrz z ewentualnego brudu

- na drugi dzień jak samochód w 100% z zewnątrz jest suchy nakładanie maszynowe wosku + ręczne poprawki

- jak kożuszek woskowy wyschnie to maszynowe polerowanie + ręczne poprawki.


Polerkę od x-lat mam tą samą, bardzo prostą bez regulacji prędkości .... nie nakładam wosków "polerskich" więc to chyba nie problem :) .

Gdybym mieszkał w domu i mógł na posesji działać to na pewno sumienniej był podszedł to tematu ....... ale jest jak jest :) .




2019.11.29 Kolejną zimę czas zacząć.


Wirtualna książka serwisowa.


uc?export=view&id=1TRjTFzux8KPOMjmQfovyDQEpY-6he8GP


Kolejny sezon zimowy na felgach wzór 285 :) .

Z perspektywy uzupełnienia wpisu w maju .......... jaka zima w Lubuskim :roll: .

Aby Synek śnieg na żywo zobaczył to trzeba było np. do województwa Dolnośląskiego jechać .......... .


uc?export=view&id=13HMkr3-TpFUaALZzFxR9rQdTGdEDeteL



Pozdrawiam

Opublikowano
Prywatnie nie stosuję wyszukanych wosków ze sklepów z car detailing-iem, nie mówię że są złe itd..

Wolę zainwestować :norty: np. w tuleję centrującą tarczę sprzęgła oraz blokadę dwumasy dla M57T2/N57, N54 :wink: ............ o czym niebawem :mrgreen: .

I jedno i drugie jest ważne, trzeba zachować odpowiedni balans. Auto ma sprawnie jeździć i cieszyć oko :norty:

Ja to natręctwo mam do tego stopnia, że jak mam choć odrobinę piasku na dywaniku to wysiadam i muszę wytrzepać bo mnie wk&*wia :mrgreen:

Kupiłeś coś z N54 pod maską ? :twisted: Pochwal się ! :)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fajnie opisujesz naprawy i słuszny przebieg niebieskiej. Ciekawie się czyta i dobrze, że też przywiązujesz wagę do aspektu wizualnego.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Rozpisujesz wszystko wzorcowo :) Nie przeglądałem całego tematu ale spytam - czy wymieniałeś rozrząd ?
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Polecam Hitachi ma 5 lat gwarancji. Cena rozsądna i co nowe to bez roboty :)

 

U mnie hitachi wytrzymało 2 miesiące ... a zakładane z nowym kompletem świec żarowych beru..

Zamontowałem sterownik beru kilka złoty droższy i problem ustał i trzyma już dwukrotnie dłużej :D

Opublikowano (edytowane)

Smokin

Wewnątrz nawet regularnie Bumcie są porządkowane :) , chociaż utrzymanie foteli Prezesa w czystości od wszelkiego typu chrupek (nie tłustych oraz nie czekoladowych itd. :P ) graniczy z cudem.

Kolor i M-Pak jest od cieszenia oka :wink: .

Pomijając kwestię $, to prywatnie nie mam sprawdzonego-zaufanego lakiernika ...... i ten aspekt schodzi na drugi plan.

Przesiadka na N54 aktualnie nie wchodzi w grę, poza tym z Żonką nie mamy parcia na częste zmiany 4-kółek.




bart 328

Takie zboczenie :mrgreen: , tym bardziej jak się robi to co lubi :roll: .

Przebieg jak przebieg :P to są tylko cyferki ......... liczy się stan faktyczny.

Z Żonką nie nastawiamy się na sprzedaż "floty" to km rosną sobie na spokojnie :) .

Mimo "4-rek z przodu" w Czarnej oraz Niebieskiej nie ma obawy, że jeszcze jeden zakręt i samochody się rozpadną :) .

Z tym aspektem wizualnym mimo wszystko bym polemizował :| , bo jeśli:

- maska przód dostała by 2 lakier oraz wyciągnięcie wgniotek;

- zderzak przód dostał by 2 lakier

- prawe przednie drzwi dostały by 2 lakier albo zaprawkę

- pozostałe części karoserii (w miarę konieczności) dostały by miejscami zaprawki to ............. było by :cool2: .

Lakierowanie całego samochodu z 2006r, który ma przebieg +400 tyś i nie będzie gratką dla kolekcjonerów jest ekonomicznie nieuzasadnione :roll: .




piotres

Mimo wszystko uważam, że Twoje galerię są ciekawsze :wink: no i prywatnie niestety nie mam takiego zaplecza garażowo-warsztatowego :cry: .

W 3.0d M57xxx + aluminiowy blok i np. +250 tyś km nawet jak nic się nie dzieje to według mnie rozrząd do sprawdzenia i ewentualnej wymiany.

Muszę się zmobilizować i uaktualnić zdjęcia ale w 2018r Niebieska między innymi dostała kompletny rozrząd + dodatki :wink: :x :

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=314799&start=45

Dodatkowe info i nie tylko :wink: :

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=246249&start=15




miuosh12

Z tym specyficznym i awaryjnym urządzeniem elektrycznym w Bumciach różnie bywa ............ .




2019.12.28 Kompletny Serwis Filtrowo Olejowy + Dodatki


W okresie wakacyjnym Niebieska pojeździła trochę po Pl :) .

Do "4" już coraz bliżej ........... wyścig z Czarną trwa :twisted: .


uc?export=view&id=1A762ox8v8Tr9mJMBJo50PcAlcUE_KDw8


Odliczanie "licznikowe" ........ nawet pokrywa się z przejechanymi kilometrami.


uc?export=view&id=1mXS0CMROlKTJWF92cEj0IU8S88BwAqay



A) Kompletny serwis filtrowo-olejowy :arrow: Szymon-O Garage hehe.


Gdyby jeszcze był pojemnik płynu hamulcowego to byłby full-full zestaw.


uc?export=view&id=18WwaLfdAtjajFBOcHaFzp603r6PSOfeB


Złota zasada :mrgreen: :

- jak pasują to zakładamy czyste-nowe filtry :P .


uc?export=view&id=1W6WWiOuz8pzkh1IPvTLlfymA5JkUR8dt


Podgląd czy w ogóle filtry kabinowe trzeba zmieniać ...... bo co mogą one wyłapywać.


uc?export=view&id=1HfTRP-638KQDtltISM53piLjMUj6lMLR


uc?export=view&id=1Jleyt5esliE3siVf9FcGaXnvKvJj9dV5


Zdecydowałem się kolejny raz na filtr kabinowy "3 rodzaju" ..... że tak uproszę:

- 1 :arrow: zwykły filtr

- 2 :arrow: filtr z węglem aktywnym

- 3 :arrow: dodatkowe bariery anty-bakteryjne, anty-smogowe ..... itd. itd. :) .


uc?export=view&id=1TjWtpVzfMKo6PUeQL73_yHMLEmmqZ0EF


O filtrze powietrza "co jakiś czas" :roll: również nie można zapominać.

W E9X 3.0d 1 turbo ... bardzo ... :P źle-ciasno się go wymienia.

W E6x 3.0d 1 turbo przez większą komorę silnika cała operacja przebiega sprawniej.


uc?export=view&id=1EaFw5J6V_jEaWW_OPEAVpi-GkQ966kHo


Bez znaczenia co-gdzie-komu-jak ........ wnękę na f. powietrza zawsze odkurzam :) .


uc?export=view&id=1N-5XJGL62D180fpYrYJw_ielwhBaJ3lI


uc?export=view&id=1FW_sXxVdRjWoRSpF74b_io8DyAoVaABX



B) Układ wentylacji pojazdu :lol: .


Czyszczenie parownika zgodnie z instrukcją na pojemniku jest niestety czasochłonne.


uc?export=view&id=1YrCVyT8sPKiBHfOTXJfdpf5G12oidea4


1 tura


uc?export=view&id=1-0fpAII5_mnpfNQdQU-tOVZSHbXj0acN


uc?export=view&id=1r1vslOo0PQk_A-xZF1jppIncEyFHPrz3


2 tura


uc?export=view&id=13tT2KfnBqQn-qAxwpG4zyn3ansR6vb9A


Opakowanie do utylizacji :D .


uc?export=view&id=1DAYslGHe3Uy_aL8bjt-YcW5u7OpyKupi



C) Koła letnie


Okres zimowy sprzyja dopilnowaniu kół na lato, podobnie jak okres letni na zimę :P .

Poprzednie Bridgestone Potenza RSC/RFT można powiedzieć, że wykorzystałem do końca dopuszczalnych progów granicznych wysokości bieżnika :mrgreen: .

Dobrze mi znany właściciel E92 335d z 17' przeszedł na 18' a cztery opony Toyo w takim samym rozmiarze jak moje poprzednie Bridgestone czekały na bliżej nieokreśloną przyszłość ....... .


Taki oto komplet, tym razem nie RSC/RFT :mrgreen: do mnie trafił.


uc?export=view&id=17e6op4YIAN3h4aHHXWyarvmg7rn1BmxX


Przed montażem sumienne malowanie-konserwacja :mrgreen: .

W między czasie felgi letnie poszły do sprawdzenia czy są proste :) .


uc?export=view&id=1IAQd90C-IKNlwGvaQEICqq8Z3EDE2mIK


Całość już przygotowana na lato, ........ ba nawet felgi nawoskowałem :norty: .


uc?export=view&id=1lIThjgUsWRNTxelm4xGL_Og6wGiHM4WX



Z prac w roku 2019 to było by na tyle ........... ciekawe co wymyślę-wymyśliłem w 2020 :roll: .



Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano
Za każdym razem jak wymieniam filtr powietrza to zastanawiam się co to za ... :duh: go tak zaprojektował.. :?

Żarówkę od drogowych albo halogenów już wymieniałeś? :norty:

.

Opublikowano

mac1ej

Zaprojektowano tak bo z realnie patrząc ile razy w ASO BMW E9X-ki z 3.0d 1 turbo mogły mieć wymieniane filtry powietrza ....... poza tym $ za roboczo godzinę muszą się zgadać :P .




Blade1984

Ściągania w 2.0d jest w zasadzie tyle samo co w 3.0d ale pasowanie obudów i filtrów powietrza mimo wszystko jest inne :) .

W każdej E46 R6 PB tak samo przyjemnie wymienia się filtr powietrza :roll:




Smokin

Przecież wymiana żarówek to parę minut :mrgreen: .

Te ringowe np. mimo wszystko można wymienić od góry ............ ale bądźmy świadomi, że nie z zachowaniem sumienności i czystości :wink: (TIS nakazuje auto do góry, koła przód w dół oraz nadkola).




2002.02.28 "Sylwestrowe odliczanie" w lutym :8)


10


uc?export=view&id=18olVn1hFT_LU8brE27VYCVef-OpUUiuO


9


uc?export=view&id=1iPhRFOzM-c8V4FCuM-eMMeZnkNE6D-zK


8


uc?export=view&id=1VEfTEx42rZnbgj4AIFDhbloJF4MyM4li


7


uc?export=view&id=1yeCjDufjl2HBi1xsi4WCUICRx65rNgec


6


uc?export=view&id=1BAjO5alZIm880tyCilmse-NSAAJe_ExF


5


uc?export=view&id=1pTlg8CezNo2GGeQ_QMvZLM9CLMzfEm_P


4


uc?export=view&id=1oKqXClMh6Wa9-d0ZgaobxIMThEwHpUFD


3


uc?export=view&id=1kybPTtIpgEfDILrLta5-Q6371TXV7roN


2


uc?export=view&id=1Xjyt4FhlA83RgahxN3LYmhxn-zgHJVnV


1


uc?export=view&id=1iHFXjlvLQUIM__Vis0x4UeHHLCAUg5Q4


Niestety :cry: Niebieska przegrała "nieoficjalny" wyścig do czwórki z przodu z Czarną.

Czas otworzyć szampana po trasie :D mimo wszystko.


uc?export=view&id=1h0IDe7sGJEr0iG6EQVQrrYRsFzueqpmG


Tutaj jeszcze ciekawe ustawienie cyferek, kolejne założenie programowe to same "4" :!: .


uc?export=view&id=1WRgRhIEBa6lEmVJ5eh7RJ5OYBqi86TYC


Sympatycznie się złożyło bo zdjęcia udało się zrobić na S3 przed Zieloną Górą :) .

Mam nadzieję, że Niebieska w 2020 mimo sytuacji wirusowej prześcignie Czarną pod względem przejechanych kilometrów :mrgreen: .



Pozdrawiam

Opublikowano
Smokin

Przecież wymiana żarówek to parę minut :mrgreen: .

A ile k#rw :roll:

2002.02.28 "Sylwestrowe odliczanie" w lutym :8)

Ładnego laga masz w galerii :wink:


400 000km i auto technicznie w perfekt formie :cool2:

.

Opublikowano

:shock: :shock: :P :mrgreen: :mrgreen: :cool2:

Siemanko.

Po kilku latach nieobecności na forum ,wchodzę w dział bmw serii 3, a tam widzę w czołówce odrębne dwa projekty Szymona :D Szacuneczek

Ucieszyłem się bardzo ,widząc to że nie odpuszczasz...cały czas twardo siedzisz w marce BMW. Do tego opisy ...perfekcyjne i szczegółowe... Dumny jestem z Ciebie ;)

Fajnie że reanimujesz na bieżąco E90 a do tego cały czas jest z Wami E46 Touring Lifestyle Edition :cool2:

Mam nadzieje że wszystko się układa w dobrą stronę i będę na bieżąco śledził wątek.


Serdeczne pozdrowienia dla Małżonki Asi oraz...najmłodszego potomka (mojego imiennika) :)

X2 M35i
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
To co ewentualnie podpowiem, przy kompleksowej obsłudze auta, to warto czasem (raz na pół roku) jeszcze przeozonować całe wnętrze auta wraz z układem wentylacji - klimatyzacji.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Smokin oraz 0okm

W służbowych samochodach Dacia Dokker :wink: jestem jedyną osobą w firmie, która bez demontażu prawej przedniej lampy wymieni w niej żarówkę mijania :P ......... od fantazja projektantów-inżynierów w zmieszczeniu wszystkiego pod maską.

To nie pomyłka, tak wyszło :D z tymi kilometrami.

Mimo wszystko według mnie jeszcze w 100% perfekt formie to nie jest :roll: , chociaż w 2020 mechanicznie również samochód został "liznięty" :norty: .




gruby325

Witam Pana Piotra :D , co prawda z opóźnieniem 0,5 roku ale lepiej późno niż wcale :) .

Projekty ............. bardziej dwa samochody użytkowe :norty: , chociaż pewne podejście nigdy się nie zmienia :mrgreen: .

W E90 mało pozycji zostało z "listy do zrobienia", chociaż aktualnie Niebieska prawie w ogóle km nie robi, nie licząc co parę dni przejażdżki na S3 aby się nie zastała itd. itd.

Z E46 to sami już nie wiemy bo jest staruszka :cry: , mechanicznie ok ba jak na swoje lata to petarda ale korozyjnie słabiej :| , ale na samochód do śmigania po ZG praca-przedszkole-zakupy itd. daje radę :lol: .

A tak to powoli ale do przodu ............ najważniejsze że cała Famila zdrowa hehe.

W ogóle w tygodniu to 2 z 3 dni jestem przejazdem koło Gorzowa jeżdżąc do Zachodniopomorskiego na badania :wink: .




C_h_r_i_s_u

Krzysiek, Czarne LCI + chyba rude skóry to żadna bida.

318d ma swoje plusy, jak cały czas się kręci km np..

Odzywaj się Krzyśku na PW albo maila to zobaczymy co da się zrobić :) .




McManaman

Kolego wpisie w galerii z 27.03.2020 odniosłem się również do ozonowania ............ także zostaję przy swoim :wink: .

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

2020.04.16 Przygotowania do kolejnego sezonu :wink:



A) S+D :norty: , czyli wymiana kompletnego sprzęgła i koła dwumasowego.



Drogą wstępu :wink: .

Jak nie jest się przysłowiowym katem tylko samochód użytkowany jest normalnie to S+D tak ogólnie licząc na 200 tyś starcza w zasadzie bez objawowo.

Realnie patrząc mało właścicieli wyczuje bardzo powolne twardnienie pedału sprzęgła itd. w trakcie zużywania się głównych elementów przeniesienia napędu.


Jak są kombinację typu nowe kompletne sprzęgło i stary dwumas albo odwrotnie to mimo wszystko na kolejne ogólne 200 tyś bym nie liczył ... o ile "nowy" zestaw od początku nie będzie sprawiał problemów.

Z regenerowanymi sprzęgłami oraz dwumasami nie miałem dużej styczności, ale znając realia sumienności wykonywanej pracy w Pl to jedna rzecz jest na pewno dobra ..... :mrgreen: ..... cena hehe, tylko co z trwałością bo gwarancja pewnie do bramy gdy zakład/serwis zajmuje się tylko regeneracją :wink: .



Panie "4 z przodu", to dopiero będą wydatki hehe.


uc?export=view&id=1RpBkGxWEqfHHP1wH8PnNXwDcfRuiriNX


Zaczynamy zabawę :D .

Tutaj inżynierowie BMW się poprawili bo odpięcie spinek na połączeniu skrzynia-wybierak jest w końcu przyjemnością.


uc?export=view&id=12g02AhAAP0VAbB-1YIt_vT1pm2nT2gOx


Skrzynia ściągnięta i widać wszędobylski syf :mrgreen: .


uc?export=view&id=18M9mnFl5UBJ2VJ5C14evOSvhoq3rzenr


Poprzednik ściągający albo próbujący ściągnąć skrzynię był raczej z tych "mniej bystrych".

Czy wcześniejsza operacja demontażu się udała to nie mam niestety jak stwierdzić, ale strat parę zrobił "as" ....... nawet niektóre śruby mocujące skrzynię były luźne :mad2: .


uc?export=view&id=1eyzkRMsf0mCwUQYAn1X-klzB6f3xTfR_


uc?export=view&id=10r7McwnulfpsBFo5Mm_SZNv17y9HLZSq


Jak samochód ma faktycznie 200 tyś na blacie przy wymianie S+D to ten pinik wytarty jeszcze nie będzie :roll: .

Kosztuję grosze, według mnie warto go od razu również wymienić.


uc?export=view&id=13OAhXhJIKabMWXmj-AaKw-QluzgzZj8R


Skrzynia przygotowana do mycia, przecież brudnej nie zamontuję :wink: .


uc?export=view&id=1Wp4oW3Lg3NnXsa75Z4_srY45vZ1ktXRz


W zasadzie trochę złomu :? .

Odkręcanie poszczególnych elementów układanki "jest bezpieczne" bo przy rozrządzie nic nie przeskoczy.


uc?export=view&id=1o2CwXzsJ92__xDJscdiXYuiX5EpLvXys


Potwierdzenie konieczności wymiany D, o S będzie parę zdjęć niżej :wink: .

Od razu załapała się do zdjęcia osłona po poprzedniku, który był raczej z tych "mniej bystrych".

Kończąca się dwumasa przenosiła drgania na karoserię hehe.


uc?export=view&id=1NBBFPjfOFlytRsAr1N6DCSrTN1tEgzRd


uc?export=view&id=18vLNp0bKFp1uDQ9v_5L_lGiDQ2ARrrkq


Ogólnie syf, kiła i mogiła :roll: .

Wiadomo, jakieś zabrudzenia zawsze będą ale jak poprzednik ściągający albo próbujący ściągnąć skrzynię jest z tych "mniej bystrych" i osłona silnik-skrzynia jest krzywo osadzona oraz uszczelniacz wału str. skrzyni zaczyna puszczać olej to taki widok mamy.


uc?export=view&id=1Wo2-8-GWkZ2AQnWmXzfEGMdcA59nEXBE


uc?export=view&id=1NhfDYK60nuJJa-phL2nUwOrpClTthkYN


"Jak zostawiasz mechanikowi albo ktoś z kolegów" narzeka, że były problemy z wymianą czujnika wału to raczej na pewno winna była ta śrubka :? .

Jak widać na zdjęciu we frezie na imbusa jest "syf".

W przypadku uszczelniacza zamontowanego na aucie najlepiej np. płaskim śrubokrętem wydłubać syf (wiem jest ciasno i mało miejsca), przedmuchać sprężonym powietrzem i dopiero kręcić.

Niestety jak imbus nie może osadzić się na całej długości otworu to przy odkręcaniu obrabia śrubę i jest klops :cry2: .


uc?export=view&id=1kQzuJFcdhTbMNPLjOoesIdolmPGDqoQw


Płaszczyzna montażowa uszczelniacza wału od str. w trakcie przygotowania do montażu ..... silikon po całości to nie jest sumiennie wykonana robota :nienie: .


uc?export=view&id=1Ip9qZvyRci4ykZ7NEkis87rZf6TTWoht


Poprzednik ściągający albo próbujący ściągnąć skrzynię był raczej z tych "mniej bystrych".


uc?export=view&id=13suSHb_bHG84T7GMpW-HxY8roo1nyNlQ


Poprzednik ściągający albo próbujący ściągnąć skrzynię był raczej z tych "mniej bystrych".


uc?export=view&id=1fpnzsMX6P8Nxu8HSzWLwompaAi_g3OMv


Poprzednik ściągający albo próbujący ściągnąć skrzynię był raczej z tych "mniej bystrych".

O nakrętkę to może się czepiam, ale wysprzęglik trzymał się na 1 oryginalnej i 1 wynalazku np. z Castoramy.


uc?export=view&id=1Xrwh-rpqPtn7ykJLOlktFVYLrUsRnqU0


Nowe mniej lub bardziej potrzebne fanty :norty: .

Tutaj trochę linków będzie :) .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=21_0234

nr 4 x6 :arrow: 21207548052, wypada dać nowe

nr 5 :arrow: 21511223328, koniecznie :!:

nr 6 :arrow: 21517570284, wypada dać nowe


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=25_0430

nr 2 x2 :arrow: 25117507695, wypada dać nowe

nr 3 :arrow: 25117529078, moja nadgorliwość :)

nr 4 :arrow: 25117529079, moja nadgorliwość :)

nr 5 :arrow: 25111222015, wypada dać nowe

nr 7 :arrow: 25111220600, wypada dać nowe

nr 11 x2 :arrow: 25117571899, moja nadgorliwość :)

nr 14 :arrow: 25111434194, wypada dać nowe


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=23_1035

nr 3 x4 :arrow: 23001222887, moja nadgorliwość :)

nr 5 x2 :arrow: 07129904681, moja nadgorliwość :)

nr 6 x2 :arrow: 11117524470, były uszkodzone

Numerów śrub M12 nie powielam, mimo że zamawiałem bo nie byłby 100% odpowiednikami fabrycznych (długości gwintów inne).


uc?export=view&id=1PEm7DR1cPg2YHt7SJfy08EmdnHhTLDuS


Co nowe to nowe, na szczęście osłona oem jak na mega zaporowe ceny niektórych fantów droga nie była.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3420

nr 11 :arrow: 11147792944

nr 12 :arrow: 11147794342

nr XX :arrow: 07119905524, śruba mocująca małą osłonkę.


uc?export=view&id=15LoxJ8JaD1ohNrvqwjyMosl464XLftYc


Nowy uszczelniacz w trakcie montażu.

Niestety przy wymianie tego elementu konieczne jest spuszczenie oleju z miski bo o czystości na płaszczyznach stykowych będzie można zapomnieć.

Akurat w moim przypadku olej spuszczałem bo około 4000 km był wymieniany ..... a że po płukankach to aż tak szybko nie czarnieje :mrgreen: .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3420

nr 3 :arrow: 11147794168


uc?export=view&id=1rz6lI5MXNafOrkHSlkM414kafeTmdq84


Porównanie nr. oryginalnego uszczelniacza wału od str. skrzyni do zamiennika firmy Elring.


uc?export=view&id=164AHod4CkEYp72iNgNbcQMlm0TV7lyMB


Nowa tulejka centrująca skrzynię na miejscu.


uc?export=view&id=11mPM1l-zu63YL4Si86jT6EAMjoYHtoqc


Absolutnie wszystko co ma być jest na swoim miejscu, można montować dwumasowe koło zamachowe :!: .


uc?export=view&id=1TOYGUH7mBYH0sQ8NHWc52bwIXN1aK-3L


Kartony, kartoniki zamienników :roll: :

- kompletne sprzęgło

- dwumas

- śruby mocujące dwumas

- oring skrzyni biegów przy wybierku

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=23_0966

nr 9 :arrow: 23128677736, koniecznie :!:


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3904

nr 1 :arrow: 21207532592

nr 4 x8 :arrow: 11227805708


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=21_0234

nr 1 :arrow: 21207580691


uc?export=view&id=1b_w3R99X3Ty_0iCwHhy4qEhKVek9eht4


Miłą niespodzianką jest dołączenie przez producenta do zestawu nowej łapy łożyska sprzęgła.


uc?export=view&id=1Ks-vqUGXQiVzCSK44fDjtvgiApne7aXC


Nowe vs. stare.


uc?export=view&id=13IC2RDW2Lwc4AgNq-PkloiYjsHTfsgHD


Jeśli silnik ma rozrząd z przodu to przy ręcznym dokręcaniu śrub mocujących dwumasę trzeba uważać.

Rozchodzi się o to aby wał - dwumas były zblokowane bo jak się coś omsknie to dokręcając śrubę zrobi się obrót silnika przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i rozrząd może przeskoczyć.

Można blokować np. przy pomocy drugiej osoby i śruby oraz dużego śrubokręta :) ....... jak kto woli.

Zawsze kręcę samemu więc na dodatkową parę rąk nie mam co liczyć, w moim przypadku :wink: dwumas zblokowany oemową blokadą (widoczną po lewej str. na zdjęciu) ..... nic nie drgnie :norty: .


uc?export=view&id=1bVwMPDaPJWLgK8sjoIl3B2QObjYKxIpH


Nowe vs. stare.


uc?export=view&id=1Ul9eFoN4y2tEaHz83TM-MxFe2KppJ189


Nowe vs. stare, tarcza sprzęgła strona skrzyni biegów.


uc?export=view&id=1HgBwgMJF4_wh4b17FpfFZfDnnHAQHk_u


Nowe vs. stare, tarcza sprzęgła strona silnika.


uc?export=view&id=1gOik4LjJQRlO9-UwIGwrQvzDugQhPwU3


Potwierdzenie konieczności wymiany S :wink: .

Można powiedzieć, że wyeksploatowane do końca ........ jeszcze się nie ślizgało.


uc?export=view&id=1UaP7nckobuy8YY3APbYdBExPPjL6KaEX


Specjalna tulejka centrująca dumnie :norty: czeka na tarczę sprzęgła.


uc?export=view&id=1t4Yu8uwocKeGt_7bK25aHtKk4GoX2wwA


Zaraz zamykam dociskiem tarczę sprzęgła :8) .


uc?export=view&id=1NgDmOMhNO293Iroe2-6PpDh358DAgFMy


Ostatnie szlify kluczem dynamometrycznym i docisk skręcony jak z fabryki.


uc?export=view&id=1sNmf8y5pzLtcngmofcDANJLTLaPh8Wy0


Każdy nowy docisk do sprzęgieł samonastawnych SAC montowanych we wszystkich BMW (i na pewno nie tylko) dostarczany jest ze zblokowany słoneczkiem.

Mogą one różnić się nieznacznie wyglądem-rozmiarem ale zasada jest taka sama ...... jak wszystko mamy ładnie wycentrowane i poskręcane :norty: to ściągamy słoneczko :cool2: ...... a dokładnie odkręcamy w lewo.


uc?export=view&id=17JM24xkxO-7NItMVEwCV4IM96W5zWFyn


Tuleja centrująca zdemontowana ....... można skrzynię zakładać.

Przez zmianę konstrukcyjną i pojawienie się tego wystającego bolca z dwumasy cena poszła x2 do góry :mad2: .


uc?export=view&id=12nUWjO2kGjOHBXd4uyomeUgi4DmKJAcK


Stary oring skrzyni przy wybieraku jeszcze na miejscu.

Praktycznie zawsze jak skrzynia w jego okolicach jest zapocona olejowo to wymiana.

Oring w zamienniku groszowe sprawy, ale najlepsza jakość wykonania to oem.

Wymiana mając skrzynię zdemontowaną ......... minutka hehe dłużej zajmuje sumienne oczyszczenie okolic oringu.


uc?export=view&id=10g7Qo6Vr1fOrjXoByp-fsdckh8yBgnzL


W łączniku, który trzeba zdemontować do wymiany oringu skrzyni przy wybieraku jest uszczelka piankowa oem, którą również najlepiej od razu wymienić bo jej głównym zadaniem jest usztywnianie.


uc?export=view&id=1vGdFp8CRP21sBkjp_seI6YB6l3ESMvlM


Wspomniany na początku "pinik", wymiana możliwa tylko jak skrzynia jest zdemontowana.


uc?export=view&id=1PD8SxAU8VUoiBGWDQiUfKxKDd7PwHdbI


Zmiana konstrukcyjna, we wcześniejszej wersji 3 tak nie było ....... a niech mają łożyska świeżego smaru.

Jak widać skrzynia już czysta :lol: .


uc?export=view&id=1SeHREgQHwbQh98EGNJdpQyfg6ZCIqxpX


Fabryczny wybierak .... niby nie ma co się zepsuć ale elementy gumowe np. tracą swoją sprężystość i drążek traci na precyzji.


uc?export=view&id=1ndkjtC97NiSig8DDnXyTv2nb0WzN5Ad_


Wybierak zmiany biegów uzbrojony w komplet nowych gumek, koszyczków itd. :wink: .


uc?export=view&id=1t3LnCUMxS6IWJD69DAFV_nM0_5s412Fi


Biegi będą same wchodzić :D .


uc?export=view&id=1wgiih9RdLiuM8Qbaq8S7en2oTspyOsAE


Uwielbiam jak ktoś niedokładnie wykonuje swoją pracę i gubi różne rzeczy :duh: .


uc?export=view&id=11GnPqzQD9SnJcTKcNU6niP3Exg75L1sg


Mała rzecz a cieszy :8) .


uc?export=view&id=1fYqwCEWVFfjtL8qO3l9aCE2yeufBp9hE


Spasowanie ciasne mimo wszystko, ale według mnie to nie usprawiedliwia zapominania o "tej śrubce".

Bez znaczenia, która seria sposób mocowania osłony między skrzynią a silnikiem jest taki sam.


uc?export=view&id=1Q4eEPicarCxp-yx9d2q5a6Hb4EbYzE_e


No i co tu dużo pisać .... po robocie :lol: .... przynajmniej na kolejne 200 tyś spokój.

Przy okazji wymiany S+D chciałem podjąć próbę wymiany łożysk w tylnym dyfrze bo wyje :roll: , niestety sytuacja awaryjna garaż potrzebny i dyfer nadal na liście rzeczy do zrobienia.




B) Coś dla oczu i uszu :8) .



Było tak :roll: , w sumie poprawnie ale z pixelami jak radio się nagrzało i bez dodatkowych funkcji.


uc?export=view&id=1TC8yRo-gldhAp9f4614uC6ULYYZpE33P


uc?export=view&id=1mWRVk0gTms7elVp4XKSXnQcrDBBkycf7



Dodam jeszcze co nieco :mrgreen: internetu od siebie (mam nadzieję, że Autorzy się nie obrażą):

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=310067&hilit=S6FLA

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=308085

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=687463

https://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=262839




W skrócie zdecydowałem się na radio Professional od E9X LCI po 2011r. z między innymi wbudowanym BT/USB :) .

Kompletny zestaw dodatkowo zakodowany pod vin oraz rodzaj audio w Niebieskiej zakupiłem od kubaj123 https://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=80627



Front "nowego" radia ...... w zasadzie prawie taki sam ale pokrętła idealnie pasują do pozostałych srebrnych wstawek na kokpicie :8) .

Radio mimo wszystko już trochę w aucie i ciągle brak pixeli na ekranie :cool2: .


uc?export=view&id=1cPSnXZeHgPfM6VReKUcAXIApL-RZHSg0


Jeśli chodzi o dodatkowe wtyczki to dla mnie najważniejsza jest ta biała :P .


uc?export=view&id=1CNUHXHnR_HM2u1fslA34x95kcpAwP2TQ


Przeciąganie przewodu radio-gniazdo USB ala fabryka :wink: .


uc?export=view&id=1JfubwBV2wyhAXyz_x_Ealr_wfiohXI0N


Tutaj idealnie pasuje mały pendrive ...... oczywiście BMW :mrgreen: .


uc?export=view&id=1uN__O4GwZcd0ybPsdCqwXNXPis59wwYU


............... w końcu trzeba by również zmienić "stereo" na coś lepszego :cry2: ... HiFi / L7 / Individual (raz na żywo słyszałem :cool2: ).



Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć, mam pytanie bo widzę, że przerabiałeś całe zawieszenie z tyłu w swoim bmw :) Jaką nasadkę używałeś do odkręcenia półosi, i czy oryginalna nakrętka ma taki sam rozmiar jak ta z zestawu FAGa czy SKFa? Bo znalazłem gdzieś informacje, że tam jest rozmiar 36, oczywiście 12-kątna jednak nakrętka w zestawie FAGa jest sporo mniejsza i nasadka 36 nie pasuje...
Opublikowano

mati0618

Mimo, że od "zarazy" Niebieska bardzo mało śmiga to w garażu roboczym ciągle coś i nie ma kiedy na dłużej rozgrzebać auta do poszerzania wiedzy własnej :? , więc relacja z dyfrem ciągle w czasie się przesuwa.

Dobrze, że buczenie jakie mam to nie jest "ostatnie stadium" jeszcze .......... raz miałem okazję słyszeć ........ masakra, uszy więdną :mrgreen: .

Nasadka rozmiar 36 12-kątna pasuje do półosi w 3.0d np. (większa półoś=większe łożysko).

Do 2.0d, 2.0i będzie pasować 32 12-kątna jak dobrze pamiętam.


uc?export=view&id=1XqXTU8iITpQZIS1sdErE5fgZpJC0-E6j


uc?export=view&id=1XR_7PG4oQiYfwRyFnJJVNJL1UxLWmYQH




2020.05.14 Wahacze przednie


Tymczasowa wymiana samych tulei w przednich wahaczach starczyła na prawie 50 tyś km :) .

Niestety sworznie już stukały i przyszedł czas na wymianę kompleksową :roll: .


uc?export=view&id=1yM5iMqM36j5roELy9_YEJXkRz2bk30E5


Wahacze krótkie-proste

Tutaj nie ma żadnej pikanterii bo dobrane zgodnie z nr OEM pod Niebieską :wink: .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=31_0715

nr 14 "L" :arrow: 31122405859

nr 14 "P" :arrow: 31122405860

Zdecydowałem się na Lemfordera, chociaż produkty "zawieszeniowe" Meyle również są ok :cool2: .


uc?export=view&id=1Ae_AovV6g3MWB5CU-vVayztWxetYcpz_


Wahacze banany

Nie byłbym sobą, gdyby nie było jakiejś zmiany :norty: .

Zamontowałem wahacze z E90 M3, może z czasem silnik z tej wersji również wpadnie :roll: :norty: (doświadczenie w przełożeniu w pojedynkę kompletnego M54 w E39 już jest :8) , więc "pierwsze koty za płoty za mną").

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA91-EUR-01-2007-E90-BMW-M3&diagId=31_0801

nr 14 "L" :arrow: 31102283575

nr 14 "P" :arrow: 31102283576

Również zdecydowałem się na Lemfordera.


Głowy nie dam ale do normalnych przednich wahaczy "bananów" z E9X powinno dać się wprasować same tuleje (twardsze) z M3.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA91-EUR-01-2007-E90-BMW-M3&diagId=31_0801

nr 15 x2 :arrow: 31102283579


uc?export=view&id=1YyGRx7fRMKlqKIhQR3pYAsyuS00F8uUF


Dolna osłona silnika zdemontowana, można zabierać się za wahacze.


uc?export=view&id=1vP4W8najlBM1nS7u72Mga-OCKur7Itz8


W E9X łatwiej idzie z wahaczami niż w E6X np., bo nie ma konieczności "podnoszenia" amortyzatora aby wyciągnąć sworzeń "banana".


uc?export=view&id=1Zp5LGg9qxcrdD4otz3VnUpVDqgX0ht_H


Opakowanie Lemforderowe, a w środku wahacze z logiem TRW i wytartym nr OEM BMW.

W przypadku tych części, z " tej dwójki" trzeba kupować co tańsze :wink: .


uc?export=view&id=1Bqo9PdHwmNPwHo8nvnjgGk3bnWMKMefp


Porównanie normalnego wahacza do M-kowego :P .


uc?export=view&id=1P5pcmmeV328_bsNKvUOCr32VqugGSUtS


Tej strony również tak nie zostawimy :lol: .


uc?export=view&id=1MkEG8jpX2VmfAicLm_AurlONiGrjOZjv


Lewa strona na gotowo :cool2: .


uc?export=view&id=1VRPe45FTHnKJCK8uMGVjuSLkIFoiDhlm


uc?export=view&id=1FydvBlySnYS-VsBGdrwOJ8LYuC9M4T1w


Prawy przód na gotowo, nawet dolna osłona już na swoim miejscu załapała się do zdjęcia.


uc?export=view&id=1cL8k2uM1iA2NpVTihKQVVqjxx-5Y7TzF


Po wymianach mogę podsumować, że przód się usztywnił ale nie diametralnie.

Tym bardziej, że trochę podzespołów "usztywniających" w Niebieskiej już jest :8) .


Dodam jeszcze co nieco :mrgreen: internetu od siebie (mam nadzieję, że Autorzy się nie obrażą):

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=379775

https://www.turnermotorsport.com/t-tech-e90-e92-sway-bars


Flota rodzinna w trakcie przekręcania kompletnych kół zimowych na letnie :) .


uc?export=view&id=1Bfk0uy3J9xP72IJmnP8UV0evQDMmmfBT



Pozdrawiam

Opublikowano
fajny niebieski smerf :wink: ladne jaja wahacze lenfoldera to teraz trw dobrze ze nie pisze jeszcze na nich made in china :roll: przebieg zacny 400 wlasciciele seri f moga tylko pomarzyc o takich cyfrach :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

rikooo

Smerf tak to nie wpadłem z Żoneczką aby na Niebieską mówić hehe, mały Prezes też mówi Niebieska :P .

Może taka partia się trafiła, tego nikt nie wie i się pewnie nie dowie :roll: .

W F-kach z silnikami benzynowi to faktycznie może być problem aby do 400 tyś dobić ale w przypadku rop to już nie byłbym taki pewien :8) .




2020.06.02 Podstawowy serwis klimatyzacji


Klimatyzacją raz do roku albo max co dwa lata wypada się zainteresować.

Gaz/chłodziwo faktycznie się nie starzeje (wbrew temu co mogą mówić niektórzy specjaliści :mrgreen: ), ale olej do układu już tak .......... .

Muszę przyznać, że w Czarnej klima działa efektywniej mimo identycznych zakresów serwisowych :? , jedyna różnica to brak przyciemnionych szyb w Niebieskiej ....... muszę ten temat w końcu też załatwić :| .


uc?export=view&id=1XBe5vdp5-v9RPhjZU3vfpyAfSY_Knro2


uc?export=view&id=1peLE8bCVL4SgEKkMV9behmFrLYNXAx8d




2020.08.04 Mycie .......... Grube Mycie :norty:


Wstyd się przyznać ale jak "Flota Rodzinna" z zewnątrz jest w miarę możliwości dokładnie wymyta to prawie święto narodowe :mrgreen: .

Takie chwilę wręcz należy utrwalać hehe.


uc?export=view&id=1uE5-U-Z5YLSvPiaiRw54kmIbBQ2pYq4Y


Etap 1, rozpuszczamy warstwę ochronną :norty: brudu.


uc?export=view&id=1UFGmMXXAGfninhIE_vVg4Po1AUm3SbYj


uc?export=view&id=1oS8m3APOC4Hsh6yJz_o4YeMQv7Yqlzv8


Etap 2 a w zasadzie końcówka, bo Niebieska "z wiaderka" wymyta i sumiennie :D opłukana.

Specyfika mycia wymaga dla dobrej współpracy pustej miejscówki i godzin wieczorno-nocnych :P .


uc?export=view&id=1quhCkYIc5pIT7YnwaQcnaibMi3QnnnAh


uc?export=view&id=1HW3xzA0agHeZOzqGw6fKzt215K0uHObN


Etap 3 to na drugi dzień :wink: w zaciszu garażowym na suchy i czysty lakier nałożenie wosku.


uc?export=view&id=12ONOYfk5sHMWyYWiXJrITNP8y0U8Fp5k


Etap 4 ........... polerowanie :cool2: .

Wprawne oko zauważy niedoskonałości wizualne przodu ....... na szczęście Niebieska broni się kilometrami :roll: .


uc?export=view&id=1n_AP7AIpcdkb9B4v5P92Fc3spVk1ky_o



Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

2020.10.19 Układ żarowy, i coś nowego :mrgreen: ...... podnośnik szyby prawy tył.


Przebieg cały czas rośnie :8) , raz szybciej .... raz wolniej.


uc?export=view&id=1SFzDZru3IyLjeq1KY7lGhFwvGj2uhz8w



A) "Grzałki".


Przy pierwszym odpaleniu po nocy przez pierwsze sekundy zaczęło "rzucać silnikiem".

Podłączenie kompa dla formalności ........ świeca nr 2 spalona.

Zdecydowałem się ponownie na świece firmy BERU.

Poprzedniki :lol: , starczyły na 59068 km, ba 5 sztuk jest sprawdzonych i sprawnych hehe.

Jak jest "wszystko nowe" to poszczególne komponenty układu żarowego zdecydowanie na dłużej starczają.

Musiałbym w końcu znaleźć czas aby wtryskami się zająć :| .


uc?export=view&id=1FnceKnsNrkZ8IcU7AJ8eKikjZWRamq6P


Który to już raz ściągałem kolektor dolotowy w M47xxx/M57xxx hehe.

Pozytywną wiadomością jest to, że kolektor w Niebieskiej nadal czysty ....... użytkowanie tylko w ruchu poza-miejskim służy :cool2: .


uc?export=view&id=1an6fF3DH4Y_0Rh-OgrnH75SIvUtslBy2


Mimo, że zdjęcie niewyraźne to smar ceramiczny na gwint i za parę lat cyrków z odkręceniem nie powinno być.

Niestety jak gniazdo w głowicy zostawi się "zawalone" i gwintu się nie poprawi (w miarę konieczności) to nawet smar z diamentami nie pomoże.


uc?export=view&id=1FHYEfNdCIL8iTYXwXG4LlplqdcPzwnma


"Po Bożemu" :norty:


uc?export=view&id=1QeQ0-f130_9kw9F3vS75n9v0jyRWyhi6


...... w takim stanie można zakładać kolektor dolotowy.


uc?export=view&id=17ttYOg7u4D3k4ylIkVKFcLCB4b8VIpAp


Trochę śrubunku, dziwnych :norty: elementów i silnik dalej będzie śmigać.


uc?export=view&id=1v3S3g530nqEc40djOlVp_nTG2AgBqi0B



B) Szyba prawy tył.


Pewnego deszczowego dnia przy okazji rutynowego otwierania/zamykania szyb aby się nie zastały prawy tył odmówił posłuszeństwa :duh: .

Jak dobrze pamiętam to szyba w ogóle nie chciała "iść do góry" :mad2: .


Z tą szybą w zasadzie to od kupna było coś nie tak:

- przy automatycznym zamykaniu szyba nagminnie potrafiła się cofnąć z +/- 3 cm, konieczne było ręczne cyrklowanie przyciskiem aby zamknęła się w 100%

- w końcu kompem doszukałem się opcji "synchronizacji" szyb góra-dół, pomogło ale nie na 100% bo przy opuszczeniu na max-a nie zawsze szyba chciała wystartować :mrgreen: .


Hm ...... będzie trzeba ściągnąć boczek drzwi (czego bardzo nie lubię ........ mimo iż nie jest to trudna robótka) i zająć się problemem.

Temat odwlekany :roll: aż się stało hehe ........... .


Podnośnik szyby bez silniczka.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=51_5731

nr 1 L :arrow: 51357140590

Zdecydowałem się na produkt Valeo.


uc?export=view&id=1tOGDNlGr8LNvCCRD59C-_X3UGZ55jjC2


Listwa ozdobna już zdemontowana.


uc?export=view&id=1SAITouPwQ3MJmLGdOY3Lo_ADjsyIIT4h


Szyba jest, nie wypadła :wink: , ale wygłuszenie niestety trzeba praktycznie całe ściągnąć.


uc?export=view&id=1epub6YukyJL4XVkcigNW_14_1v63kXZZ


Ten zielony dzyndzel przytrzymuje szybę od spodu.


uc?export=view&id=1TtWQ5tu5YI9e7fiBDmea3JN0Tks1jyl6


Taki dostęp trzeba mieć przy demontażu/wymianie podnośnika szyby tył.


uc?export=view&id=1McfmDf8DYQMDtP9OVTdCwZ5H9XO91_dN


W 100% trafna diagnoza usterki :lol: .


uc?export=view&id=1WX33KaV0u_xlnvvZFO767xLENu0xRnzc


Nowy podnośnik z przekręconym oryginalnym silniczkiem, bo nie występuje o w zestawie.


uc?export=view&id=1KjwaptSt86Yhjb1q_fYKXJGOD-mGtmQC


Składamy .... , szyba w górnej pozycji zablokowana aby nie przeszkadzała.


uc?export=view&id=1V-_EdGjuGYxjGckJsp4JKHV3mYFV9zC1


Ogólnie :mad2: wymiana nie zakończona sukcesem:

- masa bitumiczna słabo już wyglądała ale wygłuszenie tylko od góry miejscami się odklejało

- kupi się nowy sznur i będzie lux ............. wybieranie, który rozmiar itd. itd. :roll:

- hm może również wstrzymajmy się z kompletnym złożeniem czy na pewno szyba będzie na 100% dobrze chodzić :roll:

- na nowym podnośniku szyba ponownie :? przy automatycznym zamykaniu nagminnie potrafiła się cofnąć z +/- 3 cm

- resetujemy kompem :lol: od czasu do czasu nie chce automatycznie wystartować .......

- doszukałem się "białego skamieniałego pyłu" między uszczelkami szyb a drzwiami ....... "pewnie blokuje szybę" i dlatego ona ciężej chodzi :arrow: ma humory

- trzeba się zmobilizować :D , rozebrać wszystkie uszczelki "szybowe" prawy tył, wyczyścić, psiknąć silikonem w sprayu i złożyć albo w miarę konieczności nowe uszczelki ....... trwa to do dzisiaj bo jakby nie było szyba nie opada, "zamyka się", na prawym tylnym siedzeniu nikt nie podróżuje a garaż roboczy wiecznie zajęty :cry2: hehe.



Z prac w roku 2020 to było by na tyle ........... ciekawe co wymyślę-wymyśliłem w 2021 :roll: .

Na pewno będę musiał w końcu złożyć do końca prawe tylne drzwi :P .

Chociaż dodatkowo brak mobilizacji tłumaczy np. w okresie zimowym praktycznie nie używanie Niebieskiej.



Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.