Skocz do zawartości

[EXX] Spadek mocy w silnikach 2.0d M47 i 3.0d M57


robertbmw

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 493
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Prosze Cie ... pytasz o jakis problem ja Ci odpowiadam co masz zrobic a Ty sie pytasz co masz zaobserwowac :) no rece opadaja...

nie potrafisz sam sobie poradzic to proponuje pojechac do kogos na porzadna diagnostyke pod obciazeniem...

Albo cos sie dzieje z egr albo cos sie dzieje ze sterowsniem turbo ...same lopatki byc moze nie chodza prawidlowo.

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze Cie ... pytasz o jakis problem ja Ci odpowiadam co masz zrobic a Ty sie pytasz co masz zaobserwowac :) no rece opadaja...

nie potrafisz sam sobie poradzic to proponuje pojechac do kogos na porzadna diagnostyke pod obciazeniem...

Albo cos sie dzieje z egr albo cos sie dzieje ze sterowsniem turbo ...same lopatki byc moze nie chodza prawidlowo.

 

Cięgno zostało dzisiaj przeregulowane i auto zaczęło sie w końcu zbierać z dołu jednak nie ciągnie na wysokich obrotach :( co tu radzić............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodam trzy grosze od siebie otóż:

/silnik m57n z elektronicznym sterowaniem klapek i turbo/

 

klapki usunięte, czasem brakowało mocy i wyskakiwał błąd 4857 Drallklappensteller - silniczek ustawiania klapek....po wielu zabiegach, przeszukiwaniu internetu, odłączyłem wtyczkę od tego silniczka - MOC wróciła

 

to dla TYCH, którzy mają sterowanie elektroniczne i czasem brak mocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc wróciła. Okazało sie że turbo zostało źle zregenerowane i to dwa razy. za trzecim razem dostałem inne turbo i moc wróciła. Turbo dmucha jak należy. Beta gubi opony :lol:

Lekcja dla wszystkich - NIE ROBIĆ REGENERACJI!! Lepiej kupić ori używką niż regenerować turbo! Najlepiej ori nową sztukę ale to 4tyś zł :D

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam! Panowie, przeczytałem już setki postów na tym forum w celu rozwiązania mojego problemu, będąc nowicjuszem uważam, że udało mi się i tak dojść bardzo daleko, ale w końcu postanowiłem się zarejestrować i zapytać profesjonalistów o pomoc.

 

Auto:

E46 320d 136km kombi 04/2001 przedlift

 

Objawy:

Spadek mocy podczas przyśpieszania widoczny najbardziej na czwartym biegu (również piątym; mniej na trzecim, ale też da się zauważyć), gdy wciskam pedał gazu ekonomizer zamyka się po czym cofa się na 10l, następuję zauważalny spadek mocy, aby po chwili, gdy przekroczę pewien próg obrotów auto dostawało znowu kopa a ekonomizer znowu wędruję na 20l.

 

Poczynione działania zgodnie z zaleceniami użytkowników forum:

1) Wymieniony przepływomierz, miałem o numerze Boscha 0928400527 i wymieniłem na Boscha o numerze 0928400468 (oba mają taki sam numer katalogowy BMW 13627787076 wiec nie jest potrzebna ingerencja w soft tzn. adaptacja).

2) Przeczyściłem zawór EGR ten przy kolektorze dolotowym na zdjęciu --> http://static.bmwfans.info/images/epc/MTMyNTU5X3A=.png (już byłem zadowolony, że to będzie to bo był solidnie zabrudzony)

3) Odłączyłem od EGR'a i zaślepiłem wężyk czarno - niebieski oznaczony na zdjęciu nr 4 --> http://static.bmwfans.info/images/epc/MTMyNTU5X3A=.png

 

Po wykonaniu tych czynności nie zauważyłem żadnej poprawy, zero jakichkolwiek zmian na plus. :(

 

Dodatkow podłączyłem się pod INPE i zaniepokoił mnie odczyt jednego z parametrów - Luftmasse [kg/h] (przekracza dość znacznie zalecaną wartość):

- odczyt na biegu jałowym --> http://s10.ifotos.pl/img/jalowypng_wwpqpwr.png

- odczyt na biegu jalowym po dodaniu gazu do 2000 obrotow --> http://s10.ifotos.pl/img/2000png_wwpqpws.png

 

Na tym niestety moja wiedza i umiejętności się kończą, bardzo proszę o pomoc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przepływomierz założyłem z powrotem ten, który był pierwotnie jak to auto kupiłem. Tego o innym numerze Boscha założyłem tylko na chwile na testy, żeby sprawdzić, czy coś to pomoże. Numer BMW mają taki sam, różnią się tylko numerem Boscha więc adaptacja raczej zbędna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak wyczyscilem filterek o ktorym piszesz :)

 

A dodatkowo:

 

- podmieniony i zaadaptowany przepływomierz, pomiar wykazuje Luftmasse podczas przyśpieszania maksymalnie na poziomie ok 81 kg/h (podczas przyśpieszania wartości utrzymują się, nie skaczą)

- wymieniony filtr powietrza

- przeczyszczony zawór EGR

- zaślepiony elektrozawór EGR (tylko zaślepiałem tymczasowo, nie czyściłem)

- przeczyszczony elektrozawór od turbo [***]

- wymienione wężyki od podciśnienia [***]

- sprawdzony zbiornik podciśnienia (szczelny)

- sprawdzona odma oraz wyczyszczona, wymiana filtra i uszczelek odmy

 

[***] - zabiegi po ktorych nastapila poprawa.

 

Auto nadal nie ma tej mocy którą powinno mieć, ale juz jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jestes pewien ze masz zmieniony soft pod t3n typ przeplywki ? sprawdz numer softu...jakies inne objawy ? dymienie ? pokaz jakies logi turbo

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz mam Boscha o numerze 0928400527 i wgrany jest soft D5. Przepływomierz ten był adaptowany. Innych objawów nie ma, auto nie dymi w ogóle. Jeśli chodzi o pomiar z przepływomierza to Luftmasse podczas przyśpieszania na bucie maksymalnie wykazuje 81 kg/h.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepszy do diagnozy byłby DIS , może lepiej oddać auto gdzies do fachowca , oszczędzisz czasu

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie może ktoś mi przeanalizować logi mojego e46 320d 150 km.Dzisiaj zmieniłem turbo bo w starym coś chyba wpadło do wirnika po ssącej stronie. Wydaje mi się że jedzie oki ale wolałbym żeby ktoś przeanalizował.

Trzeci bieg i noga w lampę.

1500 obr

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/265/2580970_1500.JPG

1800 obr

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/265/2580972_1800.JPG

2000 obr

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/265/2580974_2000.JPG

2500 ob

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/265/2580973_2500.JPG

3000 obr

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/265/2580971_3000.JPG

3500 obr

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/265/2580975_3500.JPG

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, mam problem z brakiem mocy z moim BMW E46 320d M47N. Problem nie występuje zawsze, kiedy jadę w trasie i obroty silnika nie spadają poniżej 2000, wszystko jest ok, auto przyspiesza jak należy. Natomiast często (nie zawsze) kiedy zatrzymam się i ruszam, to kiedy obroty dojdą do ok 1700, jest gwałtowny spadek mocy, przy gazie w podłodze ledwo przyspiesza. Po kilkukrotnym zdjęciu nogi z pedału gazu i wciśnięciu jego w podłogę moc stopniowo powraca. Dzieje się tak przy przyspieszaniu na każdym biegu. Kiedy jest spadek mocy, ekonomizer wskazuje za małe wartości spalania, a kiedy jest moc, jest prawidłowo.

Kiedy kupiłem auto, nie było w ogóle mocy. Wyczyściłem elektrozawory i przez jakiś czas było wszystko ok, ale po niedługim czasie zaczęły pojawiać się problemy takie jak opisałem. Wyczyściłem elektrozawory ponownie, zamieniałem je miejscami, później wymieniłem ten przy turbinie. Wymieniłem wężyki podciśnienia, czyściłem EGR, czyściłem czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym. Nic to nie dało. Proszę o pomoc, z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy, po zmianie przepływki było ok. W momencie sprawdzania może pokazywać poprawne wartości a później szwankuje. Spróbuj podmienić jeśli masz od kogo pożyczyć a nie jesteś pewien i nie chcesz ryzykować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam mam maly problem z nowo zakupiona beta pacjent to e46 330xd silnik M57n skryznia manualna 6 biegowa auto slabo przyspiesza od ok1000-2100obr/min i wtedy prz pedale w podlodze zaczyna troche dymic na czarno ale po przekroczeniu ok 2100obr/min auto zaczyna przyspieszac i przestaje dymic,kumpel podlaczal mi do kompa i pokazalo jakies slabe korekty na 5 wtrysku, czy to moze byc przyczyna takiego mula na niskich obrotach?Dziekuje i pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.