Skocz do zawartości

[e87] CHLONIE OLEJ;/


matrix_1755

Rekomendowane odpowiedzi

Witam niedawno wymieniałem olej (5W30 Castrol 4,2 l) po przejechaniu 3700 km komputer krzyczał o dolanie 1 oleju. Tak tez uczyniłem, jednak 1 oleju wyparowało po 3700 km,jakkkk?

Po dolewce w zeszłym tygodniu (0,8 l) komputer pokazywał full oleju natomiast po przejechaniu 320 km wskazuje 4/5 oleju....Znowu wyparowało. Co to może być, rok temu wymieniałem uszczelkę pod Zaworami jak na moje oko jest sucho. Widzę zabrudzony/spocony silnik po lewej stronie ale latarka tam nie dochodzi. Pewnie samochód trzeba wstawić do mechanika ale panowie jakieś sugestie podejrzenia?

 

BMW 118I 2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sądząc po roczniku masz silnik N46. Możliwości są dwie - albo olej wycieka, albo jest spalany. Jak wycieka to może być kilka miejsc, ale to byłoby widoczne.Jeśli nie widać wycieków to prawdopodobne jest zużycie uszczelek trzonków zaworów i olej jest spalany.

 

Na tan temat jest kilka wątków na forum E90. Wpisz w wyszukiwarce N46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie u siebie - jak auto popracuje chwile na wolnych obrotach i następnie dodam gazu to leci piękny niebieski bączek :duh: Podczas jazdy, przyspieszania, po odpaleniu nic się nie dzieje. Z tego co czytałem oraz rozmawiałem z mechanikiem to do wymiany uszczelniacze zaworowe (koszt jakieś 1400 zł, bez rozrządu bo dopiero co był zmieniany). Najpierw jednak zrobię odmę - zobaczymy czy to pomoże. Jeśli nie to lecimy z uszczelniaczami.

 

Przeczytaj sobie tematy:

viewtopic.php?f=70&t=243134

viewtopic.php?f=70&t=252029

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak dymi po przy gazowaniu to na 99% uszczelniacze. Jest bolączka tych silników. Ja w swojej żony e90 z tym silnikiem też tak miałem że jak się zatrzymałem na światłach to podczas ruszania było widać kłębki niebieskiego dymu i potem spokój. Wymieniłem uszczelniacze koszt 2200 PLN z rozrządem i mam spokój z dymieniem.

 

Pozdrawiam emilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź sprawdź ciśnienie na cylindrach. Nie masz żadnych wycieków np. z lewej strony koło katalizatora?

Włóż tam rękę i obadaj czy może z pompy vacum nie cieknie (ale powinno być czuć). Jedno jest pewne że ten olej albo idzie w rurę albo gdzieś kapie.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie sprawdzałem czy dymi na niebiesko.... niema tego objawu...

 

U mnie a zasadzie też nie dymi, a pije 1l na 1500 km. Piszę w zasadzie, bo raz miałem taką sytuację. Silnik pracował przez ok. 10 min na wolnych obrotach. Potem został zgaszony. Po kilkunastu minutach po ponownym uruchomieniu wydał spory obłok niebieskiego dymu. Przy normalnej pracy nie zauważyłem dymu, ale też nie oglądam swego samochodu od tyłu w czasie jazdy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź sprawdź ciśnienie na cylindrach. Nie masz żadnych wycieków np. z lewej strony koło katalizatora?

Włóż tam rękę i obadaj czy może z pompy vacum nie cieknie (ale powinno być czuć). Jedno jest pewne że ten olej albo idzie w rurę albo gdzieś kapie.

 

 

Pozdrawiam

 

EMIO jak sprawdzić ciśnienie na cylindrach zlewej strony widze ze jest mokro....

Pompa vacum nie jest tylu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi silnik N52 zjadał około 1L Castrola na 2tys km,zrobiłem płukankę wlałem Mobila 0w40 New Life i po przejechaniu 5 tys km nie dolałem nic,cały czas jest max,dodam tylko że nigdy nie byłem fanem Mobila,wlałem go po sugestiach i opiniach z tego forum i jestem zadowolony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Panowie zrobiłem 950 km i wchłonęło 250 ml. większość czasu jechałem przepisowo 140 km/h ale zdarzyło się tez 230 km/h przez dystans 50 km. Za samochodem nie widziałem ani czarnych ani niebieskich obłoczków. W czwartek jadę na mycie silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź sprawdź ciśnienie na cylindrach. Nie masz żadnych wycieków np. z lewej strony koło katalizatora?

Włóż tam rękę i obadaj czy może z pompy vacum nie cieknie (ale powinno być czuć). Jedno jest pewne że ten olej albo idzie w rurę albo gdzieś kapie.

 

 

Pozdrawiam

 

EMIO jak sprawdzić ciśnienie na cylindrach zlewej strony widze ze jest mokro....

Pompa vacum nie jest tylu?

 

A masz olej na tej aluminiowej osłonie? Vacum jest z tyłu włóż tam rękę na zimnym silniku i pomacaj hehe. Co do sprawdzania ciśnienia musisz wykręcić świece i założyć manometr. U nie jak Vacum ciekł to miałem dym pod maską i w kabinie bo olej naciekał na przewód od sondy i kapał na katalizator i tam się spalał.

 

Pozdrawiam emilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie Panowie, umyłem silnik byłem ponownie u mechanika z BMW na oględzinach co wykryto:

 

1. Nieszczelność uszczelki pompy vacum

2. nieszczelność uszczelek czujnika vanosa

3. uszczelka pod misa do wymiany

4. podobno misa do wymiany

 

Cena za części i robociznę;

 

Uszczelki w granicach 160 zl

misa 1100 zl

robocizna 780 zl

 

PRZYZNAM DROGO

Pytanko czy do tej uszczelki Vanosa potrzeba jakiegoś magica od BMW czy każdy mechanik to zrobi?

 

I co do misy spawać to lutować czy szukać coś ze szrotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie Panowie, umyłem silnik byłem ponownie u mechanika z BMW na oględzinach co wykryto:

 

1. Nieszczelność uszczelki pompy vacum

2. nieszczelność uszczelek czujnika vanosa

3. uszczelka pod misa do wymiany

4. podobno misa do wymiany

 

Cena za części i robociznę;

 

Uszczelki w granicach 160 zl

misa 1100 zl

robocizna 780 zl

 

PRZYZNAM DROGO

Pytanko czy do tej uszczelki Vanosa potrzeba jakiegoś magica od BMW czy każdy mechanik to zrobi?

 

I co do misy spawać to lutować czy szukać coś ze szrotu?

 

 

Ale to co jest nie tak z tą misa? Ja za wymianę uszczelniaczy zaworowych w n46b20 plus rozrząd, plus uszczelka pod miską olejową za całość zapłaciłem 2200PLN ( w tym części). Cena trochę wysoka wg mnie. Co masz na myśli mówiąc uszczelki Vanosa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Drodzy Panowie...niestety mi dymi przy zapaleniu i po dłuższym postoju...dym jak dla mnie biały dla znajomego niebieskawy...

Od czego zaciąć żeby się nie wykosztować: oczyszczenie odmy czy wymiana? a może wymię od razu tych uszczelek....jak one wyglądają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie będzie dymił zaraz po odpaleniu lub po przygazowaniu. Jak silnik się rozgrzeje i postoi na wolnych obrotach np. na światłach to wtedy dymi na niebiesko... Podczas jazdy tego nie ma. Koszt wymiany uszczelniaczy bez ściągania głowicy to 1000,-. Jestem chwile po wymianie. Mój silnik zużywał 1l/500km w cyklu miejskim i 1l/1500km w trasie. Po wymianie uszczelniaczy zrobiłem trase 1000km i już około 500km po mieście i nie ubyło ani grama.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze trzonków zaworów... Kup oryginał. Cena ok. 100-150,- Pewnie przy okazji jeszcze uszczelka pokrywy zaworów itd. Tak wymieniałem odme. Też poradzili mi oryginał. Moja była sprawna i czysta tak jak i przewody, ale wymieniłem. Cena ok. 180,-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego a jakie sa to uszczelki? chciałbym je poszukać w sieci i zakupić. Ps a robiłeś cos z odmą?

 

Najpierw poszukaj kogoś, kto podejmie się to zrobić za rozsądne pieniądze, a dopiero potem kupuj części. Wymiana uszczelek wymaga rozebrania całej głowicy i tylko niewielu robi to bez demontażu głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jakie sa to uszczelki? chciałbym je poszukać w sieci i zakupić. Ps a robiłeś cos z odmą?

 

Najpierw poszukaj kogoś, kto podejmie się to zrobić za rozsądne pieniądze, a dopiero potem kupuj części. Wymiana uszczelek wymaga rozebrania całej głowicy i tylko niewielu robi to bez demontażu głowicy.

 

 

I jeszcze trzeba dodać że nie wiadomo czy to pomoże. Ja robiłem bez ściągania głowicy i objawy miałem jak wyżej były opisywane.

 

Co do części to victor reinz albo erling albo OE (najlepsze), szukaj na ebay jest taniej jak byś miał kupować w PL.

 

pozdrawiam emilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.