Skocz do zawartości

Wpływ zmiany opon na osiągi, prowadzenie, napęd, spalanie.


andrew55

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnie noszenia na koleinach to ja tego specjalnie nie odczuwam ale ja mam opony 225/17 i 255/17.

Po przesiadce z E46 z oponami 215 ( wcześniej 225 ) mam wrażenie, że auto jedzie jak przyklejone:)

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja się wcale nie dziwię, że Cię miota w koleinach - po pierwsze, masz strasznie szeroką oponę, a z doświadczenia wiem, że przy 18" bardzo mocno jest już odczuwalna zmiana z 225 na 235 :wink: Po drugie, opony są chyba dedykowane do e60, a nie e90/91.

W 3er nie ma nawet takiego rozmiaru dedykowanego - przód jest 225/40, a tył 255/35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie hassan sportowe zawieszenie robi swoje, całkiem inna jazda

 

Co do kolein to tez uważam że winne są opony, a wiec będe musiał przy najbliższej okazji wymienić całe felgi bo na te moje napewno mniejszych opon się nie naciagnie. Bo już na tych widać że są naciągnięte. A oponki mam zwykłe nie ROF. Teraz obecnie mam nałożone skantynawskie na tył z dziurkami od kolców:) a z przodu M+S Michelin

 

Tommy tu sie z toba nie zgodze bo raczej auto dwuosobowe z silnikiem 1,6, moca fabryczną 160KM bez turbo i odcince przy 8,5 tyś obrotów do zwykłych aut nie należy, a z resztą nie zamierzam dalej rozwijać tematu bo będzie post nie na temat, a nie zamierzam robić syfu na tym forum. Później jak sie czyta takie posty to nic na temat nie można znaleść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciutke nosi przy wyprzedzaniu tira (dokładnie to w momencie mijania kabiny) ale to normalne w audi było dużo mocniej czuć.

 

Myślę, że lekkie noszenie w takiej sytuacji jest naturalne, ponieważ zachwiany zostaje opływ powietrza i aerodynamika (przy dużych prędkościach oczywiście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takich szerokich oponach to nic dziwnego ze nosi na naszych zajebistych drogach. Jestem pełen podziwu ze ktos jeździ na 18" felgach. W mojej okolicy po 3 miesiacach musiałbym oddać felgi do prostowania i robic całe zawieszenie, szczególnie teraz jak wszedzie sie drogi rozlatują z podowu zimy . W moim miescie od wschodniej strony budowano przez 4 lata obwodnice od zachodniej budują autostrade. od kilku lat wszedzie widać cięzarówki. Drogi lokalne w niektorych miejscach są całkowicie zniszczone, nie ma sposobu na omijanie dziur, po prostu koszmar.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zmień na fabryczny rozmiar. Może będzie lepiej.

 

Bolączka na twoje problemy to Aktywny układ kierowniczy.

Egzemplarze z tym system prowadzą się dużo lepiej w koleinach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie 225/40/18 i 255/35/18 + aktywny układ kierowniczy i koleiny nie istnieją. Czasem nawet puszczam kierownicę w koleinach i nie mogę się nadziwić jak to się dzieję, że jadę prosto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Servotronic wacale nie wplywa na poprawe stabilnosci wynikajacej z aerodynamiki - moj samochod z m-zawieszeniem, oponami 225/45R17 i servotronic zawsze znosi przy mijaniu tira na expressowce, podobnie jak po wyjechaniu zza ekranu akustycznego. Jak dla mnie e91 jest duzo bardziej wrazliwe na boczne podmuchy wiatru niz Audi B6 Avant w ktorym nigdy tego nie odczuwalem.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy kupilem moj e61 tez bylem w szoku ze auto tak plywa po jezdni (koleiny, wiatr, strach bylo jechac szybciej niz 160 kmh). Dziwne, w koncu BMW jest znane z dobrego prowadzenia. Felgi byly ori BMW szesnastki szerokosc 225. Na zime zakupilem tez oryginalne 17" z zimowkami Continental TS830 tez 225. I co? Autko jezdzi jak przyklejone nawet przy 240 kmh. Wyglada na to ze moze to byc wina felg lub opon. Jesli felgi sa proste to zmienil bym opony zamiast w ciemno kupowac cale kola.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opony maja decydujący wpływ na prowadzenie. Pamietam, ze kiedyś na kilka dni założyłem do z3 chińskie opony nexen czy jakoś tak i przy 80km/h autem rzucało gwałtownie z jednej na druga stronę, kompletnie nie dało się jechać..kupiłem komplet ContiSport 3 ponad 200km/h i pełen spokój. Polecam kupno nowych opon UHP, nie poznacie swojego auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam

 

tak jak w temacie,zmieniłem opony z zimowych na letnie. Ściągałem run flaty i zakładałem run flaty. Po założeniu letnich,buja autem podczas jazdy,myslalem ze trzeba zaakpcetować cos w komputerze ale nic mi sie nie wyswietla,zaden blad..

 

ma ktos jakis pomysl lub ktos mial podobnie?

 

prosze o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem troche podobne odczucie - Zimowe pirelli RSC 225/40/18 przód i 255/35/18 tył - Letnie te same rozmiary tylko twardsze Bridgestony i po założeniu też mialem dziwne wrażenie ze pirelli mniej bujały na boki mimo że były miększe . Teraz sie juz przyzwyczaiłem myśle ze u ciebie podobnie. A w jakich momentach u ciebie odczuwasz "bujanie" ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimowkach bylo ok,a letnie kupilem uzywane ale w dobrym stanie. Kiedy sciagnalem zimówki okazało się że bieżnik jest przytarty od srodka w obu tylnich oponach. Czemu tak się stało? Czy to ma wpływ na słabą przyczepność auta na oponach letnich? Czy po zmianie opon powinienem zresetować w koputerze jakieś ustawienia zawieszenia? Na zimówkach auto naprawde szło jak po szynach,na letnich tańczy po drodze..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak starte to może trzebaby zrobic geemetrie.

:nienie: Geometrię podwozia chcesz dostosować do krzywo zdartych gum? :nienie:

Molas 18 nie napisałeś jaki rozmiar opon.

Może te letnie są trochę szersze i bardziej wrażliwe na koleiny.

Ciśnienie sprawdzałeś?

W komputerze nic nie musisz kodować, chyba że sygnalizuje ci kapcia.

Dobra opona to podstawa:)
:cool2: :cool2:
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.