Skocz do zawartości

Zerowanie korekcji, kodowanie wtryskiwaczy


MarkoS007

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak mówisz najlepiej polubownie, jak właścicielowi będzie chciało się bawić w zabawy w sądzie i jego prawnik rzuci tekst, że tych wtrysków nie należy kodować to nie obędzie się bez biegłych albo i opinii z BMW Polska.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżeli chodzi o kodowanie IMA to nie zawsze jest wymagane. Czasami po regeneracji maszyna boscha może podtrzymać kod IMA jak jest nie wielka odchyłka dawek mieszcząca się w tolerancji. I wtedy jak serwis nie nada nowego kodu nic się nie dzieje, ale trzeba wykasować stare kody i WPISAĆ NA NOWO TE SAME KODY, aby sterownik wykasował stare adaptacje sterownika silnika. Jak się to zrobi wszystko zaczyna pracować prawidłowo nawet na starych kodach. Ot cała sprawa kodowania. Podejrzewam , że tylko sprawdziłeś czy kody się zgadzają , a trzeba było je było wykasować ze sterownika silnik i wpisać na nowo. Powinno to załatwić cały problem - stukanie, palenie itd. Zanim oddasz na kolejną reklamację to tak zrób i zobaczysz , że będzie po problemie. Szkoda czasu na demontaż i montaż wtryskiwaczy.

 

Przecież jakby było coś nie tak z kodowaniem to korekcje by nie były tak bliskie ideałowi:

http://screenshooter.net/101983233/vflpvlq

 

P.S.

Jak ktoś wcześniej pisał...

I to są święte słowa jakim cudem korekty są dobre, a IMA się nie zgadzają to jakaś herezja, że wtryskiwacze masz źle zregenerowane. Jak kody są nieprawidłowe lub wtryskiwacz źle zregenerowany nie ważne czy na nowym , czy na starym kodzie korekty były by rozjechane w kosmos, a u ciebie są idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Moje całe auto wylądowało na reklamacji wtryskiwaczy.Stwierdzili ,że wtryskiwacze rozjechane, ale winą jest uszkodzony silnik,olej w dolocie,uszkodzony sterownik(nie pokazuje korekcji minusowej) a same wtryski idealne nawet nie wymontowali ponownie(bez nowych kodów).Bosch Gładysek Kraków zrobił z dobrego auta kupę złomu za jedyne 4 tysiaki.Mądry Polak po szkodzie :twisted: Na rozmowie przed regeneracją wtryskiwaczy zapierali się ,że zawsze nadają nowe kody IMA dlatego zdecydowałem się na naprawę u nich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie madry po szkodzie

 

skoro przed robotą była rozmowa o nadaniu kodow IMA, po robocie juz mowili co innego to najlepiej było nie placic...

warsztat zwyczajnie nie ma sprzętu aby nadac te kody, maszyna swoje kosztuje....

 

natomiast nie daj sobie wmawiac jakis bzdur ze nagle silnik zly, bo olej w dolocie czy coś tam...

olej w dolocie to ma kazdy diesel nawet ten najdroższy najlepszy tydzień temu odebrany z salonu... niech sobie mechanicy poczytają o odprowadzeniu odmy itp

banda oszołomów ktora nastawiona jest na wyciaganie kasy od niekumtych ludzi :mad2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gładysek Bosch Serwis ma najnowocześniejszy sprzęt ale chyba tylko dla oka.Po wizycie reklamacyjnej u nich auto kopci jak autosan. Mam stracha powierzyć im samochód.http://www.wtryskiwacz.com.pl/wtryskiwacze_pompowtryskiwacze_naprawa_i_regeneracja_wtryskiwaczy_common_rail_bosch_cri_crin.html

 

W zasadzie zastanawiam się nad zmiana samochodu bo do cholery w Krakowie nikt nie potrafi ogarnąć mojego auta!!!Albo druga opcja po prostu mam PECHA :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Jeśli już oddałes do regeneracji, to nalezy zapytać: Czy nadadzą nowe kody IMA? Zapewne zaczną krecić , że nie trzeba ,itd. Znajdź zakład ,który je nada. Bez wpisanych nowych kodów też da się jeździć ale to nie to samo- u mnie różnice słychać było od razu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo jest ok pompuje ile trzeba, przeplywka nawet pokazuje wiecej niz trzeba, a auto nadal przykapcalo... zostaly wtryski... myslalem ze sa gorsze... no nic zobacze czy cos sie zmieni jak jutro zaloze... no bo chyba nic innego juz nie ma wplywu? Kolektor na nowych uszczelkach, wszystko szczelne...
Kompletuje m pakiet z przodu sedan... moze jakos pomozesz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie by te zabiegi na wtryskiwaczach cos pomogły, ale może, oby. Jężeli zamienisz miejscami wtryskiwacze, to DDe nie bedzie o tym wiedział. Będzie sterował nimi według kodów ,które miał w pamieci. Powinienes zapisać przed demontażem, który wtrysk do którego cylindra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 2 lata później...
Witam serdecznie, temat który akurat potrzebuje,. Otóż chcę wymienić wtryski w moim aucie, tj, bmw e90 2007 rok, 3.0 diesel, M57, 197 km 400nm. Wtryski używane, ale z pewnego źródła. Chcę wymienić ponieważ mój silnik terakocze jak stary traktor, i dowiedziałem się że są to podkładki pod wtryski, zakupiłem takowe, lecz mam też problem z odpalaniem jak silnik jest ciepły, na zimnym odpala odrazu, na ciepłym troszkę dłużej. I teraz pytanie, po przeczytaniu całego tematu, jestem troszkę zakłopotany, bo nie jestem pewien czy trzeba je kodować czy nie? I ewentualnie czy np bimmer toolem bym mógł to zrobić? Dodał bym filmik z testu wtrysków ale niestety nie wiem jak :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam A mam pytanko gdzie mogę sprawdzić korekcje wtryskiwaczy program delphie szukalem w każdym sesji i nie mogłem znaleźć;)

 


Delphi prawie nic nie pokazuje. Musisz kupić kabel i zainstalować chociaż Inpe

Mi w e61 3.0d 231km robi sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie jestem pewien czy trzeba je kodować czy nie?

Jeśli mają kody ima, a mają, to trzeba je wpisać do sterownika. Twój silnik to m57n2 a nie m57 (w nim nie ma kodów ima).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
maniek21112 czyli nie muszę kodować tak? Dobrze zrozumiałem czy coś pokręciłem? Z góry dziękuję i przepraszam.

Masz kody ima więc trzeba je wpisać do sterownika. Twój silnik to m57n2, nie m57.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.