Skocz do zawartości

Rozrząd w silniku N46


profit1493

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

a ja chciałem odgrzać ten temat, zamiast zakładać kolejny. Posiadam silnik N42B20 i noszę się z zamiarem wymiany rozrządu.

Skąd decyzja?

2 lata temu wymieniłem napinacz na ten poprawiony, jednak ostatnio znowu przy odpalaniu ( po nocy) słychać ten nieprzyjemny dźwięk (zgrzyt) rozrządu i wiele wskazuje na to że tym razem jest to za luźny łańcuch. Chce kupić większość części sam/przed naprawą aby maksymalnie skrócić czas naprawy i tu pojawia się pytanie do Was. Czy powinienem kupić od razu koła zębate (części w katalogu 4. Zesp. regulacyjny wałka roz.zaw.wydech. i 5. Zesp. regulacyjny wałka roz.zaw.ssących)? Przyznam szczerze że, niemile zaskoczyła mnie cena tych kółeczek :)

Reszta części (łańcuch,szyny itp nie są tak drogie jak to jedno kółko) Pytanie kieruje do posiadaczy N42/N46 którzy wymianę rozrządu mają za sobą. Jeżeli mogę dodatkowo prosić to chciałbym poznać koszt wymiany, a jeżeli robiliście zakupy w internecie to jakieś linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Te kola zebate to vanosy. Watpliwa sprawa aby poranny zgrzyt powodowal lancuch. Najprawdopodobniej ten dzwiek to wlasnie vanos. Nie trzymaja oleju. Ja mam caly zestaw rozrzadu nowy i przy rannym odpalaniu tez mam dziwny dzwiek. Nie mam zamiaru nic robic z tym bo auto chodzi prawidlowo a 2sek zgrzytu jakos mnie nie rusza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Witam,

Skorzystam i podepnę się pod temat. Kupiłem samochód trochę ponad miesiąc i ciągle go poznaję.

Posiadam silnik N46B20 150KM i zastanawia mnie stan łańcucha rozrządu. Byłem u mechanika jakiś czas temu, bo wymieniał łożyska w kołach i chciałem, żeby osłuchał i oglądnął silnik przy okazji. Przy odbiorze stwierdził, że łańcuch w niedługim czasie będzie do wymiany ponieważ już jest luźny a tak poza tym to jeździć. Łańcuch sprawdził przez wlew oleju, śrubokrętem. Nie wiem czy w ten sposób da się rzetelnie sprawdzić stan łańcucha dlatego mam pytanie do tych co wymieniali łańcuch. Czy nowy łańcuch sprawdzając w ten sposób będzie dużo sztywniejszy? czy mój nadaje się już do wymiany? Nagrałem filmik na którym pokazałem jak wykonane zostało sprawdzenie. Na końcu filmu pokazałem w jaki sposób mechanik sprawdzał łańcuch śrubokrętem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Dzięki za potwierdzenie. Chciałem mieć pewność bo mechanik, który to sprawdzał nie zwrócił uwagi np. na cieknącą pompę próżniową i jej stukanie podczas pracy.

Załączam jeszcze jeden filmik, na którym słychać dźwięk silnika i uszkodzonej pompy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Przeszukuję forum odnośnie informacji o wymianie rozrządu samodzielnie, ale niewiele mogę znaleźć.

Czy ktoś może mi pomóc w znalezieniu informacji lub opisać jak to zrobić?

Oczywiście jeśli ktoś posiada link do strony anglojęzycznej z instrukcją to również bardzo proszę podać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przeszukuję forum odnośnie informacji o wymianie rozrządu samodzielnie, ale niewiele mogę znaleźć.

Czy ktoś może mi pomóc w znalezieniu informacji lub opisać jak to zrobić?

Oczywiście jeśli ktoś posiada link do strony anglojęzycznej z instrukcją to również bardzo proszę podać.

 

Jak nie masz sprzetu, sam tego nie zrobisz. Dolot trzeba zwalac caly, odpowiednie blokady, uwazac na pewne niuanse w n42. :D

Tutaj masz, strona po stronie:

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e46/318i_n42_sal/2_repair_instructions/11__engine_(n42)/31__camshaft/4_ra__replacing_timing_chain_(n42_n46)/page_639/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Blokady mogę pożyczyć, to nie problem. Poszukuję informacji, ponieważ chcę ogarnąć temat i ewentualnie samemu wymienić. W niejednym silniku w życiu grzebałem i z ciekawości chcę się czegoś dowiedzieć o kolejnym. Mechanik powiedział, że wymieni rozrząd za 700 zł z częściami, więc się zastanawiam, czy jest sens samemu się w to bawić. Problem w tym, że mam jeszcze parę rzeczy do wymiany i koszty rosną i rosną...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To nie masz sie czego obawiac. Spokojnie dasz rade. Zawsze "przy okazji" wymienia sie odme, uszczelke badz cala pompe vacum, uszczelki elekrozaworow. Najlepiej to od razu wymienic uszczelniacze zaworowe poniewaz masz wszystko rozebrane . To taki "zestaw" w n42. Robisz raz i masz spokoj na dlugie lata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A poranny zgrzyt to coś w rodzaju dźwięku odpalanego diesela?

 

Proponuję sprawdzić rolki paska wieloklinowego i koniecznie sprzęgło alternatora. W kole pasowym alternatora jest sprzęgło działające na zasadzie wolnego koła w rowerze. Nie jest zbyt trwałe i na zimno czasem daje dziwne dźwięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolki i napinacz paska już zmienione i jest ok. Pytałem bo przed wymianą również z pod maski dochodziły dziwne dźwięki. Z tym sprzęgiełkiem na alternatorze miałem kiedyś problem w Chryslerze jak podczas jazdy się rozsypało, a z owego kółka wyskoczyła gruba sprężyna jak z zegara z kukułką i zanim się zatrzymałem robiła spustoszenie pod maską. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest luźny pomiędzy kolami vanos to trzeba wymienić. Napinacz ma napinać łańcuch z boku.

 

Czy aby to sprawdzic trzeba sciągac pokrywe zaworów?

Czy w czasie wymiany rozrządu należy wymieni uszczelkę pokrywy zaworów?

 

Nie znam zbyt dobrze tego silnika wcześniej jeździłem m47. Czy przy takim przebiegu łańcuch aż tak by się wyciągnął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby to sprawdzić wystarczy odkręcić korek wlewu oleju i sprawdzić delikatnie śrubokrętem

trzeba ściągnąć pokrywę zaworów do wymiany i wymienić oczywiście uszczelkę

łańcuchy te wytrzymują 110-150 tys, często też więcej

ja w n43 wymieniałem przy 115 tys, jeszcze by pojeździł moim zdaniem, gdyż tylko część była wyciągnięta, jednak dzięki tej wymianie oszczędziłem zęby kół vanosów (wyciągnięty łańcuch je wyciera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam prośbę a mógłbyś pokazać na filmiku jak u ciebie sztywno siedzi ten łańcuch ? sprawdzałem w trzech e90 320i i w każdym taki sam luz był i w żadnym nie było dziwnych dźwięków po odpaleniu :( , zastanawia mnie czy to aby nie powinno tak delikatnie się ruszać po dotknięciu śrubokrętem jeśli łańcuch popracuje już trochę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

 

Dodam iż mam 114tyś przebiegu a łańcuch jest luźny jak na filmiku wyżej

 

Na filmie jest mój silnik, który ma niewiele więcej, bo 135 000 km przejechane.

Również przyłączam się do prośby, aby ktoś pokazał w podobny do mnie sposób naciąg łańcucha względnie nowego, bądź zaraz po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.