Skocz do zawartości

Bardzo słaby ręczny :(


Mateusze90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio w swojej e90 2006r wymieniałem tylne tarcze(Textar) z klockami oraz szczęki(TRW) żeby poprawić hamulec postojowy ponieważ zawsze słabo hamował. Po wymianie wszystkich podzespołów przez mojego mechanika i regulacji(podciągnięte na max) hamulec ręczny łapie bardzo słabo na samej górze. Mechanik sugeruje że musi się dotrzeć, ale coś mi się wydaje że nie o to chodzi. W e46 miałem podobny problem po wymianie. Co jest zrobione źle?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam, choć skoro robił mechanik, to ciężko będzie o odpowiedź: regulacja przy szczękach była po zwolnieniu blokady przy drążku?

 

Nie rozumiem też, że "podciągnięte na max" a "łapie na samej górze".

Czyli na którym ząbku wyczuwalny jest opór?

Jeśli tarcza i szczęki nowe to tam raczej nie ma się co docierać (zwłaszcza, że się nie dotrze bo niby jak? Skoro zaciągamy ręczny już na postoju i koło się nie obraca)

 

Z ciekawości zapytam: w jakim stanie byłe stare szczęki? ile okładziny? Bo wg mnie przy sensownym używaniu to te szczęki faktycznie mogą być "wieczne". :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na dźwigni nie ma regulacji. Jest na samych szczękach. Wystarczy odkręcić koło i przez dziurkę od śruby można regulować.

Natomiast tak, jak wspomniał kolega, szczęki oryginalne zazwyczaj przeżywają auto bo przecież nie jeździ się na zaciągniętym. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dźwigni nie ma regulacji.

 

Jest sprężyna którą podczas regulacji trzeba zblokować.

http://res.bmwcats.com/tis/1132161.png

 

Opis wklejony kiedyś na forum:

1. Zdejmujesz osłonę przy dźwigni ręcznego

2. Wciskasz długim śrubokrętem sprężynę, aż się zablokuje - płaski śrubokręt przykładasz w taki prostokąt na górze sprężyny aby się nie ześlizgnął. Oczywiście dźwignia musi być po tej operacji opuszczona!

3. Wykręcasz po jednej śrubie z koła, samochód wcześniej albo na podnośnik albo stronami podnosisz.

4. Szukasz przez otwór - śruby regulacyjnej i płaskim śrubkrętem obracasz śrubę regulacyjną aż koło się zablokuje

5. Luzujesz o około 6 ząbków - do momentu aż nie będzie hamulec obcierał. - przy drugim kole tak samo działasz

6. Luzujesz sprężynę przy dźwigni ręcznego.

 

http://res.bmwcats.com/tis/1132156.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadąc autem gdy zaciągnę ręczny na max do góry to zaczyna delikatnie zwalniać, możliwe że przy większym przechyle na postoju auto by się samo stoczyło. Co do szczęk to wyglądały dobrze tylko stare tarczo bębny były już zatarte w rdzy...po prostu poprzedni właściciel nie używał za często hamulca postojowego. Ja akurat lubię mieć dobry ręczny z wiadomych względów :8). Szczęki wymieniłem na nowe przy okazji wymiany tarcz. Wydrukuję mu ten opis niech się uczy chłopak :) bo mechanik z niego dobry, ale z Bmw nie ma zbyt wiele do czynienia bo głównie siedzi w autach grupy VAG. Dzięki mazzik!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, ale chodzi tu o bezpieczeństwo bo czasami żona jeździ tym autem i przykładowo stoczy jej się z pod sklepu to wtedy już nie będzie fajnie do tego wnet mam przegląd i nie chce się głupio tłumaczyć że ręczny jest sprawny i w tym modelu taki jest, a tym bardziej że jest wszystko wymienione na częściach z dobrej firmy i powinno to hamować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

DSC używa hamulców do stabilizacji toru jazdy, więc je również zużywa. U mnie po 10 latach pracy, tarcze z tyłu są zużyte ponad normę, czekają na wymianę.

 

U Ciebie hamulec wymaga regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
DSC używa hamulców do stabilizacji toru jazdy, więc je również zużywa. U mnie po 10 latach pracy, tarcze z tyłu są zużyte ponad normę, czekają na wymianę.

 

U Ciebie hamulec wymaga regulacji.

Ale nie używa ręcznego. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez zalozylem nowe wszystko i nic to nie dalo reczny kiepski. Wiadomo nie stoczy sie ale ogolnie kicha.

 

No hydrauliczny rękaw to to nie jest ;) ale bez przesady. Układ jest tak prosty, że musi działać. Czemu kiepski? Oczywiście powierzchnia cierna jest mniejsza niż w przypadku klasycznych bębnów. Może stąd te odczucia?

Jeśli trzyma na wzniesieniu...to czego chcieć więcej? :roll:

Z resztą, nie po to jest RWD żeby targać ręczny :wink:

 

Można, od czasu do czasu, dojeżdżając do świateł zaciągnąć ręczny na ząbek lub dwa (dobrze wyregulowany powinien już wtedy łapać) żeby się to dotarło/wyrównało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tylnim napedzie podczas jazdy raczej tylne kola sie niezblokuja pozatym po co ci reczny daj po gazie i tez bokiem poleci

 

Mam nadzieję, że Koledzy nie szarpią za ręczny gdy koła są "zasprzęglone" z silnikiem :shock:

 

Poza tym...jak w tym democie:

"Po co jeździć na ręcznym, jak można dać w ....." :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
DSC używa hamulców do stabilizacji toru jazdy, więc je również zużywa. U mnie po 10 latach pracy, tarcze z tyłu są zużyte ponad normę, czekają na wymianę.

 

U Ciebie hamulec wymaga regulacji.

Ale nie używa ręcznego. :)

 

W jakim sensie? chyba tylko dźwigni nie używa, bo tarcze i klocki jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
DSC używa hamulców do stabilizacji toru jazdy, więc je również zużywa. U mnie po 10 latach pracy, tarcze z tyłu są zużyte ponad normę, czekają na wymianę.

 

U Ciebie hamulec wymaga regulacji.

Ale nie używa ręcznego. :)

 

W jakim sensie? chyba tylko dźwigni nie używa, bo tarcze i klocki jak najbardziej.

Tylne tarcze to tak na prawdę tarczo-bębny. Do hamulca "nożnego" używane są hydrauliczne zaciski tarczowe. Do hamulca ręcznego zwykły hamulec bębnowy z naciągiem na linkę. DTC używa hydrauliki czyli hamulca tarczowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co polemizować :). W następnym tyg. jadę na regulację do znajomego mechanika, wydrukuję mu instrukcje i zdam relację czy coś pomogło bo dla mnie ręczny jedynie służy do zatrzymania auta na wzniesieniu nic więcej, do innych zabaw wykorzystuję główną zaletę naszych wspaniałych i kochanych BMW :). U mnie ręczny zaciągnięty na max zaczyna lekko hamować, dodatkowo na lekkim wzniesieniu muszę wbijać bieg żeby zostawić auto pod sklepem bo się stacza do tyłu :shock:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, chciałem zajrzeć do okładzin oraz mechanizmu hamulca ręcznego,myślałem że wystarczy odkręcić zacisk oraz srubę na imbusa i po delikatnym stuknieciu tarcza powinna odskoczyc, ale jeszcze dodatkowo ta4czobębny są przyklejone taką dużą nakrętka, czy możliwe aby były razem z łożyska, E90 318i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Problem rozwiązany połowicznie :). Po regulacji według schematu ręczny hamował super, koła blokował na asfalcie, ale po kilku zaciągnięciach powrócił do stanu poprzedniego :) chyba po prostu za bardzo przypaliłem okładziny z tej euforii...dlatego zabieg muszę powtórzyć, ale pewno dopiero przy zmianie kół na letnie. PZDR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.