Skocz do zawartości

E60 530D basowy rezonans na wolnych obrotach


elec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Długo zbierałem się za napisanie postu bo myślałem, że sam się uporam z problemem ale jednak nie dałem rady. Mam problem z buczeniem na wolnych obrotach. U mnie na wolnych obrotach wpada w rezonans i występuje takie dudnienie szczególnie słyszalne po otwarciu drzwi. Wtryski po regeneracji, poduchy nowe oryginał i nikt nie wie o co chodzi. Cały wydech opuszczony i leżał na ziemi, żeby wykluczyć wieszaki itp. i nic to nie dało. Zdejmowałem też koło pasowe i wszystkie paski ale też żadnej zmiany. Wystarczy musnąć gazem i ustaje. Co ciekawe raz są takie wibracje a raz nie. Często ustępują po zgaszeniu auta na 20 minut po jeździe i ponownym odpaleniu i często jest cisza, żadnych wibracji czy dudnienia. Po za tym auto jeździ, moc jest, dpf w porządku jak i skrzynia, nie ma się czego czepić.

Z góry dziękuję za jakieś sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna rzecz, którą udało mi się zauważyć to to, że rezonans często występuje jak auto stoi w miejscu i to nie ważne czy na D czy na P czy na N, a gdy puszczę hamulec i auto jest na drive i zacznie powoli się toczyć to wibracje giną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie właśnie takie dudnienie jakby właśnie dpf miał wypalać z tym, że niemożliwe żeby robił to tak często i nawet na nierozgrzanym silniku. Po za tym nawet po trasie potrafi dudnić. Co do tej blachy to ona mi już latała i brzęczała, ale już to poprawiłem bo spawy tam puściły. Również opuszczałem cały wydech i leżał na ziemi żeby wykluczyć wieszaki wydechu. Może sterownik uszkodzony ? A gdzie mogę sprawdzić w disie ciśnienie paliwa pompy (w baku) bo nigdzie tego nie mogę znaleźć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Cały czas walczę i chyba wszystko wskazuje na wydech. Powiedzcie, czy wydech powinien stać nieruchomo czy powinien latać na boki na wolnych obrotach?

 

Nie powinien latać na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dpf się wysypał? Bo czasem właśnie jak słychać ten dźwięk to jak się stanie za autem to wydech jest strasznie basowy coś jakby wypalał dpfa z tym, że na bank tego nie robi bo specjalnie zrobiłem wymuszoną procedurę i przejechałem aż do momentu kiedy skończy wypalać a dźwięk dalej był, poza tym dźwięk pojawia się też na zimnym silniku więc na bank to nie to. Na końcu wydechu jest tłumik drgań ten niskich częstotliwości. Zastanawiam się czy po latach guma nie stwardniała i już nie pracuje na tych częstotliwościach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
Problem dalej jest. Podejrzewam łącznik elastyczny wydechu, ponieważ wydech cały czas drga i jest strasznie sztywny, nie jest elastyczny bo jak mam odpięty wydech i jak go zginam to nie pracuje jak sprężyna, tylko pozostaje w takim kształcie jak go wygnę. I teraz jeżeli wydech jest sztywny to nawet ten tłumik drgań który jest na końcu przymocowany na te 30-coś Hz nie pomoże. Wydech wibruje i powstaje dźwięk bo działa jak membrana. Zamierzam go wymienić ale zastanawiam się jakiej firmy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@Edek01091989

Powiedz czy masz też taki objaw, że te dudnienie występuje na wolnych obrotach, a w momencie gdy zwolnisz hamulec a masz na D i auto zaczyna się toczyć to wtedy ustaje? Bo ja tak mam. Nawet jak wrzucę na neutral i stoję powiedzmy lekko z górki i puszczę hamulec, auto zaczyna się toczyć i ustaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Również i jak borykam się z podobnym problemem. Basowe dudnienie, najbardziej dające się we znaki na postoju, skrzynia na D i wciśnięty hamulec. Generalnie problem istnieje tylko kiedy temperatura spada poniżej 10 stopni C. Latem nie ma problemu. I właśnie niedawno problem powrócił.

 

Troszkę odbiegając od tematu, w ostatnim czasie nasilił się jeszcze problem z smrodem z wydechu na postoju. Powiem, że zrobiło się już naprawdę nie ciekawie, gryzący smród, co zmusiło mnie do podjęcia jakiś działań. Przerabiałem już podobny temat w e53 3.0d. Pomogło wtedy Diesel Spelung. Tak więc zakup nowego filtra, filtra zalałem do pełna Diesel Spelung. Procedura wygląd tak, żę odpalamy silnik i trzymamu go kilka minut na wyższych obrotach 2-2,5 tyś. Drugą puszkę zalałem na pełny zbiornik. Aktualnie już trzeci zbiornik jeżdżę na zwykłej ropie bez dodatków. I jakie wnioski:

 

- Śmierdzieć, śmierdzi dalej, ale odrobinę. Tak jak było wcześniej bo mam wycięty DPF.

- Spalanie spadło przynajmniej o 1 litr.

- Basowe dudnienie w bardzo dużym stopniu ustało.

 

Generalnie moim zdaniem winny basowego rezonansu jest wydech, a raczej zajechany elastyczny łącznik, ale wydech sam w wibracje nie wpada i wszystko wskazuje na to, że elementów składających się na przyczynę może być kilka. U siebie mam również wycięty DPF przez poprzedniego właściciela i mam też pewne wątpliwości czy zostało to należycie zrobione.

 

W nadchodzącym tygodniu wymieniam elastyczny łącznik wydechu. Po wymianie dam znać czy definitywnie problem rozwiązany. Choć powiem, że po czyszczeniu układu wtryskowego mógł bym dać sobie już spokój.

 

Pozdr. Emil.

Diagnostyka. Naprawy elektroniki i elektryki. Nawigacje, mapy, język polski. Doposażenia. Specjalizacja seria E.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie obudowę filtra powietrza, u mnie w 520d N47 właśnie ona była winowajcą może nie basowego, ale rezonansu, który na wolnych obrotach był bardziej słyszalny od pracy silnika. Sytuacja występowała tylko w chłodniejsze dni, a najmocniej odczuwałem to w pozycji skrzyni na drive z wciśniętym hamulcem. Jak się wszystko rozgrzało to ustępowało. Łatwo to sprawdzić poprzez przytrzymanie przez drugą osobę obudowy filtra na pracującym silniku.Po usztywnieniu go cisza i spokój.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosłownie temat rzeka!

 

@eboro

Dzięki za udział w temacie. Też właśnie stawiam na ten łącznik elastyczny ale jeszcze nie było czasu żeby do zmienić. Wydech prawdopodobnie wpada w wibracje, ponieważ łącznik stracił elastyczność. Czemu tak sądzę? Silnik pracuje i jego naturalną rzeczą jest drganie, stąd bmw na tłumiku na końcu daje ten gumowy walec czyli "tłumik drgań" na 32 Hz jak dobrze pamiętam. Świadczy to, że wydech potrafi rezonować w takiej częst. i to od nowości. W momencie gdy łącznik elastyczny wydechu traci swoją elastyczność dochodzi do tego, że zamontowany właśnie ten tłumik nie potrafi wytłumić tych drgań ponieważ zbyt sztywne jest połączenie pomiędzy silnikiem a wydechem. To jest takie moje rozumowanie a czemu tak myślę? Przyglądałem się e90 320d i tam silnik bardziej drga a mimo to nie ma takiego rezonansu i buczenia, ale oglądając auto od spodu zauważyłem, że w tym konkretnym modelu właśnie łącznik elastyczny był taki miękki że z delikatnie podnosząc wydech łącznik ładnie pracował, a sam tłumik drgań (guma na końcu wydechu) bardziej drżała niż u mnie. Z kolei w moim aucie łącznik elastyczny jest sztywny, jak zdejmę wydech i łącznik wygnę to skrzeczy i po wygięciu pozostaje w takiej pozycji a powinien być giętki i wrócić choć trochę do pozycji z przed wygięcia. Sam tłumik drgań na końcu wydechu wibruje ale zdecydowanie mniej jak w tej e90 a jak złapie się go ręką to dźwięk słyszalny w aucie wzmacnia się. Stąd moje podejrzenie na układ wydechowy. Wtryski wszystkie wysłałem do pełnej regeneracji z wymianą bebechów wewnątrz. Poduszki wszystkie wymienione a skrzynia kompletny remont miała 50 tys km temu a same wibracje i ten dźwięk pojawił się jakieś 15 tys km temu. I samo to, że wydech nie stoi idealnie tylko lata na boki.

Bardzo czekam na twoją odpowiedź po wymianie łącznika.

 

@Bartolini_wroc

Już wszystkie plastiki sprawdzałem ale niestety nic z tych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mniw w 520d N47 jest to samo,rezonans na postoju czy to D,P,N, a dzisiaj podczas jazdy ok 80km/h wyrzucilem na neutral czyli tzw.luz-wpadl w jeszcze wiekszy rezonans,mechanicy nie bardzo wiedza co jest grane,z tego co czytalem u mnie w automacie nie ma dwumasy,wiec co to moze byc ?

Po dzisiejszym tescie mysle nad walem,podpora walu luz zlaczem elastycznym,ale co w pozycji stojacej?dlaczego wystepuje rezonans?

trudne pytanie,jak tylko sie z tym uporam dam znac.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by rozłączyć wał od skrzyni. Skrzynia biegów też ma wibracje i wał wibruje a podpora czy tuleje dyfra przenoszą na karoserie. Ja mam tak czasem, że czuć rezonans i wystarczy że auto się zacznie toczyć i jest cisza, nawet gdy auto toczy się samoistnie z górki bo jest na N.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz poduszki pod silnikiem i skrzynią. W E60 MUSZĄ być oryginalne poduszki a nie zamienniki. Przerabiałem to u siebie, objawy tak jak mówisz delikatnie gaz i ustaje. Jedną poduszkę miałem zamiennik druga firmowa dla pewności kupiłem kpl i mam ciszę jak na BMW przystało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.