Skocz do zawartości

Ładowanie alternatora BMW e61 530d


Kilmer

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Mam pytanie dotyczące jakie powinno być napięcie ladowania akumulatora. Czy wartość powinna być stała? W ukrytym menu skacze mi od 14 do 15 V jak daje gazu jednak większość czasu trzyma na poziomie 14,7 V. Jest to oznaka kończącego sie regulatora napięcia bo nie moge nigdzie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest różnie. Odłącz na początek IBS no a później podmiana regulatora.

Napięcie powinno być stałe między 14,6-14,8 i nie powinno bardziej skakać.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś mierzyłem auto na postoju na rozliczonym IBS ma gdzieś w granicach 13,8-13,9 nieraz spada do 13,2. Jak włączę IBS to ładowanie podskakuje do 14,8-14,7 oraz nieraz spada do 13,2 jak odejmie gazu. Zauważyłem także ze światła zaczynaja przygasać jak schodzi z obrotów

Jak myślicie przyczyna to regulator czy cały alternator? Kupić nowy regulator czy może używany cały alternator wraz z regulatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mówisz że spadające ładowanie do 13,2 które zapewne generuje masę błędów jest o.k.?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie napięcie jest stale i nie spada w żadnym wypadku. To albo u mnie jest coś nie tak albo u ciebie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak podpowiem, z doświadczenia, jak regulator pada, to napięcie wzrasta i potrafi być dużo powyżej 15V. Jeśli jednak spada poniżej 14V, lub się waha, to wystarczy wymienić szczotki. Jak ktoś nie boi się lutownicy, to zajmie to pół godziny (nie liczę wyjęcia regulatora z alternatora), a koszt nowych szczotek, to 10-20zł.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie przy walniętym nie miałem wogóle ładowania,

No to wiadomo, jak padnie na amen, to ładowania nie będzie, dlatego napisałem "pada", a nie "padł".

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Miałem problem z zdobyciem oryginalnego regulatora i postanowiłem kupić cały alternator po regeneracji wraz z nowka regulatorem, założyłem i ładowanie trzyma sie powyżej 15V mniej skacze niż kiedyś ale bywa ze spadnie do 14v. Gdy odepne IBS to ładowanie mam troszkę mniej niż 15V. Czy wy tez macie takie wysokie ładowanie czy nadal muszę szukać przyczyny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

14,6-14,8 tak sobie skacze.

Jak jest słaba bateria ładowanie idzie w górę.

Masz nową i zarejestrowana? Parametry te same?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie uszkodzonej klemy IBS i pojawiającym się codziennie aucie na podnośniku i błędzie o słabym akumulatorze : ładowanie 14,7-14,8 i czasem wskakiwało na 15V. Po odłączeniu cienkiego kabelka z IBS ładowanie cały czas 14,1-14,2, wreszcie brak ikony auta na podnośniku i błędu o rozładowanym akumulatorze. Akumulator zwykły, nie AGM .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Po wymianie szczotek i tulei w rozruszniku oraz regulatora napięcia wywala błąd czujnika poziomu oleju. Po wykasowaniu zaraz powraca. Regulator to zamiennik, czy ma to związek? Jutro dla pewności podkładam nowy czujnik poziomu oleju, i jest pytanie , czy może być zamiennik, czy tylko ori.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli regulator zamiennik to powoduje kolizję na szynie bsd. Sam miałem taki problem, pomogła wymiana regulatora na oryginał, dzięki czemu dme/IBS kontroluje alternator i reguluje obroty względem obciążenia.

Trzeba szukać po numerach katalogowych regulatorów, numery BMW wskazują na element kosztujący 350-700 zł, a po numerach valeo można znaleść ten sam od mercedesa, koszt niecałe 150 zł :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.