Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kilka dni temu moja siudemeczka zaczęła rozładowywać akumulator i to w takim stopniu że nawet bez odłączania klemy ciężko go naładować

Nie mam pojecia co może być przyczyną jednak pobór prądu musi być znaczny bo iskrzy jak zakładam kleme na aku. i wydaje mise że coś cyka wtedy pod drógim tylnym siedzeniem.

Było wiele wątków na ten temat jednak jest w nich strasznie namącone, :? więc w tym prosił bym o podawanie przyczyn co powodowało ową sytuacje w waszych autkach i jak rozwiązaliście ten problemik.

Fajnie będzie jak to zbierze się w jednym temacie. :D

Za ewentualnie sugestie dla mnie również z góry dziękuje. :D

Pozdrawiam Blaster

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano (edytowane)
Wiec tak...w E32 730i V8 1993rok miałem to samo.... cykanie pod siedzeniem itp...najpierw z tatą myśleliśmy że ten cały moduł pod fotelem jest uszkodzony i podstawiliśmy drugi,ale działo sie to samo,wiec wjechaliśmy do mnie na kanał i mój tatuś mechanik zaczął całą zabawe :P po pierwsze sprawdź stan paska,u niego niemiał już połowy tych takich kreseczek :P wymienił i niby było wszystko cacy...niby bo tylko jedeń dzień...postanowiliśmy kupić i wymienić regulator napięcia w alternatorze,dojście okropne ale niestety trzeba było go jakoś wyjąć...wymieniliśmy i do dzisiaj wszystko jest OK...tylko teraz zaczęła mu mrugać kontrolka od AIR BAG-u....zaznaczam że podczas całej naprawy mieliśmy odłączone aku...i teraz pytanie czy komp mógł złapać jakiś błąd i dlatego to świeci ?? Edytowane przez mareczek-misiu

Jestem silny wewnętrznie jak Jeep Wrangler, z klasą jak Mercedes S600, niedostępny jak BMW 750iL, delikatny jak jasna skóra w Volvo C70, pięknyi wysportowany jak Audi TT i niekoniecznie szybki jak Porsche :D

...::: StreeT RacinG Is NoT A CrimE :::...

Opublikowano
Myślę ze najprościej będzie pojechać na diagnostykę gdzie podłączą Cię do komputera i powiedzą co i jak. Szukanie spięcia w takim aucie jak Twoje mogłoby pochłonąc bardzo wiele czasu...
Opublikowano
Już nad tym myślałem i nigdy niemam czasu tego zrobić :) Ale jeźdże i nic sie niedzieje wiec nierobie z tego jakiegoś wiekszego problemu... Jak znajde troche czasu to pojade na stacje :)

Jestem silny wewnętrznie jak Jeep Wrangler, z klasą jak Mercedes S600, niedostępny jak BMW 750iL, delikatny jak jasna skóra w Volvo C70, pięknyi wysportowany jak Audi TT i niekoniecznie szybki jak Porsche :D

...::: StreeT RacinG Is NoT A CrimE :::...

Opublikowano
Witam

Kilka dni temu moja siudemeczka zaczęła rozładowywać akumulator i to w takim stopniu że nawet bez odłączania klemy ciężko go naładować

Nie mam pojecia co może być przyczyną jednak pobór prądu musi być znaczny bo iskrzy jak zakładam kleme na aku. i wydaje mise że coś cyka wtedy pod drógim tylnym siedzeniem.

Było wiele wątków na ten temat jednak jest w nich strasznie namącone, :? więc w tym prosił bym o podawanie przyczyn co powodowało ową sytuacje w waszych autkach i jak rozwiązaliście ten problemik.

Fajnie będzie jak to zbierze się w jednym temacie. :D

Za ewentualnie sugestie dla mnie również z góry dziękuje. :D

Pozdrawiam Blaster

 

tez mi cyka pod kanapą i tez mi iskrzy jak zakładam kleme a mimo to aku sie nie rozładowuje..

ile lat ma ten TWoj aku, moze on juz dogorywa- mi w siodemkach zawsze nagle aku padał - w ciagu tygodnia było po nim.

Opublikowano
masz gdzies upływ prądu na masę albo jakis alarm, który w stanie czuwania ciągnie sobie prąd
Opublikowano

Iskrzyć się zawsze będzie, choćby z powodu tego, że masz otwarte

drzwi i pali się oświetlenie autka (odbiorników jest jeszcze kilka).

 

Nie pozostaje ci nic innego jak naładować aku.

Wziąć do ręki miernik ustaiony na mierzenie A.

Odłączyć klemę i wpiąć się. Zanotować wynik.

Dobrze mieć drugą osobę do tego, będzie patrzeć na

miernik i mówić czy się coś zmienia.

 

Następnie jedziesz z koksem, wyciągasz po kolei bezpieczniki i jak

natężenie prądu spadnie to będziesz wiedział na jakim obwodzie masz

zwiększone zużycie prądu.

 

Nie zapomnij o bezpiecznikach pod tylną kanapą...

 

Jak będziesz wiedział jaki to obwód to schematy elektryczne

i wypinanie po kolei wtyczek z tego obwodu. Aż trafisz

do właściwego odbiornika.

 

Diagnostyka na kompie zazwyczaj nie powie nam gdzie mamy

zwiększony pobór prądu...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Objaw iskrzenia przy klemie i cykania przy przekazniku to normalna rzecz kiedy ponownie podlacza sie kleme do akumulatora.Natomiast przyczyn rozladowywujacego sie akumulatora moze byc sporo.Kolega przedmowca podal dobry sposob na sprawdzenie obwodu poprzez wypinanie bezpiecznikow.

Mozna stawiac jeszcze na regulator napiecia lub ogolnie alternator oraz rozrusznik.

Opublikowano
Wczoraj bawiłem sie trochę elktryką w e34 520i.Mierzyłem pobór prądu przy wyłączonej stacyjce>zaraz po podłączeniu multimetru pokazało około0,7A po 10ciu sekundach ciągłego pomiaru prąd spadł do około 0,23A (wyłaczył się komputer i klima).Jeżeli zamknie sie wszystkie drzwi to po około 20sec. prąd spada do 0,03A potrzebnego do podtrzymania alarmu.To tyle.
Opublikowano

Mnie też sie wydawało calkiem niedawno ze coś mi rozładowuje akumulator wiec sprawdziłem i podobnie - 0,176 A normalnie a na czuwaniu alarmu 0.04 A.

U mnie z dnia na dzień padł akumulator - po wymianie wszystko ok.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

jedną z przyczyn jakie miałem w 2 autach było zwarcie na zegarku,

 

co do samego aku,czy jeździłeś na rozładowanym jakiś czas?

tzn.aku jeszcze odpalał ale gestośc elektrolitu była mała?

tak załatwiłem obecny,rozładował się z dnia na dzień,wziołem auto na pych i później bez naładowania palił jeszcze z parę miesiency ale....

Gęstość elektrolitu nie była taka jak powinna i zasiarczył się i dostał zwarcia na jednej celi i 1,5 roczny aku jest już złomem,

 

Jeżdżę na nim(z powodu innych wydatków nie mogę kupić nowego) po naładowaniu przy dodatnich temp.pali cały sezon ale nigdy niewiem kiedy nie odpali :|

(i tak było ostatnio,zapakowałem żonę,córkę i prezenty i mieliśmy jechać na wesele no i nie odpalił :cry2: ,w przeddzień palił normalnie,ale dobrze że żyję w zgodzie z sasiadami i pomogli :dance: )

Opublikowano

Heh problem rozwiązał się sam właściwe przypadkiem.

Kiedy ładowałem aku przez klemy to ledwo sało go naładować przez noc bo pobór prądu był tak spory.

Kiedy go ładowałem z odpiętymi klemami to naładował się raz dwa ale po podpięciu po jednym dniu już był całkiem rozładowany.

 

I oto stał się cud

Podłaczyłem aku do ładowania ale przez srube + pod maską a drógą kleme do masy i coś mu sie porzestawiało tak że przestało go rozładowywać............

 

Nie mam pojęcia co mogło być przyczyną i dlaczego akórat takie podłaczenie spowodowało spadek ppoboru prądu.

Narazie mineło kilka dni i jest ok

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

Tez podlacze sie do tematu. Mialem w mojej 735 dokladnie te same objawy. Aku mam nowy w chwili gdy sie rzecz dziala mial niespelna miesiac, a po nocy nie moglem odpalic samochodu. U mnie przyczyna byl zatkany kanal odplywowy i zalalo mi przekazniki i komputery ktore sa pod maska od strony pasazera. Rozebralem kazdy ze sterownikow, umylem acetonem , wysuszylem i problem sie skonczyl. Jezeli w Twoim przypadku rozladowywalo aku w momecie w ktorym byly desze to domniemam ze masz podobna przypadlosc co ja.

 

Co do kolegi ktory ma problem z kontrolka od Air Bag'u to prawdopodobnie na odpalonym silniku musiales odlaczyc akumulator i stad komputer odczytal to jako blad. Musisz poprostu pojechac do kogos kto ma sprzet do diagnostyki poprzez OBC.

Szukasz czesci do swojego BMW??


Pisz na gg 1211423!!!

Opublikowano
Aku było odłączone na zgasszonym silniku :) Wszystko było wyłączone łącznie z wyciągnieciem panelu z radia ;) Ale na komputer pojade jak znajde troche czasu tylko boje sie ceny :)

Jestem silny wewnętrznie jak Jeep Wrangler, z klasą jak Mercedes S600, niedostępny jak BMW 750iL, delikatny jak jasna skóra w Volvo C70, pięknyi wysportowany jak Audi TT i niekoniecznie szybki jak Porsche :D

...::: StreeT RacinG Is NoT A CrimE :::...

Opublikowano
Taka usluga (diagnoza + kasowanie bledow z pamieci) nie powinna byc drozsza niz 50 - 70 zl (przynajmniej takie stawki sa w okolicy w ktorej mieszkam), jednak z komputerowej diagnozy niewiele dowiesz sie o przyczynie rozladowywania aku..

Szukasz czesci do swojego BMW??


Pisz na gg 1211423!!!

Opublikowano
Aku już mi nierozładowywuje :) Pozostała tylko ta kontrolka :) POZDRO :)

Jestem silny wewnętrznie jak Jeep Wrangler, z klasą jak Mercedes S600, niedostępny jak BMW 750iL, delikatny jak jasna skóra w Volvo C70, pięknyi wysportowany jak Audi TT i niekoniecznie szybki jak Porsche :D

...::: StreeT RacinG Is NoT A CrimE :::...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam

 

mi też padł aku w e36

ale przyczyną okazała się ciągle paląca się lampka w bagażniku

padł włącznik , ten "cycek" się ułamał i na pozór wszystko ok ale pobór około 0,85 i aku padało po 2-3 dniach teraz po wyjęciu żarówki podświetlenia 0,03 no to już lepiej i tak może być aku już trzyma

 

 

pozdrawiam wszystkich

Było - BMW - E36 318i 113KM M40B18 1991

Jest - BMW - E46 318i 143KM M42B20 2003

+ - BMW - E90 318i 143KM M43B20 2010

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam! Mam pytanie, czy w 520, 89r też jest ten plusowy biegun koło bezpieczników, o którym piszecie. Ten sam problem. Rozładowywuje się aku, naładowałem go bardzo porządnie, ale wystarczy jeden dzień na światłach + dłuższe pokręcenie rozrusznikiem i lipa...
Opublikowano

Witam w mojej beci juz o to tez pytalem na forum po zmierzeniu poboru pradu okazalo sie ze jest na wylaczonym doslownie wszystkim az 2A

i co ciekawe pzryczyna poboru pradu bo jest to e32 byl tzw silniczek docisku wycieraczki kierowcy asprawdzilem to pzrz czysty przypadek wyjalem pzrekaznik pod tylna kanapa taki czarny obok puszki z modulami sterowania po stronie kierowcy pzrekaznik ma symbole ADM nr nie pamietam ale byl dosc cieply i jak byl wpiety silniczek caly czas probowal docisnac wycieraczke i poprosyu bral prad jak go wypiolem pobor pradu spadl do 0,06A nie iwem czy w waszych jest to urzadzenie ale polecam sprawdzic nie wiele pracy a moze sie okazac przyczyna Pzdr MIREK

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Opublikowano

a jak sprawdzić pobór prądu i czym?

bo właśnie padł mi akumulator a stało się to drugi raz w przeciągu dwóch miesięcy. chce sprawdzić ten pobór prądu i ładowanie tylko czym to się robi? amperomierzem?

Opublikowano
Witam z tego co wiem to tak wlasnie miernikiem z amperomierzem odlaczasz minusowa kleme i miedzy kleme a aku wpinasz sie miernikiem czyli jedna koncowka pomiarowa do minusa klemy z aku druga do odlaczonej klemy samochodu i odzytujesz wynik co prawda nie robilem tego sam tylko z kolega elektrykiem ale bylem przy tym i wszystko dokladnie widzialem jezeli pobor wykarze ci wiecej niz 0,04 do o.06A to cos tam sobie prad lyka z tym ze przedpomerem najlepiej wszystko wylaczyc tak jak i alarm i inne takie jak masz radio itp dopiero pozniej wlaczasz alarm i patrzysz znowu z tego co mi powiedzial ten elektryk dopuszczalny pobor pradu na wylaczonym wszystkim w aucie to do 0,10A powyzej nie jest to dobre bo pzreciez aku ma swoja pojemnosc z ztego to wlasnie jest zabierany prad ktorego pozniej niestety brak Jak sie myle to mnie poprawcie Pzdr MIREK

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.