Skocz do zawartości

F31 wrażenia po 100 tyś


Giacomo4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , zrobilem juz ponad 100 tkm i napisze plusy i minusy mojego auta:

 

Plusy :

jezdzi naprawde bardzo dobrze , zawieszenie , trzymanie drogi itd na naprawde zadowalajacym mnie poziomie ( zima 17 , lato 19 )

 

silnik i skrzynia biegow - bez komentarza - nie wiem czy w cywilnym aucie moze być lepiej ...

 

wnetrze : skora dakota czarna jak dla mnie optymalnie , mam sportowe siedzenia i juz jest pare na boczkach siedzenia takich drobnych skosnych kresek , ale ogolnie skora w bardzo dobrym stanie

kokpit mi sie srednio podoba ze wzgledu na niechowajaca sie nawigacje , (poza tym 5-ka ma ladniejszy kokpit ) niektore plastiki zalatuja Chinami , ale ogolnie jak do tej pory nic nie skrzypi i nie trzeszczy

 

Siedzenia ,sportowe - superwygodne a zagłowki pasuja do nich jak wrzod na d...ie , tylne siedzenia dosyc glebokie , sa ok

 

kierownica M - bajka

 

Troche glosny .... dzwiek silnika jest super, zwlaszcza przy przyspieszeniach , ale przy wiekszych predkosciach myslalem ze mam niedomkniete szyby :D , przyzwyczailem sie już.... , nie wiem jak u konkurencji ....

 

olej wymieniam w serwisie co 30 tkm ( pytalem sie w serwisie czy trzeba czesciej sugerujac sie opiniami na forum ale robie glownie autobany i zwykle drogi , miasta rzadziej i jak na razie jest ok ) i wlewam liquid molly na wtryski co 15 tys

 

denerwuje mnie podwojne otwieranie maski ...

 

zarowki zamiast ledow w tylnich lampach to totalna zenada ... ( nie znalazlem zadnych tuningowych , beda wiec po FL ) , adaptacyjne oswietlenie tez fajna sprawa - sprawdza sie

 

zapomniałem napisac, ze to najwazniejsza rzecz : do tej pory zadnych napraw i awarii - odpukac ...

 

ogolnie wszelkie niedociagniecia rekompensuje motor

 

nastepne auto - tez BMW tez duzy motor ale nie 3 -ka

pozdrawiam

 

sorry za brak polskich znakow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No niestety w kilku kwestiach f30 jest strasznie slaba jak wspomniana jakosc wykonania czy glosnosc, ostatnio jezdzilem nowym A4 - jest przepasc. Sadze nawet ze spiskowa teoria mowica ze E90 jest solidniej zrobiona ma troche prawdy, szczegolnie siedzac z tylu to widac.

Mysle ze BMW ma przewage nad konkurencja glownie w najtanszych wersach bo daje ciekawe odczucia nawet w 316i/d natomiast A4 w podstawowym 1.4t raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 ty.skm juz dobry przebieg,kawał silnika tam masz :cool2: pokusiłbym sie o jakiś lekki sofcik tak +40km i 100nm :D Ile zrobiłeś na klockach i tarczach przednich?

p.s.co do a4 nowej, ja jeździłem nowym a4 2.0 TD co rpawda 200kmI i dla mnie tragedia,auto wcale nie jest jakoś cichsze niż moje dawne F30,a napewno nie jest cichcesz od F36 w której mam szyby bez ramek,A4 prowadzi się gumowato jak stare B5,skrzynia automatyczna działa fatalnie z opóźnieniem w porównaniu do automata ZF w BMW,samochód droższy o 10 tys zł od BMW.Sprzedaje się póki co fatalnie z tego co słyszałem.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Fajnie że opisałeś wrażenia po 100tyś km.

Jakość wnętrza i głośność to największe minusy f30.

 

P.s. zmieniaj olej 2x częściej jak planujesz kolejne 100tyś w tym aucie i nie słuchaj bzdurnych teorii ludzi z serwisu.

Wyślij próbkę oleju do labolatorium blackstone po 15tyś i po 30tyś km (koszt nie duży) a zobaczysz po wynikach że po 30 nie ma już żadnych właściwości ochronnych a parametry gorsze niż najtańsze oleje na rynku jakość leci na łeb na szyje.

Koszt dodatkowej wymiany oleju poza ASO to 300-500zl żadne pieniądze a żywotność turbiny skraca się bardzo mocno silnikowi też to nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boleknh ,mocy i tak juz mam wystarczajaco , :twisted: , tarcze tyl , wymienialem przy 90 , a przod zaraz drugi raz przy 110 , no wlasnie ogladalem nowe a4 jako chyba jedyna konkurencje dla BMW ( "gwiazda" wyblakla juz dawno temu i nie biore jej pod uwage :wink: ) i szalu tez nie ma jesli chodzi o wnetrze - tzn chodzi mi o wyglad , co do jakosci chyba bedzie podobnie.... ,Reaver - mam wrazenie ze kokpit jest bardzo podobny do trojki... , jedyna rzecz ktora mi sie bardzo w a4 podoba to lusterko wsteczne , no ale najmocniejszy diesel ma "tylko" 272 ps , ale z oznaczeniami przynajmniej nie wprowadzaja w blad - 3.0 to trzy litry ,i kropka , a w BMW niedlugo np. 750i to 50 bedzie oznaczac pojemnosc zbiornika - downsizing to katastrofa :mad2:

 

--==maly==-- moze masz racje ... nie chodzi o koszty , jakos nie odczuwam realnej zmiany czy pogorszenia stanu motoru , zrobie jeszcze 2 wymiany , i sprzedam auto bez żalu z mojej strony , nie to że tak bardzo narzekam , ale w aucie za duze pieniadze i przy marce jaka jest bmw nie powinno byc takiej ilosci malych g...wnianych niedociagniec ... no ale ktos kiedys napisal ze to tylko 3-ka i nie moze byc bezposrednia konkurencja dla serii 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Teraz to tylko 3er a kiedyś była przepaść w wykonaniu między bmw a vw teraz to jedno i to samo jeżeli chodzi o serie 3 i niżej.

F10 wypada pod tym względem już fajnie wnętrze jest bardzo fajne.

Dla mnie 3 er f30 to tylko z deska w skórze bo nie potrafię znieść jakości tych plastików choć skóra na desce nie rozwiąże wszystkich problemów jakościowych tych aut a szkoda bo wole 3er niż 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady z tą słabą jakością. 3er zawsze był nieco gorzej wykończony niż 5er, ale porównywanie z VW to chyba lekka pomyłka, wystarczy wejść na forum VW, skrzypiące plastiki, źle spasowane elementy karoserii, no i zużycie oleju w słynnych silnikach TSI.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Kolega Mały ciagle powtarza to samo, ja natomiast nie widzę ani jednego lepszego plastiku w e90 (nawet po liftingu) niż w F30. No ale może takie istnieją a ja źle patrzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie potrafię zrozumieć tych narzekań... no chyba, że ktoś ma oczekiwania, że w 3-ce będzie jak w Bentleyu...

Obejrzałem sobie uważnie każdy plastik w moim aucie i na prawdę nie wiem do czego mógłbym się przyczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PiotrekF36 -> nie ma też co przeginać w drugą stronę, jest się do czego przyczepić szczególnie jak zaczniesz te plastiki dotykać. W 4 letnim volkswagenie cc wnętrze jeśli chodzi o spasowanie i trzeszczenie plastików przy dotyku na podobnym poziomie o ile nie lepszym co w nowym f32 bo przynajmniej u mnie te plastiki trzeszczały od pierwszego dnia :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Które trzeszczą ? Aż pójdę do garażu sprawdzić bo ostatnio sprzątałem i nic nie znalazłem trzeszczącego poza blenda w kierownicy..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie plastiki nie trzeszczą. BTW co z tego jeśli jakiś plastik trzeszczy jeśli się go naciska? Przecież te plastiki nie służą do naciskania ;) To tak jak bym miał pretensję, że maska się ugina jak na nią usiądę... bez przesady, do póki nie trzeszczą podczas jazdy, jest ok. Nie popadajmy w paranoję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW zblizyl sie do BMW nie tylko jakosciowo, ale przede wszystkim cenowo. Dodatkowo passat jest mocno dotowany przez VW, bo firma chce koniecznie umiescic go w segmencie premium. Gdyby nie spore zyski ze sprzedazy Porsche, volkswagen juz dawno bylby bankrutem.

Wnetrze F30 jest bardziej ergonomiczne i w przeciwienstwie do e90 z komputerem pokladowym wielkosci znaczka pocztowego duzo bardziej funkcjonalne.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nic nie trzeszczy (ponad 20 tys. km na liczniku teraz) i wszystko wygląda jak z fabryki. Może 4ka jest lepiej wykonana niż 3, ale nie sądzę- to te same materiały. Tak samo mnie śmieszy argument, że w serii 5 czuć jakiś luxus i coś więcej... dajcie spokój. To to samo wrażenie kokpitu. Skóry na desce etc. w 3ce też można sobie zamówić. A jak ktoś wydaje opinie porównując gołą 3 i naładowaną 5, to już w ogóle nie ma co rozmawiać. Różnica klasy to pewnie będzie jak wejdzie nowa piątka, ale póki co wg mnie te samochody są na identycznym poziomie. Więc pieprzenie, że premium zaczyna się od 5 jest trochę śmieszne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tez nie rzucilo mi sie w oczy zeby 5 byla jakos lepiej wykonana od 3.

Poza tym targetem dla serii 3 sa mlodzi ludzie, ktorzy rzadko przywiazuja az taka uwage do detali.

No i tylko w Polsce panuje jakies dziwne przekonanie ze jesli auto jest premium to musi byc wykonane z materialow nie wiadomo jakiej jakosci. Jesli ktos chce czegos wiecej niech sobie kupi 7er, Porsche czy Astona.

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które trzeszczą ? Aż pójdę do garażu sprawdzić bo ostatnio sprzątałem i nic nie znalazłem trzeszczącego poza blenda w kierownicy..

 

Generalnie gdzie nie dotknę to słychać trzaski, tak jest od wyjechania z salonu może jakiś felerny egzemplarz. Nie robię z tego tragedii, zwyczajnie piszę jak to wygląda u mnie. Podczas jazdy jest cisza więc na razie mam to gdzieś, ale jak zacznę to dotykać to nie czuję się jakbym jeździł marką premium :D Mogę nagrać, krótki filmik jak to wygląda u mnie w razie czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Wlasnie zblizam sie do 140 tkm , jak do tej pory zadnych awarii ( odpukac w niemalowane ) , tylko serwis . 80 % to Autobahny .Na wiekszych nierownosciach ( co sie rzadko zdarza ale jednak ) w obecnych temperaturach :( trzeszcza plastiki nawigacji , poza tym cisza , do dzis z eksploatacji jestem bardzo zadowolony , oby tak dalej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam juz 40.000 km najechane i tez jestem zadowolony. Do tej pory akcja serwisowa wymiany cewek zaplonowych, wyciek oleju na tylniej osi (jakies uszczelki) oraz ostatnio zgasły mi zegary przy 160km/h na autostradzie na 5 sekund- wymiana jakiegoś modułu wyświetlacza. Samochod ma rok :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.