Skocz do zawartości

Odbudowa F01 750i od podstaw


Holci

Rekomendowane odpowiedzi

Powodzenia i czekamy na fotki :D podejrzewam, że gdybyś zaczął robić filmiki na You Tube to sam ten projekt by miał baaardzo dużą popularność. Może i by była nowa gwiazda polskiego YouTube :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie co jest z tymi motorami 4.4 v8 ? co druge na allegro f01 to oferty z uszkodzonym motorem , motor taki na allegro to 25,000zl

 

To nie silnik jest problemem tylko olej tzw Long Live (wedlug serwisu wystaczy wymiana co 30tys i co gorsza tak zalecaja), moze i jest ok do silnikow wolno ssacych ale z pewnoscia nie do silnikow turbo.... po 30 tys. olej jest rozcieczony przez paliwo i nie ma wlasciwosci smarnych wiec nastepstwem sa zajechane panewki i zatarte cylindry, zajechane turbiny, rozrzad....generalnie wszystko co chodzi w oleju i wymaga smarowania niejako chodzi w brei olejowo-paliwowej, do tego dochodzi ostra jazda czyli temperatura i bigos gotowy.....

 

Ktos kto kupuje auto nowe to ma to w nosie. Po gwarancji sprzedaje a problem spada na nas, marzycieli.... :(

 

Ja osobiscie zawsze wymieniam olej co 10 tys lub raz w roku i nigdy nie mialem problemu.

 

PS.

 

Co do silnika z Allegro za 25 Tys to pewnie bedzie taki wlasnie silnik z takiego wlasnie auta i tez pewnie do remontu....nigdy nie kupilbym silnika 4.4 biturbo z Allegro do tego wlasnie auta, wolalbym rozebrac stary i naprawic, tylko wtedy wiesz co masz...;)

 

Moj kolega mechnik tydzien temu robil e46 2.0d ..... wlasciciel auta kupil na Allegro trzy silniki (zekomo idealne) + silnik z auta zeby zlozyc jeden a i tak masz dalej stare glowice, tloki, pierscienie itd.....no coz.....mozna i tak.... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest jak piszesz :cool2:

W USA zmienili juz interwały wymiany oleju na cos około 15 tys km, ale uważam że to i tak za dużo.

Ja zmieniam u siebie co 8-10 tys km, a olej już schodzi mocno czarny. Niemniej nie bierze mi ani grama oleju, z czego jestem bardzo zadowolony. Ciekawe jak będzie u Ciebie.

Czy ten tuner z DE to Noelle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc kolego Pemek,

 

dokladnie ten :twisted: :lol: www.noellemotors.de

 

Jest to jedyny tuner w Niemczech ktory udalo sie znalezc, ktory tyle wycisna z tego silnika reszta sie chyba boi.... ;)

 

Smiem poniekad twierdzic, ze Alpina B7 F01 z roku 2009-2012 (poczatek roku) ma tez jedynie inny soft, bo gdy szukalem czesci do siebie to np. turbiny, wtryski sa te same..... :wink:

 

Nie wiem, jak jest z wersja poliftowa bo ma 540km a nie 507km....

 

Podobno wlasnie firma Noelle wspolpracuje z Alpina.... :cool2: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

[quote name="Holci"

 

To nie silnik jest problemem tylko olej tzw Long Live (wedlug serwisu wystaczy wymiana co 30tys i co gorsza tak zalecaja)' date=' moze i jest ok do silnikow wolno ssacych ale z pewnoscia nie do silnikow turbo.... po 30 tys. olej jest rozcieczony przez paliwo i nie ma wlasciwosci smarnych wiec nastepstwem sa zajechane panewki i zatarte cylindry, zajechane turbiny, rozrzad....generalnie wszystko co chodzi w oleju i wymaga smarowania niejako chodzi w brei olejowo-paliwowej, do tego dochodzi ostra jazda czyli temperatura i bigos gotowy.....

 

Ktos kto kupuje auto nowe to ma to w nosie. Po gwarancji sprzedaje a problem spada na nas, marzycieli.... :(

 

Ja osobiscie zawsze wymieniam olej co 10 tys lub raz w roku i nigdy nie mialem problemu.

 

[/quote]

 

Dokładnie, i ten sam problem występuje w innych markach, a najbardziej wśród diesli.

Taki przykład - mając opla wymieniałem olej co najmniej 2 razy częściej niż te wymagane 30tys/rok ale lejąc dexos2 (tani olej opla) a inni mieszali z olejami z górnej półki ale co 30tys. Wynik . Ja żadnych problemów oni tak...

Zresztą mało kto o tym mówi ale wszystkie oleje tracą swoje właściwości po kilku tys. km a po kilkunastu już są do niczego. I w sumie te z górnej półki wytrzymują odrobinę dłużej... ale tylko odrobinę a nie drugie tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
może z używką jest ryzyko ale ja mam nowy na sprzedaż za 16900 więc za tą cenę remontu nie zrobisz, podobną cenę po rabatach dostaniesz w Bmw i masz tak samo dwa lata gwarancji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I widzisz kolego jak to jest, ty masz nowy za 17 a na allegro sa uzywane za 25 a i za 40 tys widzialem. Jakas paranoja. Za inne czesci na allegro ceny potrafia byc za uzywki takie same lub nawet dwa razy wieksze niz za nowe z serwisu.... Istna komedia... Co niektorzy maja naprawde ulanska fantazje jezeli chodzi o ceny..... :mad2:

 

Jezeli jest u ktos kto handluje czesciami to chetnie cos kupie z elektroniki bo pewnie nie wszystko bedzie sprawnie. Na pierwszy ogien na pewno kupie modul aktywnego ukladu kierowniczego, modul pompy paliwa bo te elementy byly najnizej i nawigacje cic z monitorem. Nawigacji wprawdzie nie sprawdzalem ale w nich padaja dyski a monitor mam zbity chyba srubokretem :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie byc goloslownym wiec jeszcze mala cierkawostka:

 

http://www.bimmertoday.de/2013/02/22/noelle-motors-tuning-bmw-v8-biturbo-n63-n63tue-550i-650i-750i-x50i/

 

lluuubie to... :twisted: :norty:

 

PS

 

Tutaj jedyne zdjecie bloku jeszcze bez glowic i reszty ( z marca ) jakie chwilowo mam:

 

http://imgur.com/fEGO5QN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bardzo podoba mi się pomysł filmów na YouTube z udziałem Twojego marzenia :). Oglądałbym budowę takiej limuzyny z przyjemnością.

 

I nie jestem fanem tego co napisałeś, że trzeba mieć wygląd do bycia gwiazdą.. :nienie: Tutaj chodzi o pasję! Nawet nie wiesz ile tysięcy młodych ludzi, którzy siedzą w garażach całymi weekendami, majstrując przy swoich golfach, hondach, audicach czy bmw, oglądałoby z wypiekami Twój projekt. Mógłbyś wiele dobrego zrobić dla nich, to zaraża :).

 

Ps. f01 to wspaniały samochód. Rozważałem jego zakup, powstrzymuje mnie tylko fakt, że jeszcze mam czas na tak dużego sedana. f10 lci will be my next queen :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam na robieniu filmów ale chętnie udostępnię wszystkie zdjęcia jakie jeszcze powstaną do końca budowy ;)

 

Poniżej kilka zdjęć mojego silnika jakie znalazłem....

 

na jednym zdjęciu cześć instalacji silnika. Generalnie czyszczenie wszelkich wtyczek itp to 3 godziny.... :cool2:

 

http://imgur.com/a/nzS2d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przy okazji składania silnika zastosowane zostały nowe świece, filtry, termostat, napinacz paska klinowego, paski, uszczelki i zapinki wtryskiwaczy, łożysko kompresora klimatyzacji, sprawdzony i wyczyszczony alternator i zregenerowany rozrusznik....

 

cdn....

 

http://imgur.com/a/f1GMM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie wiem jak jest w innych wersjach ale gdyby zaszla u kogos potrzeba wyciagniecia sterownika to nie mozna ciagnac na sile.

 

Trzeba sciagnac przednia czesc prawego nadkola i odpiac szybkozlaczki od radiatora sterownika. Od strony komory silnika nic nie widac.

 

cdn.... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszony pas przedni, zamontowane sterowniki w kabinie i wszystkie sterowniki i moduły w bagażniku, rozebranie i zakonserwowanie silników i przekładni regulacji kierownicy, założone europejskie tylne lampy i blenda pod rejestracje. Na weekend przejrzenie nagrzewnicy i montaż wyposażenia.....

 

 

http://imgur.com/a/0l9WG

 

 

cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie jest osuszacz, ale tym zajmie sie moj kolega. :wink:

 

Dzisiaj od 9 do 15 walczylem z nagrzewnica, zeby sie dostac do wszystkich silniczkow trzeba bylo odkrecic stelaz pod deske. Balem sie, ze trzeba bedzie wyciagac nagrzewnice ale udalo sie bez... ;)

 

Tak wiec po 6 godzinach przejzane i zakonserwowane wszystkie 13 silniczkow :cool2:

 

Jeszcze musze poszukac silnik dmuchawy bo w kabinie go nie ma....prawdopodobnie bedzie przy podszybiu od komory silnika...

 

Jutro jak kolega i czas przed praca pozwoli, skladam srodek.... :)

 

http://imgur.com/a/ucLhD

 

cdn..

Edytowane przez Holci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
osuszacz na pewno do wymiany po tak długim rozszczelnieniu klimy, dmuchawa po prawej stronie w podszybiu, będzie tam jeszcze pokrywa dmuchawy z filtrem (nie mylić z filtrami kabinowymi) którą warto wymienić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo, dzięki Kolego ;)

 

udało się dzisiaj coś nie coś porobić......

 

http://imgur.com/a/1eUdQ

 

jako ostatnie przejrzane i zakonserwowane zostały napinacze pasów i czujniki zderzenia bocznego.......teraz już tylko składanie i diagnostyka...

 

jutro cd.... :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.