Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tu powinien być poddział zrobiony dla młodych gniewnych pt ,,kaszubskie tuningi '' . I tam takie mądrości by sobie pisali typu zakładanie opony 225 na 9.5 cala . Najpierw trochę podstawowej wiedzy by sie przydało technicznej , a potem brac się mozna za przeróbki wszelkie .
Opublikowano

Panowie panowie, ale bez tych nerwów i uszczypliwości..

Po to jest forum żeby popytać i poradzić się a nie dogryzać innym..


jeszcze raz od początku i dla sprostowania


Obecnie jest u mnie oryginalne BMW styling 640m

przód 8,5j 27et 18" i 10mm dystans i opona 225/40

a na tyle 9j 29et 18" i 12mm dystans i opona 255/35

zawieszenie gwintowane i nadkola rolowane


Zdecydowałem ze chce 19" (lepiej wygląda) i po rozmowach z Grześkiem z sidovski.com i jego propozycjach padło na Jr'y

Zaproponował 8,5j 20et przód i 9,5j 20et tył ze względu na "możliwości" tak jak on to nazwał

https://zapodaj.net/b3a6a17e8a5a7.jpg.html

https://zapodaj.net/8ac7e0aac6439.jpg.html

Te zdjęcia są od niego i to e90 ma również Jr'y z et 20 tylko inny model niż ja wybrałem.


Później po zapytaniu go jakie wybrać opony, powiedział by szukać 225/40 na przód oraz 255/35 na tył


Według Was, jakie powinienem szukac?


Oraz na jakie marki patrzeć? nie zmieniam często opon i nie mam rozeznania

Opublikowano
Do Bmw e90 zakładamy opony o takich profilach i szerokosciach jak na wklejce przy drzwiach , jak idziesz w fajny wygląd to zakładając opony o wyzszym profilu niz przewidziany POPSUJESZ sobie wygląd bo bedziesz miał wiecej gumy na feldzie. Po drugie takie opony powieksza srednice koła co przycierki ewentualne ułatwi tylko. Moje pytanie : po co chcesz opony o profilu nie do Twojego samochodu ? Jaki w tym cel ? Jakies uzasadnienie poza tym , ze jakis mędrzec takie polecił ?
Opublikowano
Do Bmw e90 zakładamy opony o takich profilach i szerokosciach jak na wklejce przy drzwiach , jak idziesz w fajny wygląd to zakładając opony o wyzszym profilu niz przewidziany POPSUJESZ sobie wygląd bo bedziesz miał wiecej gumy na feldzie. Po drugie takie opony powieksza srednice koła co przycierki ewentualne ułatwi tylko. Moje pytanie : po co chcesz opony o profilu nie do Twojego samochodu ? Jaki w tym cel ? Jakies uzasadnienie poza tym , ze jakis mędrzec takie polecił ?

 


dlatego tez pisze tutaj i pytam was jakie wybrac

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Pris cofnij się 5 postów do góry, wszystko ci napisałem.

Wybrałeś takie felgi, do których nie założysz fabrycznych opon. Przez ET.

Opublikowano

PriQso1 ja na Twoim miejscu zrobiłbym przód 225/35 a tył 255/30

Ostatnio eksperymentowałem i mimo wszystko jest to najlepsza opcja. Jeśli z tyłu będziesz miał obciążenie (pasażer + zapakowany bagażnik) do tego polskie dziury to będzie dla Ciebie bezpieczniej.


ps. zapomniałem, że masz tuning także w sumie profil wyższy nie powinien stanowić problemu przy 225/40 i 255/35, ale i tak z mniejszym profilem będzie ładniej wyglądać :cool2:


co do samych opon to jeżdżę na bridgestone rf, wcześniej również i byłem/jestem zadowolony. w zasadzie mogę Ci moje sprzedać 225/40/19 i 255/35/19 to sam kupie z niższym profilem :P

Opublikowano
A co do opon to trakcyjnie najlepsze będą Goodyear eagle f1 asymmetric 3 lub 5 , Pirelli PZERO , Bridgestone potenza s001 , Michelin pilot sport 4 , ale najlepiej cena/mozliwosci wychodzi Hankook s1evo i wszystkie jego odmiany , to opona o osiągach premium , w testach zawsze czołówka , a cena niższa trochę od reszty najlepszych. Wszystkie wyżej wymienione opony sprawdziłem i na tych modelach fabrycznie wychodza takie auta jak rs6 , rs5 , mocne Mercedesy , także coś to też mówi o nich. I ważna rzecz ... nie kupuj runflat.
  • Moderatorzy
Opublikowano
A co do opon to trakcyjnie najlepsze będą Goodyear eagle f1 asymmetric 3 lub 5 , Pirelli PZERO , Bridgestone potenza s001 , Michelin pilot sport 4 , ale najlepiej cena/mozliwosci wychodzi Hankook s1evo i wszystkie jego odmiany , to opona o osiągach premium , w testach zawsze czołówka , a cena niższa trochę od reszty najlepszych. Wszystkie wyżej wymienione opony sprawdziłem i na tych modelach fabrycznie wychodza takie auta jak rs6 , rs5 , mocne Mercedesy , także coś to też mówi o nich. I ważna rzecz ... nie kupuj runflat.

Ja też mogę polecić Goodyear eagle f1 asymmetric 5 - co prawda mam 17'' ale opony świetne.

spacer.png

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Wejdą, ale tył schowa się 14 mm. Fela będzie bliżej 1 mm od wew. strony do środka pojazdu.

Możesz dać dystans a nie musisz. 15-30 mm.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

Mam felgi 19'

Na przód 8,5' et 47 opony 235/35

Tył 9' et 51 opony 235/35

Wszystko się mieści ale tył jest dość mocno schowany.

Jakie dystanse można by tu dołożyć ?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Cześć,

Mam felgi 19'

Na przód 8,5' et 47 opony 235/35

Tył 9' et 51 opony 235/35

Wszystko się mieści ale tył jest dość mocno schowany.

Jakie dystanse można by tu dołożyć ?

Przód 20 mm daj to będziesz miał wysunięcie 1 cm w stosunku do serii.

Tył daj 30 mm to wyjdą felgi 1,8 cm.

Opony na tył chyba pomyliłeś rozmiar.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź.

Komplet dostałem z oponami w dobrej cenie więc nie wybrzydzam:)

Przy wymianie na tył dam 255/30.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak jest z tym ET? to jest wartosc bezwzgledna? bez wzgledu na budowe felgi?


zalozmy ze mamy dwie felgi. jedna standardowej budowy z ET35, druga mocno gleboka, wklesla z ET20. czy na aucie beda staly tak samo czy ta z et 20 wyjdzie bardziej na zewnatrz?


przyklad - styling 270. ET20. na aucie siedzi to dosc gleboko, porownywalnie z felga o standardowej budowie i ET w zakresie 35-39.

  • Moderatorzy
Opublikowano
To jak mocno felga wyjdzie na zewnątrz zależy przecież też od jej szerokości, samo ET oznacza przesunięcie płaszczyzny montażowej felgi od jej osi w mm (dodatnio albo ujemnie).

spacer.png

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)
Zalozmy ze obie felgi maja te sama szerikosc. Pytanie nadal zasadne.

Czyli jeśli szerokość felgi jest taka sama to porównując dodatnie ET20 do ET35 - felga z ET20 wyjdzie na zewnątrz o 15mm, bo płaszczyzna montażowa o tyle właśnie cofnie się do środka symetrii felgi. Nie ma w tym większej filozofii.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • Moderatorzy
Opublikowano
Bez wzgledu na budowe felgi? Nawet jesli jedna jest plaska a druga bardzo gleboka? Jestes pewien?

Z tego co mi wiadomo, to nie ma czegoś takiego parametru jak "płaska" i "bardzo głęboka" felga. Odsunięcie felgi opisuje właśnie jej ET.

spacer.png

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)
No jak to nie ma? Styling 128, 270... raczej roznia sie od powiedzmy 225, 400 czy 403 :)

No i co w tym dziwnego? Porównujesz 10 calową felgę z et20 do 9calowej z et50...

Wydaje się bardziej wklęsła ? No i jest bo ma mniejsze ET i jest szersza a skoro jest szersza i ma mniejsze ET to znaczy ze mocowanie felgi musi być bliżej środka symetrii.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No jak to nie ma? Styling 128, 270... raczej roznia sie od powiedzmy 225, 400 czy 403 :)

No i co w tym dziwnego? Porównujesz 10 calową felgę z et20 do 9calowej z et50...

 

Nie czytasz ze zrozumieniem. Nie porownuje felg tylko wskazuje roznice w ich budowie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.