Skocz do zawartości

kjubus

Zarejestrowani
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Cieszyn

Osiągnięcia kjubus

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. kjubus

    kolektory od is w m40

    A teraz w praktyce... Powiedzcie mi koledzy jak sprawa wygląda z montażem baranów z m42 do m40? Nie chce wykrzesać setek koni mechanicznych z m40 ;) Chciałbym poprostu zamontować barany :) Mam E30 318i touring z 1991r., katalizator dokańcza już swego żywota i nie wiem co zrobić :? 1. Wywalić katalizator i zamontować zwykły tłumik? Czy kolektor wydechowy po katalizatorze będzie pasował do zwykłego tłumika? Czy wiąże się to też z wymianą kolektora? A sonda? 2. Zamontować barany z is'a + "zwykły" tłumik środkowy? Jak to spasować? ;) 3. Może jakieś inne pomysły? :)
  2. kjubus

    Barany w silniku m10

    Kope lat Wojciechu :) Oczywiście podpisuje się pod pytaniami tomemek'a ;) Powiedz mi jeszcze w jaki sposób "Twój specjalista" buduje wydechy pod konkretny samochód? Na wzór innych? Bawi sie w wyliczenia? Hamownia?
  3. kjubus

    Recaro w mojej 315stce

    Naszła mnie wczoraj jakaś taka melancholia ;) Oryginalnie w mojej 315 były standardowe materiałowe fotele w kolorze ANTHRAZIT (0120) http://img252.imageshack.us/img252/1082/an01hf0.jpg Taki kolor i struktura tapicerki był jako jedyny dostępny z kolorem Opalgrün metalic - 171/6 dla E21 315 – 318i Dla 320/323i struktura wyglądała trochę inaczej ANTHRAZIT (0091), ale kolor pozostawał taki sam http://img252.imageshack.us/img252/9044/an02fi0.jpg Latem 2006r. udało mi się kupić (bardzo okazyjnie :wink: ) komplet oryginalnych foteli RECARO razem z kanapą i szynami :D Oryginalne fotele zostały zabezpieczone a RECARO zamontowałem w Pietnastce :smile: Teraz już wiem, że nie zamienię ich na żadne inne! Po prostu nie ma porównania w komforcie podróżowania! Wygoda nie do opisania! :mrgreen: Niestety nie wszystko jest takie kolorowe ;) Pietanastka jest oliwkowa, wykładzina jest zielona, a RECARO... szaro-jasnoniebieskie :neutral: Obicie nie jest oryginalne, było "robione" w 2005r. razem z nowymi gąbkami. Fotele wyglądają jak prawie "nówki-sztuki", ale nijak nie pasują do kolorów Pietnasi. Muszę je obić na nowo :smile: Dodatkowo udało mi się zdobyć oryginalne tylne zagłówki do E21, które dopełnią wygląd wnętrza i będą kolejnym elementem upodabniającym moją 315stkę do E-edition :grin: Niestety one też są w zupełnie innym kolorze :-P Decyzja może być tylko jedna: OBIJAMY WSZYSTKO NA NOWO! :mrgreen: Chce zachować maksimum oryginału więc jedynym słusznym wyborem byłaby właśnie tapicerka ANTHRAZIT, która co ciekawe występowała również (wg ETK) na fotelach RECARO. Ale która 0120 czy 0091? :roll: Czy ktoś posiada zdjęcia oryginalnych RECARO w kolorze ANTHRAZIT lub zdjęcie jakichkolwiek oryginalnych RECARO żebym mógł porównać wersje obszyć? :roll: Czy ktoś posiada paletę kolorów E21 z 1982 i 1983r? Mam tylko paletę z 1981r. i informacjami z niej się posługuje Z góry wielkie dzięki za pomoc :grin:
  4. kjubus

    Barany w silniku m10

    Tak jak pisałem wcześniej, kolega Kurczak z forum ORR zaadoptował barany z is'a do swojego m10b18 k-jet. Powiem szczerze wygląda to i brzmi naprawdę dobrze, szczególnie w połączeniu z przelotowym ostatnim tłumikiem ;) Ale mnie nie interesują półśrodki :twisted: Bez obrazy Kurczak :wink: Chce barany dedykowane do m10 :dance:
  5. kjubus

    Barany w silniku m10

    Odświeże temat ;) Teraz na poważnie :D Chce kupić barany do mojej Pietnachy :D Zastanawiam się nad jedną kwestią: Czy sciągnąć barany dedykowane do m10 gdzieś z zagranicy? Jeżeli tak, to skąd? Czy zlecić komuś wykonanie baranów do m10? Jeżeli tak, to komu?
  6. Wybrałem ostatniego sedana ;) A jakie macie doświadczenia z tłumikami? Jacy producenci? Osobiście mam złe doświadczenia z Walkerem i bardzo dobre z Bosalem :) A jak jest u Was? Jakieś inne firmy? Może nie koniecznie cena idzie w parze z jakością? Jak jest z niższymi półkami?
  7. To zrobiłem odrazu :norty: ale chciałem zapytać jak to wygląda w praktyce :wink: Wg. ETK numery części są faktycznie różne: Touring: 18111719202 Coupe: 18111719202 Sedan: 18101705813 Cabrio: 18111719202 hmmm... albo ja coś źle sprawdzam :worried: Czy ktoś przerabiał ten temat?
  8. Witam! Powiedzcie mi proszę czy w e30 318i w zależności od wersji nadowozia (sedan, touring, coupe...) czymkolwiek różniły się tłumiki końcowe (ostatnie)? :worried: Chodzi mi o modele po 1987r. Dziś dostałem taką informację i trochę się zdziwiłem... :doh: Czy faktycznie tak jest?
  9. kjubus

    Barany w silniku m10

    A słyszałeś o koledze Kurczaku z Włocławka i jego E21 m10b18?? :wink:
  10. kjubus

    Barany w silniku m10

    Zaczęło się od tego że pomyliłeś pojęcia. Zamiast pojęcia kolektora i dwururki napisałeś barany i stąd zamieszanie W E21 315 kolektor schodzi się odrazu w jedna końcówkę - dwururka to pojedyńcza rura która łączy się z tłumikiem środkowym http://www.bosal-mimaysan.com/020/02005050.gif W E21 316 kolektor schodzi się w dwie końcówki - dwururka to podwójna rura która schodzi się w jedną i łaczy z tłumikiem środkowym http://www.bosal-mimaysan.com/020/02005350.gif
  11. Chyba nie widziałeś galerii E21 na sprzedaż na wallothneschu, bo widze ze nie wiesz o co chodzi ;) Znajdowały się tam galerie 100% oryginalnych E21 w idealnym stanie :D i tylko o te galerie mi chodzi :)
  12. kjubus

    Barany w silniku m10

    315 od 316 (tej produkowanej do 1980r.) różni się przedewszystkim gaźnikiem, kolektorem ssącym oraz kolektorem wydechowym W ten oto sposób poprostu zdławili m10b16 i z 90KM zrobiło się 75KM. Tłoki zostały te samie (84x71mm), pojemność się nie zmieniła (1573ccm), średnice zaworów pozostały te same (dolot - 42mm, wylot - 35mm). Wszystko było takie same, ale przez zmiany gaźnika (DIDTA 32/32 na 1B2) i kolektorów znikło aż 15KM. Biorąc pod uwagę, że do 100KM każdy KM robi różnicę, to naprawdę dużo! W 315 kolektor wydechowy schodzi w jedną rure (portki to pojedyńcza rura) więc wydech jest zdławiony na maxa. Dlatego wydaje mi się, że nawet bez wymiany reszty (bo nigdy nic więcej bym nie wymienił) uda mi się zyskać na dynamice przez same poprawienie wylotu spalin :) Dobrze kombinuje? Co o tym myślicie? :)
  13. Kiedyś na stronie Walloth & Nesch była galeria E21 na sprzedaż :) była, bo już jej nie ma :( Czy ktoś ściągał te galerie? Ma ją ktoś u siebie na dysku? Bardzo prosiłbym o przesłanie mi tych fotek na maila turbine@wp.pl Z góry serdeczne dzięki! :D
  14. kjubus

    Barany w silniku m10

    Interesuje mnie kwestia baranów w mojej 315stce :) Gdyby wrzucić barany, resztę wydechu pozostawić seryjną, w silniku też nic więcej nie zmieniać, zostawić nawet oryginalny gaźnik 1b2... czy cokolwiek zyskam? czy same barany coś dadzą? czy bardzo zmieni się dzwięk? co się zmieni? co myślicie o takim rozwiązaniu? proszę Was o rady!
  15. Przecież w każdym BMW tak jest, a przynajmniej tak mi się wydaje :wink:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.