Skocz do zawartości

[EXX] Spadek mocy w silnikach 2.0d M47 i 3.0d M57


robertbmw

Rekomendowane odpowiedzi

mam podobny problem brak przyspieszenia wymienilem czujnik doładowania w koleltorze

kiedy podłącze podciśnienie do turbiny bezpośrednio omijając czujnik doladowania turbina się załącza i widać jak przesuwa się wodzik w gruszce

kiedy podlącze przez zaworek to zero reakcji i auto dziwnie chodzi na postoju i trochę kopci

zaworek ten też wyczyscilęm i przełożyłem tez ten od egr by sprawdzić czy czasem to nie zawór ale ten od egr też nie działa, wychodziłoby że to zawór bo na krótko turbina działa czy ktoś coś pozmoże ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 493
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pytanko bo widzę że co jakiś czas ktoś odpowiada więc... ucieka mi olej od strony kolektora - nie ma go dużo bo nie kapie na plastikowa osłonę to co się wysączyło zatrzymało się na metalowej osłonie pod silnikiem nie wiem w czym problem czy możne uszczelki są już wiekowe, czy poprzedni właściciel który zaślepił wydłubane blaszki klejem dal ciała i cieknie lub tez same oringi puszczają już w tych nieszczęsnych elementach chyba ze turbo coś zaczyna puszczać i leci do kolektora a potem wycieka. Spalinami nie czuć więc raczej nie jest rozszczelniony.

 

Jaka ilość oleju jest 'dopuszczalna' w kolektorze? Mam jedną fotkę: http://www.nosal.ig.pl/auto/olej.jpg

Aktualnie wymieniłem olej, filtry powietrza oraz odmę wraz z obudową (w aucie byłą zamontowana odma już z separatorem oleju, bez filtra) - czy nowy rodzaj odmy może się zapchać?

 

Inne pytanie jeśli puszcza turbo będzie auto kopciło? Bo nie widzę ani kopcenia ani braku mocy... czy coś takiego jak uszczelnianie turbiny wpływa na jej parametry w sensie - zamiast naprawić leki przeciek turbo pada po złym złożeniu/naprawie?

E60 3.0D 2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam czytalem juz tematy na temat związany z moją e46 ale nic nie pomogło

mianowicie spadek mocy poszarpuje przy 2000 obrotów na postoju gdy przygazuje to przy 2000 przerywa i dymi siwym dymem, czyściłem egr wymieniałem zaworki podciśnienia i nic turbina pracuje podejrzewm pompe wtryskową i sterowniki gdyż podciśnienie do zaworków dziala zaciąga do zaworka a z węzyka od zaworka juz nie ciągnie czyli wychodzi na to że zaworek nie dostaje sygnału z elektryki do otwarcia czyli ze sterownika z pompy a zaworki są sprawne bo nowe obydwa kupiłem od turbo i egr jak ktoś ma jakiś pomysł to czekam na opinie dorzucam foty z inpy

 

picasaweb.google.com/108324595160817721002/Inpa#5756132651735728210.img

 

 

 

 

 

gdyby zdjęcia nie działały link

https://picasaweb.google.com/108324595160817721002/Inpa#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
Witam. Moje auto ma mały spadek mocy tj. osiąga max 215 a od 200 to już ledwo idzie. Sprawdzałem elastyczność silnika 4 bieg 80-120 i wyszło ok 7s. Auto praktycznie nie kopci, ekonomizer zamyka na wszystkich biegach z tym że przy ok 205 km/h zaczyna lekko opadać tak troszkę poniżej 20l po czym znów rośnie na max i to mnie bardzo niepokoi i tu może być przyczyna ale nie wiem co za to jest odpowiedzialne. Może podpowie ktoś odłączyłem przepływke ale auto gorzej się zbiera, czyściłem kolektor dolotowy, egr, podprogówka nowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Przydałby się pomiar masy powietrza, doładowania i ciśnienia CR w momencie tego objawu.

 

Witam odświeżam kotleta, nie wiem czy odpowiedni dział ale zaryzykuję. Podłączyłem auto pod inpe i zrobiłem pare logów z różnych ustawień podczas przyspieszania.

 

Wydaje mi się, że sterownik oczekuje za mało od ciśnienia doładowania, korekcje wtrysków są poprawne, może spadek ciśnienia pod progowej do 3,7 jest powodem objawów opisanych w wcześniejszym poście. Zauważyłem również, że kopci od małych obrotów gdy wciskam już nawet średnio pedał gazu ale widać to tylko w nocy w światłach innych samochodów w dzień nic nie widać. Z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie pomocy ...

wczoraj chcialem sie dobrac do zaworku EGR zeby go wyczyscic ... przy okazji chcialem tez zrobic czyszczenie tych filterkow podcisnienia ...

niestety nie dałem rady nic z rzeczy zaplanowanych zrobic :mad2: za to pieknie spowodowałem check emisji spalin, zatrzymanie doładowywania silnika i piękną czarna chumrkę z tyłu auta ... taka zasłona dymna.

Pacjent: M47 163km 2006r

Co zrobiłem:

- odłączyłem i podłaczyłem ( w skrocie ) wtyczkę przy klapie gaszacej - tą na górze po prawej stronie

- odłaczyłem i podłaczyłem przewód podciśnieniowy do zaworku EGR

- szukając ręką miejsca gdzie na turbinie znajduje się filterek na podcisnieniu przestawiłem - nacisnołem dzwignie od sterowania kierownicą turbiny ... nie wróciła w pierwotne położenie bo nie znałem pierwotnego położenia ... robiłem "na macanego"- jednak przy przegazówkach w garażu pozniej sprawdziłem i dzwignia reaguje i zmienia swoja pozycje.

Panowie powiedzcie mi co moze byc potencjalna przyczyna ....

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

 

jestem po rozbiórce zaworu podciśnienia AGR w E60 M57N, niestety ku mojemu zdziwieniu na zaworze nie ma siateczki ( filtra ), który zamierzałem wyczyścić.

W e39 miałem zawory z siateczką. mam obawy że poprzedni właściciel coś spartaczył :cry:

 

Pytanie więc do osób, które miały okazję rozebrać już zawory podciśnienia w e60 czy powinny być czy tu patent jest inny?

 

Z góry dzięki za pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich , jestem nowy na forum ...

Mam pytanie odnośnie spadku prędkości maxymalnej w mojej e46 320d 136hp jeszcze nie tak dawno spokojnie osiągała ponad 200km/h , a od jakiegoś czasu rozpędza się tylko do 180km/h i dalej nie chce , nie wiem w czym jest problem , filtry paliwa , oleju , odmy wymienione .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

kolego Codirus, filterki sa przynajmniej u mnie dzisiaj wlasnie je czyscilem. Takze ktoś musiał je u Ciebie wyjąć...

 

Czy orjentuje sie ktos jak zdjąc w AGR z tego krucca te filterki ? bo wyczyscilem je tylko z zewnatrz i zastanawiam sie czy od srodka takze nie sa brudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie od jakiegoś czasu także borykam się ze spadkiem mocy w 525d e60. Czyściłem EGR i filtr elektrozawora sterującego EGR-em. Filtr był czarny i gdy go czyściłem acetonem to był czysty. Gdzieś w sieci widziałem, że czysty filtr powinien być jasno siwy. Wymieniłem też wężyk. Po tym zabiegu nie ma poprawy. Czy elektrozawór może być padnięty?, bo tak zgłasza DIS po air-mass test?

Poniżej zamieszczam fotki z testu, pomoże ktoś w interpretacji wyników.

https://www.dropbox.com/s/u5bwafqiz6q0bxm/air-mass1.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/u6v2kvheikt5k9k/air-mass2.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/10h30byfu651189/air-mass3.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/zo35uk7zgz9qli6/air-mass4.jpg?dl=0

Dodam, że auto troche kopci bo jest sadza w wydechu mimo DPFa.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Posiadam bmw e61 530dA 235km z elektronicznym nastawnikiem turbiny i mam spadek mocy w początkowej fazie obrotów. jak auto załapie - 2.3tyś obrotów to ciągnie jak głupie a wczesniej prawie nie jedzie. Po wcisnięciu pedału gazu długo zastanawia sie że ma przyspieszać. auto od 0 do 100km/h ma 11 sekund!! a powinno miec 7 sekund!!! Była założona nowa przepływka - tak samo! zdemontowany DPF - tak samo! zamontowaliśmy inny nastawnik turbiny - tak samo! co może być przyczyną!! turbo na jałowym ładuje 1,3 do 1,5 bara chyba za mało?? co jest przyczyną tego spadku mocy ???? brakuje mi już pomysłów.......:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz na myśli zaworek który jest za kolektorem ssącym od cyrkulacji spalin>>?? bo innego nie ma jak własnie ten i od rolety na chłodnicach bo turben steruje nastawnik elekt.

Tak podmieniliśmy ten zaworek przy kolektorze na inny i jest to samo może minimalnie lepiej ale bez rewelacji :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj odlaczyc go calkiem tak aby nie otwieral zaworu egr i upewnij sie ze sam zawor jest zamkniety ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.