Skocz do zawartości

Opony - czy musza byc runflaty


roseng

Rekomendowane odpowiedzi

Ja podobnie jak Pete, miałem tylko bulwy z boku i tylko na 19". 2x na RoF, 1x na normalnej oponie. Wszytko przez dziury w drogach, wpadam->głośne uderzenie. Różnica miedzy RoF a zwykłą była taka, ze na RoF jeździłem jeszcze kilka dni zanim wyczułem na kierownicy ze coś nie halo z oponą. System czujników nic nie pokazywał. Dopiero organoleptycznie musiałem sie i tym przekonać. Przy zwykłej oponie zaczęło uchodzić powietrze i po krótkiej chwili dostałem informacje o spadku ciśnienia w oponie, dziura tez była na boku. Dobrze, ze powietrze aż tak szybko nie schodziło i dojechałem do najbliższej stacji podlinkować oponę, a z tamtąd po otrzymaniu namiarów do najbliższej wulkanizacji.

Wożę ze sobą zestaw naprawczy od BMW, ale podejrzewam ze wiele by nie pomógł w tej sytuacji.

Takie mam doświadczenia :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja przez ostatnie lata gwoździa nie miałem nigdy.

Ale kilka razy wymieniałem opony z uwagi na "wybulenie" brzegu opony, po zaliczeniu jakiejś dziury...

 

ROF w tym kontekście mają tą zaletę, że rant jest bardzo mocny - i dużo trudniej złapać "gulę" na boku opony.

Nie tak trudno. Udało mi się 2 razy, w odstępie 2 miesięcy. Niewysoka prędkość, sznurek aut, niewielka dziura i po chwili bicie koła. I wtedy brak zapasu bardzo boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Anglii nie ma zimy ?

Nie obraź się ale lepszy wygląd 19 calowych kol nie może być ważniejszy od bezpieczeństwa....

Temat o oponach zimowych jest na forum

 

Nie ma zimy, przynajmniej na poludniu UK, gdzie w ciagu 5 lat widzialem 3x snieg i to przez kilka godzn ;) jak juz spadnie to ruch jest sparalizowany, autobusy, pociagi nie jezdza, a ludzie nie ida do pracy. Brzmi jak armagedon ale tak jest tutaj w rzeczywistosci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony zimowe nie są na śnieg. Tylko dzięki bardziej miękkiej mieszance od ok +7 stopni C (44,6 st F) mają się charakteryzować lepszą przyczepnością. Letnie gumy obliczone są na bycie odpowiednio elastycznym w wyższych temperaturach. Jak się robi zimno to guma robi się sztywna i tak dobrze nie wgryza się w asfalt przez faktyczna powierzchnia jaką guma przylega do asfaltu jest mniejsza niż w oponie o miększej mieszance. A co za tym idzie przyczepność na suchym również w zimowej oponie powinna być lepsza niż w letniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opony zimowe nie są na śnieg.

Na wstępie zaznaczę, że jestem 100% zwolennikiem opon zimowych - żeby nie było żadnych niejasności.

I sam zmieniam je jak temperatura zaczyna spadać we wspomniane przez Ciebie okolice :wink:

 

Ale... to co napisałeś jest trochę powtarzaniem sloganów producentów opon... :mrgreen:

Oczywiście skład mieszanki jest inny, jednak nie do końca jest tak, że opona letnia na SUCHYM asfalcie traci właściwości, nawet przy ujemnych temperaturach.

Naturalnie opona oponie nierówna i dla wielu modeli tak jest. Jednak testy porównawcze wykazały, że większość opon letnich (a przynajmniej tych uznanych producentów) w zimie na SUCHYM asfalcie zachowuje dobre właściwości, zarówno jeśli chodzi o parametry hamowania jak i trakcji. Mało tego - dobre, markowe opony letnie wypadły w tych dwóch kategoriach (uwaga: na SUCHYM) lepiej niż tanie zimówki...

Przy czym ważne są tutaj dwie uwagi:

- wspomniana już sucha nawierzchnia

- umiarkowane temperatury zimowe (ujemne, ale - o ile dobrze pamiętam - testy były robione przy jednocyfrowym mrozie)

Natomiast sytuacja dramatycznie ulega zmianie gdy nawierzchnia jest pokryta śniegiem lub błotem pośniegowym.

Opony letnie momentalnie wypadają z klasyfikacji, jeśli chodzi o hamowanie i trakcję - tutaj główną rolę odgrywają bowiem lamele opon zimowych, które odpowiadają za przyczepność na pokrytej śniegiem nawierzchni.

 

P.S.

Jak odszukam linki do wspomnianych testów, wkleję.

O ile dobrze pamiętam były robione przez jakąś brytyjską organizację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy lepszy test pokazuje, że letnia jest zawsze lepsza na suchym i na mokrym. Poniżej testy Auto Świat.

Sam w tym roku to już sprawdzałem kilka razy, w cabrio mam nowe letnie, w f10 nowe zimowe, przy obecnych temperaturach -2stC -- +7stC letnie dużo lepiej trzymają póki nie ma śniegu.

Magiczne "poniżej 7stC" to też bełkot marketingowy, każdy kto ma czujniki ciśnienia z pomiarem temperatury wie, że temperatura robocza rozgrzanej opony, nawet w zimę, to 20-40stC.

Zimówki są lepsze tylko na lodzie i śniegu.

 

http://ocdn.eu/images/pulscms/ODg7MDMsMmU0LDAsMSwx/a581304246bce951dd166808ae166a62.jpg

http://ocdn.eu/images/pulscms/ZjI7MDMsMmU0LDAsMSwx/f508dbd82d8771eaa166f028977d6645.jpg

http://ocdn.eu/images/pulscms/NzM7MDMsMmU0LDAsMSwx/963ceeea7fdae8dcbc2d0b8f436d884d.jpg

 

nokktkpTURBXy8zMjA2M2EyOGVhNmRiOTMyZTg3NWUyYmY1ZGEyZWVmZi5qcGeRlQLNAwwAwsM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość wskazuje na "wadę" zwykłych opon, bo trzeba wozić zapasówkę ( w moim BMW 1 zajmowałaby prawie cały bagażnik ). Ja mam proste rozwiązanie: pożądny Assistance do ubezpieczenia i sprawa załatwiona.
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony zimowe nie są na śnieg.

Na wstępie zaznaczę, że jestem 100% zwolennikiem opon zimowych - żeby nie było żadnych niejasności.

I sam zmieniam je jak temperatura zaczyna spadać we wspomniane przez Ciebie okolice :wink:

 

Ale... to co napisałeś jest trochę powtarzaniem sloganów producentów opon... :mrgreen:

Oczywiście skład mieszanki jest inny, jednak nie do końca jest tak, że opona letnia na SUCHYM asfalcie traci właściwości, nawet przy ujemnych temperaturach.

Naturalnie opona oponie nierówna i dla wielu modeli tak jest. Jednak testy porównawcze wykazały, że większość opon letnich (a przynajmniej tych uznanych producentów) w zimie na SUCHYM asfalcie zachowuje dobre właściwości, zarówno jeśli chodzi o parametry hamowania jak i trakcji. Mało tego - dobre, markowe opony letnie wypadły w tych dwóch kategoriach (uwaga: na SUCHYM) lepiej niż tanie zimówki...

Przy czym ważne są tutaj dwie uwagi:

- wspomniana już sucha nawierzchnia

- umiarkowane temperatury zimowe (ujemne, ale - o ile dobrze pamiętam - testy były robione przy jednocyfrowym mrozie)

Natomiast sytuacja dramatycznie ulega zmianie gdy nawierzchnia jest pokryta śniegiem lub błotem pośniegowym.

Opony letnie momentalnie wypadają z klasyfikacji, jeśli chodzi o hamowanie i trakcję - tutaj główną rolę odgrywają bowiem lamele opon zimowych, które odpowiadają za przyczepność na pokrytej śniegiem nawierzchni.

 

P.S.

Jak odszukam linki do wspomnianych testów, wkleję.

O ile dobrze pamiętam były robione przez jakąś brytyjską organizację.

 

 

Widziałem opis tych testów:) Faktycznie trochę to tak zabrzmiało z mojej strony. Bardziej miałem na myśli, że okres "zimy" to nie tylko śnieg, że to nie jest jedyne kryterium przy projektowaniu zimowej opony...a wyszedł marketingowy bełkot. Sorry :)

 

I tak jak napisałeś, sytuacja się drastycznie zmienia jak pojawia się błoto czy śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W przyszłym tygodniu odbieram moje pierwsze w życiu BMW (F11, 520d) i musze dobrać jakieś odpowiednie zimowe ogumienie.

Świadomie wybieram opony bez RoF.

Czy ktoś ma takie opony w rozmiarze 225/55/17? Jak auto się prowadzi? Czy mocno "pływa"?

Obawiam się, że może być zbyt miękko dlatego raczej i tak wybiorę 245/45/18 ale przed wyborem wolę się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety trochę pływa (mam doświadczenia z Dunlop SP Sport Maxx RT w tym rozmiarze), które nie dość, że są letnie (twardsze), to jeszcze wzmacniane (XL), a więc na zimówkach będzie pewnie jeszcze bardziej pływać... Komfort niezaprzeczalnie lepszy, ale liniowo ze wzrostem prędkości auto zachowuje się coraz gorzej... Gwałtowne manewry kierownicą i można się zdziwić. Niestety F10 było projektowane pod run-flaty, czego już w przypadku następcy nie będzie (za RFT jest dopłata), więc mniejszy profil dla "normalnych" opon może być lepszym rozwiązaniem (gdzieś tu było na forum o tym i ponoć 245/18 jest OK).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. W dotychczasowym aucie ostatnie moje zimówki to były Uniroyal MS77, które są miękkie z natury, więc strasznie mnie irytowało to bujanie. Na szczęście nie miało to wpływu na zachowanie auta na drodze, ale zdecydowanie wolę bardziej "sztywny" kontakt z nawierzchnią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy lepszy test pokazuje, że letnia jest zawsze lepsza na suchym i na mokrym. Poniżej testy Auto Świat.

Sam w tym roku to już sprawdzałem kilka razy, w cabrio mam nowe letnie, w f10 nowe zimowe, przy obecnych temperaturach -2stC -- +7stC letnie dużo lepiej trzymają póki nie ma śniegu.

Magiczne "poniżej 7stC" to też bełkot marketingowy, każdy kto ma czujniki ciśnienia z pomiarem temperatury wie, że temperatura robocza rozgrzanej opony, nawet w zimę, to 20-40stC.

Zimówki są lepsze tylko na lodzie i śniegu.

 

http://ocdn.eu/images/pulscms/ODg7MDMsMmU0LDAsMSwx/a581304246bce951dd166808ae166a62.jpg

http://ocdn.eu/images/pulscms/ZjI7MDMsMmU0LDAsMSwx/f508dbd82d8771eaa166f028977d6645.jpg

http://ocdn.eu/images/pulscms/NzM7MDMsMmU0LDAsMSwx/963ceeea7fdae8dcbc2d0b8f436d884d.jpg

 

nokktkpTURBXy8zMjA2M2EyOGVhNmRiOTMyZTg3NWUyYmY1ZGEyZWVmZi5qcGeRlQLNAwwAwsM

 

 

hmm, dziwna sprawa z tymi testami opon... trochę mi się nie chce wierzyć, że DUNLOP ma lepsze parametry we wszystkich warunkach od np Continental czy Pirelli.

 

Osobiście "przejeździłem" wiele różnych opon od 16 cali do 19 wg mojej opinii najlepiej klasyfikują się czy w deszczu czy na suchym/śniegu:

1)Continental

2)Pirelli

3)Michelin(których tutaj nie ma)

4)Dunlop

 

Co do RUN FLAT, fajna sprawa, zwłaszcza w zimie...lecz mało komfortowa.

PARTNER BMW AG


POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA


KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY


telefon +48 504384405


http://menupolskie.pl/foto/bmw/baner.gif


http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po pierwsze popatrz na źródło.

Czy ktoś jeszcze traktuje poważnie testy robione przez AutoBild (i przedrukowywane później przez AutoŚwiat)...? :wink:

 

Po drugie - nie można focusować się tylko na marce opony - w sensie, że Conti są takie, a Dunlopy takie.

Bo każda z marek ma w swoim portfolio zarówno bardzo udane modele jak i modele zwyczajnie przeciętnie, żeby nie powiedzieć słabe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do AutoBild / AutoSwiat można się przyczepić za faworyzowanie niemieckich marek, tak jak i do Brytyjczykow zresztą. I moze dobór parametrów testów i poszczególnych wag. Ale same testy obiektywne (mierzalne) nie są złe. Podważać ich wiarygodność AutoBild za powiazanie właścicielskie tabloidami?

 

Moje obserwacje są podobne jak przytoczone wyżej wyniki testów - zimówki są lepsze tylko na śniegu i lodzie. O tyle lepsze, że przy poważnej śnieżycy czy oblodzeniu lepiej auto na letnich oponach zostawić w garażu. Na mokrym zimówki są gorsze, w szczególności tanie opony. Ale nie na tyle gorsze, aby bać sie jeździć na mokrej nawierzchni. Ale świadomość gorszego hamowania zimowek warto mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W kwestii AŚ - nie chodzi o to, że zimowe są lepsze tylko na śniegu, a na innej nawierzchni przegrywają z letnimi także przy ujemnych temperaturach.

Bo to zostało już wykazane w wielu innych porównaniach - pisałem o tym na poprzedniej stronie.

Chodzi o wiarygodność testów tej gazety jako takich...

Zresztą inne gazety nie są lepsze. Do niedawna najbardziej wiarygodne porównania prezentował chyba "Motor", ale przestałem sięgać także do tego periodyku, więc jak jest obecnie - nie wiem.

 

Wierzysz w ten "obiektywizm" (mierzalność) testów AŚ...?

Bo ja nie do końca.

Ale oczywiście każdy ma prawo do własnych osądów.

 

P.S.

Swego czasu chodziły opowieści o tym, dlaczego Michelin bardzo rzadko wygrywa w testach. Albo nie jest testowany w ogóle (vide cytowany powyżej test).

W branży mówiło się o tym, że jako jedyny nie sponsoruje tego typu testów... :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak jest, że letnie lepsze na suchym i pewnie i na mokrym, ale niestety w ziemie znaczne większe prawdopodobieństwo śniegu, błota pośniegowego czy innego g na drodze...

 

reasumując - nie wyobrażam sobie jazdy na letnich oponach od połowy listopada, do połowy marca :) a jeżeli chodzi o opony ROF to F10/11 został pod nie zaprojektowany i tak jeżdżę, pomimo tego że już na 18" felgach, przy zawieszeniu M nie zawsze jest komfortowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie odnośnie opon. Wybieram się do Polski na Święta i chciałbym zmienić opony na zimowe. Jako, że jadę tylko na tydzień nie chcę kupować nowych nowych opon tylko opony z rynku wtórnego. Jestem właścicielem F10 i opony dedykowane do mojego auta na tył to opony o rozmiarze 275/40R18 Run of Flat (przednie już kupiłem). Problem w tym, że rozmiar takich opon na rynku wtórnym jest praktycznie niedostępny. I moje pytanie, czy na ten okres mogę zainstalować jakiś inny rozmiar opon zimowych (oczywiście zachowując felgę R18) bez utraty bezpieczeństwa jazdy?? Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.