Skocz do zawartości

Odbudowa F01 750i od podstaw


Holci

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzięki kolego, lubię takie roboty i generalnie motoryzację..... ;)

 

Jak do Świąt (wprawdzie szanse niewielkie, aaale....) wrócą turbiny to do sylwestra silnik, skrzynia i cala reszta mechaniki będzie z powrotem w aucie.... :D

 

PS. Jutro podam namiary na firmę od turbin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego za wsparcie ;)

 

Auto odbudowuje zgodnie z zamyslem i specyfikacja inzynierow i konstruktorow BMW a samo auto tez nie jest wydmuszka i w fabryce powstawalo z czesci ktorych i ja uzywam no moze z ta tylko roznica, ze jezeli bede potrzebowal jakis modul elektryczny to nie siegne po niego z polki magazynowej BMW a predzej z Allegro (juz sie wstepnie rozgladalem i jest wszystko, a ze nikt tego nie kupuje to i cemy mozna negocjowac), natomiast czesci mechaniczne to tylko nowe :wink: :) wiec nie widze powodu dla ktorego odbudowa nie miala by sie udac :8) :lol:

 

Nigdy nie uznawalem druciarstwa bo msci sie to potem podwojnie.

 

Pozdrawiam Panowie :wink: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerwa świąteczna zapowiada się intensywnie wiec będzie ciężko ale ważne, ze można już składać ;)

 

Pytanie do kolegów, oba wydechy maja po 2 rurki z czego jedna jest otwarta a jedna ma przesłonę połączoną z grzybkiem podciśnienia jak przy turbinie.

 

Wie ktoś po co to ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam kolegę,

 

powoli do przodu, w styczniu mieliśmy składać silnik ale kolega mechanik stwierdził, że jak i tak wszystko jest sprawdzane to wysłaliśmy obie głowice do sprawdzenia i ewentualnej obróbki, zostały rozebrane na czynniki pierwsze i wyszlifowane / spolerowane gniazda zaworowe, tuleje zaworowe jak i same zawory, wymienione wszystkie uszczelniacze i coś tam jeszcze ale już nie pamiętam.

 

Głowice już wróciły, jest natomiast problem ze sprawdzeniem wtrysków bo nikt nie wie jakie napięcie podać na wtrysk a serwis ani w Polsce ani w Niemczech nie ma takich informacji. Mówią że mogą sprawdzić jedynie na aucie. Z tego co wiem to zdarzały się wadliwe wtryski w tych silnikach wiec lepiej sprawdzić...

 

Dzisiaj lub jutro będę wiedział coś więcej odnośnie wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mówisz z własnego doświadczenia ???

 

Te silniki ludzie sami zabijają zbyt dużą wiarą w oleje LONG LEIF.....olej przy takim grzmocie wymieniamy co 10 tys lub raz w roku.....ja tak zawsze robiłem i robić będę...olej po 30 tys. km w takim silniku bez wymiany jest rozcieńczony paliwem i to wykańcza te silniki.....

 

No i właśnie nie do końca bo silnik mam rozebrany w pyl i tak się składa, ze gładzie cylindrowe, walki, panewki, tłoki, korbowody, łańcuch rozrządu, napinacze są idealne i nie noszą żadnych śladów zużycia a elementy maja złotawy kolor. Sam goły silnik dostał jedynie nowe pierścienie i wszystkie uszczelki.

 

W głowicach zostały wypolerowane wszystkie powierzchnie robocze jak i wymienione uszczelniacze zaworowe ale to raczej zapobiegawczo gdzie i tak wszystko mam rozebrane.

 

Jak już wyżej wspominałem auto będzie miało docelowo ok 500km wiec na oszczędności nie ma miejsca i tu jest potwierdzenie ze zdarzały się wadliwe wtryski ale tez to nie była reguła.....

 

W turbinach wypolerowane zostały walki wirników wraz z wyważeniem i wymienione wszystkie uszczelniacze, nic poza tym.....

 

Kolejny mit czyli skrzynia.... moje auto ma przejechane ok 67 tys.mil czyli ok 104 tys.km i o zgrozo dla niektórych sprzęgło idealne....co za niefart ;) nie bez powodu mam gwarancje na skrzynie dwa lata bez limitu kilometrów... ;)

 

Te silniki przy tych parametrach po prostu wymagają świeżego oleju a skrzynia jak to skrzynia.....wszystko da się zajechać..... ;)

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że masz dużo racji w tym co piszesz. Nie uważam, że te silniki są jakoś przesadnie awaryjne. Ja u siebie wymieniłem wtryski na najnowsze, wszystkie 8 szt. Po 50 tys km.

Ale śledzę na bieżąco amerykańskie fora i awarie się zdarzają oczywiście, natomiast nie jest ich więcej niż przy innych silnikach. Takie czasy nastały niestety, że w zasadzie żaden motor BMW nie można w chwili obecnej nazwać bezawaryjnym.

Mam znajomego, który ma 550i GT i ma już zrobione ponad 180 tys km bez większych problemów, a z kolei jego znajomy na X6 50i i zrobił już ponad 230 tys km.

Ja nigdy tyle nie przejadę, za mało jeżdżę, auto mam z 03.2012 a zrobione 53 tys km. To jak pojeżdżę jeszcze ze 4 lata to może przekroczę 100 tys km... :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robie ok 7 tys. rocznie (glownie do pracy i do domu)

 

No niestety taka era nastala ze silniki sa badz co badz coraz bardziej wyzylowane i tez trzeba dbac o nie duzo bardziej niz o stare mercedesy z lat 80-tych.....

 

podobnie jak skrzynie automatyczne, jeszcze troche i beda mialy po 10 biegow do przodu i 2 do tylu tylko kto to pozniej naprawi jak sie cos posypie no i za ile.....

 

takie czasy ;)

 

na stare lata bedzie chyba trzeba wrocic do klasykow jak np e32 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy będzie do czego wracać. Ale z tym olejem to masz rację. Wtryskiwacze przy bezpośrednim wtrysku benzyny lubią lać za dużo paliwa. Rozcieńczają olej i traci on swoje właściwości smarne. Stopniowo wycierają się gładzie na cylindrach aż do utraty kompresji w silniku. Dobra rada to zmieniać olej dużo częściej niż nakazuje producent - ja wymieniam pomiędzy 8 a 10 tys km - w zależności jak się trafi jakaś inna robota, typu klocki czy np płyn hamulcowy itp. Tobie radzę to samo. Sprawdź tylko sobie jaki numer wtryskiwaczy masz w silniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterowniki w kąpiel do wanny ultradźwiękowej, wtyki czyszczenie płynami do elektroniki, wypierającymi wodę (idzie tanio kupić w beczkach), i nie wd40... Porządne mycie karoserii na myjce, woda wszędzie wejdzie i zostawi syf ;) wiem coś o tym.

 

Sporo serca, a autko ruszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holci tak, mówię z własnego doświadczenia. Niby auto pewne, niby jeszcze kupowane na gwarancji ale silnik po 120 000km był w totalnej rozsypce to samo skrzynia. Pognałem to póki się dało (oczywiście nie jako mina, żeby nie być w turbo kamerze). Może wadliwy egzemplarz albo ktoś coś w nim wcześniej popsuł czego nie miałem skąd wiedzieć. Tak czy siak mam negatywne zdanie o 5.0i.
Petrolhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykra sprawa kolego euro_tuned ze tak sie auto posypalo ale cos mi sie wydaje,ze ktos gnebil przed Toba ostro to auto :( :evil:

 

Kolego Pemek wtryski sa wlasnie sprawdzane i jezeli bedzie koniecznosc to beda wymieniane koncowki lub cale wtryskiwacze bo nie jestem pewien czy te obecne uciagna wieksze dawki paliwa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pemek mylisz się w Panamerach bez katowania do 100tyś przebiegu niektórzy już mają trzecią skrzynie, nasz klient przy 35 miał wymienianą, nowa około 70tyś kosztuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy silnik 4,4i się rozsypie prędzej czy później. Nie bez powodu połowa z nich w USA ma drugi silnik. Coś tam pozmieniali po lifcie niby ale jak w E65 każda V8 z benzynie brała olej to w F01 jest to samo. Czy ktoś pałował czy nie to nie ma prawa auto za ponad 0,5mln po 100 000km mieć motor do kosza.
Petrolhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

moze przy okazji, ze mam praktycznie silnik po generalce, zalewac go olejami 5W... lub 10W.... :| ???

 

troche sie u was naczytalem o problemach ze spozyciem oleju, kopceniu itp, itd.... :shock:

 

Long Laif-y mnie nie interesuja i nigdy ich nie stosowalem...

 

a tutaj glowice po regeneracji..... http://imgur.com/W4ZMkX2

 

jeszcze tylko wtryski.....juz sie nie moge doczekac.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.