Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Pemek

Rekomendowane odpowiedzi

mama zawsze mówiła "lepsze jest wrogiem dobrego".

Zapytaj swojego mechanika lub serwis ZF, ASO ... oni w razie czego Ci powiedzą, że ew. problemy powstały z użycia starego/nowego produktu ... a problem i tak będzie Twój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie pomocy!

Po statycznej wymianie oleju w mojej 8hp45, gdy zatrzymuję pojazd np. na światłach, z nawiewów czuć zapach oleju ze skrzyni. Gdzieś tu na forum wyczytałem, że to wina zbyt dużej ilości oleju. Upuściłem więc około 200-250 ml oleju, ale problem nie ustąpił. Czy to zajmie chwilę, zanim zapach zniknie? Ktoś wie dlaczego tak się dzieje? Wycieków brak. Po wymianie skrzynia zauważalnie lepiej zmienia biegi, choć wcześniej też nie było źle. Olej + miska wymienione na oryginalne ZF.

ad®ian™
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.09.2023 o 08:30, adrian_pt napisał(a):

Panowie pomocy!

Po statycznej wymianie oleju w mojej 8hp45, gdy zatrzymuję pojazd np. na światłach, z nawiewów czuć zapach oleju ze skrzyni. Gdzieś tu na forum wyczytałem, że to wina zbyt dużej ilości oleju. Upuściłem więc około 200-250 ml oleju, ale problem nie ustąpił. Czy to zajmie chwilę, zanim zapach zniknie? Ktoś wie dlaczego tak się dzieje? Wycieków brak. Po wymianie skrzynia zauważalnie lepiej zmienia biegi, choć wcześniej też nie było źle. Olej + miska wymienione na oryginalne ZF.

Tez tak mialem po wymianie oleju w skrzyni ( czuc bylo np na swiatlach jak mialem szyba uchylona). Samo przeszo po ok 1/2 tys km.

Mialem sprawdzane, czy nie podcieka na wydech/ lub czy cos niejest tam po wymianie pochlapane olejem.

Ewidentnie zapach czuc bylo spod maski w rogu od strony kierowcy. Po otwraciu maski niebylo czuc (podejrzewam, ze zapach byl z odpowietrznika skrzyni)

 

 

Edytowane przez Lendio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam odpowietrznik jest od gory, niewiem, czy jest tam dostep bez sciagania. Moze ktos wyjasni dokladniej temat.

Moze zamiast upuszczac olej na oko, podjedz do mechanika, ktory wymienial, zeby sprawdzil. Pewnie trzeba bedzie zostawic auto na noc, bo musi byc odpowiednia temp.

Tez mialem ten problem i nie znalazlem rozwiazania na forum a problem sam ustapil. Oleju nie sprawdzalem, bo mechanik zapewnial, ze napewno stan jest OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, adrian_pt napisał(a):

Mechanik robił to przy mnie, więc wiem że zrobione jest zgodnie ze sztuką.

No nic, "jeździć obserwować".

Obejrzę jeszcze przy najbliższej okazji chłodnicę oleju od dołu, może tam coś będzie widać.

Doklandnie pozostaje obserwowac. U mnie zapach sam zniknal, niewiem co bylo przyczyna (stanu oleju niepsrawdzilem). Szukalem/czytalem na forach, ze sie zdarza po wymianie choc nie widze racjonalnego wyjasnienia.

Edytowane przez Lendio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Serwus,

przy przebiegu 60kkm i po 7 latach (F10 528i / 2016) wypłukałem olej i wymieniłem w serwisie w DE - cena 580€. Cała operacja zajęła jakąś 1h dla dwóch mechaników.

Olej nie był zbyt ciemny (mechanik twierdził, że jak jest czarny, to już nie ma co wymieniać.. ) i na kolejną wymianę mogę przyjachać za 100kkm (lub za 15 lat przy obecnych przebiegach 😄 ).

image.thumb.jpeg.a4ab2355101fe8070b0159e084974c6a.jpeg

Co do zapachu spalenizny.. u mnie też nic nie widać - wszędzie sucho, ale po dynamicznej jeździe (pierwsze 10km normanie, potem kilka przyspieszeń powiedzmy 30-120km/h, 1km wychładzania silnika, parkowanie w garażu i ...) po kilku minutach czuć dość mocny zapach z wlotów powietrza / nerek. Dlatego też postawnowiłem wymienić olej i zobaczyć jak on wygląda, jak wygląda miska i czy po wymienie będzie poprawa - zobaczymy 🙂

Co do zapachu po wymianie, to zapewne jakieś resztki oleju tu i ówdzie -  nim wszystko odparuje,  to może minać kilka ładnych tygodni.

PS Kumpel opowiadał mi, że zapach oleju może być z odpowietrznika - jest tam też rzekomo jakiś filter, żeby właśnie niwelował ten zapach - informacaja do sprawdzenia.

Tutaj co prawda inny model (nowsza generacja 8HP), ale pokazane jest gdzie jest odpowietrznik / Entlueftung / Entlüftung.

https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=795678

Edytowane przez RalfPi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zeszłego roku przejechałem jakieś ponad 70 tys.km. Olej w skrzyni wymieniłem już czwarty raz. Przy pierwszej wymianie nie przyłożyłem się zbytnio do oględzin starego oleju, bo nigdy wcześniej nie miałem automatu. Ale mechanik dość intensywnie przyglądał się starej misce. Olej był czarny jak smoła z tego co pamiętam. Mechanik jednak nie odradził wymiany oleju. Brak obycia i krótki okres posiadania samochodu z taką skrzynią, nie pozwoliły mi na ocenę czy po wymianie zaszły zmiany. Ale do dziś mam wrażenie, że wymiana pogorszyła pracę skrzyni. Natomiast teraz, po następnych wymianach jest poprawa tylko przez dwa dni. Brak szarpnięcia (lekkiego) na zimnym przy przełączeniu z P na D. 

Nadal na zimnym czuć przełączanie poszczególnych biegów w górę i jazda na siódmym biegu, aż do momentu kiedy wskazówka od temperatury nie złapie pionu.  

Chodzi mi po głowie, aby nie zalewać już Ravenolem, tylko Lifeguard 8.  Różnica w cenie niewielka. 

 

Edytowane przez Wioletta

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zamierzam się zabrać za wymianę oleju w 8hp50 w BMW f30 340i.

Potrzebuje schematu dokręcenia śrub miski i jak by ktoś podpowiedział w której zakładce w ista znajdę temperaturę oleju w skrzyni? Ponieważ wyczytałem że uzupełnianie oleju do poprawnego stanu zalecane w temperaturze 35-40C. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gdy pierwszy raz wymieniałem olej, to pilnie obserwowałem temperaturę. Tolerancja jest dość duża. Nie trzeba się spieszyć. Przejąłem się też czy auto jest dobrze wypoziomowane. Prawdę mówiąc, też nie ma się co za bardzo przejmować, bo trzeba się naprawdę postarać, by na podnośniku krzywo coś wyszło. Miska ma zatopione metalowe tulejki przez które przechodzą śruby. Wydaje mi się, że prędzej klucz obrobi gniazdo w łbie śruby, niż zgniecie miskę. Kolejność dokręcania jak na rysunku powyżej. Już drugi raz użyłem tej samej miski i nic nie cieknie. Przed założeniem nowego filtra myję ją.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://maps.app.goo.gl/LUXn4nhbiPZZyEp79

Oni są na YouTube. Widać, że robią to bardzo dobrze . Rok temu wyliczyli mi wymianę całego oleju + miska + badanie auta przed I po wymianie na ok. 2400,- zł.

Ciężko tam się dodzwonić ale myślę, że warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 18.12.2023 o 00:01, copretti napisał(a):

Może macie jakiś sprawdzony warsztat do wymiany oleju w skrzyni na Mazowszu (mieszkam  między Warszawą a Płockiem) aso tu nie potrzebne a te warsztaty co znam w okolicy raczej o takich zabiegach nie mają pojęcia 

http://mobilecoders.pl Polecam tylko BMW robią można zobaczyć filmiki na fb 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A czy wymieniał ktoś i czy wszystko ok lub co sądzicie o wymianie 1 szy raz  przy przebiegu 225tys i 8 lat? 

Mój warsztat mówi że jak nie zmieniano wcześniej to już lepiej nie ruszać  bo może paść po takiej operacji.. Jakby wymieniono np przy  80-120 tys to jak najbardziej zalecają kolejny raz.. .  Ale u mnie od nowości a chciałbym pojeździć około 4 lata 100tys km... 

 

Dzięki 

Edytowane przez Artur320d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Artur320d napisał(a):

A czy wymieniał ktoś i czy wszystko ok lub co sądzicie o wymianie 1 szy raz  przy przebiegu 225tys i 8 lat? 

Mój warsztat mówi że jak nie zmieniano wcześniej to już lepiej nie ruszać  bo może paść po takiej operacji.. Jakby wymieniono np przy  80-120 tys to jak najbardziej zalecają kolejny raz.. .  Ale u mnie od nowości a chciałbym pojeździć około 4 lata 100tys km... 

 

Dzięki 

Ja zmienialem pierwszy raz przy 314.000km i dziala skrzynia, nawet lepiej biegi zmienia oraz redukuje. Tylko zmienialem sam statycznie (okolo 5L starego oleju zlecialo)

b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie 75 tyś nie była katowana normalna jazda jak zwykłego człowieka. Pasuje już wymieniać? Nic nie szarpie czy coś, auto mam od nowości chodzi zmiana biegów tak jak odebrałem z salonu. I pytanko czy ktoś niedawno wymieniał i ile +/- biorą za dynamiczną?

Edytowane przez Sono223x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniaj dynamicznie tym bardziej jak masz spod swojego tyłka stołki wysiedziane. Wystarczy minimalna zmiana ciśnienia w maszynie od dynamicznej wymiany, lub bąbel powietrza, i będzie można "szukać złota" w oleju. Statyczna wymiana w zupełności wystarczy + nowa miska z filtrem 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.