Skocz do zawartości

Wymiana FRM na FRM2


R420

Rekomendowane odpowiedzi

Instrukcje kodowania FRM były nie raz poruszane na forum wystarczy poszukać w różnych wątkach gdzie nawet ja opisywałem co i jak trzeba robić. Zmiana daty produkcji to koniecznośc przy zmianie FRM z 1 na 2.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 lata później...
Pytanie odnośnie wymiany samego modułu. Mam zamiar doposazyc autko 3r e90 lci w światła do jazdy dziennej na markerach. Czy sama wymiana modułu na frm2 z dokodowaniem wystarczy, czy muszę miec takze inne lampy, wiem ze w poliftach takich jak mój jest tak ze fabrycznie drl swieca na ringach. Próbuję znalezc odp na moj problem ale jedni pisza, ze pomimo iz mam lampy poliftowe to i tak musza być zarowki ksenonowe z innymi markerami, a drudzy piszą ze sama wymiana modułu + kodowanie zalatwi sprawę. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnośnie wymiany samego modułu. Mam zamiar doposazyc autko 3r e90 lci w światła do jazdy dziennej na markerach. Czy sama wymiana modułu na frm2 z dokodowaniem wystarczy, czy muszę miec takze inne lampy, wiem ze w poliftach takich jak mój jest tak ze fabrycznie drl swieca na ringach. Próbuję znalezc odp na moj problem ale jedni pisza, ze pomimo iz mam lampy poliftowe to i tak musza być zarowki ksenonowe z innymi markerami, a drudzy piszą ze sama wymiana modułu + kodowanie zalatwi sprawę. To jak to wkoncu jest? Proszę o odpowiedz kogos kto juz to przerabial. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta żaróweczka wygląda na małą jak w ringach prelift.


W polifcie z ksenonem(albo w e92) do ringów/dziennych jest żarówka H8 min 35W, w miejscu długich.


Nie sądzę żeby ta żaróweczka miała tyle mocy(z tego co doczytałem 10W) - raczej nie zrobiliby na tym dziennych.


Podejrzewam że jest jak w prelift z ksenonami i ringami(takie mamw e91)- dzienne na długich.

Edytowane przez smiehoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak to jest zrobione fabrycznie? Przeciez w poliftach ringi służą jako swiatla do jazdy dziennej. Pisałem juz do car-connect ale w odpowiedzi napisał mi ktoś z tamtad ze musze posiadac modul frm2 i lampy poliftowe wtedy to doposażą, tylko ze ja mam model po lifcie wiec i lampy sa po lifcie, kiedy mu to napisałem stwierdził ze nie dadzą rady zrobic takiej przerobki. Tyle tylko ze to nie zadna przeróbka, a wyposazenie jakie mozna bylo miec fabrycznie. Szukam kogos kto by mi dokladnie powiedział co ewentualnie musial bym dokupic/wymienic zeby doposazyc ja w takie swiatla jak ma to miejsce w oryginale, ale na różnych forach juz szukałem i nikt dokładnie nie wie co trzeba zrobic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że ringi jako dzienne możliwe są tylko w wersji z ksenonem, gdzie funkcja krótkie i długie jest na jednej soczewce i wtedy druga żarówka(H8 35W) służy do oświetlania ringów - atrapa odbłyśnika.


Tak jest w każdym polifcie E90, E60 itd.


Reszta to raczej jakieś druty, albo bardzo mocne markery wstawione w miejsce oryginalnej żaróweczki 10W.


Właśnie w tym tygodniu wymieniam w E92 na próbę H8 na ledy cree i zastanawiam się co z tego wyjdzie, jak z przełączaniem postojowe DRL, obawiam się że te ledy tego nie ogarną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Masakra, właśnie wróciłem od gościa który zajmuje się kodowaniem funkcji takich jak swiatla do jazdy dziennej. Ostatecznie poddał się po kilku próbach zakodowania drl na zarowkach od swiatel drogowych. Moze macie namiary na kogoś w okolicach Działdowa/Zuromina/Brodnicy/Iławy/Ostrody kto byłby w stanie doposazyc w światła dzienne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na pewno da się zakodować.

Ja na początku zakodowałem na FRM dzienne na długich.

Potem wymieniłem na FRM2 żeby mieć światła powitalne.

Potem po przygodzie założyłem lampy depo z ringami i zakodowałem dzienne na postojówkach żeby ringi świeciły.

Nie potrzeba ksenonów ani do asystenta świateł drogowych jak i do ringów jako DRL.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde widzisz, brak tu fizycznie kogoś takiego jak Ty. Dac to wiem ze sie da, kolega na tym forum albo na innym opisał w szczegółach krok po kroku jak koduje sie dzienne na zarowkach od dlugich z jakąś określoną mocą 20 lub 30% mocy. Powiedz, to musze tylko wymienic sam moduł świateł na frm2 zeby miec dzienne na markerach? Przed Toba koledzy pisali ze to działa tylko w wersjach z ksenonem, a do podświetlania ringów jest mocny marker 35W. To jak to właściwie jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
DRL-tylko polftowy xenon+frm3, przedlift nie ma DRL na "ringach". Dla mnie lampa Depo nie ma homologacji aby ringi dzialaly jako DRL, sa za slabe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
DRL-tylko polftowy xenon+frm3, przedlift nie ma DRL na "ringach". Dla mnie lampa Depo nie ma homologacji aby ringi dzialaly jako DRL, sa za slabe.

Potwierdzam, że ringi depo są mega słabe i nie nadają się na DRL ale chodziło mi tylko o to "że da się zakodować" :)

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do Łodzi mam 200 km to troche za daleko. Panowie nie ma kogoś z okolic kto bylby w stanie to zaprogramowac?

Kabel K-Dcan i laptop z dostępem do internetu. Da się to ogarnąć zdalnie(włącznie z instalacją potrzebnych programów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Musiałbym kupic taki kabelek. Taki pierwszy lepszy z alledrogo wystarczy? Jak zainstaluje programy zdalnie?

Potrzebujesz kabel K-Dcan, najlepiej z przełącznikiem(większość aktualnie na rynku).


Co do programów, to osoba, która by to kodowała, powinna też sobie poradzić z instalacją, kwestia pobrać je wcześniej, dla skrócenia czasu całej roboty.

Jak coś to odezwij się w prywatnej wiadomości, podeślę Ci linki do programów, a jak będziesz mieć kabel to możemy podziałać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś orientuje się jak to wygląda w przypadku skrętnych lamp i wymianę na FRM2, czy moduł FRM2 musi być z auta który miał taką opcję, czy wystarczy jakikolwiek FRM2 i da się je zakodować bez problemu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A czy ktoś orientuje się jak to wygląda w przypadku skrętnych lamp i wymianę na FRM2, czy moduł FRM2 musi być z auta który miał taką opcję, czy wystarczy jakikolwiek FRM2 i da się je zakodować bez problemu?

Niezależnie jakie lampy masz/mialeś to frm 2 lub 3 muszą być z takiej samej wersji. Skoro obecnie masz wersję AHL, to nowszy FRM musi być tego samego typu. Inne nie będą miały jakiś elementów na płycie.

Jedynym wyjątkiem jest FRM III w wersji MAX. Taki dostaniemy jak kupimy moduł nowy i jego da się założyć do każdej wersji(niezależnie czy mamy H7 czy ksenon skrętny).

FRM III Max były 2 wersje. Nie pasują one zamiennie, z tego co pamiętam to z powodu sterowania szybami, a nie z powodu lamp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...
Witam, podepnę się do tematu żeby nie zakładać nowego. Mam e91 z 2006 roku na halogenie i będę montował xenony skrętne przedliftowe. Mogę założyć moduł frm max brose czy lepiej poszukać frm ahl?

 

Masz może jakąś instrukcje jak dokonać takiego doposażenia reflektorów? Chciałbym zrobić podobny zabieg tylko, że ja mam lampy bixenon lci skrętne. Zakupiłem już moduł frm 2 Led AHL, który pozwoli mi zakodować xenony, ale jeśli chodzi o samo podłączenie to jeszcze czytam różne wątki z forum żeby miało to ręce i nogi. Na ten moment wiem, że pod pin 2 muszę dołożyć masę dla xenonu (bo aktualnie mam zwykle lampy halogenowe) i dołożyć pin 5, który trzeba połączyć z pinem 6. Jesteś mi coś więcej w tym temacie powiedzieć?


Wklejam link do forum gdzie znalazłem te informacje o których pisze wyżej:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=28035

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat parę dni temu oddałem samochód do zakładu,który już parę razy robił taką wymianę lamp i oni dorobili wiązkę. W trakcie montażu warsztat stwierdził, że lampy są w środku uszkodzone, bo nie działa w nich skręt. Twierdzą, że dobrze wykonali instalacje i kodowania. Wyłączyli więc funkcję skrętu, żeby nie było błędu. Powiedzieli żebym poszukał firmy co regeneruje lampy, albo najlepiej kupił xenony nieskrętne. Lampy niby działają, błędów nie ma, ale świecą bardzo krótko tak że mało co widać w nocy :cry: Spróbuje jeszcze podjechać na skp żeby spróbowali lampy wyżej ustawić. Ale mam pytanie: czy mimo wyłączenia ahl w skrętnych lampach powinny one poprawnie działać jak zwykłe xenony? Czy nie da się ich tak zakodować, żeby bez tej funkcji sprawnej normalnie świeciły. Jeśli ktoś coś wie będę wdzięczny za informacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.