Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

528i w F10, 80k przebiegu w 5 lat. Żadnych problemów, wymiana oleju co 15 tys. Też się naczytałem o tym sporo i ludzie nawet po 200k przebiegu robią jeśli dbają. Poza tym gdy coś zaczyna się dziać to podobno słychać i można to łatwo zdiagnozować.

Jeśli chodzi o kulturę pracy nowa 30i jest zdecydowanie lepsza, ale to nie znaczy, że 28i jest słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jestem nowy na forum, a mój pierwszy post pisze ponieważ planuje kupić pierwsze bmw o oznaczeniu 328i. I tutaj moje pytanie, mianowicie mam bardzo fajny egzemplarz z 2013 roku na oku z dobrym wyposażeniem i niewielkim przebiegiem, sprzedający udostępnił mi historie serwisowa ponieważ powiedział ze nie ma nic do ukrycia. Niepokojące dla mnie jest to ze na wykazie napraw przy przebiegu 64 tysięcy były wymieniane 2 wtryskiwacze, a przy 71 tysiącach turbosprężarka. Auto ma obecnie niewiele ponad 80 tysięcy a silnik chodzi równo i nic niepokojącego nie słychać. Czy takie naprawy mogą zwiastować w przyszłości jakieś duże problemy z motorem albo sugerować jakiś trefny egzemplarz ?


Będę bardzo wdzięczny za wszelkie, mozliwie najszybsze odpowiedzi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety 30i poza zasięgiem finansowym. A z ciekawości zapytam w 30i uporano sie z problemami poprzednika?

Tak, na razie nie słychać o problemach. Udało się poprawić kulturę pracy i zmniejszyć spalanie. Ja mam przejechane 45 tyś. i zero problemów.

Edytowane przez rkmi09
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety 30i poza zasięgiem finansowym. A z ciekawości zapytam w 30i uporano sie z problemami poprzednika?

 


Póki co nie narzekam.... Mam w ciągu 16 miesięcy od kupna nowego 01.2017przejechane całe 16 tysięcy km i jest oki. Pozdrawiam.

Silnik optymalny do tego auta. Oczywiście wolałbym 340i jak ktos z forum zapłaci za mnie ratę :) to i nawet m4 :mrgreen: pozdrawiam

Edytowane przez wehyr
male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak odpuszczę sobie 3 cylindry.

Znalazłem 320d 184 km xdrive 150 tyś km 2013 r.z polskiego salonu stoi w salonie BMW selection ,nasluchalem się wiele o xdrive ,że drogi i lepiej napęd na tył, druga sprawa boje się rozrządu, lepiej go od razu wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak odpuszczę sobie 3 cylindry.

Znalazłem 320d 184 km xdrive 150 tyś km 2013 r.z polskiego salonu stoi w salonie BMW selection ,nasluchalem się wiele o xdrive ,że drogi i lepiej napęd na tył, druga sprawa boje się rozrządu, lepiej go od razu wymienić?

Jaki koszt tej sztuki?


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak odpuszczę sobie 3 cylindry.

Znalazłem 320d 184 km xdrive 150 tyś km 2013 r.z polskiego salonu stoi w salonie BMW selection ,nasluchalem się wiele o xdrive ,że drogi i lepiej napęd na tył, druga sprawa boje się rozrządu, lepiej go od razu wymienić?

Koszt wymiany rozrządu to 4tys brutto na OEM częściach czyli jakieś 6% wartości auta albo 1,5 kompletu opon, jak dla mnie to nie jest duży wydatek, więc nie ma się czego bać

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu warto profilaktycznie wymienic, poza tym ten silnik nie powinien sprawiac problemow

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu radziłem się o wybór silnika.

Padło na 330i xDrive w M pakiecie Shadow line w bogatym wyposażeniu.

Po przesiadce z F10 528i po prostu BAJKA!


Auto wygląda i jeździ fantastycznie. Wyszło na białą dakotę z czarnym dołem i spoilerem i połączenie miazga. Polecam wszystkim :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek chciałbym się przywitać ze wszystkimi tutaj, ponieważ jest to mój pierwszy post. :)

Moje pytanie brzmi...

Jak jest z awaryjnością silnika 3.0i 252 KM B48?

Z tego co wiem to dawniejszy silnik 2.8i miał duże problemy z łańcuchem rozrządu, który się urywał często a także chyba z pompą oleju. Dźwięk też nie był jakiś rewelacyjny.

Czy nadal występują te problemy w poliftowym silniku?

Byłbym wdzięczny gdybyście napisali jak najwięcej i również nie zaszkodziłoby gdybyście napisali jakie są typowe usterki dla F30 poza silnikiem.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego to nie jest 3.0 tylko 2.0 czyli 4 cylindry, tak dla ścisłości. Poprzednik tez nie był 2.8 tylko tez 2.0 R4. Silnik świeży wiec ciężko będzie coś znaleść o jego żywotności. Ponoć poprawiony rozrząd i pompa oleju, info od kolegi z aso.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak wiem, że oba silniki o których wspomniałeś to 2 litrowe.

Właśnie mam zamiar kupić za jakiś czas takie bmw ale boję się o awaryjność tej jednostki B48.

A jak wygląda sytuacja z kosztami napraw? Chodzi mi bardziej o rzeczy, które ulegają zużyciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.