Skocz do zawartości

Zerowanie korekcji, kodowanie wtryskiwaczy


MarkoS007

Rekomendowane odpowiedzi

przez Mattsy » 24 Paź 2012 11:48

Witam odebrałem wtryski z regeneracji są wymienione końcówki wtrysku i uszczelniacze teraz pytanie jak po zamontowaniu ich wykonać kodowanie?

przez Mattsy » 25 Paź 2012 20:54

Witam

dzisiaj wkręciłem wtryskiwacze kolejność zachowałem poskręcałem wszystko ko kupy i [bAD] auto kręci ale nie odpala nie wiem oco chodzi wtryski zostały wyregulowane jeden dużo za dużo lał paliwa a pozostałe trzy były po zatykane częściowo dawały o 1/3 mniej paliwa przez to zostały wymienione koncówki no ale auto nie ruszyło

trzeba coś przez kompa zrobić zeby odpolił czy powinien bez problemu ruszyć

czy układ się sam odpowietrzy czy trzeba to jakoś zrobić?

a jak adaptacje tylko w dis to będę musiął kogoś poszukać bo nie posiadam dis'a

 

A może być tak ze jest teraz za duże ciśnienie podawane ponieważ wtryski po regeneracji maja ustawione już prawidłowe dawki a przed regeneracja moje wtryski nie puszczały paliwa tyle ile powinny i komputer sobie z większył dawkowanie i teraz jak jest na wtrysku dawka dobra dochodzi zwiekszenie dawki z komptera i rośnie cisnienie jest to możliwe?

 

Może zacznijmy od tego co było przyczyną tego, że "regenerowałeś" wtryskiwacze? Objawy? Lały górą czy dołem? Wcześniej też nie odpalał? Bo widzę że zaczynamy od d u p y strony. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

wszystkie wtyczki podpięte i sprawdzone a rezystancje sprawdze bo nie patrzałem

wtryski oddałeme do regeneracji bo strasznie kopcił i było słychać w kabinie cykanie świergolenie podczas przyśpieszania

możę powietrze się dostało na szynę wtryskową przy demontażu i trzeba jakoś odpowietrzyć teraz nie wiem

też się niezle zdziwiłem jak nie zamruczał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie wtyczki podpięte i sprawdzone a rezystancje sprawdze bo nie patrzałem

wtryski oddałeme do regeneracji bo strasznie kopcił i było słychać w kabinie cykanie świergolenie podczas przyśpieszania

możę powietrze się dostało na szynę wtryskową przy demontażu i trzeba jakoś odpowietrzyć teraz nie wiem

też się niezle zdziwiłem jak nie zamruczał

Kolego poluzuj wszystkie nakrętki na wtryskach i niech druga osoba kreci rozrusznikiem aż zacznie ropa lecieć i wtedy po kolei dokręcaj śruby i powinna zaskoczyć.

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadziałał sposób z nakrętkami trzeba było poprostu odpowietrzyć układ robiłem to sam więc zrobiłem tak że ściągnełem kolektor bo inaczej do nakrętek się nie dostaniesz wypiełem wtyczki z wtryskiwaczy zeby mi czasem nie zaskoczył poluzowałem nakrętki podłożyłem sobie papier i zaczełem kręcić najpierw poleciało paliwo z 4 rurki i ją szybko dokręciłem dalje poszedłem krećić i poleciało z 2 rurki dokręciłem i dalej kręcić itd pożniej 3 i 1 pozakręcałem nakrętk przykręciłem kolektor wpiełem wtyczki i chwila prawdy zapalił odrazu przez jakieś 15min nie równo pracował i kopcił na niebiesko pożniej praca silnika uległa zmianie na lepsze i przestał kopcić przygazowałem mu kilka razy jak się dogrzał i ok pojechałem się przejechać czy czasem podczas jazdy coś nie spodziewanego się nie przydaży ale było wszystko ok powiem wam ze nie maiłem takiej mocy w aucie od kiedy go kupiłem a mam go 3 lata naprawdę super przysmiesza bardzo dynamiczny się zrobił z dołu szybciej się zaczoł wkrecać naprawdę jestem zadowolony zobaczymy na jak długo taka regeneracja starczy mam nadzieje ze pojeżdze troche mam orginalne końcówki boscha wkońcu

i wam dzieki chłopaki za pomoc naprawdę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazje regenerować swoje wtryski to wiem jak jest :wink:

Powiem ci jeszcze kolego ze dzwoniłem do znajomego który zajmuje się regeneracją wtrysków i pytałem o te kody IMA to akurat w moim przypadku było tak iż nie zmieniał on tych kodów, ale jak zapytałem czy ma znaczenie jak zamieniłem wtryski miejscami to odpowiedział ze ma ale nie odczujemy tego bo ta są setne wartości dodam jeszcze ze po regeneracji korekcje miałem na 2 wtryskach w granicach +1.2 i +1 a po roku użytkowania mam na wszystkich 4 w granicach +0.11 i -0.22 czyli się wchodziło wszystko jak powinno.

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam,

Mam BMW E39 525d. Mechanik oddał 6 wtrysków do regeneracji. Stwierdzono że trzy trzeba zregenerować całkowicie, a 3 tylko wyczyścić. Mam pytanie, po czym poznam, że rzeczywiście te trzy wymagały takiej regeneracji a nie tylko dwa. Skąd będę wiedział, że nie zapłaciłem np za jeden tak jak za kompleksową naprawę, podczas gdy on wymagał np tylko czyszczenia? Będą jakieś protokoły z regeneracji. Ale czy one powiedzą jednoznacznie co było robione? Nie da się ich sfałszować i dać np od innego wtryskiwacza? Druga rzecz to taka, że pośredniczy w tym mechanik, więc nawet nie będę widział na oczy tych wtryskiwaczy bo już wszystko będzie zmontowane.

[edycja]

Mam już samochód po naprawie. Okazało się, jeszcze że w jednym wtryskiwaczu korpus był pęknięty więc musieli poszukać innego. Dlaczego, tego się już nie dowiem. Czy to oni uszkodzili, czy co? W każdym razie jeden jest zupełnie z innego samochodu tego modelu. Na protokole widać nieco inne parametry niż tych pozostałych dwóch, które rzekomo były regenerowane (tak naprawde jakieś wydruki z nr wtryskiwacza i parametrami). Dla pozostałych trzech nie mam protokołów. Czy to normalne? Skąd teraz mam wiedzieć czy wszystkie wtryskiwacze mają takie same parametry (czy powinny tak mieć?). Generalnie, silnik po odbiorze samochodu pracuje równiutko, choć muszę to jeszcze przetestować na zimnym silniku.

 

Aha, podpiąłem się z INPA i wyszło mi że pojawiły się wiele razy problemy z 1028 EGR control. Zamieścił bym scan ale nie wiem jak to zrobić?

Poza tym, niepokoi mnie to, że jak wybieram monitorowanie silnika w opcji Zylinder selektive Mengenkorrektur, to silnik nierówno pracuje. JAk tego nie robię to jest równo....

Pozdrawiam.

[po jakimś czasie eksploatacji]

Silnik nadal nierówno pracuje mimo regeneracji. Okazało się, że pod kolektorem jest 4 przewody gumowe do sterowania podciśnieniowego AGR, .. , sprężarką. Dwa z nich były sparciałe, pęknięte i to przez nie falował silnik. Jak je dosztukowałem problem ustał. Aczkolwiek nie jestem na 100% zadowolony. Czy wszystkie wtryski działają poprawnie? Nie mam do nich protokołów pomiarowych w połowie. Jeden z nich jest CR2.1. Na INPA wychodzi mi że Zylinder selektive Mengenkorrektur jest:

1: -0,73 2: -0,93

3: 0,62 4: -0,52

5: 2,21 2: -1,03

 

Czy to są akceptowalne pomiary? Bo Silnik nadal czasami delikatnie drży tuż po uruchomieniu.

Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
witajcie, odgrzeje trochę temat, ponieważ u siebie mam problem po wymianie wtrysków próbuje je zakodować disem i po wpisaniu 4 kodów przyjmuje mi tylko jeden na I cylindrze, resztę wyskakuje NOT OK. Próbowane było też ST-6000 i dzieje się to samo. Proszę pomóżcie co robić dalej? czemu tak się dzieje ? Kody na wtryskach w miare czytelne i raczej wykluczam możliwość pomyłki i to na 3 wtryskach na raz ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie, odgrzeje trochę temat, ponieważ u siebie mam problem po wymianie wtrysków próbuje je zakodować disem i po wpisaniu 4 kodów przyjmuje mi tylko jeden na I cylindrze, resztę wyskakuje NOT OK. Próbowane było też ST-6000 i dzieje się to samo. Proszę pomóżcie co robić dalej? czemu tak się dzieje ? Kody na wtryskach w miare czytelne i raczej wykluczam możliwość pomyłki i to na 3 wtryskach na raz ?

Wklej zdjecia numerow wtryskow I podaj jakie masz euro 3 czy 4 w aucie

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam, euro 3 niestety zdjęć nie dam rady wkleić bo już jest ciemno jak wiadomo gdzie. Dis podaje również uniwersalny kod wtrysków "AAAAAEA" jeśli nasze nie chcą się przyjąć i niestety one też nie przyjmują się.

 

TC powiedz mi teraz dla odmiany pojawiło się w disie i inpie jak sprawdzam kody wtrysków tylko AAAAAAAAA i na st-6000 kompie wcześniej było tak samo niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

 

Czy po wymianie wtryskiwaczy jest konieczność kodowania wtryskiwaczy?

Przymierzam się do wymiany w sobotę, nie wiem czy sama podmianka wystarczy.

 

Jeśli konieczne będzie kodowanie/adaptacja czy ktoś już wykonywał ten proces? Przez Inpę lub Disa ?

Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W silnikach M57 nie ma potrzeby wpisywania kodów. Tak przynajmniej jest w e39, ale jeśli w e46 będzie taka potrzeba, w INPĄ sobie bez problemu poradzisz, łatwa sprawa.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach M57 nie ma potrzeby wpisywania kodów. Tak przynajmniej jest w e39, ale jeśli w e46 będzie taka potrzeba, w INPĄ sobie bez problemu poradzisz, łatwa sprawa.

Dzięki Krzysiek.

Mam silnik M57- 184KM. Rok produkcji Styczeń 2003.

Inpą łączę się przy użyciu DDE4.0 , jeśli jest konieczność korekcji to gdzie dokładnie znajdę to w Inpię?

 

P.s. Z Po loginie widzę jabłonka. Jesteś może z Orawy?

Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jabłonna pod Warszawą, Jabłonka to co innego.

Wchodząc w Inpę, oczywiście wybierasz silnik, następnie ACTIVATE , IMA i change ima (nie wiem czy dobrze piszę słowa, ale dojdziesz). Tam masz już instrukcję jak zmienić kod. W M57 chyba tego nie ma, ale jest coś takiego jak reset wtrysków i to należy zrobić po każdej wymianie. Poszukaj na forum, było o tym. Kiedyś jak pierwszy raz wymieniałem wtrysk, to sporo o tym znalazłem.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

temat poruszany milony razy, ale nie znalazłem zadowalającej odpowiedzi na niego. Ostatnio musiałem zregenerować wtryskiwacze, serwisant BOSCHA powiedział, że nie musze nic kodować, ale po zamontowaniu naprawionych wtrysków motor zaczął głośniej klekotać. Wszędzie piszą, że należy wprowadzić kod składający się z cyfr i liter umieszczony na obudowie wtryskiwacza. W serwisie owe numery nie zostały zmienione, a do każdego wtryskiwacza dostałem taki wydruk z badania:

 

DSC_0155.jpg

 

Są tam różne dawki, ale nie wiem które trzeba podać. Znalazłem również filmik na yt, w którym jest pokazane kodowanie w e90:

Tam są podawane dwie dawki, a nie numer wtryskiwacza. Potrafi ktoś mi pomóc? :mad2: Tutaj albo na e-mail: m965965@hotmail.com

 

Pozdrawiam

PaQ965

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.