Skocz do zawartości

N46 zapach oleju w kabinie [odp: pompa vacum, uszczelka]


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,wkońcu nadszedł czas na pomajsterkowanie pod maską.Jak już wcześniej pisałem mam gdzieś wyciek oleju i kapie mi na rurę wydrechową co owocuje nieprzyjemnym zapachem w kabinie.Sugerując się wypowiedziami kolegów na pierwszy ogień poszła uszcelka pod pompą vacum.Fakt żeby ją odkręcić trzeba było troszkę się namęczyć bo dostęp żaden ale jakoś się udało oczywiście nie bez przeszkód i niespodzianek :mad2: .Koniec końców doszła mi też wymiana uszczelki pod pokrywą i kilka zgubionych śrubek :) ale....przez jakiś czas było dobrze a od kilku dni znowu ten sam objaw a jak dziś wsadziłem rękę to pod pompą znowu poczułem olej,cholera już nie wiem co mam robić jak to uszczelnić,może któryś z kolegów ma jakiś pomysł :cry2: ?????????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem tak samo - wymiana oringu i uszczelnienie silikonem polówek pompy nic nie dało. Dopiero wymiana na nową okazała sie skuteczna - jak na razie. Koszt nowej od 1100 do 1500 w zależności od sklepu. Ja kupiłem w "czescidobmw.pl".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale czy uszczelniłeś łączenie między pompą a silnikiem oraz pod deklem pompy? U mnie było tak, że najpierw mechanik uszczelnił pod pompą miejsce i dalej to samo.... Dopiero za drugim razem zdjął dekielek od pompy obsmarował go silikonem i poskładał. I problem do dziś rozwiązany. Więc w tych dwoch miejscach musisz uszczelnić pompę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie tak jak piszesz, jak uszczelnisz też ten dekielek problem będzie rozwiązany. Pozdrawiam i życzę powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,mam zamiar zabrać się za ową pompę i sprawić żeby nie ciekła już,co za tym idzie nie śmierdziało olejem w aucie.Mam jeszcze pytanie do kolegów którzy już mają takie uszczelnianie za sobą. :)

Jeśli wyjmę pompę i zacznę rozkręcać owy dekielek to czy po rozkręcniu go nie zaskoczą mnie jakieś wyskakujące sprężynki czy inne rzeczy :mad2: bo wolę się zapytać przed i być gotów na to niż potem siedzieć i myśleć jak złożyć ową pompę.

Z góry dziękuje za pomoc kolegów :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc,dziś pogoda była łaskawa i można było się zabrać za pompę vacum :) rozkręcanie poszło dość gładko z wyjątkiem jednej śrubki na dole ale wkońcu też poszła,wyjęcie pompy też nie było jakoś trudne.W sumie zaskoczyła mnie prostota budowy owej pompy,bo po odkręceniu dekielka aż byłem zaskoczony.Fakt ten duży oring był płaskii chyba nic nie uszczelniał.Wyczyściłem wszystko,odtłuściłem,posmarowałem silikonem i pompa wróciła na swoje miejsce.Dziś samochód stał żeb wszystko dobrze "załapało" :!: :!: zobaczymy jutro jak będzie czy znowy smród oleju się pojawi w aucie :mad2: >Mam nadzieje że to ostatnie podejście do tej pompy :)

Aha dziękuje kolegom za praktyczne rady :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy ktoś ma pomysł skąd może być ten wyciek oleju ? Do tej pory wymieniona uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka miski olejowej, uszczelniony oring przy bagnecie (swoją drogą mam wrażenie ,że czujnik poziomu oleju nie wskazuje dobrze... czy to uszczelnianie mogło coś namieszać?)

 

20121021_005.jpg

20121021_006.jpg

20121021_007.jpg

20121021_008.jpg

20121021_009.jpg

20121021_010.jpg

20121021_012.jpg

20121021_014.jpg

20121021_015.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź pompę vacum bo często z niej cieknie w silnikach n42/46. Gdy miałem 318i też ciekło z niej i kapało gdzieś na wydech, odkręciłem ją i wymieniłem uszczelkę + dodatkowo odkręciłem dekiel od tej pompy i nałożyłem dookoła silikon do wysokich temperatur i po tym zabiegu problem zniknął.

 

Ps. A czy odmę masz drożną ? Bo jesli nie to nadciśnienie które robi się w silniku co chwilę będzie powodowało wycieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić drożność odmy? gdzie się znajduje ? jakie są potrzebne narzędzia? Jestem totalnym laikiem w sprawach mechanicznych - natomiast jeżeli jest to prosta sprawa (dostęp, niewyszukane narzędzia) chętnie spróbuję samemu. Mam już dość serwisów, które tylko psują bądź kasują krocie za odkręcenie przysłowiowych 2 śrubek...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też kapało z tej pompy vacum prosto na kolektor na dole na katalizatory śmierdziało strasznie wymieniłem pompę i koniec z wyciekiem oleju. Aby wyjąć taką pompę to trzeba się dużo nagimnastykować. Zrobili mi to w servisie ok 1000 zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej do wymiany.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczną sytuację :) ciekło z pompy vacum (wymiana uszczelki) i pokrywy zaworów.

 

Dzięki wszystkim za zainteresowanie moim problemem!

 

Teraz będę musiał jednak znaleźć jakiegoś dobrego mechanika w mojej okolicy, który zna się trochę na BMW, wyleczyłem się już z przypadkowych serwisów...

Jak możecie kogoś szczerze polecić w mojej okolicy to piszcie!!!

 

Zastanawia mnie jeszcze , czy powstałe ślady nie pochodzą jeszcze ze starych wycieków przed wymianą np uszczelki pokrywy zaworów? (ale chyba od lipca trochę by się to już ubrudziło..?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wyjąłem pompę vacum,wymieniłem w niej uszczelkę,zdjołem dekiel,zasilikonowałem,wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i przez jakiś czas był spokój a teraz zowu to samo,śmierdzi olejem który kapie na przewód od sondy a potem na kolektor :mad2: jeszcze tylko uszczelki pod miską olejową nie wymieniałem... :!: aha i odmy też nie ruszałem,choć jak patrzyłem przy rozbieraniu pompy to przewód był czysty,hmm.Aha i zauważyłem ostatnio że śmierdzi olejem po trasie kiedy są prędkości 120-140 km/h i obroty około 3 tys albo jak silnik nagle dostaje wysokich obrotów... więc czy ktoś mi może powiedzieć skąd cholera ten olej się tam bierze :?: :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak pisali wcześniej pompa próżniowa do wymiany, kupisz LUK'a czyli to co idzie na 1-szy montaż za ok 600 zł. 2 godzinki + kanał i wymienisz. Co do separatora/odmy to też dasz radę bez ściągania kolektora ssącego tylko że czas ok 4-5 godzin. Odma występuje tylko w oryginale. Sam wymieniałem jedno i drugie... nie jest to operacja na otwartym mózgu. Przy pompie nie kombinuj z silikonem bo znam takich z tego forum co to zrobili i za 3 dni kupowali nową bo i tak ciekła. Uszczelek do tych pomp nie ma jako elementów wymiennych do kupienia. Z ciekawości jaki masz przebieg ?? U mnie padła ta uszczelka przy ok 150 tkm
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisali wcześniej pompa próżniowa do wymiany, kupisz LUK'a czyli to co idzie na 1-szy montaż za ok 600 zł. 2 godzinki + kanał i wymienisz. Co do separatora/odmy to też dasz radę bez ściągania kolektora ssącego tylko że czas ok 4-5 godzin. Odma występuje tylko w oryginale. Sam wymieniałem jedno i drugie... nie jest to operacja na otwartym mózgu. Przy pompie nie kombinuj z silikonem bo znam takich z tego forum co to zrobili i za 3 dni kupowali nową bo i tak ciekła. Uszczelek do tych pomp nie ma jako elementów wymiennych do kupienia. Z ciekawości jaki masz przebieg ?? U mnie padła ta uszczelka przy ok 150 tkm

 

Dzięki za info!

 

Wycieki pojawiły się przy przebiegu ok 172tkm natomiast teraz już dobiłem do 181tkm, może przy okazji warto byłoby zrobić też separator ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.