Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 293
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

U mnie po 3.000km pokazuje 9.7.

Głównie poza miastem, ale też i bez dużych szaleństw. Jutro wymieniam olej to zacznę w końcu jeździć ;-)

Zakładałem okolice 12.0 także póki co jestem bardzo zadowolony.

125i.

Opublikowano
U mnie po 3.000km pokazuje 9.7.

Głównie poza miastem, ale też i bez dużych szaleństw. Jutro wymieniam olej to zacznę w końcu jeździć ;-)

Zakładałem okolice 12.0 także póki co jestem bardzo zadowolony.

125i.

 

Jeśli zgodnie z założeniami będziesz traktował jak weekendowy fun car (a nie samochód na wakacyjne trasy) to może być więcej :P

 

Ja na dotarciu miałem chyba okolice 7.6 (jeśli pamiętam), ale głównie krajówki jednopasmowe. Ostatnio mialem 10.1 z ostatnich 11k ale po biciu rekordu na dystans na eco pro spadło do 9.5 i teraz znów rośnie (już jest 9.7). Generalnie okolice 10.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Spalanie na dotarciu ma się słabo do rzeczywistości. Kręcąc do 4,5 tys obr/min auto pali bardzo mało, wystarczy kilka razy depnąć do odcinki i już spalanie podskakuje o litr - dwa na odcinku 10-15 km.
Opublikowano
Kilka wynikow z tempomatu. Stala predkosc.

130 na Eco Pro, reszta Comfort. Nie wiem czy ma to jakies znaczenie przy utrzymywaniu stalej predkosci.

7iy73Yd.jpg

ssb3tbW.jpg

UfDk7xH.jpg

YK5MT2r.jpg

 

Eco Pro mi gaśnie od 78mil/h

http://zapodaj.net/images/2f26374e0c65b.png
Opublikowano

 

Eco Pro mi gaśnie od 78mil/h

 

U mnie (gdzie jest normalny system metryczny i jeździmy po normalnej stronie drogi :P (taka dygresja :8) swoją drogą coś się posuwa ten proces https://en.wikipedia.org/wiki/Metrication_in_the_United_Kingdom ???)) limit Eco Pro jest ustawialny do 130km/h (czyli coś koło 80,78 mph). Oczywiście im mniej tym pokazuje te potencjalne zaoszczędzone procenty paliwa jako większe, ale maksymalne jest 130.

 

Reszta od 140+ mierzona w Comforcie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kilka wynikow z tempomatu. Stala predkosc.

130 na Eco Pro, reszta Comfort. Nie wiem czy ma to jakies znaczenie przy utrzymywaniu stalej predkosci.

7iy73Yd.jpg

ssb3tbW.jpg

UfDk7xH.jpg

YK5MT2r.jpg

 

Eco Pro mi gaśnie od 78mil/h

 

Z ciekawości, nie negując żeby nie było, na dłuższych takich bardziej miarodajnych odcinkach miałeś okazję sprawdzić podobne spalanie przy podobnych średnich?

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

 

Z ciekawości, nie negując żeby nie było, na dłuższych takich bardziej miarodajnych odcinkach miałeś okazję sprawdzić podobne spalanie przy podobnych średnich?

 

Jest problem z metodologią, to fakt. Ale i warunki nie były laboratoryjne :P

 

NIe wiem o której musiałbyś jechać autostradą (ekhem...oczywiście niemiecką :wink: ) 170km/h, żeby przejechać np 100km bez potrzeby hamowania. Zatem to są najdłuższe odcinki jakie udało mi się przejechać bez potrzeby hamowania, bo ciężarówka na lewym, ktoś nie spojrzał w lusterko, etc.

 

Wynik ze średnią 130 km/h ale gdy musiałbyś 5 razy zwalniać do 90 i znów się rozpędzać dużo trudniej było by odnieść do swojego samochodu i jakoś porównać. Bo równie dobrze możesz ciąć 200km/h i hamować co chwilę. Wtedy przy podobnej średniej wyjdzie Ci dwa razy tyle, ale ciężko taką jazdę porównać czy nawet powtórzyć. (Np. 320 km ze średnią 120km/h i średnia 11,5l, czyli więcej niż trzymając 170 na tempomacie)

 

Z drugiej strony pomiar po "na oko" płaskich odcinkach i na tyle długich, że wynik był w miarę stabilny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Z ciekawości, nie negując żeby nie było, na dłuższych takich bardziej miarodajnych odcinkach miałeś okazję sprawdzić podobne spalanie przy podobnych średnich?

 

Jest problem z metodologią, to fakt. Ale i warunki nie były laboratoryjne :P

 

NIe wiem o której musiałbyś jechać autostradą (ekhem...oczywiście niemiecką :wink: ) 170km/h, żeby przejechać np 100km bez potrzeby hamowania. Zatem to są najdłuższe odcinki jakie udało mi się przejechać bez potrzeby hamowania, bo ciężarówka na lewym, ktoś nie spojrzał w lusterko, etc.

 

Wynik ze średnią 130 km/h ale gdy musiałbyś 5 razy zwalniać do 90 i znów się rozpędzać dużo trudniej było by odnieść do swojego samochodu i jakoś porównać. Bo równie dobrze możesz ciąć 200km/h i hamować co chwilę. Wtedy przy podobnej średniej wyjdzie Ci dwa razy tyle, ale ciężko taką jazdę porównać czy nawet powtórzyć. (Np. 320 km ze średnią 120km/h i średnia 11,5l, czyli więcej niż trzymając 170 na tempomacie)

 

Z drugiej strony pomiar po "na oko" płaskich odcinkach i na tyle długich, że wynik był w miarę stabilny.

 

Generalnie o to mi właśnie chodziło, czyli można założyć, że są to wyniki w warunkach optymalnych, lecz niestety w PL rzadko spotykanych :wink:

Pytałem o dłuższe odcinki, właśnie z tego powodu, moje A4, co prawda cięższe awd i mocniejsze, ale przy średniej 170 na odcinku ok 100km ma spalanie rzędu 15+ :mrgreen:

Jest wiele zmiennych, od ruchu na drodze, nachylenia, wiatru (mimo wszsytko :mrgreen: ) do sposobu przyspieszania, które mają wpływ tak więc trzeba by przyjąć jakiś schemat, ale ciekawie Ci to wyszło, mimo wszystko.

U mnie na ecopro ustawionym na 130 na odcinku ~100km mam 4.7, ale w zasadzie więcej patrzę w lusterko wsteczne niż do przodu :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zeby miec taka srednia trzeba sie rozpedzac w rejony gdzie moje 1.6 dosyc mocno puchnie. A 100 km pod czerwonym polem nie jest ani komfortowe ani chyba zdrowe dla silnika?

 

No u mnie jeszcze kawałek do czerwonego pola, ale na pewno na dłuższą metę korzystne to nie jest.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Członkowie klubu
Opublikowano
W sobotę spieszyłem się do roboty, ok 50 km trasy z tego 35 dwupasmówka, ok 10 zwykła jednojezdniowa, reszta miasto, średnia prędkość 137, spalanie w okolicach 15. Spora część jazdy po dwupasmówce to pedał w podłodze i do odcięcia. Leci licznikowe 225 i dalej nie da rady.
Opublikowano

 

Eco Pro mi gaśnie od 78mil/h

 

U mnie (gdzie jest normalny system metryczny i jeździmy po normalnej stronie drogi :P (taka dygresja :8) swoją drogą coś się posuwa ten proces https://en.wikipedia.org/wiki/Metrication_in_the_United_Kingdom ???)) limit Eco Pro jest ustawialny do 130km/h (czyli coś koło 80,78 mph). Oczywiście im mniej tym pokazuje te potencjalne zaoszczędzone procenty paliwa jako większe, ale maksymalne jest 130.

 

Reszta od 140+ mierzona w Comforcie.

Tak apropo dygresji, to oprócz mil i co jeszcze lepsze mpg (czyli ilość mil przejechanych na galonie paliwa :D ok 4.54 litra :D ) to w życiu codziennym jednostki te co wszędzie :D

Gdzie obliczanie sobie w głowie mile na kilometry i odwrotnie jest banalnie proste, to mpg jest abstrakcją, mam w samochodach poustawiane l/100km, ale mpg i tak znam na pamięć, po tysiącach rozmów Ludźmi wyznającymi mpg, poprostu to trzeba było ogarnąć, praktycznie na tzw pamięć :D

 

A co do normalnej stronie drogi, to uwierz, że po kilku latach robisz się najbardziej uniwersalnym kierowcą i jeśli tylko masz kierę po właściwej stronie przy właściwym ruchu drogowym, to nie zauważysz zmiany.

 

Gwoli formalności- Eco Pro do 132 km/h :)

No to BMW sobie w kulki leci

http://zapodaj.net/images/2f26374e0c65b.png
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Automat, jazda większość w mieście, z 80% na tryb Sport.

Nie wkręcałem go jednak jakoś strasznie wysoko i przejechałem 250km jak zaświeciła się kontrolka :lol:

 

Ciekawe jaka może być górna granica spalania, chyba zrobię test haha.

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.