Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, planuję zakup nowej 3ki dla żony. Czy możecie mi doradzić, który silnik powinienem wybrać? Jazda dynamiczna nie jest wymagana, bardziej oszczędność w spalaniu (duży zasięg) będzie priorytetem oraz bezawaryjność:) Jazda głównie po mieście (70%), kilka razy do roku trasy od 50 do 500km.

Producent proponuje 320d EffDyn. Edition jako najekonomiczniejszą jednostkę , ekonomiczniejszą niż 316d? Ja postawiłem na 330e, tu problemem jest niestety mały bak no i zasięg elektryczny.

 

Czy 316 nie jest "prostszą" konstrukcją niż 320 ED ? A przez to mniej awaryjną? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kasa nie gra roli, to najlepsze efekty ekonomiczne (w szczególności w jeździe po mieście) będzie mieć 330e. Do tego nie ma klekotu diesla i moment obrotowy super.

 

Czy przy "rozładowanej" baterii silnik pracuje jak normalny 20i? Nie ukrywam, że dystans który oferuje bateria, wystarczy tylko na część trasy:( Opinie o spalaniu są rozbieżne, jedni mówią o 5l/100km inni o 9 czy nawet 12 przy spokojnej jeździe i na długiej trasie. Czekam tutaj na opinie kilku użytkowników którzy posiadają owy silnik.

 

Do jazdy po mieście 330e, diesel obecnie ma sens tylko jak się robi duże przebiegi w trasie.

 

Właśnie tu się zastanawiam, czy najsłabszy diesel nie wypada nawet lepiej... Niestety 330e jest dla mnie zagadką, nie mam możliwości odbycia jazdy próbnej. Testy na "rozładowanej" baterii nie są zachęcające - samochód ma większą masę, toteż wszystko to wypada nawet gorzej niż 20i...

 

Wiadomo test testowi nierówny, część może jest wykonana błędnie, dlatego wdzięczny będę za własne doświadczenia.

 

Ps. czy ten klekot jest aż tak dobijający? Wyciszenie do bani?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy przy "rozładowanej" baterii silnik pracuje jak normalny 20i? Nie ukrywam, że dystans który oferuje bateria, wystarczy tylko na część trasy:( Opinie o spalaniu są rozbieżne, jedni mówią o 5l/100km inni o 9 czy nawet 12 przy spokojnej jeździe i na długiej trasie. Czekam tutaj na opinie kilku użytkowników którzy posiadają owy silnik.

 

Baterii nie rozładujesz na fulla, bo silnik spalinowy oraz hamowanie i odpuszczenie gazu będzie ładować baterię.

poza tym idea hybrydy to nie jazda non stop tylko w trybie EV, a jazda mieszana, tzn wciskasz gaz na spalinówce, auto rozpędza się do np 70-100 km/h (równocześnie ładując baterię), i przy jednostajnej jeździe automatycznie toczy się w trybie EV.

każde mocniejsze wciśnięcie powoduje start spalinowego, odpuszczenie gazu i utrzymywanie na określonych obrotach przełącza w ev.

 

od pół roku jeżdżę żony toyotą rav hybrid i dosyć fajnie to pracuje, ale byłoby duuużo lepiej gdyby właśnie bateria była jak w bmw, większa i ładowana z gniazdka.

 

ogólnie myślę, że na żonowoza to auto się świetnie sprawdzi.

 

tutaj masz raporty spalania użytkowników, wychodzi 5-6 l/100 km:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=6&powerunit=2

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli moc nie gra roli, roczne przebiegi sa stosunkowo niewielkie, jazda glownie po miescie, a auto ma byc w miare oszczedne, to najlepsza opcja jest benzynowe 316/318. Diesla mozna kupic taniej, ale w takich warunkach eksploatacji jego obsluga moze byc problematyczna. 330e to zupelnie inna polka cenowa, za rownowartosc uzywanego 330e mozna kupic dwa 316i.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz podpowiedzi:

 

Tak i własnie tu kilkukrotnie w komentarzach Pan Marek podaje, że po "rozładowaniu" silnik pracuje jak 20i i spalanie 8 :) A testy producenta są robione na odcinku 100km (z czego 50 na pradzie czyli spalanie 0) co skutkuje 2-4l (średnio 5). Stąd moje pytania do Was, bo w takie rozwiązanie chyba nie chce się pchać, wtedy jak podaje

jazda glownie po miescie, a auto ma byc w miare oszczedne, to najlepsza opcja jest benzynowe 316/318. Diesla mozna kupic taniej, ale w takich warunkach eksploatacji jego obsluga moze byc problematyczna.
Różnica w cenie kolosalna (40tys) dla 20km jazdy na prądzie...

Co masz na myśli pisząć o problematycznej obsłudze?

Edytowane przez kknd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF, paliwo miesza sie z olejem. Start-stop, przyspieszanie, jazda w korkach potrafi szybko wykonczyc rozrzad

 

A znasz osobę, która ma takie problemy w BMW? O problemach z DPFem w F30 jeszcze nie słyszałem (może jakieś bardzo jednostkowe przypadki). W silniku B47 podobno rozrząd już poprawiony (ja uważam, że czas pokaże). Argumenty według mnie nie trafione. Jak ktoś lubi diesla, niech kupuje diesla, jak ktoś lubi benzynę niech kupuje benzynę. Różnice w spalaniu raczej marginalne przy omawianych przebiegach, kwestia różnicy w cenie i tego co kto lubi.

 

Witam,

 

jak wygląda eksploatacja F30? Wymiana oleju, filtrów czy każdy mechanik to zrobi i zaktualizuje w systemie samochodu serwis?

 

W nowym masz pakiet serwisowy. W używanym każdy rozsądny mechanik zrobi, inspekcje możesz nawet samemu usuwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czterech lat uzywam diesla robiac miesieczne ponad 1000 km w ruchu miejskim. W 318d z 2009 roku musialem wymienic rozrzad. W 320d z 2013 roku po ponad dwoch latach uzytkowania rozrzad pracowal wyraznie glosniej.

Problem z przerwanymi cyklami wypalania DPF i przybywajacym olejem wystepuje stale. Kiedys bawilem sie jeszcze w odsysanie strzykawka, od kiedy nie ma bagnetu przestalem sie tym przejmowac. Komputer wskazuje caly czas maksymalny poziom.

W moim przypadku diesel wychodzi taniej ze wzgledu na duzy rabat i wysokie przebiegi. Auto ma dwuletnia gwarancje + rok w gratisie od salonu, a najpozniej po trzech latach wymieniam na nowsze.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale że jak środek sie nie swieci !? Angel eyes swieca ci podczas jazdy dziennej, oczywiście podczas normalnych/korzystnych warunków, a ledowe światła mijania, czyli ''Twój środek'' świeci się normalnie wieczorem, w nocy lub podczas mniej korzystnych warunków pogodowych(w ustawieniu auto).

Oczywiscie mozesz to zmienic i włączać światła mijania kiedy masz na to ochotę .

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ringi zewnętrzne są do jazdy dziennej (angel eyes). To co świeci w środku tych ringów to, jak się domyślam światła ledowe i uwierz mi, nie są dla picu.

Ledy znakomicie oświetlają drogę - praktycznie tak jak światła drogowe i selektywnie wyłączają pole np. kierowców jadących z naprzeciwka.

 

@rallyfun, sorki, ale tak napisałeś tego posta, że ni w ząb nie można zrozumieć o co właściwie chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to było do mnie to przecież mu tłumaczyłem, może zbyt enigmatycznie, a mi osobiście tłumaczyć nie trzeba jak świecą ledy bo je posiadam, natomiast co do selektywności pól świecenia ledów to chyba zależy od tego czy masz ledy adaptacyjne czy nie.

I jeszcze jedna rzecz @ rallyfun , gość który Ci mówił o braku świecenia środka być może sugerował się mylnym efektem wizualnym, faktem jest że przy świecących światłach mijania promień świecących ledów (jeśli to dobrze ujmuję), jest odbijany przez paraboliczną górną część reflektora.

Wtedy dół środka jest nie oświetlony gdyż odpowiada za św drogowe, dopiero przy włączonych długich można wyraźniej zauważyć źródło światła płynące ze środka ledów , a padające na dolną część środka reflektora(to tak łopatologicznie), w adaptacyjnych jest domniemam podobnie ale wszystko zależy od oświetlenia i sytuacji na drodze

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ze względu na cenę zaczynam się zastanawiać nad 318d. Używki z tym silnikiem są zdecydowanie tańsze niż 320d. Skąd ta różnica w cenie oprócz KM? I dlaczego słabszy silnik 318 pali więcej niż 320? Czy 318 to jakaś inna konstrukcja? Jakieś wady?

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zachodzie 318d byl wysoko dotowany i sprzedawany z duzym rabatem ponizej ceny katalogowej. Na pewno ma to wplyw na ceny uzywanych.

 

Mialem 318d i to bardzo oszczedny motor. Na trasie powinien palic mniej niz 320d i wyciagac ponad 1200 km na jednym tankowaniu.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.