Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Szukam dla mojej BARDZO wymagającej dziewczyny E30 :norty:

 

Jaki silnik w E30 sprawuje się najlepiej? Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie? Jakie są słabe punkty blacharskie? Co gdzie w E30 piszczy? :wink:

 

Mamy na oku 325e z 1986r. i przebiegiem 200tyś.km :norty:

Jest to ETA z katalizatorem czyli ma 122KM

Jakie są wady i zalety takiego silniczka w E30?

Wiemy tyle, że w E28 sprawują się świetnie, ale ze spalaniem różnie bywa

 

Jesteśmy wprawieni w temacie rekinów, a w temacie E30 dopiero raczkujemy :wink:

 

Z góry dziękujemy za rady :D

Edytowane przez kjubus
Opublikowano

Jeżeli to naprawdę dobry egzemplarz i ma zestaw Eta + manual, to bierz :!:

 

Eta w E30 ma lżejszą robotę. Dobre 100 kg mniej do pchania + mniejsza powierzchnia czołowa.

 

A jakby Ci możliwości nie wystarczały, to zaraz odezwą się spece od podkręcania Ety. M20 B27 ma duże rezerwy, większe niż "normalne" benzynówki BMW.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

tylko i tylko e30 325 czyli zwykle standartowe m20b25

lepszego drzwieku nie znajdziesz

lepszego przyspieszenia nie znajdziesz

spalanie tylko 1l pb wiecej niz 316

co tu duzo gadac...trzeba tylko taka w bardzo dobrym stanie znalezc

 

:wink:

Opublikowano
e30 325 m20b25

spalanie tylko 1l pb wiecej niz 316

 

chyba na trasie :mrgreen: Jak auto nie ma byc do "szalenstw" to ETA w zupelnosci wystarczy (pali jak 318i :lol: )

 

PZDR :cool2:

Opublikowano
Eta to jest to. Moment obrotowy ma lepszy niż 325i a spalanie o wiele mniejsze. A co do dźwięku to ciekaw jestem czym się różni od 325i, o ktorej pisał przedmówca.
Opublikowano

eta jest dobra ale do dlubania albo dla starych dziadkow bo latac eta bez przerobek to GRZECH !!!

a co do tych 11 l pb po miescie to jak ktos nie mial to moze lepiej niech sie nie wypowiada bo w trasie spala spokojnie okolo 8l pb..

Opublikowano

a co do tych 11 l pb po miescie to jak ktos nie mial to moze lepiej niech sie nie wypowiada bo w trasie spala spokojnie okolo 8l pb..

 

325ACS to do mnie ?? cytuj watki... Tak sie sklada ze jezdzilem sporo E30-tkami m.in 316i 318i 320i 323i 325e , 5-tka z M20B25 pod maska !! Osiagnij 325i spalanie rzedu 6-7 litrow w trasie ?? dla ETY to nie problem, a przy normalnej (dynamicznej) jezdzie ok 10 litrow. w miescie to tez zaden problem ! Nie twierdze ze roznica jest bardzo duza ale zeby spalila 11 litrow w miescie 325i to nie jest jazda, raczej toczenie.... 320i mniej wiecej tyle pali...

 

sorry za OT

 

PZDR

Opublikowano

325i w miescie pali 14 litrow a 11 to spali ale 318iS wiec nie wiem skad masz dane ze 325i spali 11 l :nienie:. Mam znajomych co maja 325i i sami twierdza ze 14 litrow to minimum.

 

A jak chcesz samochodzik dla dziewczyny to poszukaj 318iS pali malo a jak na 1.8 zbiera sie calkiem zwawo :D, najlepsza bylaby 325i ale to juz troszke spali wiec i koszta beda wieksze.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano
Jesli zaraz zacznie sie dyskusja że 318i pali wiecej niz 325i itp. to zamknę wątek. Nie raz poruszalismy ten problem na głównym forum wiec nie chce widzieć tutaj żadnych przepychanek. :nienie:
Opublikowano

To jaki motor bedzie najlepszy zalezy od tego do czego auto bedzie uzywane. Rozumiem ze diesel nie wchodzi w gre :?: Bo jesli tak to tylko Turbo.

 

A z benzyniakow, jesli chodzi o ekonomike i dynamike, to mozna polecic 318iS i 325e. Ktory model wybrac to juz decyduje gust:

Wąska Vs. Szeroka

lub

6 garków :twisted: Vs. 4 garki

 

Jesli natomiast auto ma byc głównie do dawania przyjemnosci z jazdy i zuzycie paliwa nie odgrywa wiekszej roli, to tylko 325i :twisted2:

 

PZDR!

 

PS.

Moje 325i w miescie niechce spalić mniej jak 15 litrów :P

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Opublikowano
eta jest dobra ale do dlubania albo dla starych dziadkow bo latac eta bez przerobek to GRZECH !!!

a co do tych 11 l pb po miescie to jak ktos nie mial to moze lepiej niech sie nie wypowiada bo w trasie spala spokojnie okolo 8l pb..

 

czasami na spoty przyjeżdża do nas eta w e30 i co ona potrafi dokonać to :jawdrop: pełen szacunek :!:

szkoda że kolega nie zamieścił filmików z przejazdów wymiotła wszystko oprócz ścigacza (motor),nawet 2,5 e36.

wiec nie pisz że eta jest dla dziadka ,lub do podłubania bo to jest wielka pomyłka.

Opublikowano
czasami na spoty przyjeżdża do nas eta w e30 i co ona potrafi dokonać to :jawdrop: pełen szacunek :!:

szkoda że kolega nie zamieścił filmików z przejazdów wymiotła wszystko oprócz ścigacza (motor),nawet 2,5 e36.

wiec nie pisz że eta jest dla dziadka ,lub do podłubania bo to jest wielka pomyłka.

 

Seryjna ETA ?? :jawdrop: Chyba wlasnie "podlubana" :mrgreen: ??

Opublikowano

 

PS.

Moje 325i w miescie niechce spalić mniej jak 15 litrów :P

to tak jak moje m20b20... ale LPG... :twisted2:

Tylko że mnie Pb ;)

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Opublikowano

Niestety nasz pierwszy obiekt zainteresowania okazał się bublem :(

Autko stało 2lata niejeżdzone, brak jakiegokolwiek wyposażenia - golas, zastane hamulce, z tyłu była uderzona i ktoś to "zrobił"...

 

Dalej szukamy ETY :D

 

Tym razem z przebiegiem 187tyś, od drugiego właściciela, z ciekawym wyposażeniem i silnikiem z którego można jeść :wink:

 

Raczej na 100% ETA :norty:

Opublikowano
325i w miescie pali 14 litrow a 11 to spali ale 318iS wiec nie wiem skad masz dane ze 325i spali 11 l Mad. Mam znajomych co maja 325i i sami twierdza ze 14 litrow to minimum.

 

to spytaj sie kicha jankesa,egona i jacka ktory ma teraz juz druga 325 i ci to potwierdzi ze mozna spokojnie spalic 11l pb po miescie m20b25.mialem tez 318 IS wiec wiem ile pali i bardzo sobie go chwale. jest dla mnie na drugim miejscu po 325i.dalej postawil bym 323i( ta mocniejsza wersje).

SORRY ZA OT ale nie moglem ....

jack 325e, nie cytowalem ciebie bo nie mialem ciebie na mysli ale naprawde majac ete to az same raczki swiezbia zeby przy niej troche dlubnac i malymi nakladami pracy masz juz okolo 160 KM.idealny silniczek zeby wycisnac okolo 200kucy.ale wiem wiem ze to forum dla klasykow wiec juz nic nie napisze.poza tym bylo to poruszane sporo razy a jak ktos nowy to zapraszam na forum www.beemka-klub.pl i jest bardzo dobry temat w technicznym o dlubaniu ety.

boggy e36, przeczytaj dokladnie 2 lub trzy razy co napisalem. albo dla dziadka albo dlubana. masz inne wyjscie?

Opublikowano
Wlasnie od nich wiem ze nie spalisz 325 11/100 po miescie :mrgreen:

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano
Jesli zaraz zacznie sie dyskusja że 318i pali wiecej niz 325i itp. to zamknę wątek. Nie raz poruszalismy ten problem na głównym forum wiec nie chce widzieć tutaj żadnych przepychanek. :nienie:
A może lepiej usunąć zbędne posty a nie zamykać temat w którym próbuje się coś dowiedzieć :wink:

 

Jeżeli chodzi o sam silnik to chodzi głównie o ekonomike i dynamike, więc tak jak pisał LUKAS_30 318iS lub 325e. Jeśli chodzi o wygląd to zdecydowanie wąska lampa i model do 1987roku. Kwestia "4cyl czy 6cyl" zdaje się być w tym momencie przesądzona :wink:

 

Na co zwracać uwagę przy oglądaniu silnika? Jaki jest czuły punkt ETY?

 

Gdzie szukać słabych punktów blacharskich?

 

A tak poza tematem silników, to jakie wyposażenie było w 1986r? Czy ktoś ma może jakiś prospekt E30 325e z tego roku? Byłbym bardzo wdzięczny :D

Opublikowano

Panowie. Jestem wyjątkowo liberalny i umawiamy sie że tym razem nie widze :

- dyskusji na temat spalania (za każdym razem powstaje z tego kłótnia)

- reklamy innego forum (chociaż wiemy sami ze dużo wiedzy tam "siedzi")

 

Co do ETY: na www.e30.de w dziale "archiv" masz prospekty i testy, miedzy innymi ETY.

 

Wiem że koledzy z klubu bmw łódz mają dział na stronie głównej "modele". Jest tam kupa informacji o e30.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.