Skocz do zawartości

runflaty czy zwykle opony


magdaf30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów .jako kobieta i niedoświadczona z oponami runflat mam pytanie-czy zestaw kół zimowych do nowego f30 mogę zamówić na zwykłych oponach??? bo wszyscy tak narzekaja na runflaty o cenie nie wspominając....czy z samochodem nie będzie różnicy w prowadzeniu,wskazaniach komputera itp jak kupie zwykłe i o rozmiar mniejsze(teraz mam 17 cali) a kupiłabym 16. Pozdrawiam Magda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja na zimę mam zwykłe + wożę zestaw naprawczy w bagażniku. RunFlaty nie są obowiązkowe i to jest tylko Twój wybór.

Na zimę kup także 17", da się na tym jeździć, a auto wygląda dużo lepiej niż na 16".

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Temat wałkowany 1000 razy na forum :)

 

Generalnie zasada jest taka, że jeśli uważasz, że jesteś mądrzejszy od inżynierów z BMW, to zakładaj zwykłe. Ja po czytaniu forumowych bzdur założyłem do X6 raz zwykłe opony, wzrost komfortu zerowy, a spadek bezpieczeństwa realny. Nawet do M135i mam na zimę RunFlaty, bo nie potrzeba mi takiej mega-precyzji prowadzenia, którą na torze (nie drodze), RF zabierają. No i pamiętaj, że zestaw naprawczy to bajki, nie wiem czy on się sprawdza raz na 10 razy może...

 

viewtopic.php?f=103&t=285453

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w bagażniku F31 wożę dokupioną dojazdówkę z X3. Trochę zabiera miejsca, ale nie narzekam.

A z komfortem to dużo zależy od średnicy felg. Im większa średnica tym różnica w komforcie pomiędzy zwykłą a RF jest mniejsza, a przy 19 calach praktycznie różnica żadna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w bagażniku F31 wożę dokupioną dojazdówkę z X3. Trochę zabiera miejsca, ale nie narzekam.

A z komfortem to dużo zależy od średnicy felg. Im większa średnica tym różnica w komforcie pomiędzy zwykłą a RF jest mniejsza, a przy 19 calach praktycznie różnica żadna.

 

Nie lata ci dojazdówka po bagażniku? Pewnie nie narzekasz bo mało razy coś wozisz w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo zalezy od sposobu korzystania z auta, przy czestych jazdach ekspresowka lub autostrada lepiej korzystac z runflatow. Przebicie opony przy predkosci autostradowej moze miec oplakane skutki i w tym przypadku runflaty pozwalaja na znaczny wzrost zakresu bezpieczenstwa. Ogladalem kiedys reportaz, gdzie pokazywano policyjny magazym pelen opon, ktorych uszkodzenie doprowadzilo do smiertelnego wypadku, takie sytuacje wbrew pozorom zdarzaja sie stosunkowo czesto. Korzystajac regularnie z drog szybkiego ruchu i majac male dziecko w aucie nie zamienilbym standardowych runflatow na zwykle opony.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko o ile faktycznie wzrasta to bezpieczeństwo, jakoś 90% aut (powiedzmy) na naszych drogach w tym i wersje M śmigają na zwykłych oponach i nie słyszy się co chwila by ktoś ginął bo mu opona na autostradzie strzeliła, nie róbmy z igieł wideł. Trzeba by wziąć też pod lupę przypadki przebicia i wypadku - w jakim stanie te opony były i inne okoliczności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedyś pękła w trakcie jazdy w Peugeot. Wracałem z Warszawy trasą krajową. Na szczęście z prawej strony. Auto ściągnęło w kierunku pobocza. I przy niewielkiej prędkości rzędu 60-70km/h. Felga nieco pogięta. Z runflat szkody byłyby mniejsze.

 

A w przypadku wypadków czołówek rzadko znana jest przyczyna. Media często podają, że kierowca z niewyjaśnionych przyczyn zjechał na drugi pas.

 

 

Ja tylko runflat. I to dla mnie jeden z istotnych argumentów za zakupem bmw był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w bagażniku F31 wożę dokupioną dojazdówkę z X3. Trochę zabiera miejsca, ale nie narzekam.

A z komfortem to dużo zależy od średnicy felg. Im większa średnica tym różnica w komforcie pomiędzy zwykłą a RF jest mniejsza, a przy 19 calach praktycznie różnica żadna.

 

Nie lata ci dojazdówka po bagażniku? Pewnie nie narzekasz bo mało razy coś wozisz w bagażniku.

Nie lata :mrgreen:

Fakt. Jak chcę zabrać więcej bagażu to bagażnik jest mniej ustawny gdy zabieram dojazdówkę. Ale tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedyś pękła w trakcie jazdy w Peugeot. Wracałem z Warszawy trasą krajową. Na szczęście z prawej strony. Auto ściągnęło w kierunku pobocza. I przy niewielkiej prędkości rzędu 60-70km/h. Felga nieco pogięta. Z runflat szkody byłyby mniejsze.

 

A w przypadku wypadków czołówek rzadko znana jest przyczyna. Media często podają, że kierowca z niewyjaśnionych przyczyn zjechał na drugi pas.

 

 

Ja tylko runflat. I to dla mnie jeden z istotnych argumentów za zakupem bmw był.

No faktycznie w ponad 30 stopniowym upale przy prędkości powyżej 160 km/h szansa wystrzału opony jest większa, ale bez przesady. Ile takich dni z taką temperaturą mamy w roku? A jak mamy to zwalniamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba zalezy po co kupilo sie BMW. Czy dla jakosci, bezpieczeństwa, precyzji prowadzenia i elegancji czy dla szpanu.

Jesli kogos stac jest na BMW to raczej te kilka stów za zwiekszone bezpieczenstwo ni gra roli przy RFT. A potem tylko kawały sa o wlascicielach BMW.

 

Zastanow sie sie co sie stanie jak przebijesz opone. Bedziesz wymieniac kolo? w deszczu? Nie? Zadzwonisz po pomoc? ok. Caly dzien zmarnowany. A moze lepiej dojechac do pracy/domu/dzieci itp. jadac 60km/h. I na spokojnie wyminic to kolo. Byc moze to uratuje twoje spotkanie sluzbowe, albo zdazysz na czas odebrac dzieci czy po prostu zaoszczedzi Ci stresu. Wlasnie to daje Ci marka premium.

 

Co do komfortu - rft sa sztywniejsze. Roznica minimalna :-) dla mnie RF to podstawa. Wlasnie po to aby nie miec przykrych niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba zalezy po co kupilo sie BMW. Czy dla jakosci, bezpieczeństwa, precyzji prowadzenia i elegancji czy dla szpanu.

Jesli kogos stac jest na BMW to raczej te kilka stów za zwiekszone bezpieczenstwo ni gra roli przy RFT. A potem tylko kawały sa o wlascicielach BMW.

 

Zastanow sie sie co sie stanie jak przebijesz opone. Bedziesz wymieniac kolo? w deszczu? Nie? Zadzwonisz po pomoc? ok. Caly dzien zmarnowany. A moze lepiej dojechac do pracy/domu/dzieci itp. jadac 60km/h. I na spokojnie wyminic to kolo. Byc moze to uratuje twoje spotkanie sluzbowe, albo zdazysz na czas odebrac dzieci czy po prostu zaoszczedzi Ci stresu. Wlasnie to daje Ci marka premium.

 

Co do komfortu - rft sa sztywniejsze. Roznica minimalna :-) dla mnie RF to podstawa. Wlasnie po to aby nie miec przykrych niespodzianek.

 

Popieram w 100%.

Runflat to podstawa .

Różnica w użytkowaniu w porównaniu do zwykłych opon minimalna tak jak piszesz , nawet żadna jak dla mnie .

Stać cie na BMW , to stać cię na run flaty- dobrze powiedziane .

Zwłaszcza , ze nie ma miejsca na koło zapasowe w bagażniku( prźynajmniej w serii 3).

Assistance niech się w razie awarii wykaże :mrgreen:

89fd7c4724419b3am.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś wyjaśnić, o co chodzi z tą ceną? Jak ja kupowałem, to różnica w cenie między RoF/zwykłe była <10% przy cenie ok 1000zł/oponę. Nikt normalny takiej różnicy nie zauważy nawet.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem e60 LCI na RF co mialy 2 lata... wyly jak tramwaj przy 60km/h i ogolnie pewnie sie nie prowadzilo auto

Zalozylem zwyle na zime i skok komfortu niesamowity - nie to auto! Po zimie stwierdzilem ze RF moze nie sa zle tylko zle zuzyte... wzialem szczotke druciana na wiertarke i zjechalem troche te odstajace czesci bieznika na krawedziach (naprawde zal bylo wywalac bo opona z bieznikiem 80% i relatywnie mlode).... po tej operacji opony sie wyciszyly ale myszkowanie pozostalo... dalem im szanse na "dotoczenie sie" .. po kilku tysicach km ze wzgledu na brak poprawy zalozylem nonRF letnie i auto zaczelo cieszyc na nowo

Poniewaz "zwykle" nie zabkuja sie wiec albo RF (tak slyszalem) maja tendencje do zabkowania albo jakis trefny model (jakies firestone)

W E60 mam wneke w ktorej jest miejsce na dojazdowke, ktora u mnie byla opcja (oryginalnie auto szlo na RF bez dojazdowki)... w ASO kupilem zestaw kola dojazdowego (kolo, styropianowe trzymadelko na lewarek i klucz do kol), wlozylem i juz (nawet nie korzystalem jeszcze) i uplynie duuuzo wody zanim zdecyduje sie na RF

Nawet raz zlapalem flaka na autostradzie na oponie nonRF - w sumie nawet ciezko wyczuc bylo, ze cos jest nie tak poza piszczeniem kontrolki od cisnienia (opartej o czujniki abs) - z lenistwa/padalo/ nie zmianialem na dojazdowke i dojechalem na flaku do najblizszej stacji i napompowalem by wrocic do domu i juz.... to zbdura, ze opony zaraz pekaja - oczywiscie jazda dluzsza na flaku rozwala ich konstrukcje i jest na smietnik ale wybuchy to jakies bajki

Pozdrawiam,

Przemek

RF - idea fajna ale bajka jest, ze mozna sobie na niej na flaku smigac... facet na wulkanizacji pokazywal mi RF po dluzszej jezdzie na flaku jego klienta co byl przekonany ze RF to kolo i dojazdowka w jednym

Moja decyzja nie byla podyktowana cena - nawet nie wiem czy RF sa drozsze od nie RF (pamietajmy, ze nonRF do bmw musi miec duzy index predkosci i nosnosci wiec z automatu sa to drogie opony)

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam RF na lato i zimę. Zastanawiam się czy nie opie***lić ich na allegro i zamówić nonRF :roll:

Niestety nie mam porównania do jazdy tym autem bez runflatów ale póki co komfort a raczej jego trochę brak i hałas mnie dobijają (zawieszenie M)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam RF na lato i zimę. Zastanawiam się czy nie opie***lić ich na allegro i zamówić nonRF :roll:

Niestety nie mam porównania do jazdy tym autem bez runflatów ale póki co komfort a raczej jego trochę brak i hałas mnie dobijają (zawieszenie M)

Bo masz sztywny zawias M... u mnie na adaptacyjnym w trybie Comfort nawet na 19 ROF jest całkiem komfortowo. Teraz jeżdżę na zimowych 18 i w ogóle jest luzik. Mi tam ROF nie przeszkadza – prawdę mówiąc myślałem, że będzie dużo gorzej... poza tym, najnowsze zawieszenia w BMW oraz systemy bezpieczeństwa są specjalnie skalibrowane pod ROF i wydaje mi się, że jednak lepiej to ze sobą współpracuje niż przy zwykłych oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam RF na lato i zimę. Zastanawiam się czy nie opie***lić ich na allegro i zamówić nonRF :roll:

Niestety nie mam porównania do jazdy tym autem bez runflatów ale póki co komfort a raczej jego trochę brak i hałas mnie dobijają (zawieszenie M)

Bo masz sztywny zawias M... u mnie na adaptacyjnym w trybie Comfort nawet na 19 ROF jest całkiem komfortowo. Teraz jeżdżę na zimowych 18 i w ogóle jest luzik. Mi tam ROF nie przeszkadza – prawdę mówiąc myślałem, że będzie dużo gorzej... poza tym, najnowsze zawieszenia w BMW oraz systemy bezpieczeństwa są specjalnie skalibrowane pod ROF i wydaje mi się, że jednak lepiej to ze sobą współpracuje niż przy zwykłych oponach.

 

Wiesz, tutaj już nie chodzi o to, że jest sztywno ale o fakt, że są głośne. Jak wjadę na np łatkę asfaltu to nie ma jakieś bicia żeby amortyzator dochodził do maksimum czy coś ale słyszysz to jakbyś się w*ebał w nie wiadomo co.

Tak w ogóle to jest kilka rzeczy w tym aucie, które mnie wkurzają (żeby nie było auta bym nie zamienił na żadne inne :!: ) może bardziej rozwiązania jakie wybrali ale w sumie jęsli chodzi o to, to można by zrobić nawet osobny temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy tez od producenta opony, fabrycznie mialem montowane Bridgestone i podobne negatywne objawy. Po zmianie na Pirelli roznica jest ogromna, dlugie trasy pokonuje sie z o wiele wiekszym komfortem. Az trudno zrozumiec czemu w BMW montowane sa standardowo opony o tak zlej jakosci.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.