Skocz do zawartości

Napęd pompy oleju N20 20i/28i - świst przy 1.000-2.500 obr.


BondE87

Rekomendowane odpowiedzi

 

Dobrze napisane.

Mi też sprawdzili w ASO napęd pompy oleju i rozrząd. Stwierdzili, że wszystko ok, a po przejechaniu następnych 900 km rozsypał się napęd pompy olejowej i silnik kwalifikuje się do wymiany!

 

Hej,

ja niestety borykam się aktualnie z niemal identyczną sytuacją. Na początku grudnia byłem na przeglądzie serwisowym, wydaje się podstawowym, w jednym z serwisów BMW, od którego kupiłem w marcu 2016r używany samochód z przebiegiem 110.000km. Wyglądało standardowo. Samochód po przeglądzie wydany bez większych uwag. Mijają trzy tygodnie, ok. 1000 km może mniej i podczas jazdy silnik stop, bez żadnych ostrzeżeń. Diagnoza po paru dniach: zatarty wał korbowy silnika, mocno wysunięty tłok napinający łańcuch napędu pompy olejowej silnika. Silnik zapewne do wymiany. Mam zdjęcia jak to wyglądało po częściowej rozbiórce silnika. Łańcuszek wygląda na cały, więc jedyna przyczyna to raczej może być problem z napinaczem łańcucha. Możesz napisać czy już temat masz naprawiony ewentualnie jak to dalej u Ciebie się potoczyło. Ja aktualnie zastanawiam się co dalej z tym fantem robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 367
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

Dobrze napisane.

Mi też sprawdzili w ASO napęd pompy oleju i rozrząd. Stwierdzili, że wszystko ok, a po przejechaniu następnych 900 km rozsypał się napęd pompy olejowej i silnik kwalifikuje się do wymiany!

 

Hej,

ja niestety borykam się aktualnie z niemal identyczną sytuacją. Na początku grudnia byłem na przeglądzie serwisowym, wydaje się podstawowym, w jednym z serwisów BMW, od którego kupiłem w marcu 2016r używany samochód z przebiegiem 110.000km. Wyglądało standardowo. Samochód po przeglądzie wydany bez większych uwag. Mijają trzy tygodnie, ok. 1000 km może mniej i podczas jazdy silnik stop, bez żadnych ostrzeżeń. Diagnoza po paru dniach: zatarty wał korbowy silnika, mocno wysunięty tłok napinający łańcuch napędu pompy olejowej silnika. Silnik zapewne do wymiany. Mam zdjęcia jak to wyglądało po częściowej rozbiórce silnika. Łańcuszek wygląda na cały, więc jedyna przyczyna to raczej może być problem z napinaczem łańcucha. Możesz napisać czy już temat masz naprawiony ewentualnie jak to dalej u Ciebie się potoczyło. Ja aktualnie zastanawiam się co dalej z tym fantem robić...

 

Wymieniłem silnik, oczywiście poza ASO. Dużo taniej. Sprawdź, czy nie obejmuje Ciebie rękojmia, jeśli kupiłeś samochód od dealera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieliscie zadnego świstu podczas przyspieszania ?

 

Pytam , bo u mnie absolutna cisza , ale może warto dokonać wymiany profilaktycznie . Cena usługi oraz oryginalnych części jest już na prawdę niska

 

Na pewno warto wykonać profilaktyczną wymianę napędu pompy oleju wraz z pompą oleju i łańcuchem rozrządu.

Trzeba pamiętać, że wymiana nie rozwiązuje problemu. Mechanik z ASO nieoficjalnie zaleca wymianę co 100 000 km.

W moim przypadku nie było żadnych oznak zużycia napędu pompy oleju. Absolutna cisza, żadnego świstu.

Silnik pracował do końca. Nie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju (???) a jedynie odłączyła się skrzynia biegów do pozycji N. Po wyłączeniu silnika już go nie uruchomiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto ci robił wymianę i czy warsztat godny polecenia? Póki co szukam kogoś kto by mi wymienił ten cały nie szczesny rozrząd wraz z pompa olejowa bo wydaje mi się ze i u mnie pojawił się gwiz tak od 2 tys w górę. Przebieg 84 tys właścicielem jestem od 60 tys km przebiegu. Olej już wymieniałem po przebiegu 15 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteście pewni, że zużycie pompy oleju daje oznaki świstem ? bo czytałem/słyszałem, że jak pompa nawala to jest zupełnie inny dźwięk, bardziej wycie niż taki świst od turbo. Ten świst to może być po prostu praca turbo według mnie. Są tu jacyś fachowcy, którzy potwierdzą? szczególnie wydaje mi się, że jak kolega Jaw nie miał żadnych objawów. Może po prostu jest wada, która może wystąpić potencjalnie u każdego i nie da się tego usłyszeć, pytanie jak to sprawdzić w miarę tanim kosztem.

 

Dodatkowo:

1. Ta wymiana pompy i łańcucha rozrządu profilaktyczna ile by kosztowała poza ASO ? skoro już nie jest drogo.. ktoś ma doświadczenie?

2. Czy nieszczęśnicy, których dotknęła ta dotkliwa usterka i musieli wymieniać silniki próbowali załatwiać to przez ASO i BMW Polska? mi koleś w BMW powiedział, że w takich sytuacjach BMW nie odwraca się od klientów i bierze większość naprawy na siebie pod warunkiem, że auto było serwisowane w ASO - nawet jak już jest po gwarancji auta. Wydaje mi się to nie być ściemą, a może jestem naiwny, ale wydaje mi się, że ktoś nawet tutaj pisał, że BMW mu auto naprawiło. Pisaliście, że robiliście serwisy olejowe w ASO, a więc może u nich trzeba się dogadywać?

3. Radzik22 mam podobną sytuację, auto kupiłem z 64k przebiegu w ASO jako używany w maju tamtego roku, teraz mam 73k i mam świst, byłem w ASO i powiedzieli, że to nie pompa tylko normalna praca silnika. Tak więc ja nic nie robię i ostatnio byłem spokojny, ale czytając ten post znów mi wraca do głowy ta pompa.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dobrze napisane.

Mi też sprawdzili w ASO napęd pompy oleju i rozrząd. Stwierdzili, że wszystko ok, a po przejechaniu następnych 900 km rozsypał się napęd pompy olejowej i silnik kwalifikuje się do wymiany!

 

Hej,

ja niestety borykam się aktualnie z niemal identyczną sytuacją. Na początku grudnia byłem na przeglądzie serwisowym, wydaje się podstawowym, w jednym z serwisów BMW, od którego kupiłem w marcu 2016r używany samochód z przebiegiem 110.000km. Wyglądało standardowo. Samochód po przeglądzie wydany bez większych uwag. Mijają trzy tygodnie, ok. 1000 km może mniej i podczas jazdy silnik stop, bez żadnych ostrzeżeń. Diagnoza po paru dniach: zatarty wał korbowy silnika, mocno wysunięty tłok napinający łańcuch napędu pompy olejowej silnika. Silnik zapewne do wymiany. Mam zdjęcia jak to wyglądało po częściowej rozbiórce silnika. Łańcuszek wygląda na cały, więc jedyna przyczyna to raczej może być problem z napinaczem łańcucha. Możesz napisać czy już temat masz naprawiony ewentualnie jak to dalej u Ciebie się potoczyło. Ja aktualnie zastanawiam się co dalej z tym fantem robić...

 

Wymieniłem silnik, oczywiście poza ASO. Dużo taniej. Sprawdź, czy nie obejmuje Ciebie rękojmia, jeśli kupiłeś samochód od dealera.

 

No właśnie całe szczęście w tym, że rękojmia obowiązuje i zamierzam z niej skorzystać, pytanie tylko czy pójdzie gładko czy też skończy się sądem. Na razie dopiero była weryfikacja usterki. Wszystko rozstrzygnie się w przyszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieliscie zadnego świstu podczas przyspieszania ?

 

Pytam , bo u mnie absolutna cisza , ale może warto dokonać wymiany profilaktycznie . Cena usługi oraz oryginalnych części jest już na prawdę niska

 

Na pewno warto wykonać profilaktyczną wymianę napędu pompy oleju wraz z pompą oleju i łańcuchem rozrządu.

Trzeba pamiętać, że wymiana nie rozwiązuje problemu. Mechanik z ASO nieoficjalnie zaleca wymianę co 100 000 km.

W moim przypadku nie było żadnych oznak zużycia napędu pompy oleju. Absolutna cisza, żadnego świstu.

Silnik pracował do końca. Nie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju (???) a jedynie odłączyła się skrzynia biegów do pozycji N. Po wyłączeniu silnika już go nie uruchomiłem.

 

Ja byłem totalnie tym zaskoczony. Żadnych oznak, żadnego świstu. Samochód był w serwisie trzy tygodnie przed awarią i tam też nie słyszeli niepokojących oznak. W czasie jazdy po prostu odłączenie skrzyni biegów, wyłączenie silnika, żadnych kontrolek ostrzegawczych. Stop i nie można było już odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzisiaj nagram dźwięk tego świstu i wrzucę linka. Może ktoś się wypowie czy to pompa czy tylko turbo tak dmucha.

Tak to u mnie wyglada.

 

Moim zdaniem do wymiany moduł pompy oleju i łańcuch rozrządu. Miałem identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nagram dźwięk tego świstu i wrzucę linka. Może ktoś się wypowie czy to pompa czy tylko turbo tak dmucha.

Tak to u mnie wyglada.

 

Moim zdaniem do wymiany moduł pompy oleju i łańcuch rozrządu. Miałem identycznie.

 

To może kolega spojrzy na mój filmik ?

 

https://drive.google.com/file/d/0BzTRUzSf0yUpMDRCQVlYMzVBV3M3MFdVZU1ORmhWUlBqRTRN/view

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I jaki byl koszt tej wymiany i czy robiles to na wlasna reke czy po przez aso? Ja mieszkam w de i tutaj autko serwisuje. Zobaczymy jak oni do tego podejda.

 

Robiłem przez aso w ramach bri. Z tego co wiem to koszt chyba około 7 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ASO robi pomiary w jakim zakresie łańcuch jest już wydłużony /są czujniki i informacja jest z czytywana z komputera auta/ , nagrywa dźwięk silnika i przesyła do centrali która podejmuje decyzje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jutro jadę do Aso w de bo tymczasem tutaj mieszkam i serwisuje autko wiec zobaczymy co mi powiedzą. Gwarancja się skończyła w grudniu i zobaczymy co mi powiedzą.

 

Z tego co słyszę to i pompa i rozrząd. Ja miałem w X1 po 80 kkm ten sam objaw. Pojechałem wymienili wszystko i jeszcze moduł filtra oleju miał akcje serwisową więc cały pakiet za jednym zamachem się wymienił. Naprawa free bo BRI mam aktywne jeszcze w X1. Nastała cisza i jest jak nowy :-)

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę do Aso w de bo tymczasem tutaj mieszkam i serwisuje autko wiec zobaczymy co mi powiedzą. Gwarancja się skończyła w grudniu i zobaczymy co mi powiedzą.

 

Z tego co słyszę to i pompa i rozrząd. Ja miałem w X1 po 80 kkm ten sam objaw. Pojechałem wymienili wszystko i jeszcze moduł filtra oleju miał akcje serwisową więc cały pakiet za jednym zamachem się wymienił. Naprawa free bo BRI mam aktywne jeszcze w X1. Nastała cisza i jest jak nowy :-)

No właśnie miałeś gwarancje a mi się skończyła w grudniu. No nic zobaczymy co da się zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Odnośnie napędu pompy oleju ("modułu" jak to inni wymieniają) chodzi też o wymianę samej pompy oleju 1300zł ?

jest jeszcze tam jakiś zespół wałka wyrównawczego 2800zł?

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... a/vA268184

 

czy tylko lańcuszek pompy 485zł:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... d/vA268184

 

nie chce naciągnąć się na niepotrzebne koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.