Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Zapytaj czy nie można wziąć dużego wyświetlacza bez navi pro. Być może jest taka opcja. Nie wszystko jest w konfiguratorze na www.

 

Tylko potem przy odsprzedaży ktoś mi będzie marudził... Ale zapytam.

 

A zastanawiałeś się nad nową serią 5? Za 300 tys. skonfigurujesz fajne auto...

Wiem, że R6 kręci i sam się zastanawiałem, ale 50 tys więcej za 70KM i lepszy dźwięk, to uważam trochę przesada.... Jeśli chodzi o odczucia np. przyspieszenia, to nie będzie aż takiej różnicy.

 

Ha, tu mnie masz. Ja już byłem zdecydowany na 5er. Z tym, że F10. Aktualnie taką jeżdzę (525xd, 2012) i jestem zachwycony tym samochodem, nic nie pali, dość żwawo jeździ, a w komfortowych fotelach zrobiłem 1400km, wróciłem do Krakowa i poszedłem spotkać się ze znajomymi ;).

Z tym, że jednak ja chciałbym coś odrobinę bardziej dynamicznego i już szukałem jakiejś rocznej 535d. Dlaczego diesel? Jakoś bardziej mi pasuje do charakterystyki tego auta: większy zasięg, nie burczy, nie kręci się, itd. Jak benzynę to M5 ;)

 

A dlaczego zmiana decyzji? Spotkałem się ze znajomymi na Rajdzie Świdnickim, kolega przyjechał 140xi. Polatałem trochę po tamtejszych drogach i się zakochałem :)

Ale że buda mi się nie podoba - dlatego 340xi :)

Na korzyść benzyny przemawia też fakt, że jeżdzę 10-12k km rocznie - na nic mi ten diesel ;)

 

 

Jeździłem 2 tygodnie CLA 45 AMG 360 KM i czuć, że jest to szybsze i zrywniejsze auto, ale nie rzuca na kolana w porównaniu do 330i.

 

A idź Pan z ta paskudną syrenką. A45 mi chodziło po głowie, ale stwierdziłem, że to fajne auto jakbym był 5 lat młodszy ;)

 

3er jest słabo wyciszona, a 5er jest i cicha i komfortowa.

 

Jeśli nie jest głosniejsza od E90 to mi nie przeszkadza.

 

Z opisu widzę, że i tak jednego "wariata" masz do zabawy ;-)

 

Tak, głównie stoi w warsztacie :mrgreen:

 

Może warto, żebyś się nową 5er przejechał?

 

Jeździłem. Prawdę mówiąc - nie rzuciło mnie na kolana po F10. Oczywiście - bardzo fajny samochod, ale G30 530xd to w przyzwoitej konfiguracji jakieś 380k pln - mimo tego, że są na nie spore rabaty - to jednak trochę za drogo jak na auto do miasta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

mam kolejne pytanie związane z zakupem samochodu. Po długiej analizie, chcę kupić maszynę roczną, max dwulatka. Koniecznie w benzynie. Najlepiej przez Premium Selection. I tutaj pojawiają się schody, 320i trzeba ze świeca szukać. Nie ma takich roczniaków ani dwulatków. Za to jest całe zatrzęsienie 318stek.

 

Teraz żeby mnie nie zjedzono zaraz żywcem, auto do miasta, żonowóz! Nie potrzebuję 330i, 320i by starczyło, tylko że nie ma z czego wybierać.. :/

 

Moje pytanie: Czy ta 318 jest w miarę żwawa, w zakresie do 130km/h? Czy jest awaryjna? Sądząc po ilości ofert, na pewno jest masa użytkowników 318stki, jestem ciekaw ich opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci mogę odpowiedzieć bo sam kilka miesięcy temu zakupiłem 318i z PS.

Moim zdaniem to auto w zupełności wystarczy do normalnego użytkowania typu poruszanie się po mieście, wyjazd z rodziną na wczasy itp.

Oczywiście mocniejszy silnik jakby był to bym się cieszył, ale nie ma co popadac w paranoję.

Kiedys auta jak miały 100KM to było duzo, a teraz ludzie kreca nosem bo tylko 136KM.

Ja nie widzę problemu z rozpędzeniem się tym autem do 200km/h.

Nigdy tez nie miałem problemu z dynamicznym wyprzedzaniem w trasie, w razie potrzeby jak się włączy tryb sport silnika a do tego tryb sportowej zmiany biegu to auto naprawde dostaje lepszej dynamiki.

I to raczej ja jestem tym wyprzedzającym cześciej niż wyprzedzanym (nie mówie tu o szaleństwach typu jazdą 160km/h przez wioskę).

Reasumując, lubię szybsza jazdę, ale jak chcę się wyszaleć to jade na tor i biorę tam auto do takich zastosowań a do codziennego uzytkowania 318i w zupełności wystarcza i nie jest się zawalidroga na drodzę.

Kwestię 3 cylindrów pominę, coż takie czasy.

Sam miałem wątpliwości tak jak ty przed zakupem. Kwestia kasy. Jak mógłbym wydac więcej to pewno kupiłbym F10, ze względu na lepszy komfort.

 

A tak jest F30 318i. Pomimo obaw o moc silnika poszedłem na jazde próbną, przejechałem się i stwierdziłem, że jest w zupełności wystarczająca do codziennego użytkowania.

Jako porównanie miałem auta do tej pory na co dzień o mocach następujących: 100KM benzyna, 105KM diesel, 140KM benzyna, 156KM benzyna. Ale wiem też co znaczy jazda z jednostka 200KM czy 350KM (jeździłem po torze).

 

Generalnie idź i się przejedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Pewnie jak nie zamówisz navi to nie będzie płetwy na dachu czyli GPSu...

 

Ja znów jeździłem testowo 320d i zakochałem się w tym aucie. Jedna rzecz, która mi nie pasowała, to silnik. R4 w dieslu BMW mimo, że bardzo chwalone brzmi po prostu kiepsko. Dlatego wybrałem 330i.

 

5er też bym wziął z tym silnikiem. R6 jest za drogi. Za 380 tys to się mieszkania kupuje, a nie samochody ;-)

 

A w ogóle przejedź się to 3er. Po 5er możesz mieć za duże oczekiwania co do komfortu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No tak. Pewnie jak nie zamówisz navi to nie będzie płetwy na dachu czyli GPSu...

 

 

Nie mam navi a płetwe mam....

GPS musi być do systemu sos......

Każde bmw skradzione gdyby serwis udostępnił dane do odzyskania..... Tylko im to nie na rękę..... Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. W salonie dali mi 118i do testu, twierdzą że 318 nie mają. Mieli zorganizować, ale czekam i czekam a im się nie spieszy. Wrażenia z 118i na plus, byłem zaskoczony dynamiką ( to pewnie dzięki skrzyni). Obawiałem się tylko, czy w większej trójce to się sprawdzi. Czekam jeszcze tydzień, potem odwiedzę innego dealera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Pewnie jak nie zamówisz navi to nie będzie płetwy na dachu czyli GPSu...

 

Ja znów jeździłem testowo 320d i zakochałem się w tym aucie. Jedna rzecz, która mi nie pasowała, to silnik. R4 w dieslu BMW mimo, że bardzo chwalone brzmi po prostu kiepsko. Dlatego wybrałem 330i.

 

5er też bym wziął z tym silnikiem. R6 jest za drogi. Za 380 tys to się mieszkania kupuje, a nie samochody ;-)

 

A w ogóle przejedź się to 3er. Po 5er możesz mieć za duże oczekiwania co do komfortu...

 

 

Jeździłem, kiedyś dawno 320d. Dzisiaj pojeździłem 320xd salonową. Jest OK.

 

Ja 2,5 roku jeździłem e91 320xd wiec nie oczekuję Rolls-Royce'a ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam z rozterkami.

 

Może jednak 335d? Cena właściwie identyczna, osiągi też, koszty eksploatacji (awarii :roll: ) mnie właściwie nie dotyczą, a potem takie auto łatwiej sprzedać..? I mniej pali... Już sam nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma 330d i realne jegos spalanie po warszawie to 8.5

 

Ojciec ma x6 40d (313 KM) i jego realne spalanie po warszawie to 11.5 litra

 

dlatego 335d to naprawdę bardzo dobry wybór i moim zdaniem lepsyz niz 335i

 

 

z drugiej strony moja tygodniowa przygoda z f30 lci 318i zakonczyla sie przjechaniem po stolicy 400km ze srednim spalaniem na tym odcinku na poziomie 10,8l /100km - pozdrawiam oszczenosc, pozdrawiam 3 cylindyr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam z rozterkami.

 

Może jednak 335d? Cena właściwie identyczna, osiągi też, koszty eksploatacji (awarii :roll: ) mnie właściwie nie dotyczą, a potem takie auto łatwiej sprzedać..? I mniej pali... Już sam nie wiem.

 

 

Jako "świeżo" upieczony użytkownik tego motoru(niecałe 3 mieś), nie mogę nie chwalić swojego, a tak na poważnie to genialny motor, w swoim żywocie nalatałem już z ponad 1.2 mln km i jeździłem różnymi zjawiskami jak i porządnymi motorami, tak mam benzynę we krwi bo spośród wielu benzyn to dopiero mój 4 diesel ale jak dla mnie jest to motor do tańca i różańca szczególnie w tej budzie(F30/31 bez różnicy).

Oczywiście duże znaczenie ma rodzaj tras i liczba pokonywanych km, kiedy robisz od ok 20tyś wzwyż to pomysł jest jak najbardziej trafny, jeśli mniej to to chyba nie ma sensu, zwłaszcza że 340i da jednak ciut więcej "fun'u" .

Sam się nad tym 340i zastanawiałem ale biorąc pod uwagę że auto kupuję na ładnych parę lat i że km robię więcej jednak zdecydowałem się nad 335d , co prawda nie tyle ile w przeszłości ale wciąż 25-30tys/rok, inną kwestią było też to że zawsze miałem chrapkę na 330 lub 335d.

A sam motor daje radę, w sensie osiągów- normalnej czy szybkiej jazdy, ewentualnie jakichś tam małych ganianek, na tor jak dla mnie jest bez sensu(no chyba żeby kilka razy czas okrążeń zmierzyć i to tyle), podobnie jak prawie każda nie tuningowana trójka, z wyjątkiem m-ki, która moim zdaniem jest autem głównie na tor, bo do codziennej jazdy, szczególnie w naszym klimacie to niezbyt.

W 335d do niezłych osiągów dochodzi dosyć dobre spalanie, jak wspomniał kolega wyżej przy śr jeździe ok 90 km/h ten motor może spalić ok 6l przy 120 7-7.5, przy ostrzejszej mogę dać swój przykład jak wracałem z PL do UK w Niemczech, tempo ustawione na 170,potem 180 ze zwolnieniami czy to do 100/120 i częstymi ganiankami po +200 na baku zrobiłem +600km, jechałem z zoną ale bagażnik był pełen i jeszcze kilka gratów( z jakieś 50-60kg), na siedzeniach z tyłu.

Spalanie po 9.5tyś km mam na sprintmonitor.de 9.05l (chwilowo było 9.12),wdłg komp 8.8, z obecnie tendencją spadającą, tak do ok 4tyś miałem wdłg kompa 8.2-8.3 ale ostatnie 5tyś trochę bardziej deptałem, co i tak jest dosyć wysokim spalaniem jak porównuję do innych użytkowników tego motoru .

Jak na razie motor jest za świeży żeby sprawiał problemy, ale nawet jeżdżąc wolniej czy po mieście mam 1czy 2 razy w tyg dłuższe trasy gdzie zawsze ta ewentualna sadza ma się gdzie wypalić .

Reasumując swoje wypociny jak najbardziej polecam bo osiągi jak na familowóz są wystarczające, niewielu trzymało tempo a nawet gdy to po czasie odpuszczali ze wzgl na spalanie, a sam dźwięk klekota też nie jest jakiś uciążliwy, fakt brak temu motorowi klangu benzynowej V6, V8 ale poza tym to praktycznie niczego, na sam koniec jak mocy będzie mało to z tego co widzę moc można niewielkim kosztem podnieść do ok 400KM a wtedy to już powinien być niezły przecinak i co ważne z napędem 4x4 i mocą którą można wykorzystać w praktycznie każdych warunkach.

W przeciwieństwie do M-ki, no ale to 340i w 4x4 te jest dla mnie ciekawą opcją, dla "petrolheda" chyba ciekawszą ale tak jak napisałem wyżej jeśli auto ma służyć do codziennych zadań,będzie robić powyżej minimum 15tys/rok, nie będziesz go używać głównie w mieście czy na krótkich odcinkach to bierz 335d, inaczej to 340i jest moim zdaniem najsłuszniejszym wyborem.

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noi zapomniales o najwazniejszym ze 335xd jest najszybszym cywilnym BMW f30. o 0.1 do setki szybszy nbiz 340i

 

Niby tak ale wiesz jak to w realu bywa, papier swoje a zycie swoje na dłuższej prostej to 340i będzie powoli odjeżdżać temu 335d, pytaniem tylko jest kiedy przy takiej jeździe będzie musiał zawinąć się na stację, po 300,400km :wink: .

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Faktycznie był to jakiś performance, ale chciałem porównać xdrive do xdrive.

Tu masz benzyna vs diesel http://www.zeperfs.com/duel6195-5919.htm

Jeżeli te czasy pokrywają się z rzeczywistymi to powyżej 100 km/h jest przepaść w osiągach... 3 s do 200 km/h to kilka tirów :) Aż nie chce mi się wierzyć że to takie wolne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy okazji widac problemy z trakcja i ile mocy ucieka RWD jesli tylko nawierzchnia jest wilgotna

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zeperze już od dawna siedzę, podobnie jak oglądam filmiki tych holendrów tu jest fajny test 335d

, wracając do meritum tak jak wspomniałem wcześniej do 100 oba będą szły praktycznie łeb w łeb potem 340i X będzie odjeżdżać.

Przewaga 335d może być na dłuższym dystansie kiedy 340i już będzie domagać się stacji, albo kiedy 340i będzie w ośce a warunki będą takie sobie wtedy myślę klekot będzie mieć przewagę zarówno w osiągach jak i na dystansie, niestety fizyki nie oszukasz xDrive daje może mniej fun'u ale posiada trakcję i mniej stratne przenoszenie mocy praktycznie w każdych warunkach, dla mnie :cool2: .

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie był to jakiś performance, ale chciałem porównać xdrive do xdrive.

Tu masz benzyna vs diesel http://www.zeperfs.com/duel6195-5919.htm

Jeżeli te czasy pokrywają się z rzeczywistymi to powyżej 100 km/h jest przepaść w osiągach... 3 s do 200 km/h to kilka tirów :) Aż nie chce mi się wierzyć że to takie wolne.

 

 

3 sekudny do 200 to pogrom tak duzy ze jestem ciekaw czy nawet chip tuning 335d te 3 sekundy ugra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Faktycznie był to jakiś performance, ale chciałem porównać xdrive do xdrive.

Tu masz benzyna vs diesel http://www.zeperfs.com/duel6195-5919.htm

Jeżeli te czasy pokrywają się z rzeczywistymi to powyżej 100 km/h jest przepaść w osiągach... 3 s do 200 km/h to kilka tirów :) Aż nie chce mi się wierzyć że to takie wolne.

 

Tylko w tym przypadku porównujesz rwd do awd.

Przy większych prędkościach awd jednak dostanie od ośki.

 

Warto porównać te same opcje:

http://fastestlaps.com/comparisons/ac0afca92bst

 

340 ma przewagę, ale adekwatną do większej mocy o 13ps (co więcej 35d rzadko ma deklarowane 313ps, a 40i zazwyczaj ma gift) i niższej wagi o 45kg w przypadku touring.

Przełożenia skrzyni zapewne też są inne i diesel na zmianie również traci.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie był to jakiś performance, ale chciałem porównać xdrive do xdrive.

Tu masz benzyna vs diesel http://www.zeperfs.com/duel6195-5919.htm

Jeżeli te czasy pokrywają się z rzeczywistymi to powyżej 100 km/h jest przepaść w osiągach... 3 s do 200 km/h to kilka tirów :) Aż nie chce mi się wierzyć że to takie wolne.

 

Tylko w tym przypadku porównujesz rwd do awd.

Przy większych prędkościach awd jednak dostanie od ośki.

 

Warto porównać te same opcje:

http://fastestlaps.com/comparisons/ac0afca92bst

 

340 ma przewagę, ale adekwatną do większej mocy o 13ps (co więcej 35d rzadko ma deklarowane 313ps, a 40i zazwyczaj ma gift) i niższej wagi o 45kg w przypadku touring.

Przełożenia skrzyni zapewne też są inne i diesel na zmianie również traci.

 

No i to jest rzeczowe porównanie :cool2: ,a tak marginesie ciężkie te cholerstwa gdyby tak je odchudzili o co najmniej 100kg to osiągi by się jeszcze poprawiły, z drugiej strony przy silniejszych wiatrach bocznych i większych prędkościach to auto jest naprawdę stabilne, moja poprzednia A5 2.0 tfsi Q przy podobnych warunkach i prędkościach była mniej .

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, Panowie, ale oba te samochody demonami prędkości nie są - to skuteczne i sprawne auta - nic więcej.

 

Ja nadal nie wiem... Robię z 12-15k km rocznie.

 

340i (ew x), i wszystko w temacie, a co do demonów prędkości, czego trzeba więcej do jazdy po publicznych drogach, na tor sa inne auta,jako posiadacz evo pewnie doskonale to rozumiesz :wink: , ja sam przymierzam się do Caterhama CSR, czasami mam okazję tym pojeździć, choć chodzi mi tez po głowie ultima gtr, to zupełnie inna bajka, do której takie prawie 2 tonowe krowy mają daleko, co oczywiscie nie zmienia faktu że z 335d jestem zadowolony.

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sorry, Panowie, ale oba te samochody demonami prędkości nie są - to skuteczne i sprawne auta - nic więcej.

 

Ja nadal nie wiem... Robię z 12-15k km rocznie.

 

Nie zawracaj sobie głowy 35d przy takich przelotach.

Jeździsz na poziomie 1000km miesięcznie, diesel jest irracjonalny w takim przypadku.

 

Przy okazji, nie śmigałeś kilka lat temu type-r, a potem sti ?

Masz nick'a podobnego do forumowicza z sip :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.