Skocz do zawartości

e60 535d problem ze skrzynią biegów


piotrekpiotrek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Koledzy mam problem z moim 535d a dokładniej skrzynia 6hp26z. Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ruszam i daje z miejsca, uczucie jest takie jak by ślizgało się sprzęgło tzn samochod przyspiesza a obroty wskakują powyżej 3 tys obrotow i caly czas stoją po czym przy osiągnięciu około 100km/h zapina bieg co wyraźnie czuć obroty spadają i dalej jest już normalnie. Po przejechaniu kilku kilometrów objawy częściowo ustają ale.. na 1 biegu bez dodania gazu samochód praktycznie nie ciągnie a jak mialem kiedyś e60 530i to na wolnych obrotach po wlączeniu d i puszczeniu hamulca samochód wyraźnie zaczynał jechać. Dalej.. dodaje gazu żeby ruszyć oki jadę.. zapina się 2 bieg i czuć jak by sprzęgło się ślizgało powiedzmy przez kilka sekund po czym delikatne szrpnięcie i jest bieg nr 2 i jedziemy... dalej przy zmianje na 3 potrafi co jakiś czas zrobić to samo natomiast 4 5 i 6 wskakują bez problemu. Wymieniłem sprzęgło hydrokinetyczne i olej w skrzyni - objawy te same. Co to może być? Coś z mechatronikiem? Czy może coś głębiej? Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Nie ukrywam że zaczyna mnie to już męczyć. Aha jeśli chodzi o błędy skrzyni pod kompem to brak. Jedyny błąd jaki mam w inpie to eco wandler cokolwiek to znaczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Wandler=sprzęgło, chyba powinno dać Ci to do myślenia :mrgreen:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje z tym że tak jak pisałem wyżej sprzęgło zostało wymienione na nowe oryginalne zf do tego olej. Błędy skasowane a było to ze 4 miesiące temu no i wczoraj podpinałęm ja pod kompa i ten sam błąd, a po wymianie sprzęgła jest dokładnie tak samo jak było z tym że obroty przestały falować, bo generalnie z tego powodu było robione sprzęgło. Jeszcze jakieś sugestie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Musisz znaleźć jakiegoś kumatego gościa od automatów. Mam ten sam model tylko u mnie był objaw taki że przy ok 1600 obr/min cały samochód wpadał w wibracje że telepało budą i to konkretnie. Po wymianie sprzęgła na ZF objawy jak ręką odjął. Sprzęgło jak piszesz również wymieniłeś więc nie mam pojęcia co to może być. Zgadza się na D auto powinno się lekko toczyć ale to raczej w każdym automacie jest tak chyba. Dla mnie objawy wzrostu obrotów i ślizgania to na 90% sprzęgło ale jak wymieniałeś to już nie wiem. Trzeba pamiętać że sprzęgło jest inne w 530d i 535d (skrzynia ta sama). Ponoć można założyć sprzęgło nawet od benzyniaka, jakiś czas będzie to chodziło później je moment zabije. Może niech się ktoś mądrzejszy wypowie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest troche podobnie tzn chodzi mi to slizganie na 2,3 biegu. Jak silnik jest zimny to ponoc jest to normalne ale jak jest rozgrzany to wg mnie nie powinno byc czegos takiego. Ja mam objaw taki ze jak dojezdzam do ronda to autko redukuje na 2 lub 3 w zaleznosci od predkosci ale praktycznie zawsze po tym manewrze mam efekt slizgania. Obroty ida w gore a samochod przyspiesza tak sobie (tak jest przez chwile) no chyba ze nalgle podczas zjezdzania z ronda dam w palnik to wtedy obroty ida na 3500 i czuc ze zapina lockupa. Niewiem co to jest. Skrzynia nie szarpie nie faluja obroty olej wymieniony + adaptacja

Moze tak ma byc bo w sumie to moj pierwszy automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no tak nie może być... miałem e60 530i i w niej było ok. Jeździłem 535d znajomego i u niego wszystko cyka jak trzeba. No nic dla zobrazowania sytuacji postaram się w najbliższym czasie nagrać filmik jak to wygląda może wtedy ktos więcej się wypowie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z forum się tego nie dowiesz. Mam od dłuższego czasu to samo tylko na 3,4 biegu. Objeździłem wszystkich fachowców w województwie i mówią że "tak musi być" albo żeby "jeździć do póki się nie spieprz* gorzej". Znajdź dobrego mechanika który zna się na automatach bo według mnie, po tym co czytałem to może być mechatronika albo konwerter.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro konwerter masz nowy to teoretycznie można go wykluczyć, następne na co warto zwrócić uwagę to na mechatronike skrzyni, bo za przełączanie biegów odpowiedzialnych jest kilka zaworków. jak będą błędnie działały to np będą nie do końca zapinać bieg przez co będzie się ślizgał co w efekcie skończy się remontem skrzyni biegów. Czyli jak coś się zaczyna dziać ze skrzynią to lepiej się za to zabrać za wczasu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie z tego samego założenia wychodzę dlatego zaraz po świętach stawiam auto na "kołki". Tak właśnie sobie i ja myślę że to tak jakby jakiś zawór nie pracował tak jak potrzeba, lub też jak by może ciśnienie oleju było za słabe? Być może przez uszkodzenie adaptera lub płyty separacyjnej mechatronika? zpchana miska? uszkodzone elektrozawory? Zastanawia mnie jeszcze dlaczego inpa wywala błąd eco wandler skoro zostało założone nowe sprzęgło i zrobiona była adaptacja. Na starym sprzęgle był ten sam błąd z tym że ewidentnie obroty falowały a teraz jest wszystko ok ale błąd po skasowaniu po jakimś czasie znowu wywala. no i ślizganie występowało i na starym konwerterze i na nowym. To musi być coś w skrzyni z czego skłaniam się do sterowania. Ze skrzyni to przychodzi mi do głowy tylko nieszczelność koszy. No nic, zobaczymy. Na pewno jak ogarnę sprawę to zdam relację co to był za problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to wyglada w rzeczywistosci ale mam magika od skrzyń i mowil mi ze te kuleczki w mechatroniku maja rozne srednice.

moze ktos probowal naprawiac i sie rozsypaly zle poukladane . mialem taki przypadek po wymanie mechatronika bylo ok .

 

w moim poprzednim przypadku mechatronik byl zrregenerowany ale problem dalej byl ten sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

to mój pierwszy post na forum, chciałem przywitać wszystkich serdecznie.

Od września jeżdżę E61 535d, z wielkim zadowoleniem i uśmiechem na twarzy :D . W zeszłym tygodniu miałem przeciek z układu chłodzenie, płyn wyciekał z górnego termostatu na paski co wpłynęło na uszkodzenie rolek napinaczy, wymienione i pasek wieloklinowy też.

Ale nie o tym chciałem napisać, od tego momentu zaczęło się dziwne zachowanie silnika wahania na obrotach, jak silnik jest zimny delikatnie faluje jak się rozgrzeje falowanie ustaje. Podczas jazdy na ciepłym silniku falowanie powraca w zakresie od 1300 - 1500 obrotów i prędkosci około 90km/h i przy powolnym przyśpieszaniu falowanie ustaje dopiero powyżej 2000 obrotów.

I dochodzi do tego dziwne zachowanie skrzyni, przyśpieszam od prędkości 110 powoli wciskam pedał auto przyśpiesza i nagle przy 2500 obrotów, skrzynia redukuje bieg wkręca się do 3500 obr i zmiana biegu na wyższy. Wcześniej skrzynia chodziła płynnie bez zarzutów teraz zachowuje się bardzo nerwowo zmienia biegi w mało spodziewanych momentach.

Sorry że wcinam sie w ten temat ale innego podobnego nie znalazłem na forum. Proszę o informację jeśli ktoś coś podobnego miał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrekpiotrek a jaki masz nr konwektora ?

Mi to wygląda na uszkodzenia konwektora .

Miałem to samo .

Wymiana na v102 pomogła w 100% uszkodzony miałem też uszczelniacz za konwektorem więc dlatego nie dostawał dostateczmego ciśnienia i zatarlem sprzęgło.

 

 

Przemas Wit am

Mi to wygląda na sprzęgło nie chce straszyć ale to typowe początki uszkodzenia sprzęgła kinetycznego. Może przegrzales skrzynie i przypalila się .

Możesz jeszcze sprawdzić czy to nie wina nadmiernego poboru prądu .

Porostu wyłącz nawiew ,radio,ogrzewanie szyb .oczywiście tyłka też .

Jak przestanie falowac to po kłopocie .

Jak nie to w Poznaniu mam super magika od skrzyń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się dołączyć do tematu,

Wygląda to tak :

 

Podczas jazdy na automacie, w momencie mocniejszego dociśnięcia gazu ( dajmy na to 2/3 mocy przy prędkości 80-100 km /h )

wywala mi żółty błąd skrzyni biegów, Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika błąd znika.

Kiedy dociskam gaz w trybie zmiany manualnej biegów problem nie występuje .. obroty silnika wchodzą wysoko, skrzynia przy zmianie nie szarpie.

Pojechałem do mechanika i znalazł dwa błędy 4F85 i 4F95. Zmieniłem olej i zregenerowałem mechatronika, skrzynia chodziła bardzo dobrze ale po dwóch tygodniach problem wrócił, czy ktoś spotkał się z takimi błędami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemas Wit am

Mi to wygląda na sprzęgło nie chce straszyć ale to typowe początki uszkodzenia sprzęgła kinetycznego. Może przegrzales skrzynie i przypalila się .

Możesz jeszcze sprawdzić czy to nie wina nadmiernego poboru prądu .

Porostu wyłącz nawiew ,radio,ogrzewanie szyb .oczywiście tyłka też .

Jak przestanie falowac to po kłopocie .

Jak nie to w Poznaniu mam super magika od skrzyń.

 

Pobór prądu dziś postaram się sprawdzić. Możesz mi coś więcej o tym sprzęgle powiedzieć. Jakie to koszty? co i jak warto zrobić? jestem laikem jeśli chodzi o automaty.

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.