Skocz do zawartości

Napęd pompy oleju N20 20i/28i - świst przy 1.000-2.500 obr.


BondE87

Rekomendowane odpowiedzi

Jak kolega wymieni wszystko to daj info ile tak naprawdę całość wyniosła wraz z robocizną. Może się przydać na przyszłość do porównania cen.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 367
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich

 

mam znajomego auto w tej chwili też pod opieką (wyjechał na 2 msc i prosił o ogarnięcie paru rzeczy) to X3 F25 z końca 2013, import z USA (4k mil, prawie nowy).

 

Jeździłem nim ostatnio ciut i dziwny szum właśnie i dźwięk jest przy przyśpieszaniu od 1800 w zwyż, czy to może być ta wadliwa pompa / rozrząd ? auto ma 34000k, przebiegu.

 

Czy jest na forum ktoś z Poznania, kto jest w stanie jednoznacznie rozpoznać te objawy, żebym wiedział czy mam mu zlecać serwis tej pompy + rozrządu czy na razie jest spokój....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie rozrządu i napędu pompy oleju 328i przy 125000km (już po gwarancji) :

(objawy: LEKKO luźny rozrząd przy 120000km, ten świst ciężko wyczuć, już rok temu przy 75000 km sprawdzałem w serwisie odgłos silnika (przez to, że tu się naczytałem i też sobie wmówiłem ten świst) ale stwierdzili w tedy że wszysko ok).

 

Po przejechaniu kolejnych 5tys km rozrzad rozciągnięty już na ok. 1cm!!!!! Wyłamane plastikowe ślizgi/prowadnice. Czyli już dużo nie brakowało do poważnej awarii.

 

Części:

kompletny rozrząd - 950

napęd pompy oleju - 500 (sama pompa nie wymagała wymiany)

uszczelki dekla, miski - 350

 

Robocizna (nie ASO):

4 dni- 1000

 

+ sugerowana wymiana oleju/filtra 310

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie mam symptomów o których piszecie ale mocno zainteresowałem się tym tematem bo moje autko właśnie przejechało 80kkm. Przy okazji wymiany płynu hamulcowego zacząłem rozmowy z ASO. Po oględzinach słuchowych nic praktycznie nie słyszeli ale profilaktycznie mi wymienią moduł pompy, samą pompę oleju i rozrząd. Czy przy wymianie rozrządu standardowo wymienia również pompę wodną, wszystkie napinacze itd.?

Czy warto coś jeszcze przy okazji wymienić czego ASO same nie zrobi? Nie chce robić tego na siłę ale jak coś warto przy okazji to dajcie znać proszę. Zamierzam przejechać następne 80kkm ciesząc się dobrym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO samo zaproponowało Ci wymianę w ramach gwarancji czy coś? nie wydaje mi się...bo oni muszą wysyłać do BMW Polska czy gdzieś tam filmiki, że np. silnik chodzi źle i po zatwierdzeniu naprawy dopiero mogą coś naprawiać w ramach gwarancji.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poprosiłem o diagnozę bo naczytałem się o tym problemie. Pewnie dokładnie wiedzą o wadliwych częściach, być może to było parę dostaw wadliwego komponentu z określonego czasu oraz dostawcy. Autko mam na przedłużonej gwarancji stąd pewnie krótka kalkulacja beewmu co się lepiej opłaca, po drugie zadowolnie klienta, ktory korzysta tylko i wyłącznie z ich usług... Z tego co piszecie niestety sam słuch jest zawodny i nie gwarantuje dobrej diagnozy. Dla mnie bez odpowiednich pomiarów jest to wróżenie z fusów... Myślę, że dokładnie wiedzą, które części są wadliwe lub mają rozpracowany krótki test, który to jednoznacznie stwierdza i na tej podstawie proponują usunięcie usterki. Takiej firmie na pewno nie zależy na rozgłosie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poprosiłem o diagnozę bo naczytałem się o tym problemie. Pewnie dokładnie wiedzą o wadliwych częściach, być może to było parę dostaw wadliwego komponentu z określonego czasu oraz dostawcy. Autko mam na przedłużonej gwarancji stąd pewnie krótka kalkulacja beewmu co się lepiej opłaca, po drugie zadowolnie klienta, ktory korzysta tylko i wyłącznie z ich usług... Z tego co piszecie niestety sam słuch jest zawodny i nie gwarantuje dobrej diagnozy. Dla mnie bez odpowiednich pomiarów jest to wróżenie z fusów... Myślę, że dokładnie wiedzą, które części są wadliwe lub mają rozpracowany krótki test, który to jednoznacznie stwierdza i na tej podstawie proponują usunięcie usterki. Takiej firmie na pewno nie zależy na rozgłosie.

Widzę ze kolega z Wrocławia, więc owy Inch.. u mnie stwierdził, że wszystko jest ok. (chyba też ze słuchu) a potem wyszło co wyszło. I pierwszy raz słyszę, że profilaktycznie coś wymienią, bo to podobno nie jest żadna akcja serwisowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też i to nawet ten sam serwisant :) słuchałem dzisiaj u kolegi autka i nie usłyszałem nic niepokojącego, to u mnie jest gwizd prawdopodobnie od turbo ;)

ale trzeba się cieszyć jeśli wymienią faktycznie za free i powinien kolega mieć spokój zupełny.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem filmik po wymianie łańuszka pompy oleju i rozdrządu, pewnie komuś się przyda do porównania.

 

Ogolnie silnik chodzi ciszej, a na zimnym dużo ciszej, nie ma charakterystycznego szurania łańuszka (coś jak łańuch w rowerze bez smarowania), nie ma świstu/gwizdu powyżej 1tys obr.

 

https://youtu.be/IrA6z2FDwuI

 

i wychodzi na to, iż problem z rozrządem będzie występował wcześniej czy później we wszystkich autach z tym silnikiem do 01.2015 roku bo od wtedy jest dostępny w serwisie inny łańcuch (nr 11 31 8 648 732)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć Wszystkim!

 

Właśnie zaciekawił mnie Wasz temat. Wczoraj oddałem na gwarancji moje F33 428i ze względu na dziwny dźwięk zimnego silnika zaraz po zapaleniu rano. Dźwięk był jakby piszczała jakaś rolka paska. Wszystko na wolnych obrotach. Faktycznie teraz po przestudiowaniu tego forum przypominam sobie, że na wyższych obrotach też był specyficzny dźwięk. Podjechałem do ASO żeby zgłosić usterkę - w końcu mam gwarancję. Byłem przekonany, że to nic takiego, pewnie jakaś tam rolka. Dziś otrzymałem telefon z ASO, że to właśnie problem z modułem pompy olejowej. Do wymiany przedmiotowy moduł + rozrząd. Faktycznie coś moja ulubiona marka schodzi na psy bo przy 33 tys. km to raczej słabo jak na BMW. Miałem wiele modeli tej marki ale trzy ostatnie najnowsze są faktycznie felerne - w każdej poważna usterka. Dobrze, że jest gwarancja... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po raz pierwszy.

Czytam na tym forum o specyficznej pracy silnika i nie daje mi to spokoju. W moim f30 320i 2014 r. 30 tys przejechane silnik też dziwnie pracuje. Byłem w Krakowskim serwisie bmw, podpieli mi go pod komputer i stwierdzili że jest wszystko ok że ten typ tak ma itd. Wczoraj byłem na wymianie oleju w silniku i filtrów w serwisie Gazda w Gliwicach i poprosiłem żeby posłuchali pracy silnika. Stwierdzil również że jest ok i ten typ tak ma itp. Ale mi ta praca tego motoru sie nie podoba, zwłaszcza po wpisach i filmikach na forum. Gwarancji nie mam bo autko z USA.

Moje pytanie jak jeszcze moge sprawdzić i albo wymusic na serwisie czy jest jak ok z tym autem. Wstawiłem filmik pracy motoru.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakby cykanie jest normalne bo tak pracują wtryskiwacze w tym silniku natomiast ten rytmiczny niższy dźwięk na niskich obrotach - biegu jałowym jest niepokojący. U mnie tego nie ma...

Nie wiem co to jest ale może być to odgłos pochodzący z rozrządu.

Możesz to skonsultować z jakimiś dobrym specem od bmw bo chyba do końca ten dźwięk nie jest normalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki mpier za odp.

Też mi się ten dźwięk nie podoba dlatego próbowałem w serwisie bmw, no ale jw.

Jak wyżej pisałem po przecztyniu tego wątku na forum siedzi mi to w głowie i nie daje spokoju.

Jestem z Ślaska może ktoś mi konkretnego mechanika od bmw poleci?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski pracują jak zwykle czyli głośno w dieslu. Napęd pompy warto zweryfikować bo te zaniedbanie może sporo kosztować. Była i chyba cały czas jest akcja na ten napęd, koledze to wymienili ale auto ece nie usa.

 

W Mikołowie masz też np. Szymocha BMW, jeśli ASO będzie za drogie. Tu trzeba wymienić napęd i rozrząd. Koszta pewnie nie małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nagram dźwięk tego świstu i wrzucę linka. Może ktoś się wypowie czy to pompa czy tylko turbo tak dmucha.

Tak to u mnie wyglada.

Witam ponownie. Byłem już w dwóch serwisach Bmw tutaj w niemczech z tym gwizdem od pompy oleju i za każdym razem mówią ze to jest normalne i ten typ tak ma. Tłumaczyłem im ze to wina pompy oleju a oni twierdza ze nie jest to wina pompy oleju. Dzieje się tak bo jest jakiś obieg czy tez cyrkulacja powietrza w odlocie i po przez klapki powstaje taki świst. Hmmmmmm zostaje mi jechać do polski i w Polsce się dogadać aby mi to sprawdzili i ewentualnie napisali czarno na białym ze to wina jest właśnie tego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w BMW Sikora Mikołów jak mi poradził(a) maja22.

Przedstawiłem im historię i moje obawy dotyczące auta. Pan Mateusz z serwisu przejechał się autem ze mną i powiedział, że jest wszystko ok. Trochę mu pomarudziłem itd. to zaprosił jeszcze jednego serwisanta, przejechali sie autem, posprawdzali na postoju, oczywiście przy otworzonej masce i stwierdzili żeby jeździć i nie martwić się na zapas bo nic niesłychac niepokojącego a ten silnik taką ma specyfike pracy. Więc będe jeździł dalej i narazie nie martwie się. Przyznam też, że trochę pojeździli tym autem i jestem miło zaskoczony podejściem do tej sprawy, zwłaszcza p. Mateusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pytałeś może czy w razie problemów wymienić napęd i rozrząd czy pompę również ?

 

Zna ktoś przypadek żeby awarii uległa sama pompa , bez awarii łańcucha ?

Dzięki filmikowi po wymianie stwierdzam ze mój po przebiegu 60 tys pracuje idealnie - jak po wymianie . Jedynym dziwnym odgłosem jest delikatny świst przy maksymalnych obrotach, ale tak ten typ już chyba ma ze przy dużych obrotach ten napęd pompy nieco słychać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich serdecznie

 

Około miesiąca czasu temu stałem się "pozornie" szczęśliwym posiadaczem białej 320stki w wersji Sport. Samochód z polskiego rynku, kupiony z 67000 przebiegu, obecnie ok. 69000, pakiet serwisowy do sierpnia tego roku. Piszę ponieważ w dniu dzisiejszym moje bmw zrobiło mi przykrą niespodziankę - otóż gwizd ( obecny od około tygodnia ), który niesłusznie zignorowałem myśląc, że to turbo doprowadził w dniu dzisiejszym do awarii silnika, na parkingu przed mieszkaniem. Objawy są książkowe - słyszalny wyraźny gwizd w okolicach 1500-3000 obr. , sama kultura pracy silnika była bez zarzutu - zero stukania. Wcześniej zwróciłem również uwagę, że od momentu zakupu samochodem nieprzyjemnie szarpało przy uruchamianiu silnika na zimno przy włączonej funkcji start-stop.

 

Ale do rzeczy; sytuacja miała miejsce dzisiaj rano przy próbie wyjazdu do pracy, auto odpaliło ( idealnie ! ) i po około 2-3 sekundach od uruchomienia poczułem lekki zgrzyt ( delikatne szarpnięcie, nie pamiętam czy auto było już na biegu czy nie [ mam patyk ] ) i zaświeciły się kontrolki - najpierw wyrzuciło błąd uszkodzenia czujnika opony, później uszkodzenie silnika, po kilku sekundach wyłączyłem auto. Następnie włączyłem samochód z powrotem ( auto znowu odpaliło idealnie, cichutko, bez szarpnięć ), jednak po wbiciu biegu kolumna kierownicza zdaje się nie reagować, stawiam że poza uszkodzeniem łańcucha i zębatki pompy oleju mógł zerwać się jakiś pasek odpowiedzialny za układ kierowniczy ? Biegi wchodzą, silnik kręci się, ale słychać w przedziale ok 1500-3000obr. słychać gwizd, auto uruchamia się, wobec czego może rozrząd jest cały ?

 

Mieszkam w Poznaniu, czy ktoś mógłby polecić mi jakiś serwis ( ASO raczej omijam ) który wykona naprawę rzetelnie i nie skosi więcej niż ASO ?

 

Czy sądzicie, że poza osprzętem pompy oleju powinienem szykować się na jakieś dodatkowe koszty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tam trzeba wymienić to Ci nie pomogę, ale jeśli od miesiąca masz auto to jakaś rękojmia CI się należy raczej. I ja bym tutaj starał się auto naprawić na koszt poprzedniego właściciela albo mu oddać całe auto niech robi sobie co z nim chce.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam nadzieję że to nic poważnego,ale do rzeczy jakby to była pompa oleju to najprawdopodobniej wyskoczyła by informacjia o niskim ciśnieniu oleju co do układu wspomagania nie ma on fizycznego związku z silnikiem jest w pełni elektryczny co prawda jest w nim pasek ale napewno nie ma on nic wspólnego z silnikiem spalinowym pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.