Skocz do zawartości

[e92 325i] szarpie na zimnym


domelsnake

Rekomendowane odpowiedzi

oczywiście nie przyszło mi do głowy że BMW może oszczędzać na świecach, więc wymieniłem cewki na nowe Bosche

Bez pomiaru tak na pale ?

Jak masz jeszcze te stare to zmierz rezystancje bo mogles wymienic dobre na nowe a sukces naprawy moze byc przypadkiem.

Porownaj opornosc starej cewki z nowa.

przecież piszę co było u mnie problemem - nie działały u mnie zbyt dobrze świece platynowe NGK PLZFR611S, przy okazji wymiana cewek (sprawnych ale starych) spowodowała że auto dostało zauważalny zastrzyk mocy, więc cewka nie działa zero jedynkowo a zużywa się z czasem...

Bosche to platyna/iryd i mają 1.0 mm, obie NGK maja 1,1

inny producent inna przerwa ale to nie ma znaczenia

nie skąd, żadnego.. :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 207
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Polecam jeszcze spróbować (na własne ryzyko) wyczyścić przepływkę. Ja czyściłem (wystudzoną) intensywnie psikając alkoholem izopropylowym w puszce pod lekkim ciśnieniem. Lałem po kulce IAT i jej drucikach, a także po tunelu w którym siedzą pręciki od przepływomierza (nie widać ich bez mini lusterka - ja nie miałem). Pryskałem kilkanaście razy. Druciki od IAT były trochę ukurzone (minimalnie) więc pewnie tyle samo było na przepływce. Po wyczyszczeniu suszyłem dość długo suszarką na zimnym strumieniu. Po czyszczeniu (i po resecie) silnik pracuje dużo równiej i bardziej miękko, mocy też jakby przybyło ;) i spalanie jakby spadło...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po resecie adaptacji koniecznie ta procedura (inaczej jest u mnie totalna kaszana, auto szarpie i wywala checka)

 

1. Never touch the break pedal & key remains inserted the entire time

2. Insert key and push START Button

3. Press and HOLD gas pedal for 30 seconds

4. WITHOUT RELEASING THE GAS PEDAL, push the START Button

5. Release gas pedal

6. Wait full 2 minutes

7. Start car normally

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=321049 - plus zmiana co do 30sek - z innego forum

 

8. warto mu jeszcze dać kilka minut popracować na wolnych obrotach żeby sobie je ustawił - słychać w trakcie tego czasu jak silnik zaczyna pracować coraz równiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja, to ja się podłączę... przyszła u mnie pora na wymianę świec - poszły ori BMW (w pudełku NGK plzfr6a11s). Po wymianie od razu reset adaptacji i zonk - auto chodzi dużo gorzej niż na Boschach z przebiegiem 180kkm :duh: oczywiście nie przyszło mi do głowy że BMW może oszczędzać na świecach, więc wymieniłem cewki na nowe Bosche ( u mnie z racji rocznika 2005 pin z boku końcówka 465). Po założeniu zaciesz - auto dostało mocnego kopa. Zbiera się jeszcze ładniej niż się zbierało, nie szarpie... ale kultury pracy jak na starych wyebanych boschach nie odzyskało (tej jedwabistej miękkości pracy). Przejrzałem ze 100 postów głownie na E90.com i jest to standard na platynowych NGK. NGK zaleca do N52 tylko świece irydowe, specjalnie zrobione do tego silnika (ILZFR6D11) które są odrobinę droższe niż PLZ-y. No cóż, człowiek się uczy całe życie - zamówiłem ILZ w NGK i po założeniu dam znać co i jak. Aha, jak miałem przez moment 5 cewek ori i jedną Delphi - było OK na starych świecach, na nowych auto zaczęło w miarę normalnie jechac dopiero po zmianie Delphi na Boscha (1szt na początek). Wynika z tego że PLZy gorzej pracują w słabszych dla siebie warunkach... jak jest idealnie to pracują w miarę poprawnie

 

No i jeszcze z tego może najważniejsze - przy konfiguracji świece PLZ, cewki 5 starych bosch i jedna nowa delphi - miałem szarpania, odcinania mocy, wibracje silnika, cały zakres [bAD] syfów których nigdy wcześniej nie miałem na tych cewkach i starych świecach...

 

warto jeszcze to oglądnąć - a przecież m54 nie był dedykowany pod iridium

 

Ja u siebie wymienilem na NGK ILZFR6D11 z oryginalow (nie mam pojecia co tam siedzialo) i do dzis sie zastanawiam (17k mil temu wymienilem) dlaczego kultura pracy silnika az tak bardzo sie zmienila

 

Z tego co widze to BOSH FR7NPP332 sporo tansze od NGK. Chyba sie skusze i wymienie...

 

 

[EDIT]

 

Czytalem wczoraj troszke wypowiedzi na angielskich forach na temat tych swiec (BOSH FR7NPP332) i sporo osob je poleca. Mowia ze sa duzo lepsze w porownaniu z NGK i tak jak kolega powyzej pisal - zmienia kulture pracy silnika nie do poznania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie te świece założone: FR7NPP332

Praca silnika nie poprawiła się nic a nic.

Co ciekawe, zaraz po wymianie silnik wydawał się pracować OK. Ale po około tygodniu wszystko wróciło do 'normy'

 

domelsnake, masz moze metaliczny stuk jak zmieniasz kierunek jazdy (przód<->tył) i w miare żwawo puścisz sprzęgło?

U mnie wychodzi luz na wale i najprawdopodobniej to jest przyczyną tego, że szarpie oraz to, ze żabkuje po odjęciu gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z kolei wszystko niby ok, szarpania nie mam w ogóle, ale denerwują mnie strzały w wydech i to że auto najładniej jeździ po resecie. Po czyszczeniu przepływki w ubiegłym tygodniu auto jeździło jak marzenie, dziś znowu słyszałem jak sadzi i było słabsze... co oczywiście związane jest również z wyższym zużyciem paliwa. Po kolejnym odpaleniu po wyjściu ze sklepu jakby przestało go przelewać.

Co zauważyłem - lepsze świece, cewki czy wyczyszczona przepływka - poprawiają sprawę bo po wymianie odczułem dużo ładniejszą pracę silnika i większą moc - ale czuć to najbardziej po resecie adaptacji, po tygodniu nasze france dobierają z dupy parametry i to sie rozjeżdża - czym lepsze ogólne parametry tym rozjechanie mniejsze, ale jest... więc przyczyna musi tkwić gdzieś jeszcze. Trudno jednak to ocenić, skoro miarą jedyną może być subiektywna ocena powrotu do kupowatości po tygodniu od resetu... zostają na moje oko - vanosy, czujniki wałków/valvetronic (musze wtyczkę sprawdzić czy zaolejona), czujnik stukowego, Disy (jednak dają podobne objawy - wynika z forum e90) i chyba tyle. Powodzenia ;)

 

aha, żeby nie było - u mnie przy świecach PLZ, nawet reset nie pomagał - auto chodziło gorzej i reset niewiele dawał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrzuć proszę linki do tematów z angielskiego forum gdzie ludzie się wypowiadają na temat tych świec boscha. Ja niestety nic takiego znaleźć przez google nie mogę.

 

Probowalem teraz wyszukac raz jeszcze ale nie pamietam na ktorym forum to bylo - poszukam jeszcze moze sie uda.

 

Dzis natknalem sie na kolejne, tym razem reviews z Amazona:

 

https://www.amazon.co.uk/d/Automotive/Bosch-FR7NPP332-0242236510-Spark-Plug/B001C63ZZ8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1502352592&sr=8-1&keywords=FR7NPP332

 

"Runs much better than the NGKs they replaced. The NGKs caused rough idling, poor mpg, and shut the engine off while driving once which was one of the scariest things I've ever experienced and why they are being replaced (even after double checking the gaps). While NGK makes great products from my personal experience I don't think they're always the best choice for BMWs and can be a hit or miss. For reference this applies to my 09 BMW X3 3.0si (N52N). Car now runs smoothly with no issues. I will pair german with german from now on."

 

Pytanie do Was - myslicie ze sa na rynku podrobki tych swiec (Bosh FR7NPP332)? Zastanawiam sie nad zakupem z eBay'a poniewaz na Amazonie maja out-of-stock ale tak sobie mysle ze pewniej kupic przez Amazon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum E90 był koleś który zapluwał się o wyższości PLZ-ów. Że poprawiona iskra, Bmw wie co robi itp itd. W końcu gdzieś się przyznał że po wymianie auto gorzej pracuje, ale to przecież musi się "zaadoptować"

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=174217 - tutaj chyba to było, przejrzał te wypociny jak mi auto zamulało na NGkach - teraz naprawdę nie chce mi się do tego wracać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam dokładnie te świece założone: FR7NPP332

Praca silnika nie poprawiła się nic a nic.

Co ciekawe, zaraz po wymianie silnik wydawał się pracować OK. Ale po około tygodniu wszystko wróciło do 'normy'

 

domelsnake, masz moze metaliczny stuk jak zmieniasz kierunek jazdy (przód<->tył) i w miare żwawo puścisz sprzęgło?

U mnie wychodzi luz na wale i najprawdopodobniej to jest przyczyną tego, że szarpie oraz to, ze żabkuje po odjęciu gazu

 

Witam,

 

Zmienilem swiece przez weekend i faktycznie nic a nic sie nie poprawilo - silnik pracuje tak samo, przy gwaltownym sciagnieciu nogi z gazu samochod zabkuje na biegu...

 

Co do metalicznego stuku to nie zauwazylem ale sprawdze przy najblizszej okazaji i dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Vanos lub valvetronic, odlacz wtyczke od elektrozaworu vanos i zobaczysz, albo wtyczke od czujnika walka mimosrodowego, do wymiany "zespol regulacyjny walka rozrzadu ssacy lub wydechowy

 

Hey, gdzie ta wtyczka i jak ja odlaczyc?

 

Jakis czas temu wymienilem jeden z solenoid vlave poniewaz komputer wyswietlam mi blad z nim zwiazany.

 

Blad zniknal natomiast samochod jak szarpal tak szrpie.

 

Wczoraj zamowilem nowe cewki (Delphi GN10571-12B1 - BMW no: 12138616153) - czy wymiana cewek wymaga jakies ingerecji w komputer czy plug&play?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniasz i smigasz dalej.

żadnej adaptacji/kodowania

 

Dzieki kolego.

 

Jestem juz po wymianie i faktycznie roznia jest spora ale mam do Was kilka pytan.

 

Oryginane cewki mialem Bosh'a, te nowe kupilem Delphi.

 

Od razu zauwazylem ze na opakowaniu kazdej cewki jest nalepka z napisem "Made in China" mimo ze wszystko ladnie zaplombowane - czy slyszal z Was ktos o podrobkach?

 

Rozmawialem ze sprzedawca i powiedzial ze cewki sa 100% oryginalne na gwaracji z Delphi i jesli cos jest nie tak moge je wyslac na inspekcje.

 

Aby zamontowac nowe cewki, musialem przelozyc plastikowy mechanizm ktory zapina przewody z oryginalnych cewek Bosh'a poniewaz nie bylem w stanie ich zabezpieczyc.

 

Oryginalny mechanizm wpinal mi wtyczke samodzielnie jak go zamykalem, ten z Delphi jakby byl wykonany z miekkiego plastiku i sie slizgal - ponizej link do Video

 

https://drive.google.com/open?id=1dy3gUGQcvKF63VfKs4BSqT2cOlfrSDlw

Edytowane przez domelsnake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chińczycy robią już wszystko, także tym bym się nie sugerował. Wiadomo że jakość wykonania jest gorsza, wystarczy porównać Boscha kilka lat temu i teraz :cry:

 

http://i64.tinypic.com/18euxc.jpg

https://superparts.pl/

 

 

To Bosh'a tez Chinczycy robia?

 

Z cewek jestem naprawde zadowolony, komfort jazdy zmienil sie tak bardzo ze nawet zona sie zorientowala, wiec nie chailbym ich oddawac jesli Bosh bedzie taki sam.

 

Generalnie polecacie bardziej Bosh czy Delphi?

 

Ja oryginalnie mialem Bosh ale na real oem zalecane sa Delphi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
witam dodalem wczesniej post ze po wyrzuceniu zaworku bylo lepiej faktycznie bylo po uplywie czasu rozlecial mi sie dwumas bez zadnych objawow oczywiscie po za letkim bukowaniem na zimnym a wpuzniejszym czasie tylko przy odpaleniu cos zatuklo i tyle myslalem ze poduszke zerwalo ale po wiekszym nasluchaniu poszla skrzynia i okazal sie wyjebany dwumas po wymianie nic sie nie dzeje po prostu nic zadnych szarpniec czy cos w tym rodzaju najechane mam 200tys orginal zecz biorac pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam


Nie będę zakładać nowego tematu tylko się podepnę.

Posiadam BMW e92 325i 3.0 oznaczenia silnika N53

I występuje u mnie również owe szarpanie, po wymianie świec z NGK BMW (chyba oryginalnych) na nowe z Bosha wywaliło mi check engine. Po sprawdzeniu na kompie wyszło ze wypada zapłon na 4 i 6 cylindrze bodajże. Miedzy czasie wyciągnąłem te nowe świece i na jednej, 5tym cylindrze świeca wyglądała tak jak na zdj niżej ...


Przejrzałem trochę postów, i mniemam ze powinienem wymienić na 5tym cylindrze wtryskiwacz bo zalewa świece i taki efekt tego jest ?

Końcówki wydechu sa bardziej jakby okopcone.

Odpinałem cewki na włączonym silniku i odpięcie każdej pojedynczej skutkowało tak samo, silnik jakby tak zwalniał ale pracował.



http://www.editer.pl/fotka/1a17acfd29dbbfe12dcfcb4ce8049baf_3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po pierwsze tylko NGK ... Bosch ma inny odstęp elektrod... Niejednokrotnie było to poruszane na niemieckich forach

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.