Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Bez skrajności, po prostu. Nie chcę mieć tak, żeby był dostępny 1 silnik, ale też nie chcę, żeby było dostępnych 30 silników różniących się o 5 KM, żeby "każdy mógł wybrać coś dla siebie". Widzę, że podejście jest mocno indywidualne, dlatego to co napisałem powyżej to jest tylko moje zdanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kimi, nie pogrążaj się już ;) Zasada "lepiej mieć większy wybór" to chyba jakieś zachłyśnięcie się wyjściem z komunizmu :)

Przykładów można by mnożyć wiele, zaczynając od Apple, które dzięki drastycznie mniejszej gamie produktów stało się lepszą firmą, kończąc na tym, że wszystkie najlepsze auta nie mają wersji silnikowych - w Ferrari, Lambo czy podobnych nie wybierasz silnika w ogóle, bo po prostu zawsze montowany jest najlepszy.

Fajnie właśnie jest w USA, tam w ogóle nie istnieją silniki <2.0 w BMW 3.

 

Próbujesz przekonać, że mniejszy wybór jest lepszy bo masz problem z rozróżnieniem oznaczenia silników.

Poza tym Ferrari przez długi czas słynęło z awaryjności i kiepskiej jakości.

Najlepszy silnik - takie pojęcie w ogóle nie istnieje.

W USA ludzie narzekają na mały wybór silników. Poczytaj fora. Popytaj znajomych. Nie będziesz pogrążał się. A komunizmu nie pamietam. Może to wiec Ty masz problem z tym kompleksem i przeraża cię odrobine większy wybór.

 

 

Ale to offtopic. Więc lepiej popisać o G30.

 

Podobno jest cichsza w środku niż E!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tu sobie zadali trud policzenia w porównaniu do F550i (co prawda na zasadzie "pi razy drzwi"), ale widać, że jest potencjał... :D

http://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1333963

 

damn, G30 540xi jest na papierze 0-100 minimalnie szybsze od F30 340xi, o 1s szybsze od F10 535xi i ma osiagi obecnej 550i, robi wrazenie.

ciekawe co bedzie jak wyjdzie G20 nowa seria 3-er, 340xi bedzie mialo pewnie 4,3-4,4s, pocisk.

 

jak rozumiem wiekszosc poprawy tych osiagow jest spowodowane mniejsza masa.

oby tylko na tym nie ucierpial komfort, wyciszenie kabiny etc.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez skrajności, po prostu. Nie chcę mieć tak, żeby był dostępny 1 silnik, ale też nie chcę, żeby było dostępnych 30 silników różniących się o 5 KM, żeby "każdy mógł wybrać coś dla siebie". Widzę, że podejście jest mocno indywidualne, dlatego to co napisałem powyżej to jest tylko moje zdanie.

 

Odnosząc sie jeszcze do poprzedniego tematu. Z całym szacunkiem ale czy nie przesadzacie? Czemu mówicie o wersjach silnikowych jako o modelach danego modelu :D to sie nie trzyma kupy,ilośc silników w gamie nie ma żadnego wpływu na jakość lub COKOLWIEK. Tak zwane robienie wydmuszki z niczego. Druga sprawa jest taka że żaden model nie ma "30 silników różniących się 5KM" a te różnice są na prawde spore. Np taka F20. mamy 116i,118i,120i,125i,M140i. Różnice w osiągach pomiedzy nimi wynoszą co najmniej 1 do 2 sekund. Wydaje mi sie ze to wystarczajace różnice (miedzy 10.9 a 4.4 do 100) że było miejsce dla 5 wersji silnikowych. Diesli tyczy sie to samo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykład mnie mocno rozczarowuje fakt, że Surround View w G30 jest tylko w pakiecie z Driving Assistant Plus (który - skoro już jest - wykonuje większość pracy, do której mogą przydać się kamery...). Najbardziej mi zależy na Side View - ale to znów jest tylko w ramach Surround View, który to znowu... i tak w kółko.

 

 

Oczywiście jesteś w błędzie, bo wszelakie kamery dostajesz w pakicie z Parking Assistant Plus, który kosztuje w przypadku 520d 4,5tys/ zł ( albo 2,5tys.zł jeśli bierzesz pakiet Connected PLUS ), więc są to smieszne pieniądze, zważywszy, że masz do dyspozycji również asystenta parkowania ( który w serii G radzi sobie bardzo dobrze ) + oczywiście Remote 3D View czyli bajer ( przydatny ) dzięki któremu możesz sobie przez smartfona podejrzeć samochód.

 

Masz to również w pakiecie innowacji za 15k, ale razem z HUD, gestami, rozszerzonymi zegarami, i wielofunkcyjnym kluczem.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamiloo - oczywiście miałem na myśli "parking", a nie "driving" jak napisałem, faktycznie błąd - tym niemniej, podtrzymuję marudzenie, choć dopłata faktycznie nie jest jakaś kosmiczna

@adamjttk - komfort i wyciszenie ponoć są niezrównane w porównaniu do F10, więc powinno być OK :)

 

Zaś co do ilości wersji i wyposażenia jeszcze, to pamiętajmy, że średnia dzienna produkcja serii 5 to ostatnio było... 1000 sztuk!! A to też jest argument za mnogością dostępnych możliwości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest gdzieś dokładny opis systemów asystujących?

Bo zastanawiam się, czy wystarczy mi tylko aktywny regulator prędkości z funkcją hamowania, czy jednak warto dopłacić do systemów asystujących kierowcę plus.

W moim obecnym samochodzie (A6 C7) aktywny tempomat wykorzystuję zarówno podczas jazdy po autostradzie, jak i (szczególnie) podczas jazdy w miejskich korkach podczas ruchu pełzającego. Czy aktywny regulator prędkości zapewni mi tę drugą funkcję? Bo automatyczna zmiana pasa ruchu, czy nawet utrzymywanie pasa nie jest mi do niczego potrzebne...

Wiem, że zawsze mogę się zapytać w salonie, ale z doświadczenia wiem, że wiedza sprzedawców w tym zakresie jest... różna, zależy jak się trafi. :)

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest gdzieś dokładny opis systemów asystujących?

Bo zastanawiam się, czy wystarczy mi tylko aktywny regulator prędkości z funkcją hamowania, czy jednak warto dopłacić do systemów asystujących kierowcę plus.

W moim obecnym samochodzie (A6 C7) aktywny tempomat wykorzystuję zarówno podczas jazdy po autostradzie, jak i (szczególnie) podczas jazdy w miejskich korkach podczas ruchu pełzającego. Czy aktywny regulator prędkości zapewni mi tę drugą funkcję? Bo automatyczna zmiana pasa ruchu, czy nawet utrzymywanie pasa nie jest mi do niczego potrzebne...

Wiem, że zawsze mogę się zapytać w salonie, ale z doświadczenia wiem, że wiedza sprzedawców w tym zakresie jest... różna, zależy jak się trafi. :)

 

Pozdrawiam

Tomek

 

 

Na pewno warto dopłacić do systemów asystujących kierowcę ( 4800,- - dostajemy czytanie znaków, line assist, i martwy punkt w lusterkach i bardzo fajna sprawa przy wyjeżdzaniu a parkingu, jeśli mamy słabą widoczność, poinformuje nas od nadjeżdzającym pojeździe ), systemy asystujące plus to typowy bajer, jeździłem kilka dni serią 7-mą z tymi systemami, i generalnie jest tak, że jak jej coś nie pasuje to wyłącza system, ponadto auto nie skręci przy mocniejszym zakręcie, na dodatek w miescie zmieniając pas szybko bez kierunku, musiałem się siłowac z kierownicą, bo mało tego, że wibrowała to jeszcze stawiała opór, to oczywiście można wyłączyć, chociaż może się to też przydać, utrzymywanie na pasie ruchu wychodzi jej w miarę dobrze, i to w zasadzie tyle, na pewno nie warte swojej ceny, no chyba, że kogoś kręci zmiana pasa ruchu po przytrzymaniu kierunkowskazu.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że Driving Assistant Plus w G30 to trochę co innego, niż w G11/12. Stopień zaawansowania systemu ma być wyższy. W 7er faktycznie się potrafi wyłączyć w niespodziewanym momencie (moje doświadczenia z serii "ominie wysepkę, czy nie?" sugerują, żeby jednak z tym uważać, bo po prostu w ostatniej chwili zielona ikonka potrafi zniknąć i trzeba wtedy być przygotowanym na nagłe szarpnięcie kierownicy). Z drugiej strony, może to specyfika naszych dróg, na autostradach czy ekspresówkach do działania systemu nie mam uwag (no, może poza tym, że często system każe dotykać kierownicę; G30 jest w stanie jechać samo znacznie dłużej, niż G11/12).

Co zaś do HUD-a: niektórzy dziennikarze narzekali, że w G30 jest przeładowany. Ja przyznam, że najbardziej optymalny wydaje mi się w F10 LCI, w G12 już np. oznaczenie rond na trybie nawigacji jest jakby mniej przejrzyste. W G30 HUD ma być 70% większy, niż w F10 (800x400, więc chyba też trochę większy, niż w 7er).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Silnik mamy wybrany jako najciekawszy, 540i, B58, teraz czas na kolejny ważny element czyli kwestia zawieszenia, układu kierowniczego. Czy opcja 4 skrętnych kół jest warta dopłaty? Ma ktoś z tym jakieś doświadczenia? W połączeniu z zawieszeniem M.

Ewentualnie droższa opcja ale czy lepsza? Adaptive Drive ale tutaj nie mamy wtedy opcji 4 skrętnych kół. Może mógłby ktoś podzielić się swoją wiedzą z dotychczasowych modeli / własnych przemyśleń?

 

Jaka opcja da najlepsze prowadzenie czyli najpewniejsze i nie koniecznie komfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniejsze prowadzenie = 4 koła skrętne. To jest zupełnie inna jakość jazdy i inne prędkości na łukach (tak samo jak możliwość szybszych zmian kierunku). 750Li, a więc dość długie i ciężkie bydlę, prowadzi się dzięki temu jak dużo lżejszy i krótszy pojazd. Byłem mocno zdziwiony, do czego jest zdolne. Adaptive Drive, jeśli chodzi o zakręty, głównie zajmuje się eliminowaniem przechyłów. To też pomaga, ale jednak 4 koła skrętne pozwalają na dużo więcej. Plus oczywiście zapewniają dodatkowy komfort manewrowania przy niskich prędkościach. Zawsze można będzie do G30 dobrać EDC, nowa generacja powinna dawać radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciekawe jak się spisuje ten system skretnych kół na serpentynach w górach, słyszałem że dynamic drive potrafi się dość szybko przegrzac i przestaje działać na jakiś czas.

Myślicie że będzie opcja aut demo ze skretnymi 4 kołami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.

W wolnych chwilach konfiguruję sobie samochód (do zamówienia po zmianie akcycy ;) ) i zastanawiam się, które opcje w BMW się sprawdzają i nie stwarzają problemów?

A ponieważ tak czy tak będzie to samochód z pierwszych miesięcy produkcji, to chciałbym chociaż ograniczyć usterkowość rezygnując z najbardziej awaryjnych opcji.

Zastanawiam się właśnie nad skrętnymi kołami, niektórymi udogodnieniami (dostęp komfortowy, dociąganie drzwi, masaż foteli), czy regulacja amortyzatorów.

Czy czegoś konkretnego unikać?

 

Pytam tak, bo przez ostatnie 3 lata jeździłem A6 C7 i trochę jestem nie na bieżąco. Ale wcześniej były E60 i F10, a teraz znów będzie BMW, więc na długo nie zdradziłem marki :)

 

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zamówić już teraz, akcyza prawdopodobnie wejdzie od 1.03, a z dealerem podpisujesz porozumienie, które gwarantuje ci zmianę ceny po skorygowaniu cennika przez BMW POLSKA, prosisz dealera aby ustawił ci auto, na produkcję marcową i tyle.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to już wiem.

Ale nikt jeszcze nie wie, ile akcyzy BMW postanowi oddać klientom, a ile pozostawi sobie (chociażby biorąc pod uwagę obecny kurs Euro). A co za tym idzie, nie wiem ile dodatków mogę zamówić, żeby zmieścić się w założonym limicie cenowym.

 

A poza tym, wolę poczekać chociaż miesiąc, dwa, niech się nauczą go dobrze składać na lini... ;)

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, akcyza naliczania jest od ceny zakupu samoodu przez importera (BMW Polska) w BMW Vertribes GmbH.

Czyli oszczędność wcale nie musi być taka wysoka, na jaką wszyscy tu liczymy.

 

Co do wyposażenia, tematy tylu dostęp komfortowy (mam i polecam), odciągi (od kiedy mam, to w innych samochodach niedomykam drzwi.:)) były już we wcześniejszych generacjach. To raczej nie będzie szwankować.

W silnikach nowości brak.

Jedyne co może się psuć to nowości z zakresu elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.