Skocz do zawartości

Odbudowa F01 750i od podstaw


Holci

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mogę Ci polecić olej, który sam u siebie stosuję, czyli Valvoline SynpowerExtreme 5W-30 MST C3 LL-04. Jak widać ma normę BMW, i nie silnik mi nie pali nic a nic tego oleju.

A na oryginalnym oleju BMW miałem zużycie rzędu ok. 1l / 10 tys km.

Olej zmieniam co 8-10 tys km.

 

Odnośnie wtryskiwaczy - ja fabrycznie miałem założone 7585261-09. Po 50 tys km padły mi 2 wtryski. Zmieniłem już wszystkie 8 szt na nr 8616079-12, czyli na najnowszą wersję.

Tobie radziłbym to samo, jak masz wersję z liczbą po myślniku niższą niż 11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czesc kolego Pemek , u mnie po mysniku jest 10, tak wiec tez byly wymieniane, ale i tak jeszcze sa sprawdzane bo jest problem z podaniem poprawnego napiecia), w razie watpliwosci bede je wymienial....

 

Kolego swider16 , to jeszcze nie koniec a zaledwie polmetek, zostala jeszcze cala elektronika :D :wink:

 

Czy sie oplacalo.....powiem tak, mnie kupno,transport do portu, kontener i przez ocean, gdzie nie placilem firmie posredniczacej bo zalatwialem to prywatnie (to koszta w dolarach po kursie 3,72), odprawa celna i akcyzowa, transport do domu ( to w pln) wyszlo 58 tys PLN + 25-30 tys. na naprawe (szacuje) czyli mamy ok 85-90 tys i auto jak nowe i przede wszystkim 100% pewne, no i +rejestracja chyba 500,-pln, tyle ze jest maaaasa pracy ktorej sie nie liczy.

 

Aaa, i jeszcze musialem kupic kluczyk w serwisie (z czasem dokupie drugi)bo jak to sie czasem zdarza, potrafia zaginac po drodze... :mad2:

 

Ja narazie na mechanike wydalem ok 11,7 tys, jeszcze zobaczymy co wyjdzie z elektronika ale tez nie ma strachu bo jest tego multum na allegro.... :?:

 

W niemczech za auto trzeba dac od 18 tys. do nawet 27 tys. euro. U nas chodza od 90 do 140 tak jak w mojej konfiguracji gdzie kupujac nie wiesz co kupujesz, wystarczy poczytac forum a koszta naprawy sa niemale jezeli nie ma sie znajomosci (np. na Allegro caly silnik uzywany to koszt ok 30-40 tys.pln, gdzie dalej nie wiemy co kupujemy) .....wiec czy sie oplaca czy nie to musi kazdy indywidualnie policzyc, nie waze jaka to bedzie wersja silnikowa czy wyposazenia....

 

ja jestem zadowolomy mimo ze to dlugo trwa ale to jest moj rodzynek i zostaje w rodzinie.... ;)

 

Dla handlarzy samochodow (po za prawie nowymi autami) to sie nie oplaca takie grzebanie bo nic nie zarobia, co innego jezeli kupuje sie dla siebie.... ;)

Edytowane przez Holci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc kolego Pemek , u mnie po mysniku jest 10, tak wiec tez byly wymieniane, ale i tak jeszcze sa sprawdzane bo jest problem z podaniem poprawnego napiecia), w razie watpliwosci bede je wymienial....

Jeśli masz index 10, to wiele nie zmienia, ponieważ powinien być 11 lub 12. Te wtryski z indeksem powyżej 10 są inaczej skalibrowane, i potrzeba do nich nowego oprogramowania silnika.

Oczywiście możesz zostawić te stare, i czekać aż padną, a może w ogóle nie padną... Ja tylko piszę co wiem, dostęp do wtryskiwaczy nie jest zły - zawsze możesz wymienić później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Michal ,

 

Wszystko sie okaze w praniu a raczej podczas diagnostyli kompletnej elektryki i elektroniki. Wprawdzie woda nie byla az tak wysoko ale mimo wszystko wilgoc w aucie byla wiec sprawdzic i zabezpieczyc na przyszlosc wszelkie polaczenia i odbiorniki (m.in. poduszki) tak czy siak trzeba.

 

Wizualnie poduszki w siedzeniach,kanapie, kolanowych kierowcy i pasazera, z deski i kierownicy nic nie dolega. Kurtyn nie sciagam bo nie ma sensu, zakonserwuje jedynie wtyki przed wilgocia.

 

Ale jak mowilem po zlozeniu mechaniki, wsadzam elektryke i wszystkie jej odbiorniki i bede testowal co dziala a co nie i zaleznie od koniecznosci wymiana....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wreszczie drgnelo....idzie jak krew z nosa ale zawsze...

 

Etap pierwszy wykonany:

 

Cylindry po honowaniu, tloki uzbrojone w nowe pierscienie i osadzone w bloku i skrecone z walem korbowym tak wiec blok uzbrojony....

 

cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Chylę czoła i trzymam kciuki, aby wszystko się udało. :cool2: czekam z niecierpliwością na postępy z prac.

Piękna 7.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czesc kolego lolman,

 

idzie powoli bo auto jest skladane w niektore wekendy po godzinach pracy kolegi mechanika.....

 

Generalnie bylo troche czekania na wydruki momentow jakimi trzeba bylo dokrecic wal korbowy jak i reszte elementow w ktorych jest to wymog.....

 

Obecnie jest skonczony dol silnika. W dalszej kolejnosci silnik do pionu i montaz glowic, turbin, zozrzadu i generalnie calej reszty....

 

Jak narobie wiecej zdjec z kolejnych etapow to oczywscie zamieszcze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ciekawi mnie całkowity koszt odbudowy auta no i zanim je skończysz to straci kilkanaście procent ceny na wartości, a i nikt go nie odkupi i zapewne auto się zestarzeje swoją stylistyką, ale powodzenia :)

I pisze to człowiek co ma w profilu E39...... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam Koledzy, prace ida, zdjecia beda w ciagu dwoch tygodni.... silnik zlozony, wartosci kompresji minimalnie wieksze niz ksiazkowe, wtryski sprawdzone + wydruki (800,-pln) i tu rowniez wartosci katalogowe.

 

Jako, ze silnik byl w proszku mielismy problemy z prawidlowym ustawieniem rozrzadu (lancuch, napinacze, vanos, slizgi, panewki idealne i nie wymagaly wymiany, a dodam dla sceptykow, ze silnik ma 67 tys mil czyli ok 100 tys.km)

 

Pierwszy problem to zestaw blokad ktory kosztuje 1700,- takze miesac kombinacji ale udalo sie zlezc magika ktory zrobil je za 50,- pln ;)

 

Po zlozeniu slupka okazalo sie, ze serwis nie wyslal wszystkich uszczelek( 8 uszczelek na wtryski, oringi pod pokrywy, pod nastawniki vanosow, uszczelki pod magistrale zasilajaca turbiny i w ch.. innych, juz nawet nie pamietam...

 

Mechanicznie auto lepsze niz nowe... ;)

 

Kolej na elektronike....

 

PS.

Znalazlem firme w Niemczech (bardziej jako potwierdzenie mozliwosci uzyskania konkretnych przyrostow mocy) i tak....z tego silnika (408KM) bez zadnych mechanicznych przerobek bez problemu i z 2 letnia gwarancja mozna uzyskac 507KM (tak samo jak w Alpinie B7) i po usunieciu blokady predkosc ok 305 km/h przy 6-biegowej skrzyni i ok 317 km/h przy 8-biegowej. Widzialem filnik na stronie tunera i mimo, ze licznik jest wyskalowany do 260km/h to wyswietlacz HUD pokazuje ponad 300>

 

Po zmianie katalizatorow na sportowe moc wzrasta do 530 KM

 

Dodatkowo wydajniejsze turbiny i wydech i moc wzrasta do 560 KM (co zaskakujace to to, ze to wszystko na fabrycznych wtryskiwaczach)

 

Mnie w zupelnosci satysfakcjonuje podstawowe 507 KM i bez blokady predkosci, wprawdzie jezdze przepisowo ale sama swiadomosc mozliwosci pozwala lepiej spac....;)

 

Do kolegi sceptyka, auto robie dla siebie a nie na sprzedaz, gdzies mam utrate wartosci......spelniam moje i tylko moje marzenia... ;)

 

Pozdrawiam Amigos :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.