Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

To jest 100 kg. Myśle ze 245 KM będzie jednak ciut cięższe od 220i. Tak czy inaczej po boxie praktycznie ten sam stosunek waga/moc co 235i. Ciekawe jak z cena.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, ze różnicy masy sie w żaden sposób nie nadrobi, a blisko 300 KM i okolice 1.2 tony po lekkim odchudzaniu mogą sie okazać wiecej niż wystarczające. :)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak po prostu wyrzucisz z nowego auta 170 kg wyposażenia?

W tej masie podanej zgodnie z norma 75kg to masa kierowcy. 40 kg można mieć mniej na samych tylko oponach i felgach. Mamy wiec ponad 115 kg mniej bez wyrzucania czegokolwiek. Wymiana foteli na performance i masz -150 kg bez wyrzucania czegokolwiek z auta. Poza kierowca :p moim zdaniem jednak powinno sie rozmawiać o masie samego auta, bo jeden kierowca wazy 130kg a drugi 48 jesli jest szczuplą kobietą.

Moja jedynka ma w dwodzie podana wagę znacznie niższa niż dane producenta. Faktyczna waga to ponad 100 kg mniej przy pozbyciu sie tylko rft oraz tylnej kanapy i siedziska. Przy 1/3 baku

Nie wiem czy takie części są juz dostępne do serii 2 - z czasem bedą , ale przykładowo do 1 są dostępne części karbonu typu maska blotniki. To razem z wydechem militek daje dodatkowe -20 kg. Bez utraty gwarancji i bez wywalania czegokolwiek z auta. Mamy wiec ok -170 kg względem wagi katalogowej.

Ja osobiście bez żalu pozbył bym sie tylnej kanapy i oparcia oraz wyposażenia za plecami kierowcy. Spokojnie jest do ugrania kolejne 30 kg bez pogarszania w istotny sposób komfortu. W razie czego przywrócenie stanu fabrycznego nie jest problemem.

W tym momencie auto powinno juz ważyć poniżej 1200 kg i mieć z boksem blisko 300 KM. Wszystko bez utraty gwarancji i komfortu kierowcy. Będzie to pewnie kosztować tyle co 235i, ale może być o wiele fajniejsze na drodze.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W tej masie podanej zgodnie z norma 75kg to masa kierowcy. 40 kg można mieć mniej na samych tylko oponach i felgach. Mamy wiec ponad 115 kg mniej bez wyrzucania czegokolwiek.

 

Rozumiem, że będziesz ją prowadził zdalnie siedząc w innym aucie? :duh: Jesteś wielki, naprawdę ze swoją teorią odchudzania samochodu o kierowcę. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej masie podanej zgodnie z norma 75kg to masa kierowcy. 40 kg można mieć mniej na samych tylko oponach i felgach. Mamy wiec ponad 115 kg mniej bez wyrzucania czegokolwiek.

 

Rozumiem, że będziesz ją prowadził zdalnie siedząc w innym aucie? :duh: Jesteś wielki, naprawdę ze swoją teorią odchudzania samochodu o kierowcę. :mrgreen:

Napisałem wyraźnie, w tym samym poście ze pisze o wadze samego samochodu, bo kierowca moze byc rożny, miec bardzo różną wagę. Serio tego nie zrozumialeś ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale po co odchudzać BMW, BMW ma być "na wypasie" i ma być lepsze (szybsze) od innych producentów "na wypasie"...

 

z takich zmian (wyrzucanie środka) i tak nie wyjdzie auto torowe a jak wyjdzie to i tak będzie gorsze od auta typowo/seryjnie torowego....z lekkich i tanich aut torowych Alfa "coś" ostatnio wypuściła, waga zdecydowanie poniżej tony, moc 245KM i zasuwa po torze jak dzikie, jednak dla Kowalskiego istotniejsze od toru jest jazda na autostradzie a tu już BMW w dieslu niszczy ją pod każdym względem...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W tej masie podanej zgodnie z norma 75kg to masa kierowcy. 40 kg można mieć mniej na samych tylko oponach i felgach. Mamy wiec ponad 115 kg mniej bez wyrzucania czegokolwiek.

 

Rozumiem, że będziesz ją prowadził zdalnie siedząc w innym aucie? :duh: Jesteś wielki, naprawdę ze swoją teorią odchudzania samochodu o kierowcę. :mrgreen:

Napisałem wyraźnie, w tym samym poście ze pisze o wadze samego samochodu, bo kierowca moze byc rożny, miec bardzo różną wagę. Serio tego nie zrozumialeś ?

 

To po co ten bezsensowny tekst, że już mamy ponad 115kg zysku bez wyrzucenia czegokolwiek skoro wyrzuciłeś kierowcę??? Trzeba było tego nie pisać, zamiast tworzyć masło maślane. ;) A nie zauważyłeś, że na koniec z 1470 kg zrobiłeś 1200 kg??? Jest tam kierowca w tych 1200 kg???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wypasie do jeżdżenia po autostradzie to sie kupuje mercedesa ew serie 7/5 i faktycznie z dieslem. Serie 1 / w kupuje sie dla radości z jazdy a tu odchudzanie daje bardzo dużo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej masie podanej zgodnie z norma 75kg to masa kierowcy. 40 kg można mieć mniej na samych tylko oponach i felgach. Mamy wiec ponad 115 kg mniej bez wyrzucania czegokolwiek.

 

Rozumiem, że będziesz ją prowadził zdalnie siedząc w innym aucie? :duh: Jesteś wielki, naprawdę ze swoją teorią odchudzania samochodu o kierowcę. :mrgreen:

Napisałem wyraźnie, w tym samym poście ze pisze o wadze samego samochodu, bo kierowca moze byc rożny, miec bardzo różną wagę. Serio tego nie zrozumialeś ?

 

To po co ten bezsensowny tekst, że już mamy ponad 115kg zysku bez wyrzucenia czegokolwiek skoro wyrzuciłeś kierowcę??? Trzeba było tego nie pisać, zamiast tworzyć masło maślane. ;) A nie zauważyłeś, że na koniec z 1470 kg zrobiłeś 1200 kg??? Jest tam kierowca w tych 1200 kg???

Widzę ze masz ogromny problem ze zrozumieniem prostego tekstu. Napisałem wyraźnie ze auto podkreślam auto a nie auto z kierowca czy kompletem pasażerów można odchudzić do 1200 kg. Na pytanie jak to zrobić napisałem ze waga katalogowa to nie waga samego auta lecz także waga kierowcy i bagażu. Wliczane jest dokładnie 68 na kierowcę i 7kg na bagaż. Czyli łącznie 75 kg. Żeby osiągnąć wiec wagę auta 1200 kg nie trzeba go odchudzać o 170 kg lecz znacznie mniej. A to czy kierowca faktycznie wazy 50 kg czy 150 kg czy może jedzie z pasażerami i paleta cementu nie ma nic wspólnego z waga auta. Niech sobie każdy dolicza swoją wagę taka jaka ona jest a nie tyle ile jest w normie.

 

Prościej napisać nie potrafię. Jesli dalej nie rozumiesz ro nic na to nie poradzę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mmw nie czytasz ze zrozumieniem (albo czytasz "naglowki" ) i piszesz durnoty .... Pomijam to ze ja bym kanapy nie wywalal . Wywalilbym ROF i zmienil felgi na lzejsze . 20-30kg masy nieresorowalnej w takim samochodzie juz sprawi ze bedzie sie prowadzil z wieksza lekkoscia. A reszta odchudzania mmm szkoda mi by bylo wygodnych foteli elektrycznych i innych bajerow sie pozbywac. Trzeba zadac sobie pytanie do czego chcemy auto .

 

@Zodiac zamowiles ??? :D

Edytowane przez mmcv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, jedyny sens to lekkie koła...

 

:mrgreen: tańsza, ładniejsza, b. snobistyczna ALFA i tak zmiażdży "odchudzoną" jedynkę...

 

aby być w miarę "obiektywnym" co do wartości (miasto/miasto/tor/autostrada...) auta należy je równać jako seryjne, pisanie co będzie jak będzie trochę jest bez sensu (wg mnie)...

 

...idąc z dzieciakiem do szkoły (~800m) mijam 3 auta z wybebeszonymi środkami i tysiącem nalepek, dzieciak lat 6 za każdym razem pyta się po co to zrobili? tłumaczę: masa, ble ble aby następnie dostać pytanie ale przecież na parkingu stoją szybsze, ładniejsze, lepiej driftujące auta z kanapami...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlżejsze wg danych 17 taki BMW kupiłem i miały faktycznie 2kg wiecej. Na samych felgach można urwać ok 25 kg w sumie. Lekkie opony non RFT to kolejne nawet ok 15 kg. Jednak tu juz są kompromisy. Tak czy inaczej jest możliwe by koło ważyło ok 14kg a nie 24.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, jedyny sens to lekkie koła...

 

:mrgreen: tańsza, ładniejsza, b. snobistyczna ALFA i tak zmiażdży "odchudzoną" jedynkę...

 

aby być w miarę "obiektywnym" co do wartości (miasto/miasto/tor/autostrada...) auta należy je równać jako seryjne, pisanie co będzie jak będzie trochę jest bez sensu (wg mnie)...

 

...idąc z dzieciakiem do szkoły (~800m) mijam 3 auta z wybebeszonymi środkami i tysiącem nalepek, dzieciak lat 6 za każdym razem pyta się po co to zrobili? tłumaczę: masa, ble ble aby następnie dostać pytanie ale przecież na parkingu stoją szybsze, ładniejsze, lepiej driftujące auta z kanapami...

Nie wiem o co chodzi z ta alfą ale nie ważne. Jeżdzę juz kilka lat bez kanapy z tylu i jestem bardzo zadowolony. Dzięki temu rower MTB mieści mi sie do auta bez zdejmowania koła. W zasadzie same zalety.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@mmw nie czytasz ze zrozumieniem (albo czytasz "naglowki" ) i piszesz durnoty .... Pomijam to ze ja bym kanapy nie wywalal . Wywalilbym ROF i zmienil felgi na lzejsze . 20-30kg masy nieresorowalnej w takim samochodzie juz sprawi ze bedzie sie prowadzil z wieksza lekkoscia. A reszta odchudzania mmm szkoda mi by bylo wygodnych foteli elektrycznych i innych bajerow sie pozbywac. Trzeba zadac sobie pytanie do czego chcemy auto .

 

@Zodiac zamowiles ??? :D

 

Czytam ze zrozumieniem i wiem co pisał później. Tylko po co najpierw robić z ludzi debili pisząc że bez problemu zrzuca się ponad 100 kg wyrzucając kierowcę a dopiero później pisać z sensem? To tak jakbym napisał, że w jeden dzień zrzuciłem 5 kg, bo rozebrałem się do naga z ciuchów zimowych, a potem dopiero tłumaczyć, że w sumie nie schudłem bo ciuchy ważą 5 kg więc muszę przestać obżerać się wieczorami. :) Zresztą kolega K8v8M już po wywodzie o różnych wagach kierowcy itd. nadal auto odchudza z wagi katalogowej zawierające masę kierowcy pisząc już o 170kg do przodu. W ogóle ten wywód jest bezsensu bo jakie ma znaczenie ile auto waży nie licząc kierowcy i twierdząc, że waga w dowodzie jest zawyżona, jeżeli dla całej wypowiedzi powinno się liczyć o ile auto będzie ważyło mniej przy zastosowaniu wymienionych zmian,a nie jaka będzie wartość jego faktycznej masy własnej, która jak widać jest dyskusyjna bo zależna od określenia czym faktycznie jest waga samochodu. Tak naprawdę sensownymi zmianami, które nie będą polegały na wyrzucaniu kanapy i i innego użytecznego osprzętu zyska kilkadziesiąt kg a nie prawie 200 jak jemu wyszło z wyliczeń. Po co w ogóle takie bicie piany???

 

A już w temacie, to w mojej ocenie odchudzanie cywilnego, komfortowego samochodu na siłę dla 2 dziesiątych sekundy do setki mija się z celem, bo po co mi auto bez tylnej kanapy, na niewygodnych sportowych fotelach a do tego jeszcze dla kolejnych 2 dziesiątych wydawać chore pieniądze na elementy karoserii z karbonu, lekki felgi, opony, wydech itd itd. To już takie teoretyzowanie bez sensu bo jak ktoś chce mieć mocne auto na tor to sobie kupuje za grosze E30 i w nim dłubie ile wlezie, a nie wyrzuca kanapę z auta kosztującego 200 tys zł. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem od samego początku to samo, to, ze ty na sile próbowałeś mi wciskać coś czego nie napisałem pewnie wynika z Twojego nastawienia. Nie bardzo tez chyba rozumiesz, ze w odchudzaniu wcale nie jest priorytetem urwanie 0,2 do setki choć to tez jest na plus i nawet wiecej niż 0,2 da sie uzyskać po zastosowaniu wszystkich możliwych zabiegów.

Podstawowa korzyść z odchudzania to znacznie lepsze trzymanie sie drogi i odczucia z jazdy. Nie tak dawno temu miałem okazje pojeździć 116i e87 2,0 122KM. Wrażenia z jazdy były o niebo lepsze niż z mojej jedynki która ma blisko 100 KM wiecej i przyspiesza nie 0,2 s lepiej do setki lecz ponad 2. Co z tego ? Szczerze uważam, ze popełniłem błąd kupując 123d. Te same pieniądze włożone w 116i plus chip i odchudzanie dałoby mi o wiele wiecej satysfakcji z jazdy autem.

 

I jeszcze jednej rzeczy nie zrozumialeś. Tez o tym pisałem. To co jest w dowodzie to jest rzeczywista masa auta. Jest ona zwykle sporo niższa niż masa podawana przez producenta w katalogu. Moje auto wg BMW wazy 1485 kg w dowodzie jest 1420kg czyli waga katalogową minus 65 kg. Wychodzi na to, ze wyposażenie opcjonalne to 10 kg.

Z mojej strony koniec OT.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AO rozumiem ze mowisz o 4C ? :D fajny samochod , robi robote.

Prawda, ze robi robotę, Tyle, ze ani ona tańsza ani ładniejsza (rzecz gustu, moze sie komuś bardziej podoba) i do tego całkiem inny segment.

 

@Zodiac zamowiles ??? :D

 

Nie, jeszcze nie wiem czy chce 4ke czy 2ke, czekam na jazde testową :cool2:

 

Ja bym sie nawet nie zastanawiał nad 4 gdy jest 228i. :cool2:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.